e34 roolivõim

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
capri_e34
Huviline
Postitusi: 38
Liitunud: 13.01.2007 19:44 18

e34 roolivõim

Postitus Postitas capri_e34 »

e34 520, 92a.

kus see roolivõimuõli anum on? kus seda kontrollida saab ja juurde valada ja mis õli läheb, atf?
Kasutaja avatar
Marko S
Huviline
Postitusi: 3552
Liitunud: 11.10.2005 19:02 22
Peamine sõiduk: E39 530d
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Marko S »

Pilt

veidikene õlivardast allapoole,selline ümmargune :D
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8286
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Kõigil ei pruugi nii suur see anum olla, ainult roolivõimendi puhul on see paak u 1/3 sellest. Aga sama koha peal jah.
Vajaliku õli mark (ATF või CHF) on korgi peale kirjutatud.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
capri_e34
Huviline
Postitusi: 38
Liitunud: 13.01.2007 19:44 18

Postitus Postitas capri_e34 »

tänud :cool:
Kasutaja avatar
Ragnar
Huviline
Postitusi: 1531
Liitunud: 26.04.2003 14:25 24
Peamine sõiduk: E83
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Ragnar »

muide seda CHF on mõttekas kohe UM minna otsima, sest täna vahetasin endal roolivõimu õli ja 2 tavalisest õli poest ei saanud aga um'st pisteti kohe 1l kanister pihku.
capri_e34
Huviline
Postitusi: 38
Liitunud: 13.01.2007 19:44 18

Postitus Postitas capri_e34 »

Mina leidsin anuma kus oli korgi peal CHF kirjutatud, täitsa eest vasakul, õhufiltrit ja radika kõrval, tundus nagu õige asi olevat välimuse poolest on nagu pildid, palju sinna sisse läheb, et ta nii suur on?

Palju see CHF UM-is maksis ja ise vahetasid? roolivõimust voolik lihtsalt lahti vana välja ja uus pealt sisse ja rooli keerama.?
Kasutaja avatar
Marko S
Huviline
Postitusi: 3552
Liitunud: 11.10.2005 19:02 22
Peamine sõiduk: E39 530d
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Marko S »

Ma ei hakka uut teemat tegema selleks,aga mul roolivõim undab :roll:
Kontrollisin - õlitase tolles potsikus on umbes poolepeale.Kas tähendab,et mul hakkab võim otsa saama ? :cry:
Kasutaja avatar
Ragnar
Huviline
Postitusi: 1531
Liitunud: 26.04.2003 14:25 24
Peamine sõiduk: E83
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Ragnar »

capri_e34 kirjutas:Palju see CHF UM-is maksis ja ise vahetasid? roolivõimust voolik lihtsalt lahti vana välja ja uus pealt sisse ja rooli keerama.?
Kuidas M50'ga e34 peal on ma ei tea täpselt aga e36 peal ma keerasin jah
lihtsalt ühe vooliku (mille kinnitus koht oli kõige alumine) lahti.
Tegelikult peaks olema mingi spets väljalaskmis koht. M60 näiteks on pumba all selline (8mm sise kuuskandiga) punn, mida saab välja keerata.

Kallad sisse ja keerad ettevaatlikult ühelt poolt teisele poole paar korda
kuni enam koledat häält ei tee :D

CHF11S maksab um'is 228eek/1l ja sellest jätkub, kui sa just kogu süsteemi mingi nipiga tühjaks ei ime.
joffe
Huviline
Postitusi: 1992
Liitunud: 01.11.2005 19:53 22
Peamine sõiduk: E61-2007-525D
Telefon: 56623817
Asukoht: Valga

Postitus Postitas joffe »

capri_e34 kirjutas:Mina leidsin anuma kus oli korgi peal CHF kirjutatud, täitsa eest vasakul, õhufiltrit ja radika kõrval, tundus nagu õige asi olevat välimuse poolest on nagu pildid, palju sinna sisse läheb, et ta nii suur on?
Mahu järgi pole enam meeles, aga kui endal oli vaja juurde panna, siis otsisin ja leidsin sellise info- õli tase peab ulatuma ca 5mm pealepoole seda sõela, mis seal potsikus kõige peal on. Kui on selline potsik, siis jagub sellest õlist ka tagumistele nivooamortidele, mis vähese õlikoguse juures oma ülesannet ei täida.
capri_e34
Huviline
Postitusi: 38
Liitunud: 13.01.2007 19:44 18

