1. leht 1-st

E39 530d esiamordid, milliseid soovitate

Postitatud: 19.06.2008 14:52 46
Postitas KristjanT
Parem esimene täiesti läbi. Milliseid amortisaatoreid soovitate, kust osta ja mis hinnaga kätte saab? Kui paljud vahetavad amortisaatoritega koos ka vedrud ära?

E39 530D 2003a.

Otsing annab errori :cool:

Terv,
K.

Postitatud: 19.06.2008 16:23 11
Postitas priitv8
Bilstein B6 või B8 (kollased), pööratud kolviga.
http://foorum.bmw-club.ee/viewtopic.php?p=363064#363064
Kuna Sul R6 mootor, siis amordi tootekood on muidugi teine.

Postitatud: 19.06.2008 17:39 04
Postitas KristjanT
Mida soovitad u. 2000 eek/tk või odavamad amortidest?

K.

Postitatud: 19.06.2008 18:04 36
Postitas priitv8
Midagi ei tule meelde nagu.
Bilsu B4-d saad selle eest äkki kätte. Aga nende hinda küsi siinsete Bilsu-müüjate käest. Varuosade all eraldi teemagi selleks.

Postitatud: 19.06.2008 19:43 09
Postitas mike1
Ca. suurusjärgus 1700-1800.- olid b4-d aasta tagasi. Valdekult uuri.

Postitatud: 19.06.2008 20:48 57
Postitas poleaimugi
Jälgi kindlasti ka seda et kas on tava vedrustus või sport vedrustus!? Vedrut küll pole vajalik nii uuel autol vahetada.
Mina ostsin oma eelmisele e39-le kõik neli uut SACHi m-sport amorti, hind oli sinna 2000 kanti. Ja muide originaalid on ka tegelikult sachi toodang (ärge näkku lööge kui ma eksin). Ära UM-ist neid osta! Tavalisest autopoest saad neid odavamalt. Tolmukaitsmed ja läbilöögi puksid ka kindlasti uued panna!

Postitatud: 22.06.2008 10:22 51
Postitas rax1
Soovitaks sachs-e,need saad kätte ka alla 2000.-tk.Ps! esiamordid kõigil samad peale M5 vedrustuse.

Postitatud: 22.06.2008 10:47 47
Postitas kapa
poleaimugil on õigus.

Postitatud: 01.07.2008 21:52 28
Postitas KristjanT
Kas 1450.- Bilstein B4 eest on OK hind?
Või soovitate ikka 2000.- Sachsid võtta?

B4 võttes tuleks maksta kokku 1100.- vähem.

Auto on reedeni UM`is, nii kaua on aega mõelda ja ära osta.

K.

Postitatud: 02.07.2008 12:09 10
Postitas TiitR
Mina soetasin oma eelmisele 530d-le foorumlase Janeku käest Bilsteinid (nr. ei mäleta). Cargost sain ilusti lubatud ajal kätte ja üldse jäin asjakorraldusega/hinnaga väga rahule. Tänud Janekule veelkord.

Postitatud: 03.07.2008 11:24 57
Postitas rait530
Mul pakkuda bilsteini amordid.Karbil selline number F4-VNEB107-BG.2000 aasta e39 sobivad.Arvan äkki sulle ka.Hinnaks oleks 2500 2tk.Kui huvi on helista 5154318.

Postitatud: 08.07.2008 21:44 49
Postitas KristjanT
Bilstein B4 amordid olemas aga mul oleks nüüd üks täpsustav küsimus.

Kuidas vanadelt amortidelt vedrukandurid ära võtta???
Ega ometi ei pea ju uutele amortidele neid uusi hankima või peab?

Kui keegi viitaks E39 originaal amortisaatorite vahetamise mõnele illustratsioonidega lingile siis oleks kõik klaar.

RealOEM link

K.

Postitatud: 08.07.2008 23:41 50
Postitas eero
Mina ausalt öeldes olen ka pehmelt öeldes hämmingus olnud, miks müüakse ilma kanduriteta amorte ja kuidas need vanad roostes jurakad uute amortide külge panna.

