9. leht 105-st

Re: 525 TD-TDA-TDS-TDSA ei käivitu ja muud vead.

Postitatud: 10.02.2010 17:21 39
Postitas zeck
Külmkäivitus on väga vaevaline, just siis kui mootor on täiesti maha jahtunud ning mida jahedam on väljas seda vaevalisem on käivitus.
0c läheb põmts kohe käima
-5c läheb esimesest starteripöördest aga putetardades.
-10 lubama hakkab esimesest starteri pöördest, hoian umbes 5 seki starterit, läheb putertades ja suur musta pahkamaga käima.
-15 suure tõenäosusega ei lähegi käima. Vahest läheb esimesest katsest, kuid harva. Alguses ei hakka lubama ka. Aga nii pea kui hakkab lubama läheb väga vaevaliselt käima.
-17 ja edasi pole lootuski käima saada...

Ei olene sellest palju kütet paagis on.
Paar aastat tagasi kui oli -32 läks suht hästi käima.
Kui käima läheb siis pöörded on alguses 1000 peal, nii nagu olema peab.

Silindrisurved on mõõdetud, ~27 ati igas silindris.
Pihustid ja eelsüüte küünlad on kontrollitud, korralikud.
Süütenurk on paika keeratud.
Pumbakaan vahetatud korralikuma vastu.
Kütusefilter vahetatud.
Küttus on lisandiga.
Aku on aasta vana, laetud.
Enne chipimist ei suitsenud.
Proovitud erinevate ajudega, vahet pole.
Soojast peast läheb kohe käima. Kui mootor on pooleldi ära jahtunud, aga ei pane veel eelsüüte küünlaid taha siis on käivitus veidi pikem, max 3 seki.

Igatahes mul on mõistus otsas.

Re: 525 TD-TDA-TDS-TDSA ei käivitu ja muud vead.

Postitatud: 10.02.2010 20:40 29
Postitas kloox
Aga vbla rootorpump on kulunud?

Re: 525 TD-TDA-TDS-TDSA ei käivitu ja muud vead.

Postitatud: 10.02.2010 21:27 23
Postitas zeck
Rootorpump? äkki räägid lähemalt.

Re: 525 TD-TDA-TDS-TDSA ei käivitu ja muud vead.

Postitatud: 10.02.2010 21:40 50
Postitas sander k
See mis sa mulle müüsid. :)

Re: 525 TD-TDA-TDS-TDSA ei käivitu ja muud vead.

Postitatud: 10.02.2010 21:44 05
Postitas zeck
Hehe, njah ei taha üldse pumpa kahtlustada, sest sooja mootoriga läheb ilusti käima, samas ega midagi muud ei saagi enam olla... :roll:

Re: 525 TD-TDA-TDS-TDSA ei käivitu ja muud vead.

Postitatud: 10.02.2010 21:50 43
Postitas kloox
Kõrgsurvepumbas sees ju rootorpump,mis lööb survet pumpa,kui see kulunud ja pumbas sees survet ple,siis ega ta eriti käima minna taha.Keegi rääkis et see pidi 800 maksma(sander k vist).Vaja muidugi uue panemisel ka surve pumbas õigeks regullida,muidu võib tihendite vahetus väga selgeks saada :lol: See võib olla 1 vigadest,miks ta sul külmalt ei käivitu.
Pihustid kontrollitud ütlesid,palju surved olid ja kas pihustasid ilusti?Sest kui kusevad,siis soojema ilmaga käivitub ka okilt,aga kui ikka väga külmaks läheb(üle 15) siis ei pihusta korralikult ja ega ei taha süttida ka see disla mitte.Rekajuhid kasutavad talvel parema käivitumise lisandina bensiini 100:1 vist oli ja see talv käivitusid normaaalselt ka külmade ilmadega.

Re: 525 TD-TDA-TDS-TDSA ei käivitu ja muud vead.

Postitatud: 11.02.2010 00:30 39
Postitas Kait666

Re: 525 TD-TDA-TDS-TDSA ei käivitu ja muud vead.

