E34 aku läheb tühjaks

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
leed90
Huviline
Postitusi: 477
Liitunud: 18.09.2005 16:11 04
Asukoht: Tartu

E34 aku läheb tühjaks

Postitus Postitas leed90 »

tere.
on mul siis selline probleem, et kui auto seisab kuskil 15h läheb aku tühjaks. aku ise on peaaegu uus ja teise auto peal töötas ilusti. hakkasin siis viga otsima, kuid ei leidnud mingi väega. kurtsin oma muret ühele remonditegelasele ja tema ütles et proovida generaatoril juhtmed lahti võtta ja siis vaadada kas ikka vool kaob. ja ennäe imet! , kui geneka juhtmed lahti olid, seisis aku ilusti täis. selle peale kostis ta et mingisugune diood vms seal genekas on omadega õhtal.
nüüd siis küsimus teadjamatele, et ka tõesti mingisugune diood on seal sees mis niimodi voolu imeb? kas seda on võimalik ka kuidagi vahetada, või oleks mõttekam ja odavam uus (kasutatud) genekas osta?
muide laadimine on korras: käimise ajal 14,1V.
autoks 91a 535

ette tänades Mikk :)
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8274
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Seal sees on täpselt 6 dioodi (3-faasiline alaldi).
Kuna Sul on üks neist lühises, siis kütab aku ka auto seisu ajal ühte geneka mähistest.
Ma viiks ta Melasisse ja laseks juba kõik üle käia: dioodid, harjad, kollektor ja laagrid.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
Cert85
Huviline
Postitusi: 2274
Liitunud: 28.03.2007 17:52 36
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas Cert85 »

Jah, lase need asjad üle vaadata, mis eel nimetati. Dioodide pärast pole nüüd uut generaatorit vaja, sest need vahetatavad.
Jah karta võib, et mõni diood lühises ja läbi selle toimub mahalaadimine, mille tulemusena siis saabki sinu masina aku tühjaks.
E36 325i 92; E32 730iA 91(läinud) | E34 525tdsA 95 (läinud)
E46 330Ci 01 (läinud) Ei tasu kõike mu juttu uskuda!
leed90
Huviline
Postitusi: 477
Liitunud: 18.09.2005 16:11 04
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas leed90 »

priitv8 kirjutas:Seal sees on täpselt 6 dioodi (3-faasiline alaldi).
Kuna Sul on üks neist lühises, siis kütab aku ka auto seisu ajal ühte geneka mähistest.
Ma viiks ta Melasisse ja laseks juba kõik üle käia: dioodid, harjad, kollektor ja laagrid.

mis või kus see Melasis asub, ma ise nimelt tartu ligidalt ja kui see tln asub, siis ei näe mõtet sinna temaga minna. palju seal muidu kogu geneka remont maksta võib?
kas neid dioode on võimalik saada kuskilt suvalisest autopoest? ja palju need üksinda maksta võivad? või kui raske neid üldse vahetada on?
:)
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8274
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Paistab jah, et Tartus neid ei ole:
http://www.melasiauto.ee/?path=0x11
Mul endal maksis üks 50A diood 60 krooni. Sul vbl veidi vähem, kui on nõrgema voolu dioodid (sõltub geneka võimsusest).
Vahetamine ei ole raske, kui tead, mida teha ja kuidas gene lahti-kokku käib. Boschi originaalharjad maksid 90 krooni, kui ostad koos uue pingeregulaatoriga, siis vast 300-400 krooni. Laagrid on võimalik osta u. 30 krooni/tk.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
leed90
Huviline
Postitusi: 477
Liitunud: 18.09.2005 16:11 04
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas leed90 »

nii...
lammutasin geneka laiali.
aga nüüd ma ei saa aru, kuskohas need 6 dioodi peaksid olema? või missugused nad üldse välja näevad? üks must jublakas on koos harjadega
mõned pildid:
http://nagi.ee/photos/miku7/
Kasutaja avatar
Cert85
Huviline
Postitusi: 2274
Liitunud: 28.03.2007 17:52 36
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas Cert85 »

Nii, kui ma nüüd puusse ei pane siis esimesel pildil (pilt023), mis paistavad need ümmargused asjad seal, hõbedased 4tk, peaks olema sealsed dioodid. Seal peaks olema siis 2 pluss ja 2 miinus dioodi, et need sinna sisse pressitud. Joodad otsad lahti ja välja seal. Oli vist nii.

Vaatan veel, pole oma väites päris kindel hetkel. Sest tavaliselt on 3+3 dioodi.

mõttekas vast kõik vahetada, oleneb hinnast, aga muidu anneb neid ka testriga kontrollida. Ühtepidi peavad voolu juhtima ja teistpidi mitte.
Aga selleks tuleb ka ots lahti joota, muidu võib näit petta.
Et siis ühtepidi võimalikult väike takistus ja teistpidi võimalikult suur.

http://bmwfans.info/original/images/1513_p.png

Nr.14 siis dioodsild. Ei tea, kas kannatabki eraldi dioode üksi vahetada?
E36 325i 92; E32 730iA 91(läinud) | E34 525tdsA 95 (läinud)
E46 330Ci 01 (läinud) Ei tasu kõike mu juttu uskuda!
leed90
Huviline
Postitusi: 477
Liitunud: 18.09.2005 16:11 04
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas leed90 »

nii.... mured jätkuvad :cry:
ostsin uue geneka. ja ikka imeb akut tühjaks. panin siis testri aku klemmi vahele ja hakkasin ampreid mõõtma. seismise ajal näitas et tarbib veidi üle 2A pidevalt. hakkasin siis järjest kaitsmeid välja tõmbama ja järjest testri näitu jälgima. tuli välja et voolu võtavad järgmised asjad: standlicht links 0,01A, anzünder 0,03A(see tundub raadio toide olevat, sest kui toda ühendasin, siis tegi cd box häält ja raadio jäi vait), ja siis mingine relee, mis asub tagaistme all 0,11A (mingine hella relee koodiga 1378371).
Ja mis kõige hullem: seisu ajal võtab voolu klimaanlange (klemm nr 20) vahemikus 0,08 - 2A :shock: . Sellega veel selline lugu, et kui tema kaitse sees on, siis koguaeg kliima nagu liigutaks oma klappe ja selle ajal siis võtab voolu vahemikus 0,08 kuni 2A. Kui ma võtsin tema kaitsme välja, ja proovisin autot käivitada, siis ei läinud ta gaasi vajutuse peale õieti pöördesse(maru uimaselt), spidoka peal ei töötanud kirjade valgustused ja seisma jättes vajusid kellad väga aeglaselt nulli.

Nüüd siis veel selline küssa, et kas see on muidu normaalne et makk võtab seismise ajal 0,03A pidevalt?


pikk jutt, aga oleks väga tänulik kui keegi aitaks väheke :)
Mell999
Huviline
Postitusi: 95
Liitunud: 23.10.2006 16:34 05
Asukoht: Viljandi

Postitus Postitas Mell999 »

Soovitus selline:

Et endal elu lihtsamaks muuta tee see kerge Tallinna ots ära ja külasta Patrikut. Saab asi korda.
Makk nüüd nii palju küll ei tohiks voolu võtta :)
Vasta