1. leht 1-st

e34 525tds jahutuse probleem

Postitatud: 12.01.2008 16:15 23
Postitas bmw-mw
Eile sõitsin 250km maanteepeal, polnud midagi viga. Pärast seda, läksin korraks linna, sain 1-2km sõita, kui näen et temeratuur tõuseb väga kiiresti, jäin teeäärde seisma, jätsin mootori tööle, et vent jahutaks, kuid temeratuur ikka veel tõusis, oli peaaegu punase peal siis jätsin mootori seisma. 2-3 min pärast käivitasin mootori ja temp näiduk oli sama koha peal(peaaegu punase juures), kuid nüüd hakkas temperatuur järsult langema, langes keskele ära, hakkasin sõitma uuesti, sõitsin 1-2km nägin jalle, et temp hakkas tõusma, kordasin sama mis ennegi ja nii sain kodu ära sõita.
Peale seda jama läks uut jahtutusvedelikku umbes 2,5l sisse, ajasin kallaku peale ja õhutasin. Jahutusvedeliku tase hakkas tõusma, kui temp oli umbes poole peal, ning seejärel hakaks vedelikku üle ajama, ning ka temp hakkas uuesti tõusma, seejärel jätsin auto üldse ära seisma ja pole rohkem praegu midagi teinud, mis võib viga olla? millest alustada?

See ka veel, et kui sõidu ajal temp tõusma hakkas, siis sooja ei puhunud, kui temp tavalise peale tagasi läks, hakkas ka sooja tulema.

Postitatud: 12.01.2008 17:07 37
Postitas Alari.
kui tosooli välja ajama hakkab siis on küll jahutussüsteemis surve sees :|

Postitatud: 12.01.2008 17:16 01
Postitas bmw-mw
freddy21 kirjutas:kui tosooli välja ajama hakkab siis on küll jahutussüsteemis surve sees :|
Aga, kas siis ei peaks juba külma mootoriga tosooli välja ajama? Kätt ees hoides ei tunne küll mingit survet.

Postitatud: 12.01.2008 18:00 32
Postitas Alari.
Bmw kohta ma nii julgelt ei hakka midagi ütlema,kuid peres oleval A4jal oli plokikaane tihend läbi ja teatud pööretel hakkas tosooli välja taguma!erilist survet lõdvikutes ka ei täheldand!

Postitatud: 12.01.2008 20:52 38
Postitas TD
süsteemis peaks väike surve see niguinii olema.
vb termostaat kinni!
ei tea täpselt kuid kui jahutus süsteemi silmini täis paned siis peaks hakkama paisupaagist väikesed mullid tulema kui plokikaane tihend ära oleks. Kes teab :?
vb on veepump!

Postitatud: 13.01.2008 09:22 56
Postitas TD
selliste ilmadega maantee sõidul ei tohiks jahutusega probleeme olla

Postitatud: 14.01.2008 17:17 14
Postitas MuiduMees
diislijoodik kirjutas:Soojast peast ei tohi jahutussüsteemi üldjuhul avada ja nn õhutamisega tegeleda. Vigane on kas ventika sidur või veepump.
õige õige. Kui maanteel ikka tahab kuumaks minna ja tosooli ajab üle siis veepump arvatavasti. Ja kui kohapeal seistes tahab kuumaks minna siis ventikasidur.

Postitatud: 14.01.2008 18:16 50
Postitas Kalm
mul oli enamvähem samamoodi,aga viga oli,et radikas oli 98% umbes,st et nendest peenikestest radikatorudest olid 4 mis korralikult läbi käisid.
ma ei mäleta mitu väikest toru seal küll oli ,aga minumeelest oli üle 100.

Postitatud: 14.01.2008 18:59 17
Postitas vana524
seda küsimust on siin foorumis sada korda küsitud, kasuta otsingut. sul on silindripea kõveraks kuumutatud. ja ilmselt selle pärast, et pole nälgand kahe aasta jooksul kordagi jahutusvedelikku vahetada.

Postitatud: 14.01.2008 19:02 24
Postitas bmw-mw
tänan vastuste eest, proovin homme kõik asjad üle vaadata ja siis annan ka teile teada mis viga oli, juhul kui kedagi peaks huvitama.
Muide, eile käivitades ja korralikult soojaks ajades ei läinud radikas nii kuumaks nagu radikasse minev voolik oli ja radikast väljatulev voolik oli samuti ainult leige nagu radikaski.

