1. leht 1-st

E34 525TDS generaatori rihm ja pinguti!!

Postitatud: 28.02.2008 09:46 17
Postitas timo20
Mure selles et järsku täiesti tühja kohapealt geneka rihm üli lõdva!
Kas äkki läks rihma pinguti?
Kuidas vahetada?
Saab ise hakkama?

Postitatud: 28.02.2008 10:55 14
Postitas Viljar
Pingutusamort on õhtal, tegelikult võid millegiga rihma uuesti pingule lükata ja võibolla ei juhtu seda enam nii peagi, mina näiteks lükan hommikuti (reeglina viskab lõdvaks külma mootoriga hommikul) rihma pigule juba kaks-kolm kuud :lol: (ei ole ju ühegi tutavat remondimeest kes korda teeks).

vahetamine ei ole iseenesest väga hull ettevõtmine, kui riistad olemas, siis saab hakkama (tiiviku lahti tegemisel tea, et see on vastupidi keermega)

Postitatud: 01.03.2008 14:22 07
Postitas timo20
Kui palju ma pean esi otsa lahti arutama et rihmapingutile juurde pääseda?

Postitatud: 01.03.2008 14:39 39
Postitas Danil523
kord viskas mul ka e39 peal- sai siis ostetud teine rihmarull(esimen hooratas) ja siis rihmapinguti- amort ja paar rulli- ja probleemid kadusid :) - alustage amordist....
olen seda vähemalt 10 korda lahtivõtnud - tahan öelda et ära ülepinguta väikseid alumiiniumi sees polte :idea:

Postitatud: 01.03.2008 18:46 01
Postitas erikred
mootori kate maha ja ongi kohe pingutusamordi kinnitustele ligipääes olemas

terv
erich

Postitatud: 05.03.2008 20:45 56
Postitas -lex3210-
Olles kuu aega olnud 525 tdsi omanik, vaevas sama mure.
Lähemal uurimisel selgus,et eelmine omanik oli pingutusamordi
remondil kõige odavamat varianti kasutanud (isepuuriv metallikruvi
oli sisse lastud). Tema kokkuhoid läks mulle maksma ligi
5k. Oli p....e keeranud amordi,laagrid,kinnituskronsa ja midagi veel.
Kui pappi sellise väikese asja peale palju raisata ei taha, siis
soovitan ka Viljaril see kiiresti ära vahetada :?

Postitatud: 06.03.2008 19:18 29
Postitas Maiks
Kui palju siis kronsa maksab? Ma just vahetasin ära mõlemad rullikud, amordi ja rihma. Maksma läks alla kahe tuhande krooni ja pool tundi oma aega.

Postitatud: 06.03.2008 20:50 37
Postitas Viljar
-lex3210- kirjutas:Olles kuu aega olnud 525 tdsi omanik, vaevas sama mure.
Lähemal uurimisel selgus,et eelmine omanik oli pingutusamordi
remondil kõige odavamat varianti kasutanud (isepuuriv metallikruvi
oli sisse lastud). Tema kokkuhoid läks mulle maksma ligi
5k. Oli p....e keeranud amordi,laagrid,kinnituskronsa ja midagi veel.
Kui pappi sellise väikese asja peale palju raisata ei taha, siis
soovitan ka Viljaril see kiiresti ära vahetada :?
Ma ei saa aru millisest laagrist käib jutt :roll:

Postitatud: 06.03.2008 23:58 13
Postitas Danil523
laagrid ja amort on ikka rihmasüsteemis (mitte rattalaagrid :D )

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=18

pakun et vahetamiseks lähevad tavaliselt : nr: 11, 13, 1, 7 ja ka 15- ja kui pahasti läheb siis kaa uuesti nr 1 detail (siis kui jõudu on rohkem kui vaja- pingutamisel)

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=18 kui rihmaseib nr: 1 on kas kõver või balansist väljas või siis kokku keevitatud - siis läheb esmalt läbi amort ja selle hoidja- reeglina see lihtsalt jääb kinni ja rihm ei toimi...... juppe on seal päris palju - need ka kõik maksavad raha....

Postitatud: 07.03.2008 03:08 54
Postitas Viljar
Da, ega see nr 1 ikka naljalt otsa ei saa.
Mina tavaliselt kui vahetan rihma-rulle, siis keeran ka alati nr 1 lahti, puhastan ja määrin korralikult.

