E34 ventilaatori siduri valik.

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
joffe
Huviline
Postitusi: 1989
Liitunud: 01.11.2005 19:53 22
Peamine sõiduk: E61-2007-525D
Telefon: 56623817
Asukoht: Valga

E34 ventilaatori siduri valik.

Postitus Postitas joffe »

Tuleb vist viskosidur ära vahetada. Sai UM- ist asja uuritud- neil on mõlemat tüüpi, mida RealOEM välja toob.Kataloogis F&S toode 195,30$ (UM-is 2451.-EEK- i) ja BEHR- i toode 84,26$ (UM-is 3000.-EEK-i), mis teeb $-kursiks vastavalt 12,55 ja 35,60 :roll: . Ise nad seda hinnavärki lahti seletada ei osanud, samuti seda mitte, kumb mulle üldse sobib (pidid erinevad olema). VIN ka ei aitavat! Homme läheks kohale, et passitada, aga küsiks sellist asja, et kas seda sidurit üldse tasub näiteks kuskilt lammarist otsima minna, või oleks see põrsa kotis ostmine. Aitäh!
Kasutaja avatar
Heiki_L
Huviline
Postitusi: 897
Liitunud: 04.08.2004 12:20 44
Peamine sõiduk: BMW 530xd
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas Heiki_L »

Lammarist võib saada korraliku asja kuid kes seda teab kaua töötab... vb nädal või rohkem kui kuu... Ei oska öelda kas sellele detailile lammarist garantii antakse või ei.

Sobivuse saad teada siis kui vana ära võtad ja vaatad mis tootja on.
E39 530D 01
omandatud keremudelid : e28, e30, e34, e36, e39x3
joffe
Huviline
Postitusi: 1989
Liitunud: 01.11.2005 19:53 22
Peamine sõiduk: E61-2007-525D
Telefon: 56623817
Asukoht: Valga

Postitus Postitas joffe »

Kisub tõesti UM-i poole! Sobivust oskab ehk seal koha peal mõni meister määratleda. ;) Eks näeb!
dan666
Huviline
Postitusi: 202
Liitunud: 07.04.2007 12:50 51
Asukoht: võru

Postitus Postitas dan666 »

ise ostsin kusagilt lambi autokaupadest. nood teadsid täpselt millist vaja läheb. hind ka odavam(ei mäleta täpselt palju oli) nagu B varuosal ikka aga siiamaani töötab.
BMW 525i e34 141kw
Kasutaja avatar
TarmoV12
Klubiliige - admin
Postitusi: 2399
Liitunud: 27.12.2006 22:15 52
Peamine sõiduk: BMW X5 4.8i
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas TarmoV12 »

küsi Janeki käest.. Febi toodangul on hinnaklass ca 1,5k .
V8
Kasutaja avatar
darklight
Huviline
Postitusi: 1427
Liitunud: 08.07.2007 23:27 55

Postitus Postitas darklight »

ladu24.ee-st saad BEHRi termosiduri hea hinnaga ;)
joffe
Huviline
Postitusi: 1989
Liitunud: 01.11.2005 19:53 22
Peamine sõiduk: E61-2007-525D
Telefon: 56623817
Asukoht: Valga

Postitus Postitas joffe »

darklight kirjutas:ladu24.ee-st saad BEHRi termosiduri hea hinnaga ;)
Aga kas sobib, mul praegu peal SACHS´i oma.
Kasutaja avatar
darklight
Huviline
Postitusi: 1427
Liitunud: 08.07.2007 23:27 55

Postitus Postitas darklight »

joffe kirjutas:
darklight kirjutas:ladu24.ee-st saad BEHRi termosiduri hea hinnaga ;)
Aga kas sobib, mul praegu peal SACHS´i oma.
ma just vaatasin üle ja M50le ainult Sachi oma pakutigi :oops: erinevused termosiduritel peaks olema selles, et kas ventilaator kinnitub 3 või 4 kruviga sinna külge

http://ladu24.ee/index.php?p=11&tyyp=HA ... 1&x=293686
prelude20
Huviline
Postitusi: 3724
Liitunud: 19.02.2007 20:38 33
Peamine sõiduk: Metroo
Asukoht: Pärnu / Stockholm-Fittja

Postitus Postitas prelude20 »

mu m50 behri oma ja bmw kirjade asjadega. alles eile vaatasin ja viisn toast garaasi. 1706619 ja 65.103.00.000 sellised nr ka peal. vent kinnitub 4 kruviga
joffe
Huviline
Postitusi: 1989
Liitunud: 01.11.2005 19:53 22
Peamine sõiduk: E61-2007-525D
Telefon: 56623817
Asukoht: Valga

