K: E34 M50B25 infot vaja?

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Suletud
Siim_K
Huviline
Postitusi: 587
Liitunud: 15.10.2002 16:51 30
Asukoht: Mägi-Eesti

K: E34 M50B25 infot vaja?

Postitus Postitas Siim_K »

Tere,

selline mure/küsimus, et kas kellelgi on selle vanosega mootori kolbi näidata? Või pilti saata või siia riputada?
aastast 93->95 oleks vaja!

Või pakub keegi müüa vms


Siim
ilma autota
raimo_r
Huviline
Postitusi: 2108
Liitunud: 05.04.2005 16:05 41
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas raimo_r »

kas vanos m50 peale juba 92 ei tulnud ?
ega muud vist erinevat ei tohiks olla kui vanos mootori kolb on väheke madalam, st ülemiest kolvirõngast ülespoole jääv osa on vanosega mootoril madalam, sest tal surveaste väiksem. m50 ja m52 kolvi vahe peaks küll selles seisnema, võin üle vaadata.
E30 325iX '86 (müüdud) || E53 X5 4.6is '02 (müüdud) ||
E30 M3 '88 || E39 530d M-Technik || E60 550iA '06 ||
Siim_K
Huviline
Postitusi: 587
Liitunud: 15.10.2002 16:51 30
Asukoht: Mägi-Eesti

Postitus Postitas Siim_K »

raimo_r kirjutas:kas vanos m50 peale juba 92 ei tulnud ?
ega muud vist erinevat ei tohiks olla kui vanos mootori kolb on väheke madalam, st ülemiest kolvirõngast ülespoole jääv osa on vanosega mootoril madalam, sest tal surveaste väiksem. m50 ja m52 kolvi vahe peaks küll selles seisnema, võin üle vaadata.
teoorias olen tark, aga vaja oleks reaalselt näha ja ka katsuda neid kolbe, kuna ühe teise projekti jaoks vaja...
Ühesõnaga jah on vaja neid madalamaid nö. Vanose kolbe! Võib ka mingid hinnad välja käija, siis teab millega tegu... :cool:

äkki keegi leiab vedelemas, fototeegis kuskil?

PS: Vanosega konedel on just surveaste suurem: Vanosel 10:5
tava 10:0
allika link: http://www.e34.de/frames.php
ilma autota
raimo_r
Huviline
Postitusi: 2108
Liitunud: 05.04.2005 16:05 41
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas raimo_r »

krt, vastupidi jah. vanoseta kolvi võin nädalavahetusel ära mõõta-pildistada, samuti m52 single-vanos kolvi.
E30 325iX '86 (müüdud) || E53 X5 4.6is '02 (müüdud) ||
E30 M3 '88 || E39 530d M-Technik || E60 550iA '06 ||
Siim_K
Huviline
Postitusi: 587
Liitunud: 15.10.2002 16:51 30
Asukoht: Mägi-Eesti

Postitus Postitas Siim_K »

see M52 on se 2.8 vai?
mul ainult seda vanost vaja näha, kolb on 5mm madalam tava M50'st :!:

ära vaeva liigsega end :cool:
ilma autota
Kasutaja avatar
Valdek
Huviline
Postitusi: 1750
Liitunud: 30.10.2003 09:29 22
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Valdek »

mul garaazis neid m52 kolbe vedeleb suht hulgi...
Siim_K
Huviline
Postitusi: 587
Liitunud: 15.10.2002 16:51 30
Asukoht: Mägi-Eesti

Postitus Postitas Siim_K »

Valdek kirjutas:mul garaazis neid m52 kolbe vedeleb suht hulgi...
M52 kolb vist teistsugune kui M50 vanose oma? :?
M50 Vanose omi ei ole?
ilma autota
Siim_K
Huviline
Postitusi: 587
Liitunud: 15.10.2002 16:51 30
Asukoht: Mägi-Eesti

Postitus Postitas Siim_K »

Paar linki ja jälle targem, tuleb välja et M52 kolb ka nagu sobiks....

M50 Vanose kolb ja M52 kolb on suhteliselt sarnased tõesti, on mingi klapi pesade erinevus...

tähendab et peab mõlemat kolbi käega katsuma, valdek Sa paikned tallinnas?