Postitatud: 07.03.2008 16:19 49
Postitas erikred
Viljar äkki viitsid selle määrimisest mingi lühikese jutu kirjutada, ise pole eelnevatel kordadel seda teinud ja sellise pilguga pole ka vaadanud. Varsti jälle töö ees siis peaks plaani võtma :D
Pildi järgi tundub maru lihtne küll, otsast kuuskandiga "mutter" maha ja määrima, o-ring vist tahab kah vahetust?

terv
erich

Postitatud: 07.03.2008 17:56 52
Postitas Danil523
Viljar kirjutas:Da, ega see nr 1 ikka naljalt otsa ei saa.
Mina tavaliselt kui vahetan rihma-rulle, siis keeran ka alati nr 1 lahti, puhastan ja määrin korralikult.
mul sai otsa ühel 525tds´il paar korda ja alles siis sain aru et rihmaratas ei ole eriti sirge :)

Kui valesti õlitada siis jääb pärast tühikäigul krigin ja kriuksumine sisse. Aga muidu ei ole mõtet seda ilma asjata maha võtta.

Postitatud: 07.03.2008 18:57 45
Postitas Maiks
Kas selle kronsa sees on mingi laagri moodi asi või on ta lihtsalt istuga võlli peal. Ma mõtlen, et peab siis endal ka selle ära vahetama, sest seal oli lõtk sees küll ja arvatavasti tingitud selles, et sai katkise amordiga jupp aega sõidetud. Kas see lõtk mõjub väga halvasti ülejäänud sõlmedele? Teised kannid said kõik just vahetatud.
Kas visuaalselt või käega on võimalik ka esimese rihmaratta olukorda hinnata, et kas on kokku keevitatud? Ja kuidas ta väljendub näiteks mootori töös(värin, hääl) Pole endal sinna süvenenud, aga tasuks kontrollida.

Postitatud: 14.03.2008 11:33 34
Postitas timo20
kas ligi pääseb lihtsalt või peab peale mootori katte veel midagi ära võtma?

Postitatud: 16.03.2008 14:37 46
Postitas Seigo
timo20 kirjutas:kas ligi pääseb lihtsalt või peab peale mootori katte veel midagi ära võtma?
ei pea midagi ,aga soov oleks tiivik maha võtta, on sul endal rohkem ruumi ;)

Postitatud: 17.03.2008 10:29 51
Postitas timo20
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=18
Tuli välja et amort terve aga nr 1 osa liigub lõdvalt nr2 osa peal edasi tagasi sellepärast et osad 4 ja 5 on eelmise omaniku poolt ära kaotatud ja asendatud krt teab mis santehnika osadega :evil:

Probleem järgmine: kas keegi teab kust võiksin leida osad 4 ja 5 :?

Postitatud: 17.03.2008 10:41 06
Postitas Danil523
timo20 kirjutas:http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=18
Tuli välja et amort terve aga nr 1 osa liigub lõdvalt nr2 osa peal edasi tagasi sellepärast et osad 4 ja 5 on eelmise omaniku poolt ära kaotatud ja asendatud krt teab mis santehnika osadega :evil:

Probleem järgmine: kas keegi teab kust võiksin leida osad 4 ja 5 :?
ei no ära tee nalja :D , võta varuosade teema lahti ja otsi 525tds juppe ja helista läbi- või saada PS ........ :shock:

Ja minuarust see kui paned originaalid nr. 4 ja 5 siis ei lähe paremaks eriti midagi kuna see ainult fikseerib rihma paremale ja vasakule- muud midagi... ÄKKI ON MÕNI JUPP VEEL PUUDU :cool:

ja kuna sealt juba SANTEHNIKA siis ära parem näpi- raudselt keere maas või muu selline jama...

Postitatud: 17.03.2008 11:16 40
Postitas timo20
Mul ongi vaja fikseerida nr1 juppi paremale vasakule liikumast! amort ise pingutab normaalselt aga kui käima paned siis osa nr1 liigub nii palju paremale ja vasakule et vikab amordi horisontaali ja sellega kaasnebki nr11 rulliku liikumine (rihma lõdvenemine)

Postitatud: 17.03.2008 14:20 05
Postitas erikred
varuosa kood 11282243508 ehk jupp nr 4 pildi pealt toksi järgnevale lingile.

http://www.bmw.ee/page.php?pgID=a40511c ... a&lang=est
ei tohiks ju tappev hind olla, pildi järgi peaks nr 4 seal ka kaasas olema.

loodame et seal siis muud pole katki, muidi vist läheb natukese kallimaks.

terv
erich