Muide, tagant valget ei tule, õli pole hallikas ega seal mulle ka pole, paisupaagist ka mulle ei tule, kuid kui mootor soojaks sai ja paisupaagi korgi maha keerasin, lõi sealt päris palju jahutusvedelikku välja :?

Postitatud: 14.01.2008 19:36 42
Postitas MuiduMees
mina vahetaks sinu asemel esimese asjana veepumba ära.
praegu vast kõige odavam
ja kui see ei aita siis tasub edasi mõelda

Postitatud: 15.01.2008 22:13 07
Postitas bmw-mw
Nii, termostaat on korras ja ka veepump on korras(mingeid lõtke ega vms sees polnud ja ka visuaalselt oli korras) mida edasi vaadata?
Krt ei usu hästi et plokikaan, kuna ühtegi sellist sümptomit pole mis viitaks sellele, va see, et jahutusvedeliku tase tõuseb, kui mootor on normaalse töösoojuse saavutanud.

Postitatud: 15.01.2008 22:35 03
Postitas TD
siiski viitab see mingilmääral sellele et plokikaan on nässus.
kuid kes teab. ilmselt on mikromõra ja lööb surve jahutusüsteemi. aga vastupidi veel mitte.

Postitatud: 15.01.2008 23:39 11
Postitas Alari.
tavaliselt tihend väsib ka nii ära,tosooli kanalid suht kolvi kõrval!õlisi ega midagi segamini ei löö aga piisab et surve sisse lüüa!

Postitatud: 16.01.2008 01:03 08
Postitas jackpuuk
Sellega ise ka kokku puutunud ja lahendust ei leidnuki , praegu peaks see masin seisma , tegu oli siis E30 2,4 td-ga , kuna see oli tööauto ja ringi ratsutasid eri päevadel eri inimesed , siis ei saanud mingit konkreetset asja nagu täheldada . Pmst. suvalisel ajhetkel (mingi suvalise aja tagant) läks lihtsalt keema . Ei tähendanud ka see kuidas keegi sõitis , vahepeal paarutati seda masinat ja vahepeal lasti mingi 70-nega ringi , läks lihtsalt suvalisel ajahetkel keema . Sai teda õhutatud ja soojendus puhus ka kogu aeg hästi . Minu kahtlus oli ka kaane tihend , või plokikaan , aga häda me üles ei leidnudki . Viimane kõige pikem ots oli 450 kilti ja poole peal hakkas kuumaks minema 90-nega sõites , kuna see oli tööauto + oli vaja laeva jõuda ,hakkasid kutid lapatsit tallama , jookseb kokku , siis jookseb (mindi kahe autoga) , sajakolmekümnega sõites enam kuumaks ei läinud :roll: . Jäi mulje , et hakkas keema ajama peale selle , kui vahepeal mootor seisma jäeti . Mis vigur see saab olla , oskab keegi ütelda ?

Postitatud: 16.01.2008 01:40 48
Postitas MuiduMees
mina hakkakski ikkagi kõige odavamast variandist ehks siis veepumbast pihta( siis teemaalgatajale).lihtsalt sümptomid viitavad sellele.lihtsalt veepumba visuaalsest hindamisest alati ei piisa.
järgmisteks variantideks on kas plokikaanetihend, kaas ise või plokk.
alati kui raha palju võib ka kallimatest alustada :)
ega minagi mingi spetsalist pole, aga lihtsalt kuna ise sarnase teemaga mingi aasta otsa jännanud minevikus, mille lõpptulemuseks sai uus mootor peale! :| Sellepärast ei soovigi sama saatust kellelegi teisele :)
et kõige parem, vii see auto või lase kellelgi pädeva remondimehe juurde viia, et selgus saada!!
ja jackpuugi küsimusel vastus: 95% arvan et asi kas plokikaane tihendis või kaanes endas!