Kas kellelgi ka M50 vanose kolbi oleks?
ilma autota
Kasutaja avatar
Valdek
Huviline
Postitusi: 1750
Liitunud: 30.10.2003 09:29 22
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Valdek »

m52 kolvi saadan sulle. Kas sobib m50B25TU kolb kus on keskel auk? Sellised on mul olemas...hiiumaa mehed andsid seni minna kuni kolbidele augud sisse põlesid... :D
Siim_K
Huviline
Postitusi: 587
Liitunud: 15.10.2002 16:51 30
Asukoht: Mägi-Eesti

Postitus Postitas Siim_K »

Valdek kirjutas:m52 kolvi saadan sulle. Kas sobib m50B25TU kolb kus on keskel auk? Sellised on mul olemas...hiiumaa mehed andsid seni minna kuni kolbidele augud sisse põlesid... :D
Super :shock: , ei peagi ise siis auku puurima :D
nimelt vaja pea paksust mõõta jne

AGA ole ni kena ja viska siis gargosse ja anna teada palju se mul maksma läheb, kannan sulle netis ära raha
anna konto ka ja läheme vast PSi üle? :cool:
Viimati muutis Siim_K, 02.12.2006 16:23 05, muudetud 1 kord kokku.
ilma autota
raimo_r
Huviline
Postitusi: 2108
Liitunud: 05.04.2005 16:05 41
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas raimo_r »

ilma vanoseta m50 kolb on kõrgem tõesti, sellest täna ise ka aru, kui strokerit kokku panin.
m52 ja m50b25TU(vanos) kolb on ilmselt samad, vahe on vist klappide jaoks tehtud süvendites.

Siim: kui saad, teed ehk pilti m50b25TU(vanos) kolvist, kui see sinuni jõuab ?
E30 325iX '86 (müüdud) || E53 X5 4.6is '02 (müüdud) ||
E30 M3 '88 || E39 530d M-Technik || E60 550iA '06 ||
Siim_K
Huviline
Postitusi: 587
Liitunud: 15.10.2002 16:51 30
Asukoht: Mägi-Eesti

Postitus Postitas Siim_K »

raimo_r kirjutas:ilma vanoseta m50 kolb on kõrgem tõesti, sellest täna ise ka aru, kui strokerit kokku panin.
m52 ja m50b25TU(vanos) kolb on ilmselt samad, vahe on vist klappide jaoks tehtud süvendites.

Siim: kui saad, teed ehk pilti m50b25TU(vanos) kolvist, kui see sinuni jõuab ?
Jah, teoorias olen ka sinnani jõudnud, kui nüüd Valdek kunagi ned kaks kolbi ära saadab, siis saab asi ka reaalselt üle vaadatud ja selgus majja,
pilte saan teha ainult telefoniga, aga asi seegi, saadan siis meili sulle!
Ok seniks

Ni palju sain infi et uus M50B25tu kolb maksab 2100 tk ja tava m50b52 ca 1900 tk - odavad küll ei ole...
ilma autota
Jan01
Huviline
Postitusi: 40
Liitunud: 30.05.2005 20:36 01
Asukoht: Tln - Järvamaa

Postitus Postitas Jan01 »

Oskab ehk keegi öelda, kas neid m52 või vanosega m50 kobe tohib ilma vanoseta m50 plokki panna, et kas seal paisumisega seotud probleeme ei teki?
325
raimo_r
Huviline
Postitusi: 2108
Liitunud: 05.04.2005 16:05 41
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas raimo_r »

Jan01 kirjutas:Oskab ehk keegi öelda, kas neid m52 või vanosega m50 kobe tohib ilma vanoseta m50 plokki panna, et kas seal paisumisega seotud probleeme ei teki?
ilma vanoseta on keps lühem ehk siis pead kepsud ka ära vahetama. ideaalis tuleks siis vänt ka uuesti tasakaalustada.
lihtsam vast teine korralik alumine ots otsida.
E30 325iX '86 (müüdud) || E53 X5 4.6is '02 (müüdud) ||
E30 M3 '88 || E39 530d M-Technik || E60 550iA '06 ||
Siim_K
Huviline
Postitusi: 587
Liitunud: 15.10.2002 16:51 30
Asukoht: Mägi-Eesti

Postitus Postitas Siim_K »

raimo_r kirjutas:
Jan01 kirjutas:Oskab ehk keegi öelda, kas neid m52 või vanosega m50 kobe tohib ilma vanoseta m50 plokki panna, et kas seal paisumisega seotud probleeme ei teki?
ilma vanoseta on keps lühem ehk siis pead kepsud ka ära vahetama. ideaalis tuleks siis vänt ka uuesti tasakaalustada.
lihtsam vast teine korralik alumine ots otsida.
klapi pesad on erinevad(ju siis klapid ka) et võivad hakata kolvile pähe käima :? selgus saab homme majja:)
ilma autota
Jan01
Huviline
Postitusi: 40
Liitunud: 30.05.2005 20:36 01
Asukoht: Tln - Järvamaa

