rooliloks

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
hardi
Huviline
Postitusi: 14
Liitunud: 20.12.2006 16:26 49
Asukoht: Jõgeva

rooliloks

Postitus Postitas hardi »

spetsialistidele, kes on tegelenud roolikarbi vahetamisega! mul roolil loks sees ja nagu ise teate on kasutatava masinaga hea teistest mööduda, kuid kui loks roolil sees siis meie tagurpidu U teedel läheb päris ohtlikuks. uurisin asja ja sain teada, et natuke võib karbist peale keerata. tulemuseks oli mul aga see et rool läks raskeks ja loks jäi. otsus - karp tuleb vahetada. muretsesin teise karbi - käega ja silmaga hinnates tip-top. tegin ühe terve päeva rasket ja musta tööd ning viskasin karbid ringi. krt aga tulemus täpselt sama. loks sees ja nii kui peale keerad on rool raske ja loks alles. kogu selle töö juures sain sellest värgist ka ühe sellise teadmise ja idee - äkki oskab keegi komenteerida: roolikarp(koos võimuga) on kinnitatud kahe kinntiusega(üks pikk korisontaalne ja teine lühike vertikaalne) aga veel - karbist alla väljuv nuutidega võll, mille otsas pendel TOETUB OTSAGA RAAMI KÜLJES OLEVALE vist PLASTIK MUHVILE - nüüd ongi mul selline arvamus et kui peale keeran siis võll alla ei saa rohkem liikuda ja poob võlli kinni vastu tugipuksi - ehk on kellelgi kogemust
525 TDS 95 autom, universaal
www.rinardi.ee
hardi
Huviline
Postitusi: 14
Liitunud: 20.12.2006 16:26 49
Asukoht: Jõgeva

Postitus Postitas hardi »

viga käes - masin korras, kuna huvi teema vastu ei äratatud siis täpsemalt ei kirjuta - andke teada kellel huvi
525 TDS 95 autom, universaal
www.rinardi.ee
Indrek_M
Huviline
Postitusi: 3449
Liitunud: 31.08.2004 12:58 12
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Indrek_M »

hardi kirjutas:viga käes - masin korras, kuna huvi teema vastu ei äratatud siis täpsemalt ei kirjuta - andke teada kellel huvi
Armatuuri all olev rooli liigutamise nuut loksus?
Indrek
hardi
Huviline
Postitusi: 14
Liitunud: 20.12.2006 16:26 49
Asukoht: Jõgeva

Postitus Postitas hardi »

see küll ka aga ainult natuke
525 TDS 95 autom, universaal
www.rinardi.ee
Kasutaja avatar
erikred
Huviline
Postitusi: 1636
Liitunud: 04.11.2005 22:07 33
Peamine sõiduk: E38 740D
Asukoht: põhja läti metsad

Postitus Postitas erikred »

Kindlasti on nii mõnelgi huvitav teada kuidas korda said.
Natuke norides pealkirja üle, kui loed uue teema tegemise soovitusi siis vast saad aru miks võibolla keegi sõna ei võtnud. Samas ei külasta kõik foorumit iga päev, mina isiklikult näiteks ei ootagi et ma samal päeval juba vastuse saan.
Postituses endas on küll piisavalt informatsiooni sul.
Kuidas sa muidu tds'i roolikarpi peale keerasid, siiamaani olen aru saand et pole võimalik. Pole küll ise väga lähedalt seda roolikarpi uurinud.

terv
erich
Madis.
Klubiliige - admin
Postitusi: 4591
Liitunud: 08.09.2005 23:35 57

Postitus Postitas Madis. »

mind huvitab ka see, kuna teema püstituses oli märgitud et spetsialistidele, siis ei hakanud sõna ka võtma :)

mul keerati karbile peale, rooliloks kadus peaaegu et ära, samas rool läks tuntavalt raskemaks ka. kuid rooli risti liigutades on siiski mingi loks sees :?
Kasutaja avatar
Leopold661
Huviline
Postitusi: 399
Liitunud: 12.11.2004 12:52 13
Asukoht: paide

Postitus Postitas Leopold661 »

räägi lähemalt kuidas ikka korda said
Kasutaja avatar
piachotti
Huviline
Postitusi: 66
Liitunud: 22.09.2006 01:25 35
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas piachotti »

hardi kirjutas:viga käes - masin korras, kuna huvi teema vastu ei äratatud siis täpsemalt ei kirjuta - andke teada kellel huvi
Paluks täpsemat seletust omal sama viga.
BMW 320 i -91a.
hardi
Huviline
Postitusi: 14
Liitunud: 20.12.2006 16:26 49
Asukoht: Jõgeva