Postitus Postitas joffe »

Asi siis nii kaugel, et siduri saab Tartu Autoeksperdist (1400.-) ja praegu lähen lammarisse tiivikut vaatama- enda omal ühel labal pikkupidi pool puudu. Keegi võiks lähemalt mainida, kuidas sidur tiivikust eraldub. Seal mingid plastkõrvad, mida kakkuda ei julgenud.
Kasutaja avatar
eero
Huviline
Postitusi: 5624
Liitunud: 05.06.2003 13:50 21
Peamine sõiduk: F07 535i GT
Telefon: 5256627
Asukoht: Kadaka tee 187C Tallinn. Tel. 5256627, eero@autoint.ee
Kontakt:

Postitus Postitas eero »

Uus F&S analoog 1000kr ja BEHRi vastav nats üle 1100kr.
Tiivik käib ikka poltidega visko küljest lahti ju :shock:
BEHR ja F&S on mõlemad nelja poldiga.

EDIT: ülaltoodud hinnad on konkreetselt antud autole sobivale viskole.
M60 oma on paarsada kallim.
Viimati muutis eero, 02.06.2008 18:36 59, muudetud 1 kord kokku.
E34 540 - X5 E53 4,4 - E30 316i - R28 R1150R - E32 740 - E34 540 touring - E36 325i - E30 325ixa - Z3 1,9 M44 - F07 535i GT
Kasutaja avatar
BMW POWER
Huviline
Postitusi: 1310
Liitunud: 04.01.2007 13:53 38
Asukoht: TLN
Kontakt:

Postitus Postitas BMW POWER »

mul oli selle viscoga eelmine aasta selline teema et poes küsiti mitme boldiga tiivik on vist kui mälu ei peta siis oli 4 boldiga mootor on M30 öeldi ja sobib Febi oma mingi 1500eeku panin külge ja se febi visco undas täige siis hakkasin uurima ja tuli välja et müüdi mulle M60 visco sidur siis ostsin sachi oma vin koodi järgi ja kõik toimib ilusti nii et ainult boltide kinnituse vahe pole oluline vaid ka sees mingi töötemperatuur vastavalt mootorile loodan et oli abi sellest jutust :D
Bmw sõidurõõm
joffe
Huviline
Postitusi: 1989
Liitunud: 01.11.2005 19:53 22
Peamine sõiduk: E61-2007-525D
Telefon: 56623817
Asukoht: Valga

Postitus Postitas joffe »

Noh, mul pole tegelikult raske poe juures vana maha võtta ja kohe võrrelda/vahetada, uus tiivik nagunii kaasas! :)
zaruljom
Huviline
Postitusi: 621
Liitunud: 25.01.2007 08:47 21

Postitus Postitas zaruljom »

panin endale eelmine aasta ka miski b-jupi, valmistajat kahjuks ei tea (saksast ostsin 600.-), aga nüüd kevadel soojade ilmadega on asi õhtal jälle (undab nagu vana sierra). Siit küsimus, et palju garantiid antakse? ei ole viitsimist eriti igal kevadel uut viskot peale panna. kaalun siin varianti, UM'ist asi ära osta ja paigaldada.

Lisaks onveel see imelik, et kui käivitad, siis esimesed 500m sõita asi on väga tihe ja undab ja seda paigaldamisest peale.Nüüd muidugi on ta tuksis ja mootori soojenedes hakkab lõpuks ikka undama (kui foori taga näiteks seisad jms.)
Kasutaja avatar
BMW POWER
Huviline
Postitusi: 1310
Liitunud: 04.01.2007 13:53 38
Asukoht: TLN
Kontakt:

Postitus Postitas BMW POWER »

BMW POWER kirjutas:mul oli selle viscoga eelmine aasta selline teema et poes küsiti mitme boldiga tiivik on vist kui mälu ei peta siis oli 4 boldiga mootor on M30 öeldi ja sobib Febi oma mingi 1500eeku panin külge ja se febi visco undas täige siis hakkasin uurima ja tuli välja et müüdi mulle M60 visco sidur siis ostsin sachi oma vin koodi järgi ja kõik toimib ilusti nii et ainult boltide kinnituse vahe pole oluline vaid ka sees mingi töötemperatuur vastavalt mootorile loodan et oli abi sellest jutust :D
siit saad oma küsimusele vastuse kui läbi loed :D
Bmw sõidurõõm
joffe
Huviline
Postitusi: 1989
Liitunud: 01.11.2005 19:53 22
Peamine sõiduk: E61-2007-525D
Telefon: 56623817
Asukoht: Valga