Postitatud: 11.02.2010 09:01 51
Postitas sander k
kloox kirjutas:Kõrgsurvepumbas sees ju rootorpump,mis lööb survet pumpa,kui see kulunud ja pumbas sees survet ple,siis ega ta eriti käima minna taha.Keegi rääkis et see pidi 800 maksma(sander k vist).Vaja muidugi uue panemisel ka surve pumbas õigeks regullida,muidu võib tihendite vahetus väga selgeks saada :lol:
Mind huvitab see osa kuidas sa pumbas survet reguleerid?
Sai paar nädalat tagasi üks lahti võetud ja polnud seal küll ühtegi kohta, kus saaks reguleerida.
Ma hiljuti võrdlesin kahte pumpa. Üks, mis on korralik ja teist, mis suht prügimäe kaup. See rootorpump oli täpselt sama palju kulunud. Seega pole see just väga suur kuluja. Kurja juur on ikka jaoturpea, mille hind 5,5k. Teine viga võib tõepoolest pihustites olla.

Re: 525 TD-TDA-TDS-TDSA ei käivitu ja muud vead.

Postitatud: 11.02.2010 11:07 40
Postitas kloox
Kas sul pumba joonis on?Ühelt poolt läheb küttevoolik sisse pumpa ja teiselpool pumpa on ka üks jubin,mida saab 12 võtmega keerata,äkki see?

Re: 525 TD-TDA-TDS-TDSA ei käivitu ja muud vead.

Postitatud: 11.02.2010 11:35 38
Postitas Maiks
Õelge mulle, kui palju mõjutab auto mootori tööd ja minekut see andur, mis asub e34 2,5tds´il sissleaske kolletkori all, see sisse puhutava õhu temperatuuri andur. Panin peale e39 mootori koos sisselaskega ja tollel pole seda anduri kohta ja andur praegu niisama juhtme otsa kapoti all. Mingil hetkel ma teen talla sinna ka pesa, aga praegu tundub masin uimane olevat.
Mäletan, et vana mootoriga oli sealt juhe pistikust lahti tulnud ja siis küll ei täheldanud mingit muutust auto liikumises.

Re: 525 TD-TDA-TDS-TDSA ei käivitu ja muud vead.

Postitatud: 11.02.2010 16:36 56
Postitas kloox
kui ühendatud pole sisselaskega siis ongi uimane

Re: 525 TD-TDA-TDS-TDSA ei käivitu ja muud vead.

Postitatud: 11.02.2010 20:03 27
Postitas Genne
Lihtsalt näide:
Võtsin sissekolde maha ja avastasin, et kas siis läbi EGR-i või turbo oli kogu kolle hirmsalt musta pigi taolist jama täis (reaalselt polnud seda anduri "pead" üldse nähagi).
Pesin bensiiniga kõik puhtaks (suht räpane töö oli). Ja mis oli tulemus:

Enne gaasi vajutades oli tahm korralikult taga, pärast puhastust ei tahma praktiliselt üldse. Kiirenduse vahe isegi automaatkastiga oli täiesti tuntav, kütuse kulu kohta ei oska öelda.

Re: 525 TD-TDA-TDS-TDSA ei käivitu ja muud vead.

Postitatud: 11.02.2010 20:35 10
Postitas Maiks
Siis mul see andur ei tööta arvatavasti juba varasemast ajast. Tuleb üle mõõta, aga avastasin, et map andurilt oli voolik lahti pudenenud ja see sai ka tagasi paigaldatud, nüüd juba kannatab sõita.

Re: 525 TD-TDA-TDS-TDSA ei käivitu ja muud vead.

Postitatud: 12.02.2010 22:19 17
Postitas yllar21
Nii, sai nüüd paar päeva tagasi eelsüüteküünlaid vahetatud, aga auto peale kokkupanemist ainult lubab paari silindriga ja käima ei lähe. Lahtivõtmisel käis küll väike sädelus võtme ja millegi vahel 6.silindri juures (tõenäoliselt starteri tõmberelee), aga kõik kaitsmed sai visuaalselt üle vaadatud ja vaevalt see mittekäivitumist põhjustab. Anduritest 1. silindri juures on sinise klemmiga ja s.kollektorile kinnitub musta klemmiga?