Postitatud: 16.01.2008 14:45 27
Postitas bmw-mw
mis maksab plokikaane remont? olen kuulnud et umbes 10 000? tahakski teada, et mis seal siis nii palju maksab? mis seal siis vahetada tuleb? tean, et plokikaane tihend on umbes 1200.- vist? poldikomplekt peaks olema kuskil 500-600.-, palju maksab plokikaane taastamine(kui on võimalik taastada) ja palju on umbes tööraha?
Nagu aru saan, läheb sinna siis uus poltide komlekt, plokikaane tihend, plokikaane taastamine ja tööraha?

Muide, samal päeval kui ma selle ostsin, see viga ka tuli. peaaegu 350km polnud mingit probleemi ja probleem tuli alles kodulinnas, kas on võimalik, et müüja oli sellest veast ise teadlik ja nii ta selle müüski, kuigi kahtlane tundub, et ligikaudu 350km sain ära sõita? Müüja käest küsides kohapeal, ütles, et kõik on korras jahutussüsteemiga. Nüüd küsides, et milles siis jama, ütles et arvatavasti siis termostaat (termostaat on korras). Väitis kindlalt, et plokikaan pole ja veepump on ka korras(kuna kuu aega tagasi kontrollitud), kahtlane tundus see, miks ta seda siis kontrollima pidi...

Postitatud: 16.01.2008 14:51 18
Postitas Cert85
Sellest see hind, et üldjuhul vahetatakse sellise tööga lisaks juba ära ka ketipingutus tallad ja ka kett vist. Veel kõik tihendid, mis selle töö käigus lahti võetakse.

Postitatud: 16.01.2008 15:30 21
Postitas KappOtt
Tundub suht kindlalt see lugu plokikaane vea moodi olema. Ja see viga võis autol tõesti juba ennem olla. Maanteesõidul see vea algfaasis nii väga ei pruugigi märgatav olla. Ilmselt eelmine omanik aga midagi juba oli märganud,sellest ka see termostaadijutt.
Töö hinna moodustavad jah,nagu siin eespool juba kõlas ,uus plokikaanetihend ja uued pea poldid. Lisaks veel kõik muud uued tihendid,mis töö käigus tuleb lahti võtta(neid on juba kah parasjagu),ketipinguti,purunenud taldade korral ka need. Tavaliselt on mõrad plokikaanes sellise kohas,et klapid tuleb selle silindri kohalt ära korjata,et seda katkist kohta saaks "ravida". Sageli on mõistlik,kui pea juba maas, ka sama töö käigus vahetada klapisääretihendid,ning klappide juhtpuksid(väljalaskeklappidel teha seda igal juhul). Nii et, nagu näed tuleb päris palju töid ja nendele materjalidele,ning juppidele kulub kah paras ports raha.

Postitatud: 16.01.2008 16:23 10
Postitas MuiduMees
noo tööraha läheb ikka julgelt sinna 4000 eegu kanti.

Postitatud: 16.01.2008 16:32 00
Postitas Veljo_V
sul on kindlasti mõrad sees kaanes ja kui saad siis otsi endale kuskilt korralik kaan tuleb odavam, muidugi tehakse ka kaane remontie ja keevitatakse ning survestatakse jne. Aga vahetada tuleks kindlasti termostaat, veepump (soovitavalt metall labadega), vabajooksu sidur ka!

Kindlasti on peale sellist keetmist sul 5 silindris mõrad sees ja veel mujalgi kindlasti!

Postitatud: 16.01.2008 17:10 55
Postitas Alari.
Ega ennem ei saa midagi kindlat öelda kui auto lajali võetud!

Postitatud: 17.01.2008 16:03 28
Postitas bmw-mw
Oskab keegi öelda, mis kaks väiksemat voolikut on radikal juhipoolsel küljel? ülemine tuleb kuskilt eest ja alumist ei vaadanud kust tuleb? Need voolikud olid seest väga õlised :o
seal on veel kaks suuremat, mis tulevad mootorist ja üks väiksem kõige peal, aga nood on põhimõtteliselt peaaegu keskel mille kohta pärisin.

Postitatud: 17.01.2008 17:32 53
Postitas Alari.
vaskvoolikud? kui jah sis need on kas roolivõimu v käigukasti õli jahutus!jämedamad peaks ikka tosooli lõdvikud olema!

Postitatud: 17.01.2008 19:25 55
Postitas bmw-mw
Oskab keegi öelda, kas on siis roolivõimu voolikud või käigukasti voolikud?

Postitatud: 17.01.2008 21:39 25
Postitas Maiks