Postitus Postitas hardi »

olin pikemalt ära - nüüd panen ühtteist kirja
töö, mille ette võtsin oli siis roolikarbi vahetuse, enne kui tööks läks lasin veel rooli loksutada ja ise kanalis veendusin et all miskit häda ei ole ja karbivahetus ikka vajalik - otsu oli siis `vahetada`
kuidas kogu see protsess käib sellest võin eraldi töö ette võtjatele pajatada - sain läbi n.....i päris targaks kohe - nii et andke teada kel huvi kust mida ja mis järjekorras
kui karp vahetatud oli läksin proovima - ja - ja **** veel hullem oli kui eelmine. peale keeramine ei andnud peal rooli raskeks minemise midagi. Päris närvi ajas. hakkasin siis asjale sügavama mõttega lähenema. võtsin vahetatud karbi lahti ja uurisin mis seal on - ei ole seal eriti midagi - avastasin et nn pealekeeramise võimalikus on niivõrd väike. KÕIGILE KARBI PEALE KEERAJATELE - LÕPETAGE ÄRA - karbist võib ainult nii palju peale keerata, et rooli raskemaks minemist tunda ei ole - ei ole mõtet rooli raskeks keerata - see on enesepetmiene, tundub et loks kadunud, kuid tegelikult on süsteem kinni kiilutud ja hakkab kuluma tõelise kiirusega ja karbi kinni kiilumisega ei hakka rool loomulikult sõidul algasendisse ennast keerama.
edasi uurides - leidsin selle roolisamba pealekeeramise mutri - võitsin 1,5 - 2 cm rooli liikumist - probleem jäi.
kõik asjad olid justkui üle vaadatud, kuid ikkagi jama - läksin siis veelkord kanalisse ja lasin rooli loksutada - no ei ole kusagi midagi - kõik on paigas. Viiesel bemmil(ausalt ei tea teisi mudeleid) on tõsiselt halb näha kas roolikarbist alla väljuva võlli nuutühendus pendliga(hoob, õlg mis iganes) loksub või mitte, sest võlli ots on vastu raami küljes olevat fiksaatorpuksi ja võlli ots ei olegi näha ja tegelikult ei paista alt lihtsalt vaadates nuutegi. pugesin siis selliselt et miski nurga all ja õigesti suunatud valgusega nägin nuute ja ühendusi - - **** LOKSUS TÄIEGA.
Keerasin pingutuspolti peale(tõsise jõuga) ja nagu päike oleks paistma hakanud - loks vähenes (rõhutan-alt ei näe otseselt midagi kui oma silmi, keha ja valguste ei paina). loksust vabanesin(peaaegu) kui pingutasin seda mutrit veel tõsise jõuga (arvan, et see on katkemise äärel). nüüd on küll masin juba sellise olekuga nagu soovin. uurisin veel nö spetsalistidelt, et karbi võlli materjal on pea kaks korda kõvem kui pendli oma ja kulunud on pendli nuutühendus aga sedavõrd palju juba et pingutuspolt ei suuda enam loksu kokku venitada. pean tegelikult endale ka uue pendli tellima, et kõik oleks tihe - tean et minu ühendus loksub veel veidi(peale keerata pingutuspolti enam ei julge sest see läheb siis küll puru) , kuid sõita on normaalne ja hea.
JÄRELDUSED.
Kui masin ujub või on loks........
1. rooli karbist keerake peale ainult nii palju et rool raskeks ei lähe!!!!!!!
2. keerake peale roolisamba liigendi pingutust
...kui probleem jääb on viga all
3. painake ennast nii et masina all roolikarbi võlli ja pendli nuutühendus oleks näha - kui seal on loks siis tegutsega ja kui seal on kõi OK siis minge roolivarrastega edasi
TEGELIKULT OLI MUL KA ESIMESEL KARBIL TÕENÄOLISELT SAMA VIGA, KUID SEDA EI NÄE NII LIHTSALT.
kui kellelgi on täpsustavaid küsimusi siis tulistage
525 TDS 95 autom, universaal
www.rinardi.ee
Vasta