M60 mootori klapikambrikaante tihendite vahetusest
M60 mootori klapikambrikaante tihendite vahetusest
Sai ette võetud siis M60 mootoril klapikambrikaante tihendite vahetus, kuna 5.-8. küünal ujus õlis, 1.-4. küünal aga mitte, seega välistasin katkise karterituulutuse rõhutasandusklapi membraani.
Töö sujus hästi hetkeni, mil auto käima olin pannud. Nimelt, kui auto käima panin, siis tühikäik hakkas kohe tuntavalt lonkama. Tahhomeetrilt oli näha, et pöörded on kuidagi väga madalad - seier istus täpselt 500. peal, tavaliselt on pöörded aga selgelt üle 500. seieri järgi siis.
Kõigepealt proovisin aku klemmi viieks minutiks maha võtta ja ajule restart teha, kuid tulutult. Seejärel keerasin õhulugeja juhtme õhulugeja küljest maha ja kohe pöörded väheke tõusid ning mootor hakkas ka ühtlasemalt tööle. Hakkasin kartma juba, et õhulugeja kutu
Kuid enne tihendite vahetust töötas mootor vägagi normaalselt, seega ei uskunud, et õhulugeja jupsib.
Lõpuks tegin linnas ühe pikema sõidu, mille tulemusena hakkas mootor lõpuks täiesti normaalselt tööle jälle. Teadmiseks veel, et kogu õhuvõtusüsteemi (alates torust, mis õhulugeja küljest mootorisse läheb kuni õhufiltri kopsikuni) keerasin ka autol küljest ära, et mugavam tööd oleks teha.
Siit ka küsimus, kas pärast klapikambrikaante tihendite vahetust peabki tühikäik eelpool kirjeldatuld viisil toimima või mitte
Töö sujus hästi hetkeni, mil auto käima olin pannud. Nimelt, kui auto käima panin, siis tühikäik hakkas kohe tuntavalt lonkama. Tahhomeetrilt oli näha, et pöörded on kuidagi väga madalad - seier istus täpselt 500. peal, tavaliselt on pöörded aga selgelt üle 500. seieri järgi siis.
Kõigepealt proovisin aku klemmi viieks minutiks maha võtta ja ajule restart teha, kuid tulutult. Seejärel keerasin õhulugeja juhtme õhulugeja küljest maha ja kohe pöörded väheke tõusid ning mootor hakkas ka ühtlasemalt tööle. Hakkasin kartma juba, et õhulugeja kutu
Kuid enne tihendite vahetust töötas mootor vägagi normaalselt, seega ei uskunud, et õhulugeja jupsib.
Lõpuks tegin linnas ühe pikema sõidu, mille tulemusena hakkas mootor lõpuks täiesti normaalselt tööle jälle. Teadmiseks veel, et kogu õhuvõtusüsteemi (alates torust, mis õhulugeja küljest mootorisse läheb kuni õhufiltri kopsikuni) keerasin ka autol küljest ära, et mugavam tööd oleks teha.
Siit ka küsimus, kas pärast klapikambrikaante tihendite vahetust peabki tühikäik eelpool kirjeldatuld viisil toimima või mitte
Kusjuures pärast pikemat sõitu linnas see tühikäigu probleem kadus. Tihendid ning igasugu lõdvikud said ka kohe üle kontrollitud. Lisaks sai ära vahetatud ka küünlad (8xNGK-d, enne olid Championi toodang).
Igatahes täna hommikulgi töötas mootor täiesti normaalselt. Aga eks ma lähen heidan veelkord pilgu sinna kapoti alla ja vaatan need tihendid uuesti üle - nii igaks juhuks
Aga Truumu juurest tahaks nii või naa läbi tulla lähiajal ehk jõuab juba see nädal
Igatahes täna hommikulgi töötas mootor täiesti normaalselt. Aga eks ma lähen heidan veelkord pilgu sinna kapoti alla ja vaatan need tihendid uuesti üle - nii igaks juhuks
Aga Truumu juurest tahaks nii või naa läbi tulla lähiajal ehk jõuab juba see nädal
Viimati muutis Rain., 11.06.2007 12:16 49, muudetud 1 kord kokku.
Igatahes sai tihendid veelkord üle kontrollitud ja ennäe imet, kõrvalistuja poolne tihend oliga ülevalt äärest paigalt nihkunud. Tihend ise oli korras õnneks, kuna autoga pea suurt sõitnud polnudki veel. Nüüd tihend korralikult kinni ja probleem lõplikult läinud
Nagu näha oligi Truumul õigus, et midagi läks ikkagi nihu
Nagu näha oligi Truumul õigus, et midagi läks ikkagi nihu
Üldiselt tihendid istusid ideaalselt mul, pigem nagu mõni mm lühem hoopis.Ragnar kirjutas:Mulle tunndus ka, et tihendid ei istu väga ideaalselt oma kohale.
Oleks nagu pikemad olnud mõningad mm.
Ühel tihendil on selline poolkaare kujuline osa (kaane tasapinnaga ristisuunas), seda tuli eriti hoolikalt sobitada. Mis otstarve sellel on huvitav?
Aga need poolkaare kujulise osaga tihendite osa otstarve huvitaks ennastki.