1. leht 1-st

E34 530 elektriprobleem (kaitsmed?)

Postitatud: 04.08.2007 00:11 51
Postitas MantaOwner
Autoks on E34 530iA '90. Paigaldasin kõlaritele/võimendile uusi juhtmeid ja nüüd selline lugu, et auto enam käima ei lähe ja osad asjad ei tööta. Lõuna ajal sai autot viimati käivitatud ja kõik töötas ilusti, peale seda sai installi käigus tehtud 2 asja, mis võisid viga põhjustada: + juhtme võimendi külge ühendamisel tekkis paras säde, samas kõik oli õieti ühendatud ning võimendi hakkas korralikult tööle (võimendi + ja - juhe on toodud otse akult). Teiseks sai liigutatud/muditud suuri juhtmekimpe (suure kollase pistikuga juhet peamiselt), mis jooksevad juhi pool jalgade juurest üles armatuuri alla, seal võisin midagi ära katkestada, kuigi ühtegi pistikut lahti ei teinud ega kokku ei ühendanud.
Praegu siis ei lähe käivitamisel armatuuris kontrolltuled põlema (nagu peaks), ainult km näit töötab.
Töötavad järgmised asjad:
- signa, kesklukk, parktuled, salongivalgustus, ohutuled, kojamehed, pidurituled, signaal, kompuuter armatuuri keskel
Ei tööta:
- lähi- ja kaugtuled, suunatuled, starter, el. aknad
Sai kontrollitud kaitsmeid, mootoriruumis olevas plokis on kõik ok, samuti tagaistme all olevas plokis 10 nähaolevat kaitset on korras (osad vist on peidus kuskil, kuna kaanel oleval sildil on kirjas rohkem kaitsmeid kui 10). Kas on autos lisaks neile kahele kaitsmeplokile kuskil veel mingeid peidusolevaid kaitsmeid/el ahelaid, mida kontrollida?
Aku on täis, selles viga ei ole. Immo viga ka ei tohiks olla, kuna korras immo puhul sai autot ikkagi käivitada ja mootor töötas ca 5 sekundit, praegu aga ei tee starter piuksugi.

Tõnu

Postitatud: 04.08.2007 00:45 12
Postitas hansu
Tundub nagu süüde ei lähe üldse sisse, äkki süütelukk andis otsad(juhulikult samal ajal) või siis otsi viga sellest ahelst.

Postitatud: 04.08.2007 08:57 59
Postitas MantaOwner
Mõte hea, aga miks siis nt el. aknad ei tööta või kaugtuled?

Tõnu

Postitatud: 04.08.2007 10:32 27
Postitas prelude20
võimule võetakse mass ikka kere küljest mitte akult :roll:

Postitatud: 04.08.2007 11:58 02
Postitas MantaOwner
Minu autol on aku tagaistme all, mis tähendab, et võimendi + ja - juhtmed on alla 1,5m pikad. Teiseks sai ühe tüübi käest ostetud juba valmis juhtmed E34 jaoks (+, -, RCA ja remote), niiet jäi ainult ühendamise vaev.
Vahepeal sai ka Truumult nõu küsitud ja tundub tõesti, et viga on peidus süüteluku juures. Süütelukku vool igatahes jõuab. Kust viga edasi otsida, ei tea, pole ka E34 el. skeemi käepärast.
Kui mõni BMW elektrit jagav vend leiab võimaluse, et täna-homme Mustamäele tulla ja asi korda teha, siis PS abiks. Raha tehtud töö eest maksan muidugi ka.

Tõnu

Postitatud: 04.08.2007 12:39 55
Postitas priitv8
530 el. skeemi leiad siitsamast foorumist.

80A peakaitset kontrollisid? Mis see on ja kus asub, leiad ka siit foorumist.

Postitatud: 04.08.2007 16:46 07
Postitas MantaOwner
Peakaitse on ok.

Tõnu

Postitatud: 04.08.2007 17:42 47
Postitas truumu
Proovi taastada algseis nagu enne "tuunimist"
Kui siis kõik korras, otsi viga sellest, mis Sa valesti tegid uue komplektiga
Kui ei ole korras siis vaata, mis Sa läbi kärsatasid paigalduse käigus

Postitatud: 04.08.2007 18:32 45
Postitas MantaOwner
Algseisu taastama pole küll mõtet hakata, nii võib midagi ainult hullemaks minna.
Eks nädala alguses läheb auto töökotta elektrivendade juurde, mis muud.

Tõnu

Postitatud: 05.08.2007 00:23 16
Postitas Tarvo
Mida immo teeb - mis seisus selle tuluke on?

Postitatud: 05.08.2007 00:50 30
Postitas MantaOwner
Näidikuteploki kummalgi pool punane tuluke pidevalt põleb/vilgub.

Tõnu

Postitatud: 06.08.2007 07:06 13
Postitas Tarvo
Kui parempoolne ka vilgub, siis on immo peal ju!