Starter ajab normaalselt ringi, eelsüütele jõuab vool, peapumba suretusklapil pinge olemas süüte ajal, küte jõuab pihustini. Endal juhe koos.
Kellelgi mõtteid? :)

Edit: korras, peapumba elektroonika pistik andis vist halba ühendust ja mootor sai eetriga üles turgutatud.

Re: 525 TD-TDA-TDS-TDSA ei käivitu ja muud vead.

Postitatud: 13.02.2010 20:38 07
Postitas zym
Soojaga käivitus noraalselt, külmadega isegi, kui on paar kraadi külma, ei taha hästi käivituda. Eelsüüte küünlad vahetasin ära, kuigi kõik olid terved. Käivitudes ei võta pöördeid justkui ülesse, jääb sinna 500 pöörde juurde ja siis sureb välja. Rooli keerates, ja peaeagu igat elektri vidinat kasutades kohapeal autol hakkavad pöörded veidike kõikuma. Kas sellest võib tingitud olla ka halb käivitumine? Kui mootor on soe, siis ei ole käivitusega probleeme.

Re: 525 TD-TDA-TDS-TDSA ei käivitu ja muud vead.

Postitatud: 13.02.2010 21:34 01
Postitas martinjev
uurisin ka esimest korda seda kõrgsurvepumpa. Kas pumbakaan on see pealmine kaan nelja poldiga, millest üks polt on kolmnurpeaga? kuidas selle kolmnurkpeaga poldi lahti saate?

Teine küsimus on, et sisselaske kollektori all on üks peenike voolik, mille teist otsa ei oska ma kuhugi ühendada... Kuhu see peaks ühendatama? Mootor on 85kW ´, EGR klapp ilmselt vahelt ära võetud (torujupp oli selle asemel)
käima mootori sain aga tühikäigul ikka tõmbled päris korralikult ja tahhoka seier ka kõigub....

Re: 525 TD-TDA-TDS-TDSA ei käivitu ja muud vead.

Postitatud: 13.02.2010 22:20 46
Postitas yllar21
martinjev kirjutas:uurisin ka esimest korda seda kõrgsurvepumpa. Kas pumbakaan on see pealmine kaan nelja poldiga, millest üks polt on kolmnurpeaga? kuidas selle kolmnurkpeaga poldi lahti saate?

Teine küsimus on, et sisselaske kollektori all on üks peenike voolik, mille teist otsa ei oska ma kuhugi ühendada... Kuhu see peaks ühendatama?
Ma laseks ikka kuskil teeninduses pumba kaant sättida, niisama tunde järgi keerates kaotab diisel oma ainukese eelise bensuka ees- ökonoomsuse. :) Muidugi kiirendus tõuseb küll.

See vaakumvoolik möödab kollektori rõhku ja peaks vist kinnituma parempoolsele vaakumandurile. Kui seda küljes pole, peaks mootor oleva tunduvalt uimasem.

Re: 525 TD-TDA-TDS-TDSA ei käivitu ja muud vead.

Postitatud: 13.02.2010 23:06 26
Postitas martinjev
See vaakumvoolik möödab kollektori rõhku ja peaks vist kinnituma parempoolsele vaakumandurile. Kui seda küljes pole, peaks mootor oleva tunduvalt uimasem.[/quote]

kus see vaakumiandur asub? mingit pilti temast või miskit? ma ei suutnud leida küll ühtegi kohta kuhu see voolik ühendada....

Re: 525 TD-TDA-TDS-TDSA ei käivitu ja muud vead.

Postitatud: 14.02.2010 21:23 34
Postitas yllar21
martinjev kirjutas:kus see vaakumiandur asub? mingit pilti temast või miskit? ma ei suutnud leida küll ühtegi kohta kuhu see voolik ühendada....
eksisin ikka mälu järgi. Minul kinnitub see sinna:
Pilt
Pilt siis e34ja juhipoolsest kapotialusest.