Postitus Postitas Jan01 »

raimo_r kirjutas:
Jan01 kirjutas:Oskab ehk keegi öelda, kas neid m52 või vanosega m50 kobe tohib ilma vanoseta m50 plokki panna, et kas seal paisumisega seotud probleeme ei teki?
ilma vanoseta on keps lühem ehk siis pead kepsud ka ära vahetama. ideaalis tuleks siis vänt ka uuesti tasakaalustada.
lihtsam vast teine korralik alumine ots otsida.
Tegelikult huvi tekkiski nende madalamate kolbide pärast, et saaks m50b25-st stroker teha, kasutades originaal kepsusi.
Kui klapisüvendid kohe mitte ei sobi siis jääb muidugi ära ja tuleb ikkagi 130mm kepsusi kasutada vanade kolbidega...
Sellel m52 mootoril on ju alu plokk ja nikasil või misiganes kaetud hülsid, et kas selle kolvid malmplokis tööle hakkavad üldse?
325
raimo_r
Huviline
Postitusi: 2108
Liitunud: 05.04.2005 16:05 41
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas raimo_r »

haha, sama probleemi ees mis mina :) ei saa kõike uskuda, mis inernetis kirjutatakse.

130mm kepsuga töötab asi küll (proovisin) aga keps jääb päris rämeda nurga alla, mis ei ole kõrgepöördelise mootori puhul hea. lisaks käib kolb vastukaalule üsna lähedale ehk tuleb kolbi modifitseerida väheke.
kui Silweri auto teemat uurid, siis näed milles probleem on, kui ise veel järgi proovinud pole. samas, Silweri auto käib 7000rpm probleemideta ära küll :)
(rohkem pole ka eriti võimalik hüdrotõukuritega)

klapisüvendeid saab alati veel süvendada, materjali seal selleks on.
teised kolvid imo ei sobi, tehasemõõt standartmõõt erineb kümnendiku võrra.

kõik oleneb mida ja milleks ehitad ...
E30 325iX '86 (müüdud) || E53 X5 4.6is '02 (müüdud) ||
E30 M3 '88 || E39 530d M-Technik || E60 550iA '06 ||
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8273
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Siia olete vaadanud?
http://www.e30.de/inmotoren.htm
Aga jah, aluploki kolvid malmplokis pole hea mõte. M52 plokk on Nikasil ja ka kolb on nikeldatud. Pakun, et alates 09/98 on plokk Alusilist, sest sealt alates on teine kolb.
Kui aga varuosakataloogii vaadata, siis on sellest mootorist olemas ka eriversioon malmplokiga.
Samas peaks M54 plokk vaatamata aluplokile olema hülsitud terashülsiga.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
raimo_r
Huviline
Postitusi: 2108
Liitunud: 05.04.2005 16:05 41
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas raimo_r »

m52 puhul pakuti koos double-vanose tulekuga ka alumiiniumplokki millel on terashülsid. (pmst vist juba m52TU - pole kindel)

m54 on magneesium-alumiinium plokk ja terashülsid.
E30 325iX '86 (müüdud) || E53 X5 4.6is '02 (müüdud) ||
E30 M3 '88 || E39 530d M-Technik || E60 550iA '06 ||
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8273
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

raimo_r kirjutas:m54 on magneesium-alumiinium plokk ja terashülsid.
IMHO tuli magneesium alles N54 mootoriga, s.t. praegune Valvetronicu ja 190kW-ga 3.0-ne R6 (2.5-ne on 160kW).
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
raimo_r
Huviline
Postitusi: 2108
Liitunud: 05.04.2005 16:05 41
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas raimo_r »

priitv8 kirjutas:
raimo_r kirjutas:m54 on magneesium-alumiinium plokk ja terashülsid.
IMHO tuli magneesium alles N54 mootoriga, s.t. praegune Valvetronicu ja 190kW-ga 3.0-ne R6 (2.5-ne on 160kW).
minu viga jah, magneesium alles n52 ja n54ga

see m52 eriversioon malmplokiga on USA (jm kõrge väävlisisaldusega kütusega) turgudele.
E30 325iX '86 (müüdud) || E53 X5 4.6is '02 (müüdud) ||
E30 M3 '88 || E39 530d M-Technik || E60 550iA '06 ||
Siim_K
Huviline
Postitusi: 587
Liitunud: 15.10.2002 16:51 30
Asukoht: Mägi-Eesti

Postitus Postitas Siim_K »

vot mis välja tuleb :?
aga kolvid peaksid ikka kõik ju ühest materjalist olema - alust?
(va. muidugi sepiskolvid a'la wiseco) et see ei tohiks erilist rolli mängida mis plokis nad käima hakkavad, oleneb ka ju rõngastest, mis oseselt hülsiga kokkupuutuvad!
aga kui tõesti m52'l on nikkeldatud kolvid... :?
egas midagi kui tuleb katsetada :D
- katse ju kõige auväärseim teadusmeetod - :idea:
ilma autota
Jan01
Huviline
Postitusi: 40
Liitunud: 30.05.2005 20:36 01
Asukoht: Tln - Järvamaa

