1. leht 1-st

E34 525 tds touring amortide reguleerimine.

Postitatud: 02.12.2006 14:02 23
Postitas DjGyntz
probleem siis selles, et tagumik on maru madal.nokk õhus. pisikese uurimise järel selgus et amortidel on mingid voolikud küljes.enda loogika ütleb seda et nagu neid peaks saama reguleerida aga täpsemalt ei tea.
äkki oskab keegi aidata? :roll:
ja teiseks veel et kui need peaks osutuma oma eluea läbi elanuteks siis mis oleks uute hinnaklass?
autoks siis 92 aasta 525 tds touring.

Postitatud: 02.12.2006 14:56 43
Postitas imola
kui voolikud küljes, peaks tegemist olema nivoo amortidega, kuid minuteada neid ise reg. ei saa. kui tühjalt ka tagaratas koopas siis vast amort kutu

las targemad parandavad, kui eksisin :)

Postitatud: 02.12.2006 15:32 53
Postitas teet3
Touringud ongi tagant suht lääpas. Ratas peaaegu koopas sees.

Postitatud: 02.12.2006 16:50 04
Postitas erikred
Et veenduda et asi õige siis mõõda üle.
Touringul peab olema velje alumisest servast koopa servani 522mm, seda siis 15 tollise velje korral. kui sull 16 tolli velg lisa sinna pool tolli ehk ~13mm. Probleem võib ka olla väsinud vedrudes.
Nivooamortide kohta kahjuks ei oska kahjuks kommentaari lisada.
Kõige pädevam nendes asjades oleks ilmselt UM. Aga ma arvan et hakkama saavad ka siin foorumis kirjas olevad autoremontijad sinu abistamisega.

terv
erich

Postitatud: 02.12.2006 17:35 07
Postitas Lauri_L
Ise just lahkasin seda süsteemi. Õli (CHF 7.1 - roheline) tuleb amortidesse roolivõimuga samast süsteemist. Pärast amortide vahetust tavaliste vastu taguotsaga olulisi muutusi ei toimunud. Seega peaks probleem olema sinu puhul väsinud vedrudest. Nivooamortidel reguleerimisvõimalust ei tohiks olla, ise vähemalt midagi sellist ei märganud. Taguotsa kõrgust reguleerib seal väike hüdrojagaja mis töötab tagumise stabika pealt. Pärast jagajat läheb õli hüdroakumulaatoritesse ja sealt siis edasi amordile.

Terminoloogia ei pruugi küll õige olla, kuid :roll: sellisele järeldusele ma oma lolli mõistusega jõudsin :D


Ühesõnaga see süsteem:
http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?m ... g=33&fg=50

Postitatud: 02.12.2006 17:51 24
Postitas DjGyntz
**** vedrud ja amordid ei tohiks läbi olla.mõõta küll ei õnnestunud aga see vahe on raudselt alla 522 mm. aga äkki on viga siis selle et kas on õli vähe või on see hüdroakumulaator läbi?või isegi hüdrojagaja?
talv tulemas ei tahaks ju kõhupeal kinni istuda:D
vaja kiirelt ära teha.

Postitatud: 02.12.2006 17:55 44
Postitas Ain
DjGyntz kirjutas:k***t vedrud ja amordid ei tohiks läbi olla.mõõta küll ei õnnestunud aga see vahe on raudselt alla 522 mm. aga äkki on viga siis selle et kas on õli vähe või on see hüdroakumulaator läbi?või isegi hüdrojagaja?
talv tulemas ei tahaks ju kõhupeal kinni istuda:D
vaja kiirelt ära teha.
Roolivõim ühenduses selle süsteemiga, Kas rool raskemaks ei ole läinud või keeramise ajal kriuksuma hakanud pump kapoti all.

Postitatud: 02.12.2006 17:57 18
Postitas DjGyntz
ja varem tal rattad polnud nii koopas.
auto on tegelikult natuke seisnud aga ei usu vedru.mingit pisike kolin on ka see on aga äkki selles et ülemine amordi padi läbi.too ei tohiks ju eriti mõjutada?