Re: 525 TD-TDA-TDS-TDSA ei käivitu ja muud vead.

Postitatud: 16.02.2010 08:45 35
Postitas martinjev
ni, mootori sain tööle nüüd.
tühikäigul aga tõmbleb (kuidagi ühtlaselt trõnn-trõnn-trõnn). Kui aga suvaliselt pihustil lasen kütusetoru pisut lahti niiet diislit läbi hakkab immitsema, siis käib ilusti ühtlaselt. Millest selline asi võib olla?

Teine küsimus: Kuidas turbo töötamist kontrollida?

Re: 525 TD-TDA-TDS-TDSA ei käivitu ja muud vead.

Postitatud: 16.02.2010 11:22 04
Postitas yllar21
martinjev kirjutas: Teine küsimus: Kuidas turbo töötamist kontrollida?
Las sooja mootoriga üks tuuritab ja teine surub turbost tuleva vooliku kokku. Gaasi andmisel peaks toru kätevahel laiali tõmbuma. Pöördeid ei pea palju andma, maksimaalrõhk peaks tekkima umbes 2800rpm juures. :D
Või siis muretsed rõhukella, stockis peaks maksimaalülerõhk 1.2at juurde vist jääma.

Re: 525 TD-TDA-TDS-TDSA ei käivitu ja muud vead.

Postitatud: 16.02.2010 11:48 13
Postitas 255art
Tere. Mul on 524td. küsime siis nii et paagipump on õhtal kas ta annab siis kütet läbi(kui auto käib võtan paagipumda pistiku lahti ja kas auto jääb käima või ei jää.)

Re: 525 TD-TDA-TDS-TDSA ei käivitu ja muud vead.

Postitatud: 18.02.2010 08:03 30
Postitas martinjev
Nii , turbo kontrollitud. 2500 pöördepeal oli vaevu tunda kuidas lõdvik kõvemaks läks. tühikäigul oli päris pehme. kui palju on lubatud võllili radiaalne lõtk? mul seda ikka oli tunda, vastu korpust labad ei käinud aga tunda oli lõtku.
Huvitav oli veel see et bypass klapp oli normaalasendis ka 2-3mm avatud :shock: see peaks ju avanema alles enamvähem täiskoormusel? Kas võib olla nii, et sellepärast turbo ei töötagi et pool vajalikku õhku läheb otse summutisse?

Re: 525 TD-TDA-TDS-TDSA ei käivitu ja muud vead.

Postitatud: 18.02.2010 11:25 18
Postitas allar1
martinjev kirjutas:Nii , turbo kontrollitud. 2500 pöördepeal oli vaevu tunda kuidas lõdvik kõvemaks läks. tühikäigul oli päris pehme. kui palju on lubatud võllili radiaalne lõtk? mul seda ikka oli tunda, vastu korpust labad ei käinud aga tunda oli lõtku.
Huvitav oli veel see et bypass klapp oli normaalasendis ka 2-3mm avatud :shock: see peaks ju avanema alles enamvähem täiskoormusel? Kas võib olla nii, et sellepärast turbo ei töötagi et pool vajalikku õhku läheb otse summutisse?
2500 juures peaks ikka kogu turbo rõhk mootorisse minema, mitte summutisse.

Re: 525 TD-TDA-TDS-TDSA ei käivitu ja muud vead.

Postitatud: 18.02.2010 13:17 20
Postitas zeck
Tühikäigul ei tulegi turbo rõhku taha, kui gaas põhja vajutada siis puhub ~3500rpm juures max 0.7bar korraks. Laena kuskilt turbo kella, siis peab sõidu ajal kotrollima. Kui veidi enne 2000rpm puhub 1.2bar kanti siis on OK(tds puhul, td'l 0.9bar). Või siis teine umbkaudne võimalus on, kolmanda käiguga 1000 pöördega pane gaas põhja ja kui 2000 pöörde juures tuleb järsku jõudu juurde siis peaks ka korras olema.