Postitatud: 06.08.2007 10:41 19
Postitas MantaOwner
Immo on peal muidugi, aga enne selle maha võtmist peavad armatuuris hoiatustuled kõik põlema minema ja el. asjad tööle hakkama, kui süüde lõpuni sisse keerata, praegu seda ei toimu ju.

Tõnu

Postitatud: 06.08.2007 13:02 14
Postitas hotwing
Igasuguste elektriskeemidega töötamisel soovitaks mass lahti ühendada. Nagu loomulikult ka võimendi installeerimisel (säde :roll:) . Samuti on soovitatav võimendisse aku + pooluselt minevale juhtmele panna vahele kaitse (võimalikult aku lähedale), sest kui mingi jama tekib ja isolatsioon ära kulub või klemm lahti kukub vms siis sa ei taha teada mis juhtub.

Postitatud: 06.08.2007 13:47 35
Postitas MantaOwner
Igasuguste elektriskeemidega töötamisel soovitaks mass lahti ühendada.
Peale võimendi ühendamist ei töötanud ma mingisuguste skeemidega, isegi ühtegi pistikut ei võtnud autos lahti, vaid vedasin uued kõlari/võimendijuhtmed pagassist ette armatuuri, mille käigus sai mingi ühendus/juhe kuskil ära katkestatud tõenäoliselt.
Võimendi + juhtmel on kaitse vahel nii nagu peab, kaitse võetakse installi käigus loomulikult välja, selleks, et vältida juhtme kerega ühendusse sattumist. Mina aga panin kaitsme pesasse tagasi pärast juhtme pagassi viimist, kuna tahtsin aku juures installiga ühele poole saada ja juhtme pagassis olev ots sai enne korralikult isoleeritud, niiet sel puudus võimalus kerega ühendusse sattuda. Särts tekkis juhtme ühendamisel võimendi külge (õigemini oli mul võimendi küljes ca 30cm pikkune + juhtme jupp, mille külge akult toodud juhe läks), mitte - juhtmega kokkupuutumise tagajärjel. Sama särtsu oleksin tõenäoliselt saanud ka siis, kui oleks enne juhtme ära ühendanud ja siis alles kaitsme paika pannud. Miks üldse see särts tekkis, on vähe kummaline, kuna võimendi remote juhe polnud üldse ühendatud.
Antud juhul tundub küll, et + juhtme ühendamine ei puutu tegelikult üldse asjasse, vaid viga tekkis salongis juhtmete paigaldamisel.

Tõnu

Postitatud: 06.08.2007 22:55 12
Postitas Tarvo
MantaOwner kirjutas:Immo on peal muidugi, aga enne selle maha võtmist peavad armatuuris hoiatustuled kõik põlema minema ja el. asjad tööle hakkama, kui süüde lõpuni sisse keerata, praegu seda ei toimu ju.

Tõnu
Enne ei lähe sul seal armatuuris midagi põlema kui immo maas pole, st parempoolne tuli ei tohi vilkuda ega põleda!

Postitatud: 06.08.2007 23:15 23
Postitas MantaOwner
Hmm, siiamaani olen küll koguaeg süüte sisse keeranud, niiet armatuuris kõik tuled põlema hakkavad, lähituled põlema pannud, siis alles immo maha võtnud ning auto käivitanud ja pole probleemi olnud.
Olen praegu immo ka korduvalt maha võtnud prooviks, aga mingit vahet pole.

Tõnu

Postitatud: 06.08.2007 23:21 10
Postitas Tarvo
MantaOwner kirjutas:Hmm, siiamaani olen küll koguaeg süüte sisse keeranud, niiet armatuuris kõik tuled põlema hakkavad, lähituled põlema pannud, siis alles immo maha võtnud ning auto käivitanud ja pole probleemi olnud.
Olen praegu immo ka korduvalt maha võtnud prooviks, aga mingit vahet pole.

Tõnu
Äkki sul see immo seal ikka kalab, sest ideepoolest nii ta ei tohiks toimida. Ma võin mõnel õhtul ise ka su juurest korra läbi tulla - vaataks, mis ta teeb.

Postitatud: 07.08.2007 20:21 30
Postitas MantaOwner
Ma võin mõnel õhtul ise ka su juurest korra läbi tulla - vaataks, mis ta teeb.
Tänan abipakkumise eest, aga reede hommikul läheb auto elektriku juurde, enne seda ei ole mul kahjuks üldse aega garaazigi minna.

Tõnu

Postitatud: 12.08.2007 12:27 43
Postitas Tarvo
Kas selgus midagi?

Postitatud: 22.08.2007 15:51 17
Postitas MantaOwner
Auto korras, käis üks signavend viga otsimas ja avastas, et signa juhtplokk on rikkis, soovitas uue signa paigaldada, pidi mõttekam olema kui olemasolevat remontima hakata.

Tõnu