Postitatud: 02.12.2006 17:59 45
Postitas DjGyntz
tibakene varasemaga raskemaks on läinud.proovin kohe õli variandi ka ära kui vähekene aega saan ;)

Postitatud: 02.12.2006 18:08 07
Postitas DjGyntz
aga keegi ei oska siis ütelda palju amort võib maksta ja sellele on mingi spetsim vedru ka või kõlbab tavaline ja mis hinnaks.ja hea oleks kui hüdro värkide hindu ka saaks.

Postitatud: 02.12.2006 23:02 41
Postitas priitv8
Enne amorti kontrolliks ma rõhuakud üle. Need on mitu korda odavamad ka.

Postitatud: 03.12.2006 11:00 13
Postitas Viljar
Kas tagavedrud ikka terved ?
See et tagumik madal, on ikkagi väsinud vedrudes kinni.

Postitatud: 04.12.2006 16:22 35
Postitas DjGyntz
võimalik.
vedrud peaks olema siiski korras.
arvan nüüd isegi enam et hüdroakud või mis iganes need oli....
panin õli juurde ei tõstnud ne gramm kõrgrmale.
aga kui ka need akud saan siis saab näha.võibolla tuleb veel vedrusi ka vahetama hakata;)eks näis.
aga keeig ei oska ütleda siis palju need maksava.?

Postitatud: 04.12.2006 22:07 27
Postitas raits
Amortide kõrgust saab auto alt ilusti reguleerida, seal selleks vastav koht olemas. Mul oli auto liiga kõrge, lasin madalamaks. Aega võtab ca 2min. ja kahte 10mm. võtit vaja.

Postitatud: 04.12.2006 22:11 18
Postitas tom2
nivooamortidel on regulaator keskel tagadiffri kõrval.Regulaatori varras läheb tagumise stabikavarda külge. stabikavarda küljes on u-aas. keerad kaks mutrit u-aasa juurest veidi lahti, paned mootori tööle ja reguleerid . Kui allapoole või ülespoole keerata näed kohe kas auto tagumine ots tõuseb või langeb .

Postitatud: 05.12.2006 05:22 09
Postitas Lauri_L
Kahe viimase postituse põhjal jälle targem.... :?

Postitatud: 05.12.2006 08:41 46
Postitas alary
Minul tekkis rõhuakude vahetuse vajadus siis, kui amort oma töö järgi jättis ja auto taguots aukudes õõtsuma hakkas.
link rõhuakude vahetusest http://bmwe32.masscom.net/
Hetkel on mus 2 kasutatud akut saadaval.
Link ka amortide tööpõhimõttest http://www.e38.org/selflevel.pdf

Postitatud: 05.12.2006 11:55 34
Postitas DjGyntz
niisiis ei petnudki mind minu loogika.proovin ära selle reguleerimise;)
Proovin ära ja kui ei funga läävad rõhuakud vahetusse.
hetkel ei ole aega aga loodan nii mõne päeva jooksul saada.

Postitatud: 04.05.2007 00:14 58
Postitas H_Margus
priitv8 kirjutas:Enne amorti kontrolliks ma rõhuakud üle. Need on mitu korda odavamad ka.
Ole nüüd hää mees ja seleta algajale lahti kuidas neid kontrollida..
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=33&fg=50
ons neid lisaks umile ka kusagilt b-osana mõtet/võimalik otsida?

Margus.

Postitatud: 04.05.2007 01:07 20
Postitas LOWRY
Kuhu maani see õli peaks seal potsikus olema?

Postitatud: 04.05.2007 08:35 53
Postitas romm
Õli peab olema siis selles potsikus oleva sõelani, st et natukene siis sõela põhjast ülevalpool, et näha oleks (paar millimeetrit).

Postitatud: 04.05.2007 09:35 13
Postitas priitv8
Margus525i kirjutas:Ole nüüd hää mees ja seleta algajale lahti kuidas neid kontrollida..
Ega kodus vist saagi. Vaja on spetsmõõteriista õlirõhu mõõtmiseks. Tegelikult siis kaudselt selle kaudu mõõdetakse gaasi rõhku akus, membraani taga. Tavaline häda selle akuga ongi see, et membraan mis eraldab gaasi- ja vedelikuruumi rebeneb, ja gaasi rõhk kaob ära.
Analoogilist akut kasutatakse ka E28/E32 hüdraulilises pidurivõimendis (ATE-H31) ja iX-i diferentsiaalilukus (GSA). Analoogilist, aga vaevalt et identset!