Postitus Postitas capri_e34 »

kindel et peab üle selle sõela olema? ma mingi pool liitrit panin sisse ja veel ei tulnud.
joffe
Huviline
Postitusi: 1992
Liitunud: 01.11.2005 19:53 22
Peamine sõiduk: E61-2007-525D
Telefon: 56623817
Asukoht: Valga

Postitus Postitas joffe »

capri_e34 kirjutas:kindel et peab üle selle sõela olema? ma mingi pool liitrit panin sisse ja veel ei tulnud.
Mul hakkas kompu midagi mulisema amortide kohta vms., kui auto kord sõidul rahvast täis oli. Oli ka diagnostikaks aeg kinni pandud, nii et küsisin seal, et mis võiks olla. Teadjamees lausus, et mul nivooamordid ja paistab, et õli vähevõitu. Otsisin pool Tartut läbi, lõpuks kodusest Valgast sain ja panin juurde 400 ml. Aga paistab, et sul üldse hea, et veel roolivõim töötas. Pane aga, see taseme värk on kindel! ;) Seal veel selline asi, et pead panema sama värvi õli, mis sees on. Muide läheb sinna ka automaatkasti õli. Mul on punane ja panin juurde ADDINOL´i ATF DIID.
Kasutaja avatar
Ingmar
Huviline
Postitusi: 589
Liitunud: 10.02.2005 12:46 17
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Ingmar »

Ragnar kirjutas:muide seda CHF on mõttekas kohe UM minna otsima, sest täna vahetasin endal roolivõimu õli ja 2 tavalisest õli poest ei saanud aga um'st pisteti kohe 1l kanister pihku.
Sama siin, ka ma tegin samasuguse otsingu läbi.
Ühel mu tuttaval on ka nivooamordid taga, suur õlikopsik ees, aga ikkagi CHF läheb sisse.
Kas neid nivooamortidega ühes roolivõimu süsteeme tehti siis kahesuguseid?
Kindlasti minnakse ka odavamat teed ja vahetatakse CHF ATF-i vastu.
Oli see ATF kleepekas ka õlikopsiku peal?
User Manuali järgi läheb E34-a sisse ainult CHF (ka mingi LHM).
Viimati muutis Ingmar, 02.04.2007 22:47 52, muudetud 1 kord kokku.
joffe
Huviline
Postitusi: 1992
Liitunud: 01.11.2005 19:53 22
Peamine sõiduk: E61-2007-525D
Telefon: 56623817
Asukoht: Valga

Postitus Postitas joffe »

inxx kirjutas: Kas neid nivooamortidega ühes roolivõimu süsteeme tehti siis kahesuguseid?

Oli see ATF kleepekas ka õlikopsiku peal?
Pole mahtigi saanud vaadata, mis kleepsuga tegu- mulle öeldi, et peaasi on värv ja mina uskusin. ;) Ja asi ju töötab mingite anomaaliateta. :) Missugused on need kahesugused? :?
Kasutaja avatar
Ingmar
Huviline
Postitusi: 589
Liitunud: 10.02.2005 12:46 17
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Ingmar »

CHF on roheline, ATF punane.
Kahesuguseid selles mõttes, et kui süsteem tarbib originaalis teist õli, siis peaks olema selleks ka põhjus, st süsteem peaks olema teistsugune.
joffe
Huviline
Postitusi: 1992
Liitunud: 01.11.2005 19:53 22
Peamine sõiduk: E61-2007-525D
Telefon: 56623817
Asukoht: Valga

Postitus Postitas joffe »

inxx kirjutas:CHF on roheline, ATF punane.
Kahesuguseid selles mõttes, et kui süsteem tarbib originaalis teist õli, siis peaks olema selleks ka põhjus, st süsteem peaks olema teistsugune.
No minu õli oli küll punane- sestap sai ka punast lisatud. Mis puutub originaali, siis on lähemal ajal kavas UM- ist välja osta nn. auto tehasepoolse varustatuse "list", tea, kas seal ka kirjas, mis mahlad ta tehases sisse sai? ;)
Kasutaja avatar
siim_s
Huviline
Postitusi: 523
Liitunud: 13.07.2005 12:37 30
Asukoht: Tallinn, Männiku