Postitus Postitas joffe »

No nii, sai kohe poe juures sidur ära vahetatud, aga oodatud tulemust see küll ei andnud. Kas neid sidureid testitakse ka kusagil? See ajalehe test, millest ühes teemas juttu tehti, andis ühesuguse tulemuse nii vana kui uue siduriga. Tuleb vist välja, et 1400 krooni metsa visatud! :(

Uurisin vana sidurit ja uue siduri karpi- markeeringud on vastavalt 2100 012 101; 2100 012 131. Mängib see mingit rolli?
Kasutaja avatar
darklight
Huviline
Postitusi: 1427
Liitunud: 08.07.2007 23:27 55

Postitus Postitas darklight »

joffe kirjutas:No nii, sai kohe poe juures sidur ära vahetatud, aga oodatud tulemust see küll ei andnud. Kas neid sidureid testitakse ka kusagil? See ajalehe test, millest ühes teemas juttu tehti, andis ühesuguse tulemuse nii vana kui uue siduriga. Tuleb vist välja, et 1400 krooni metsa visatud! :(

Uurisin vana sidurit ja uue siduri karpi- markeeringud on vastavalt 2100 012 101; 2100 012 131. Mängib see mingit rolli?
no aga jäta sooja mootoriga auto mõneks minutiks kohapeal käima ja siis anna natuke aega veel rohkem gaasi kah... siis peaks töötava termosiduri korral ventilaatori päris suure kiiruse ja müra saatel järgi võtma.
joffe
Huviline
Postitusi: 1989
Liitunud: 01.11.2005 19:53 22
Peamine sõiduk: E61-2007-525D
Telefon: 56623817
Asukoht: Valga

Postitus Postitas joffe »

Nüüd küll enne ei saa, kui ülehomme, aga proovin järgi! :)
E36 318 ti
Huviline
Postitusi: 270
Liitunud: 07.05.2006 12:13 54

Postitus Postitas E36 318 ti »

darklight kirjutas:
joffe kirjutas:No nii, sai kohe poe juures sidur ära vahetatud, aga oodatud tulemust see küll ei andnud. Kas neid sidureid testitakse ka kusagil? See ajalehe test, millest ühes teemas juttu tehti, andis ühesuguse tulemuse nii vana kui uue siduriga. Tuleb vist välja, et 1400 krooni metsa visatud! :(

Uurisin vana sidurit ja uue siduri karpi- markeeringud on vastavalt 2100 012 101; 2100 012 131. Mängib see mingit rolli?
no aga jäta sooja mootoriga auto mõneks minutiks kohapeal käima ja siis anna natuke aega veel rohkem gaasi kah... siis peaks töötava termosiduri korral ventilaatori päris suure kiiruse ja müra saatel järgi võtma.
kas siis on sidur korras, kui temp punase peale hakkab jõudma, ja tõmbab ventika ringi?
Kasutaja avatar
darklight
Huviline
Postitusi: 1427
Liitunud: 08.07.2007 23:27 55

Postitus Postitas darklight »

E36 318 ti kirjutas:
kas siis on sidur korras, kui temp punase peale hakkab jõudma, ja tõmbab ventika ringi?
juba keskkohalt peaks tööle hakkama ja sealt eriti kaugemale ei peaks see näidik normaaloludes kunagi jõudmagi kui kõik korras.
joffe
Huviline
Postitusi: 1989
Liitunud: 01.11.2005 19:53 22
Peamine sõiduk: E61-2007-525D
Telefon: 56623817
Asukoht: Valga

Postitus Postitas joffe »

Üldse ma arvan, et [ E36 318 ti] tahtis nalja teha. See oli sinu poolt paha, vot nii!
zaruljom
Huviline
Postitusi: 621
Liitunud: 25.01.2007 08:47 21

Postitus Postitas zaruljom »

et siis see on normaalne kui vent on alguses tihe ja vuhiseb? mul see B-osa tegi samamoodi. kas ei ole mitte nii, et korras vent ei tohiks üldse mühiseda? vähemasti mul endal eelmine suvi ei olnud küll mingit vuhinat (v.a. see, et alguses oli tihe) ja temp seier keskel koguaeg. seisa või 30 kraadise kuumaga paigal tükk aega, ikka ei mühise, kui kohalt ära võtad. aga nüüd hakkas pihta, nii kui üle 20kraadi sooja väljas ja sooja mootoriga sõidad mõne kilomeetri siis kohe mühin taga. s.t. kas keegi oskab öelda, kuidas peaks korralik vent töötama? ma ise arvan, et see ikka ei ole päris nii, et on premium klassi auto ja sõidad nagu vana sierraga.
Kasutaja avatar
Mirko
Huviline
Postitusi: 1428
Liitunud: 25.11.2005 21:50 26
Peamine sõiduk: G30 545eX M-Sport
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas Mirko »