Mina näiteks pakkusin sulle amorte KOOS kanduritega. Oleks vast olnud odavam siiski kui nüüd pead vaevata :P

Postitatud: 08.07.2008 23:54 49
Postitas priitv8
E39 amordil käivad kandurid kuidagi külge. Amort, mis pakis on, on täiesti silindriline.
Pilt

Postitatud: 09.07.2008 02:44 29
Postitas TiitR
priitv8 kirjutas:E39 amordil käivad kandurid kuidagi külge. Amort, mis pakis on, on täiesti silindriline.
Pilt
Minu mäletamist mööda olid need Bilsud, mis ma Janeku käest soetasin, küll suurema karbi sees ja koos kanduriga :roll:

Postitatud: 09.07.2008 07:32 07
Postitas rait530
See osa on ju puudu kuhu vedru läheb.Ma küll pole kuulnud ega näinud,et vedru kandurit eraldi pannakse.Kui tellid amordi siis on ikka ühes tükis kõik.Mine vii poodi tagasi.aretada pole mõtet.

Postitatud: 09.07.2008 09:26 46
Postitas priitv8
Vaata neid Bilsu karpe, mis pagassis. Sinna ei mahu ju suurem amort sissegi. Kandurid tõsteti ümber ja asi jokk. E46 amordil on ta tõesti juba külge keevitatud ja parem- vasak amort seetõttu ka erineva koodiga.
Bilsu kataloogis ongi kaks varianti amorte. Ühtedele on juurde märgitud "serie prduction spring seat must be used".
PS kõik see käib muidugi V8 esisilla (High) kohta. R6 esisilla (Basis) selliste üksikasjade vastu pole huvi tundnud.

http://www.dvsegmbh.info/PDF/einbau/320 ... 207A01.PDF

Postitatud: 09.07.2008 10:31 07
Postitas priitv8
diislijoodik kirjutas:2003 masinal on vedrukandur keevitatud.
Aga näe, minu 2001 aasta M5 amordil ei olnud. Muidu poleks ju saanud teda ümber tõsta.

Postitatud: 09.07.2008 15:52 27
Postitas priitv8
diislijoodik kirjutas:Edit. Vaatasin, sedaan M5 puhul on ka piirdaatumiks 10/99. Seega on sul seal midagi aretatud või pole aastaarv õige. Võid ju ise ka kontrollida enne, kui vastuse kirjutad.
Järeldus: ETK ei kajasta mitte asjade tehnilist, vaid turunduslikku lahendust. Sest amordid olid ka aastast 2001 auto all, s.t. tehasest sedasi tulnud.

Postitatud: 09.07.2008 23:01 29
Postitas TiitR
diislijoodik kirjutas:
TiitR kirjutas:
priitv8 kirjutas:E39 amordil käivad kandurid kuidagi külge. Amort, mis pakis on, on täiesti silindriline.
Pilt
Minu mäletamist mööda olid need Bilsud, mis ma Janeku käest soetasin, küll suurema karbi sees ja koos kanduriga :roll:
ETK annab kuni 10/99 autodele täiendava vedrukanduri Federunterlage unten 31331 096664. Ise tead, kas tahad aretist teha 2003 masina puhul.

2003 masinal on vedrukandur keevitatud.
Minu jutt nende amortide kohta käis siiski eelmise auto e39 530d (oli see aastast `99) kohta..nagu ka üleval pool kuskil kirjutasin. Praeguse masinaga sõidan ilmselt sirgelt UM-i.

Postitatud: 09.07.2008 23:43 46
Postitas KristjanT
Uued amordid all... kui vedrukandur välja jätta siis muus osas peaaegu identsed. Ainuke asi millest ma aru ei saa on see, et kuidas sellele teisel üldse kandur külge käib? Kas jääb mingi ääre taha või tõmmatakse pingutiga ümber väliskesta.

Ja lisakommentaariks ütleks, et tagumiste stabikaotse alumisi e. õõtsapoolseid kinnitusmutreid on ikka ääääärmiselt n**s keerata, ei kujuta ette mis võtmetega lukksepad seda teevad.

K.

Postitatud: 10.07.2008 08:26 49
Postitas priitv8
See vedrukandur istub nagu müts amordile pähe. Minu teooria, miks ta E39-l niimoodi tehtud on, on see, et erinevalt E46 amordist on 5-se oma alumiiniumkorpusega.

Postitatud: 10.07.2008 13:21 12
Postitas KristjanT
Sain veel niipalju targemaks, et vähemalt minu auto aastakäigu mudelil on originaalid keevitatud kanduritega, järgmisena pannakse uued amordid koos eemaldatavate kanduritega ning edasi tuleb osta ilma kanduriteta amodrid, millele jäävad vanad kandurid.

K.