Postitus Postitas siim_s »

joffe kirjutas:
inxx kirjutas:CHF on roheline, ATF punane.
Kahesuguseid selles mõttes, et kui süsteem tarbib originaalis teist õli, siis peaks olema selleks ka põhjus, st süsteem peaks olema teistsugune.
No minu õli oli küll punane- sestap sai ka punast lisatud. Mis puutub originaali, siis on lähemal ajal kavas UM- ist välja osta nn. auto tehasepoolse varustatuse "list", tea, kas seal ka kirjas, mis mahlad ta tehases sisse sai? ;)
Miks seda osta vaja on? :?
Otsi oma auto VIN kood üles ja kasuta huvi pärast järgnevaid linke:

http://www.e34.de/vin/index.php
http://www.bmw-z1.com/VIN/VINdecode-e.cgi

jne
E39 525 iA Sedaan
http://www.templiryytel.eu
joffe
Huviline
Postitusi: 1992
Liitunud: 01.11.2005 19:53 22
Peamine sõiduk: E61-2007-525D
Telefon: 56623817
Asukoht: Valga

Postitus Postitas joffe »

siim_s kirjutas:
Miks seda osta vaja on? :?
Otsi oma auto VIN kood üles ja kasuta huvi pärast järgnevaid linke:

http://www.e34.de/vin/index.php
http://www.bmw-z1.com/VIN/VINdecode-e.cgi

jne
Sel lihtsal põhjusel, et teada saada, mis konditsioonis auto tehaseväravatest välja veeres.
Need lingid ei andnud midagi uut! :?
Kasutaja avatar
Ragnar
Huviline
Postitusi: 1531
Liitunud: 26.04.2003 14:25 24
Peamine sõiduk: E83
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Ragnar »

inxx kirjutas:Oli see ATF kleepekas ka õlikopsiku peal?
User Manuali järgi läheb E34-a sisse ainult CHF (ka mingi LHM).
Mitte kleepekas vaid korgi peal on pressitud kiri ATF only.
535 mul oli selline näiteks.
Praeguse masina korgi peal on CHF 11.S
User manualist kuskil oli vist kirjas küll mis õlid on võimalikud aga
samas on ka kindel nõue, et juhinduda anuma peal oleva markeeringu järgi.


Mis nendese õli pottidesse puutub siis realoem järgi peaistab, et
väike ATF oma on ainult tavalistel aga võib ka suur olla.
Suur CHF oma on nivooamortidega ja ASC'ga masinatel, neil väikest kindlasti ei ole.
Kasutaja avatar
Ingmar
Huviline
Postitusi: 589
Liitunud: 10.02.2005 12:46 17
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Ingmar »

Ka väiksesse kopsikusse läheb originaalis CHF, mitte (nagu ma aru sain) ainult ATF.
Kuidas veojõukontroll on seotud roolivõimu ja/või nivooamortidega?
Minu teada on suur roolivõimu kopsik siis, kui taga on nivooamordid, vastasel juhul alati väike.
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8286
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

inxx kirjutas:Minu teada on suur roolivõimu kopsik siis, kui taga on nivooamordid, vastasel juhul alati väike.
Või kui on ASC+T.
Neil juhtudel on roolivõimu pumbaks tandempump ja mõlemad pooled pumpavad sama CHF-i. Üks roolikarpi, teine nivooamortide rõhuakudesse või ASC+T hüdroseadme rõhuakusse.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
Ragnar
Huviline
Postitusi: 1531
Liitunud: 26.04.2003 14:25 24
Peamine sõiduk: E83
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Ragnar »

ilmselt nii, sest nivooamorte mul pole aga ASC on ja on ka suur anum.