Mul on küll E39 3.0d aga sai ka eelmisel sügisel termosidur ära vahetatud originaali vastu aga ikkagi on praeguste soojade ilmadega pärast pikemat ummikus passimist gaasi vajutades kosta vuhinat. Sai kontrollitud ka kliimaventi, selle 2 kiirust töötavad ilusti.
Kasutaja avatar
markx
Huviline
Postitusi: 82
Liitunud: 23.05.2003 14:15 49
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas markx »

Need termosidurid on üldse üks paras õnnetus. Mina viskasin enda oma 524td pealt minema ja panin elektrilise ventilaatori (lammarist 150eek). Töötab vaikselt ja jahutab väga hästi.
joffe
Huviline
Postitusi: 1989
Liitunud: 01.11.2005 19:53 22
Peamine sõiduk: E61-2007-525D
Telefon: 56623817
Asukoht: Valga

Postitus Postitas joffe »

markx kirjutas:Need termosidurid on üldse üks paras õnnetus. Mina viskasin enda oma 524td pealt minema ja panin elektrilise ventilaatori (lammarist 150eek). Töötab vaikselt ja jahutab väga hästi.
Pajata pikemalt...
Kasutaja avatar
Danil523
Huviline
Postitusi: 1721
Liitunud: 30.12.2004 12:52 38
Asukoht: Saue

Postitus Postitas Danil523 »

Mina tean omast kogemusest üht asja--- Kui termosidur undab siis on väga hea... kui asi käib ringi niisama siis OK.... Kui aga asi loksub (paremale vasakule) - siis aga OSTAN teise.... Termosidur ei ole mõeldud et jahutada radiaatorit mis keeb(seier punases alas)- ta lihtsalt käib vaikselt ringi ja aitab tsilkuleerida jahutussüsteemi.- vahest käib ringi kiiremini või aeglasemalt.
Kui seier ei püsi keskel ei ole viga termosiduis- otsige viga teises kohas (tosooli kogus, termostaat, jamav veepump, õhk, praoga plokikaane tihend)
joffe
Huviline
Postitusi: 1989
Liitunud: 01.11.2005 19:53 22
Peamine sõiduk: E61-2007-525D
Telefon: 56623817
Asukoht: Valga

Postitus Postitas joffe »

Seletaks ehk lahti, kuidas ta "tsilkuleerida" aitab!? :?
Kasutaja avatar
Danil523
Huviline
Postitusi: 1721
Liitunud: 30.12.2004 12:52 38
Asukoht: Saue

Postitus Postitas Danil523 »

joffe kirjutas:Seletaks ehk lahti, kuidas ta "tsilkuleerida" aitab!? :?
selles mõttes et ei tekki radikas kuuma tosooli kogumit. Ilma termosidurita saab ka vabalt liikuda kuid tosool radikas jääb igas osas kuumana. Järgi proovitud. KEEMA AGA EI LÄHE- ilm termosidurita siis (normaalselt vaikselt sõits)
Kasutaja avatar
Hans
Huviline
Postitusi: 2193
Liitunud: 17.11.2003 00:42 10
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Hans »

Täpsustan natuke Danili. Auto liikumisel tekkiv õhuvool jääb paljudel juhtudel väheseks, et hoida mootoris normaalset temperatuuri. Selle korvamiseks kasutatakse ventilaatorit. Ventilaatori ülesandeks on tekitada õhuvool, jahutamaks radiaatori jahutuselemendi torudes voolavat jahutusvedelikku. Ventilaator töötab vastavalt vajadusele, see on siis, kui mootori temperatuur on liiga kõrge (Niisama kaasaringlemine pole veel töötamine). Venitlaatorit rakendadakse kas mehaanilise siduriga, hüdrauliliselt, magnetsiduri abil või elektrimootori abil.

Kui temperatuur kipub kõrgeks minema linnasõidul ummikutes ja foori taga, koha peal, siis ventilaator ei täida oma ülesannet. Aga kui maanteel temperatuur tõuseb üle normi siis viga tasuks otsida juba termostaadist, veepumbast jne.

Üks oluline asi veel jahutussüsteemi osas - vedeliku tase ja kontrollida kindlasti paisupaagi korgi tihendeid ning korrasolekut.
E30 316i ´90, E34 518i ´95
Vasta