M60 mootori klapikambrikaante tihendite vahetusest

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
Rain.
Klubiliige - admin
Postitusi: 6404
Liitunud: 17.11.2005 16:20 10
Asukoht: Tallinn/Pärnu

M60 mootori klapikambrikaante tihendite vahetusest

Postitus Postitas Rain. »

Sai ette võetud siis M60 mootoril klapikambrikaante tihendite vahetus, kuna 5.-8. küünal ujus õlis, 1.-4. küünal aga mitte, seega välistasin katkise karterituulutuse rõhutasandusklapi membraani.

Töö sujus hästi hetkeni, mil auto käima olin pannud. Nimelt, kui auto käima panin, siis tühikäik hakkas kohe tuntavalt lonkama. Tahhomeetrilt oli näha, et pöörded on kuidagi väga madalad - seier istus täpselt 500. peal, tavaliselt on pöörded aga selgelt üle 500. seieri järgi siis.

Kõigepealt proovisin aku klemmi viieks minutiks maha võtta ja ajule restart teha, kuid tulutult. Seejärel keerasin õhulugeja juhtme õhulugeja küljest maha ja kohe pöörded väheke tõusid ning mootor hakkas ka ühtlasemalt tööle. Hakkasin kartma juba, et õhulugeja kutu :(
Kuid enne tihendite vahetust töötas mootor vägagi normaalselt, seega ei uskunud, et õhulugeja jupsib.

Lõpuks tegin linnas ühe pikema sõidu, mille tulemusena hakkas mootor lõpuks täiesti normaalselt tööle jälle. Teadmiseks veel, et kogu õhuvõtusüsteemi (alates torust, mis õhulugeja küljest mootorisse läheb kuni õhufiltri kopsikuni) keerasin ka autol küljest ära, et mugavam tööd oleks teha.

Siit ka küsimus, kas pärast klapikambrikaante tihendite vahetust peabki tühikäik eelpool kirjeldatuld viisil toimima või mitte :?:
truumu

Postitus Postitas truumu »

Siit ka küsimus, kas pärast klapikambrikaante tihendite vahetust peabki tühikäik eelpool kirjeldatuld viisil toimima või mitte
Ei, midagi läks nihu
Kontrolli üle, kas tihendite tagumine(klaasipoolne) osa ikka istus korralikult paika ja kas mõni lõdvik lahti ei jäänud
Rain.
Klubiliige - admin
Postitusi: 6404
Liitunud: 17.11.2005 16:20 10
Asukoht: Tallinn/Pärnu

Postitus Postitas Rain. »

Kusjuures pärast pikemat sõitu linnas see tühikäigu probleem kadus. Tihendid ning igasugu lõdvikud said ka kohe üle kontrollitud. Lisaks sai ära vahetatud ka küünlad (8xNGK-d, enne olid Championi toodang).

Igatahes täna hommikulgi töötas mootor täiesti normaalselt. Aga eks ma lähen heidan veelkord pilgu sinna kapoti alla ja vaatan need tihendid uuesti üle - nii igaks juhuks ;)

Aga Truumu juurest tahaks nii või naa läbi tulla lähiajal ehk jõuab juba see nädal ;)
Viimati muutis Rain., 11.06.2007 12:16 49, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
Ragnar
Huviline
Postitusi: 1531
Liitunud: 26.04.2003 14:25 24
Peamine sõiduk: E83
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Ragnar »

Mul midagi ei muutunud pööretes või mootori töös.
Töötas enne seda vahel 500 vahel 600 ja peale vahetust sama.
Rain.
Klubiliige - admin
Postitusi: 6404
Liitunud: 17.11.2005 16:20 10
Asukoht: Tallinn/Pärnu

Postitus Postitas Rain. »

Igatahes sai tihendid veelkord üle kontrollitud ja ennäe imet, kõrvalistuja poolne tihend oliga ülevalt äärest paigalt nihkunud. Tihend ise oli korras õnneks, kuna autoga pea suurt sõitnud polnudki veel. Nüüd tihend korralikult kinni ja probleem lõplikult läinud :)

Nagu näha oligi Truumul õigus, et midagi läks ikkagi nihu ;)
Tarvo
Huviline
Postitusi: 1998
Liitunud: 20.10.2003 23:53 19
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas Tarvo »

Ragnar kirjutas:Mul midagi ei muutunud pööretes või mootori töös.
Töötas enne seda vahel 500 vahel 600 ja peale vahetust sama.
Sama siin.
Kasutaja avatar
Ragnar
Huviline
Postitusi: 1531
Liitunud: 26.04.2003 14:25 24
Peamine sõiduk: E83
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Ragnar »

Mulle tunndus ka, et tihendid ei istu väga ideaalselt oma kohale.
Oleks nagu pikemad olnud mõningad mm.
Ühel tihendil on selline poolkaare kujuline osa (kaane tasapinnaga ristisuunas), seda tuli eriti hoolikalt sobitada. Mis otstarve sellel on huvitav?
Rain.
Klubiliige - admin
Postitusi: 6404
Liitunud: 17.11.2005 16:20 10
Asukoht: Tallinn/Pärnu

Postitus Postitas Rain. »

Ragnar kirjutas:Mulle tunndus ka, et tihendid ei istu väga ideaalselt oma kohale.
Oleks nagu pikemad olnud mõningad mm.
Ühel tihendil on selline poolkaare kujuline osa (kaane tasapinnaga ristisuunas), seda tuli eriti hoolikalt sobitada. Mis otstarve sellel on huvitav?
Üldiselt tihendid istusid ideaalselt mul, pigem nagu mõni mm lühem hoopis.
Aga need poolkaare kujulise osaga tihendite osa otstarve huvitaks ennastki.
Vasta