Re: 525 TD-TDA-TDS-TDSA ei käivitu ja muud vead.

Postitatud: 18.02.2010 14:57 10
Postitas martinjev
auto on aut. kastiga.
gaasi andes peaks ikka ju lõdvik tuntavalt kõvaks minema minumeelest....
ja kas bypass klapp peab olema seistes ja tühikäigul tugevalt suletud? või ongi normaalne et ta avatud on....

Re: 525 TD-TDA-TDS-TDSA ei käivitu ja muud vead.

Postitatud: 18.02.2010 15:30 51
Postitas sander k
Klapp peab ikka suletud olema.

Re: 525 TD-TDA-TDS-TDSA ei käivitu ja muud vead.

Postitatud: 18.02.2010 21:50 00
Postitas yokohama
zeck kirjutas:Tühikäigul ei tulegi turbo rõhku taha, kui gaas põhja vajutada siis puhub ~3500rpm juures max 0.7bar korraks. Laena kuskilt turbo kella, siis peab sõidu ajal kotrollima. Kui veidi enne 2000rpm puhub 1.2bar kanti siis on OK(tds puhul, td'l 0.9bar). Või siis teine umbkaudne võimalus on, kolmanda käiguga 1000 pöördega pane gaas põhja ja kui 2000 pöörde juures tuleb järsku jõudu juurde siis peaks ka korras olema.
Kuhu ma peaks turbo rõhu kella ühendama?

Re: 525 TD-TDA-TDS-TDSA ei käivitu ja muud vead.

Postitatud: 19.02.2010 00:19 44
Postitas zeck
Kollektorist läheb üks väike õhuvoolik andurisse. Selle lõika pooleks ja ühenda sinna T vahejupp kuhu omakorda ühendad turbo näidiku voolik.

Re: 525 TD-TDA-TDS-TDSA ei käivitu ja muud vead.

Postitatud: 19.02.2010 09:18 06
Postitas raitz87
raitz87 kirjutas:Tere jälle :)

e39 TDS 1997a. Mure nimelt selline, et homikuti tahab käivitust kuskil 5 min :S ja kui käima läheb siis töötab ühtlaselt ja ei ei jäta vahele ega midagi!
Olen vahetanud eelsüüteküünlad, pinge tuleb peale ja nad tötvad kõik!
Samuti on heas korras kõrgsurvepump, kuna soe käivitus on maksimaalselt 2 sekundit.
Auto ei viska eriti tagant musta, seega peaksid pihustiotsad korras olema?!Ainult siis on lont järel kui maanteel paned 4-käigu ja lööd põhja, see ka hetkeline tahamalont.
Starter veab kiiresti ringi, käivitan akulaadijaga, millel on "start" reziim.
Paagisisene pump on ka vist OK, võtsin tagaistme ära ja ta lõi ilusti. Auto ei käivitu hästi nii täis paagiga kui ka peaaegu tühja paagiga.
Olen kontrollinud terve kütusetrassi, ei ole lekkeid! Ka tagasivool on kuiv!
Probleem tekkis siis kui nende suurte külmadega, -20 ... -30 kraadi, seisis auto 3 päevaõues. siis oli näha kütusefiltrist tulevas torus õhumulle. Peale seda auto jälle igapäevases kasutuses kuid probleem on endiselt alles!
Äkki kellelgi on sarnane probleem olnud? Kuhu viia kontrolli või remonti, kuna enda, rakendusliku kõrgharidusega autoremondilukseppa, pea ei hakka kuskilt osat asjale pihta!

Päikest
Raivo
Nonii, case solved!
Championi eelsüüteküünlad said peale 5 kuust kasutamist otsa :lol: Asemele läks Beru toodnag.

Aga küsimus suurele ringile- kuidas kõrgurvepump maha käib? Kas kett tuleb mahakiskuda või on mingisugune nipp? Alles algaja BMW maailmas :D

Päikest
Raivo