Postitus Postitas Jan01 »

Niipalju sain targemaks, et vanosega m50b25 kolb on sõrme keskelt kolvi pealispinnani 5,65mm madalam kui ilma vanoseta ja kolb ise 13mm madalam, sõrmed peaksid samad olema, rõngad on erinevad.
Klapisüvendite kohta annab kataloog ainult sügavuse ja need olid vanosega kolvil madalamad - järelikult peaks saama süvendada õigesse kohta, kui on sellesosas erinevusi (miskipärast arvan et klappide asetus on sama)
325
Siim_K
Huviline
Postitusi: 587
Liitunud: 15.10.2002 16:51 30
Asukoht: Mägi-Eesti

Postitus Postitas Siim_K »

ni, tänu valdeku kiirele reageerimisele(õigemini tema elukaaslase:)
siis kolvid "mägieestis" ja esimene pilk peale heidetud,
M50B25 kolb on väiksemate(loe madalamate) klapisüvenditega, jämedalt 1mm kõrgema peaga, kolvi pea paksus on 5mm, õlitus sõrmele ja kepsule on alt ja kolb on ilma tefloni(nikkel) katteta... tootjat ei tea!

M52B28 kolb on siis 1mm väiksmea pea kõrgusega aga 1mm jämedama peaga :idea: õlitus sõrmele on ülevalt, klapi süvendid suuremad(sügavamad)...lähtudes sportlikkust eesmärgist(vabalthingavad koned), siis on m52 kolb parem, antud kolbi tootja oli mahle! ja võrreldes m50 tu kolviga on ka tugevdused seintele ja üldse vormile tsipa paremini lahendatud: homme teen vast pilte ka ja selgub kaalude vahe ja tsentrist nihestus, mis ka on oluline pöörete mootoritele :idea:

äitähh valdek :!: :cool:
ilma autota
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8273
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Kasutatakse vist põhiliselt kahte toojat: Kolbenschmidt (KS) ja Mahle.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Siim_K
Huviline
Postitusi: 587
Liitunud: 15.10.2002 16:51 30
Asukoht: Mägi-Eesti

Postitus Postitas Siim_K »

priitv8 kirjutas:Kasutatakse vist põhiliselt kahte toojat: Kolbenschmidt (KS) ja Mahle.
realoem näitab seda sama, kusjuures se KS on ca 25% kallim :?:
ilma autota
raimo_r
Huviline
Postitusi: 2108
Liitunud: 05.04.2005 16:05 41
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas raimo_r »

Siim, mida ehitad kui küsida tohib ?

Minu arusaamist mööda (ei pretendeeri absoluutsele tõele) ei ole need vanos mootori kolvid sobivad kõrgete pöörete jaoks. sealt ka see vahe ilma vanoseta mootoriga, mis käis tiba kõrgemalt.

kui sa kavatsed mingeid ristamisi teha, siis jälgi et m52 kolb on 83,99 aga m50 omad 83,98
E30 325iX '86 (müüdud) || E53 X5 4.6is '02 (müüdud) ||
E30 M3 '88 || E39 530d M-Technik || E60 550iA '06 ||
Siim_K
Huviline
Postitusi: 587
Liitunud: 15.10.2002 16:51 30
Asukoht: Mägi-Eesti

Postitus Postitas Siim_K »

raimo_r kirjutas:Siim, mida ehitad kui küsida tohib ?

Minu arusaamist mööda (ei pretendeeri absoluutsele tõele) ei ole need vanos mootori kolvid sobivad kõrgete pöörete jaoks. sealt ka see vahe ilma vanoseta mootoriga, mis käis tiba kõrgemalt.

kui sa kavatsed mingeid ristamisi teha, siis jälgi et m52 kolb on 83,99 aga m50 omad 83,98
kolvid lähevad teise margi konele, kolbe võrreldes ütleks et ned M52B28 omad on kuidagi etemad, kuigi erinevus on väike....sajandik-mõõt pole mulle tähtis, nagunii puurin ploki kolvi järgi
selgus ka see et Bosana neid kolbe ei saa...
ilma autota
Siim_K
Huviline
Postitusi: 587
Liitunud: 15.10.2002 16:51 30
Asukoht: Mägi-Eesti

Postitus Postitas Siim_K »

M52B28: pea paksus 7.5mm
tsentrist nihkes 2mm
keps 140mm

M50B25: pea paksus 6.5mm
tsentrist nihkes 1.5mm
keps 135mm

kaal pea sama

vot tak
ilma autota
Siim_K
Huviline
Postitusi: 587
Liitunud: 15.10.2002 16:51 30
Asukoht: Mägi-Eesti

Postitus Postitas Siim_K »

minu poolest võib teema lukku panna, abi on saadud :cool:
ilma autota
Suletud