Sama keegi võiks kinnitada kuhu maani see õlitase peab jääma ikkagi.
Väiksel potil oli õlivarras korgi küljes ja seal kriipsud peal.
Suurel potil aga pole ühtegi viidet ega märki taseme jaoks.
Praegu valasin nii et anuma sees olev mingi alumiinium kobakas oleks
üleni õli sees. Sõelani on veel mitu cm tühja ruumi. :?
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8286
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Tase peaks olema sõela alaservani.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
joffe
Huviline
Postitusi: 1992
Liitunud: 01.11.2005 19:53 22
Peamine sõiduk: E61-2007-525D
Telefon: 56623817
Asukoht: Valga

Postitus Postitas joffe »

priitv8 kirjutas:Tase peaks olema sõela alaservani.
Kust sa seda võtad? Minu väite kinnitus peitub auto ekspluatatsioonijuhendis! ;)
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8286
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

joffe kirjutas:
priitv8 kirjutas:Tase peaks olema sõela alaservani.
Kust sa seda võtad? Minu väite kinnitus peitub auto ekspluatatsioonijuhendis! ;)
OK, see 5mm on antud koguse juures rohkem selle tähendusega, et silmaga näha oleks.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
joffe
Huviline
Postitusi: 1992
Liitunud: 01.11.2005 19:53 22
Peamine sõiduk: E61-2007-525D
Telefon: 56623817
Asukoht: Valga

Postitus Postitas joffe »

priitv8 kirjutas:OK, see 5mm on antud koguse juures rohkem selle tähendusega, et silmaga näha oleks.
Seda ütled sina, tegelikult ei saa ajada sellist rida a la õli pange niipalju, et näha oleks. :|
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8286
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

joffe kirjutas:
priitv8 kirjutas:OK, see 5mm on antud koguse juures rohkem selle tähendusega, et silmaga näha oleks.
Seda ütled sina, tegelikult ei saa ajada sellist rida a la õli pange niipalju, et näha oleks. :|
Palju Sa arvad, mitu milliliitrit need 5mm selle suure õlipoti mahu juures teevad? Ja mille järgi Sa hindad, kas panid 3, 4 või 5mm üle sõela põhja? Igal juhul peab raamatu järgi õli olema vähemalt sõelani, sest mingit mõõtevarrast seal ei ole.
PS olen isegi mõelnud, et võiks panna E32 õlitaseme anduri sinna.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
Ragnar
Huviline
Postitusi: 1531
Liitunud: 26.04.2003 14:25 24
Peamine sõiduk: E83
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Ragnar »

Kussjuures sõela kõrgus pole ju fikseeritud.
Minu masinal on igatahes nii ,et seal all on verdu ja pealt muttrit keerates
on sõela oma 10mm kindlasti võimalik allapoole suruda kui ta vedru vabas oleks oleks. :roll:

Minujaoks on asi selge igatahes. Kallan kõik mis kanistrisse üle jäi juurde.
joffe
Huviline
Postitusi: 1992
Liitunud: 01.11.2005 19:53 22
Peamine sõiduk: E61-2007-525D
Telefon: 56623817
Asukoht: Valga

Postitus Postitas joffe »

priitv8 kirjutas:Palju Sa arvad, mitu milliliitrit need 5mm selle suure õlipoti mahu juures teevad? Ja mille järgi Sa hindad, kas panid 3, 4 või 5mm üle sõela põhja? Igal juhul peab raamatu järgi õli olema vähemalt sõelani, sest mingit mõõtevarrast seal ei ole.
PS olen isegi mõelnud, et võiks panna E32 õlitaseme anduri sinna.
Pole minu asi arvestada, mitu ml see teeb. Kui sinu raamat ütleb, et kuni sõelani, pead rõõmu tundma, sest tuled odavamalt välja. Minu raamat näitab, et 5mm üle sõela ja üritan seda järgida kasutades mõõtmiseks käepäraseid vahendeid. Asi pole väärt pikemat diskuteerimist. :)
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8286
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
joffe
Huviline
Postitusi: 1992
Liitunud: 01.11.2005 19:53 22
Peamine sõiduk: E61-2007-525D
Telefon: 56623817
Asukoht: Valga

Postitus Postitas joffe »

Noh, ja on ju seal kirjas, et nivooamortide korral bla-bla-bla peab õlitase olema ca 5 mm üle sõela. :roll:
Vasta