Postitatud: 05.05.2007 01:23 38
Postitas LOWRY
Aga, kui seda sõela seal mingil X põhjusel ple? :? Õli tase on kuskil 3cm potsiku ülemisest servast. On seda siis piisavalt?
Probleem selles, et viimasel ajal teeb kohapeal keeramisel häält ja hetkeks on raske.
Juhtuma hakas see peale seda, kui sai vahetatud roolikarp ja alla läksid suuremad/laiemad veljed.
E34

Postitatud: 06.05.2007 12:02 43
Postitas priitv8
Kõrguse regullimiseks tuleb seda reguleerklapi hoova ja stabikavarda vahel olevat varrast regullida.
Mul olev õpetus näitab, et klapi hoova ava on ovaalne ja reguleerida saab sealt.
Selle pildi järgi arvaks jälle, et reguleeritav on varda pikkus:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=33&fg=50

Postitatud: 06.05.2007 21:23 49
Postitas Silver_S
priitv8 kirjutas:
Margus525i kirjutas:Ole nüüd hää mees ja seleta algajale lahti kuidas neid kontrollida..
Ega kodus vist saagi. Vaja on spetsmõõteriista õlirõhu mõõtmiseks. Tegelikult siis kaudselt selle kaudu mõõdetakse gaasi rõhku akus, membraani taga. Tavaline häda selle akuga ongi see, et membraan mis eraldab gaasi- ja vedelikuruumi rebeneb, ja gaasi rõhk kaob ära.
Analoogilist akut kasutatakse ka E28/E32 hüdraulilises pidurivõimendis (ATE-H31) ja iX-i diferentsiaalilukus (GSA). Analoogilist, aga vaevalt et identset!
Juhul kui rõhuakud on läbi muutub auto tagaots väga jäigaks, kuna kogu nn. akupomm on täitunud õliga, mida ei saa teatavasti kokku suruda ja vedrutamist ei teki.

Seda peaks juba iga auto omanik märkama.

Postitatud: 08.05.2007 20:51 54
Postitas vanaisa
Minu valgel olid (nüüd juba olid) ka nivooamordid all. Kanalil olles ja mootori töötades sai tagasilla kohal asuvast reguleeringust autot tõsta langetada päris kergelt ka ilma kinnitust lõdvestamata. Samas kohas on ka reguleering kust muuta touringu tagumise otsa kliirensit. Kindlasti tasub eelnevalt siiski vaadata üle kas roolivõimendi paagis õli on. Minu tasapind ulatus sõelani ja veidi enam. Ütleks, et kuskil 1-1,5 cm alla ülemist serva. Üks põhjusi kui roolivõimendi hakkab undama on vana õli. Peale õlivahetust see inisemine enamasti lakkab kui kõik muu korras. Talvel suurte külmadega soovitan esmalt veidi lasta õlil ringleda ennem kui rooli keerata. Uus nivooamort maksab suurusjärgus 10 kilo - seega tasub olla hoolas ja õigeaegselt õlivahetusi toimetada!

Postitatud: 08.05.2007 21:56 44
Postitas LOWRY
Kas see õlivahetus on keeruline ja palju see õli sinna maksta võiks?

Postitatud: 27.05.2007 14:33 32
Postitas joffe
tom2 kirjutas:nivooamortidel on regulaator keskel tagadiffri kõrval.Regulaatori varras läheb tagumise stabikavarda külge. stabikavarda küljes on u-aas. keerad kaks mutrit u-aasa juurest veidi lahti, paned mootori tööle ja reguleerid . Kui allapoole või ülespoole keerata näed kohe kas auto tagumine ots tõuseb või langeb .
Mul peitusid ka rattad koopa varju. Võtsin ette, ajasin estakaadile ja kasutasin viites kirjeldatud meetodit. Asi kohe ilusam vaadata ja ei tea, kas tundub ainult, aga näib, et tagaots muutus nagu pehmemaks. Muidu nende 17"-stega meie teedel ikka raputab suht hästi, aga peale reguleerimist enam nii "hästi" ei kolista. :) Kõrgust sai küll tsipa rohkem pandud, aga eeldan, et see 522 mm 15" velje kohta on juba miinimum. Sai siis 570 mm keskmiselt 17"-sele ettenähtud 547 mm asemel. Väga viis, ma ütleksin! :lol: