1. leht 1-st

E34, mure pendelhoova puksiga

Postitatud: 31.08.2004 12:47 03
Postitas piloot
525i (M20) E34 1989a.

Lugu selline, et soojade ilmade tulekuga kevadel hakkas rooli keeramisel väikestel kiirustel ja seistes kostma eest paremalt krudinat. Sellist krudinat, nagu tõmbaks näpuga tugevasti jõnksutades mööda märga kummimatti. Iseäralik heli hakkas kostuma siis, kui auto oli soojaks sõidetud ja ilm kuiv. Hommikul kohe külmalt keerates võib ennast kasvõi segaseks pöörata - ei midagi; kui loigust parema esirattaga hoogsalt läbi lasksin, siis kadus ka nagin mõneks ajaks ära. Lähemal uurimisel selgus, et tegu pendelhoova puksiga, ilmselt kulunud. Vahetasin puksi ära (puksi tõin UM-ist) ja kuni järgmise päevani oli hea vaikne sõita. Siis hakkas uuesti täpselt sama lugu. Enam teist korda vahetama ei kippunud enne kui keegi asjassepühendatu tarka nõu annab. Aga keegi ei saa enam aru, miks ta sunnik krudiseb. Btw, rool tundub ka õige pisut raskem, kui auto soojaks sõidetud ja puks krudisema/nagisema hakkab. Minu mõistus on otsas - aidake!

(kas äkki võib olla, et asi polegi puksis endas, vaid et nt. mingid hoovad on pisut paigast nihkunud ja tänu sellele on ka surve puksile vale? vms.)

Postitatud: 31.08.2004 12:52 28
Postitas Silver_S
Kindel , et just pendelhoova puks, see mis krägiseb?

Vaata seda teemathttp://www.bmw-club.ee/forum/viewtopic.php?t=5832

Minul krägises see hoob, mis roolikarbist välja tuleb, wd-40 peale pihustamine võttis krägina.
Aga selgus et hoob seal nuutide otsas loksub, ei aidanud ka pingutusmutika
peale keeramine.
Ees ootab kiiremas korras roolikarbi vahetus :?

Postitatud: 31.08.2004 18:02 24
Postitas piloot
Jah, see on kindel, et just pendelhoova puks ragiseb. Seda on erinevad töömehed teineteisest sõltumatultki konstanteerinud. Aga keegi ei tea enam miks!? Aga tänud sau, ma vaatan kogu selle rooliga seotud kupatuse kriitilise pilguga üle. Äkki miski muu viga leiab selle puksi lõhkumises oma väljundi.. (kuigi kahtlane).

Postitatud: 02.09.2004 13:20 11
Postitas janar
ma käisin bemariga ka pendelhoova puksi vahetamas, aga seesama uus puks läks kiirelt jälle õhtale ja vahetati garantii korras välja.

Midagi sellist jäi kunagi kõrva, et tegelikult ei tohiks seda puksi vahetada nii, et rattad ripuvad õhus, vaid nii, et auto on maa peal (ehk siis tõstuki asemel peaks kanalis vahetama), sest muidu ei ole see paigaldamise asend õige ja tekivad miskised pinged, mis puksi jälle võivad ära lõhkuda. Kas selles võib tõetera olla?

Postitatud: 02.09.2004 15:00 49
Postitas Ragnar
mul vahetati krigisev pendelhoova puks küll nii ära, et rattad rippusid.
Seda siis eelmine suvi. Ja kuni auto müügini see suvi ei hakanud uuesti kriuksuma.

Postitatud: 02.09.2004 15:01 10
Postitas Cardo
janar kirjutas:ma käisin bemariga ka pendelhoova puksi vahetamas, aga seesama uus puks läks kiirelt jälle õhtale ja vahetati garantii korras välja.

Midagi sellist jäi kunagi kõrva, et tegelikult ei tohiks seda puksi vahetada nii, et rattad ripuvad õhus, vaid nii, et auto on maa peal (ehk siis tõstuki asemel peaks kanalis vahetama), sest muidu ei ole see paigaldamise asend õige ja tekivad miskised pinged, mis puksi jälle võivad ära lõhkuda. Kas selles võib tõetera olla?


Kuidas sa siis selle puksi kätte saad ?????? .....sama oleks autol ratast vahetada ilma autot üles tõstmata !

Postitatud: 02.09.2004 17:04 39
Postitas Silver_S
Kuidas sa siis selle puksi kätte saad ?????? .....sama oleks autol ratast vahetada ilma autot üles tõstmata !
Cardo sa oled oma lauses ikka päris kindel v?

Postitatud: 02.09.2004 17:30 22
Postitas Cardo
selles suhtes olen , et ju vahet ei ole kas auto on maas või lennus , mingit jõudu ju tegelikult ei rakendu puksile...... mu vastus sisaldas mitte just parimat loogikavarianti , aga ma neid pukse vahetanud küll ja küll ja väide tõstukil või kanalil oli sama absurdne :)

Postitatud: 02.09.2004 19:09 01
Postitas piloot
janar kirjutas:ma käisin bemariga ka pendelhoova puksi vahetamas, aga seesama uus puks läks kiirelt jälle õhtale ja vahetati garantii korras välja.

Midagi sellist jäi kunagi kõrva, et tegelikult ei tohiks seda puksi vahetada nii, et rattad ripuvad õhus, vaid nii, et auto on maa peal (ehk siis tõstuki asemel peaks kanalis vahetama), sest muidu ei ole see paigaldamise asend õige ja tekivad miskised pinged, mis puksi jälle võivad ära lõhkuda. Kas selles võib tõetera olla?
Njaa, aga mul vahetatigi kanali peal rattad kindlalt maas. Või äkki ongi just vastupidi, et rattad maas ei tasu vahetada.. :lol:

Postitatud: 02.09.2004 19:30 17
Postitas Aare
vaheta krudisevalt poolelt stabikakont ära :!:

Postitatud: 03.09.2004 11:41 40
Postitas piloot
Aare kirjutas:vaheta krudisevalt poolelt stabikakont ära :!:
Ja puks ka siis kohe uuesti? Asi ei ole ju ainult stabika kondis?

Postitatud: 03.09.2004 12:41 18
Postitas juho
janar kirjutas:.............Midagi sellist jäi kunagi kõrva, et tegelikult ei tohiks seda puksi vahetada nii, et rattad ripuvad õhus, vaid nii, et auto on maa peal (ehk siis tõstuki asemel peaks kanalis vahetama), sest muidu ei ole see paigaldamise asend õige ja tekivad miskised pinged, mis puksi jälle võivad ära lõhkuda. Kas selles võib tõetera olla?
See käib õõtsa puksi kohta.

Postitatud: 03.09.2004 14:18 56
Postitas Aare
Mina olen sellist naginat kaks korda taga ajanud ning mõlemal korral oli süüdlane stabika kont. Need ei pruugi üldse logiseda ise - lihtsalt viletsad kondid ning löökaugus on nt kauss sees katki läinud või on porivett täis.

Krägin tuleb sellest, et sõrm on kinni poodud.

Ma ei välista loomulikult muid asju, aga reeglina bemu esipuksid ei krääksu kusagilt. Selline viga on muideks VWA C5 ja C6 platvormil
(A4, Passat, A6) - seal hakkavad rooli pöörates kääksuma alumise õõtsa puksid.

Asja saad teada sedasi, et sõidad kanalile (autol peab olema raskus ratastel) või sillastendi tõstukile, üks keerab rooli ja sina katsud käega kahtlasi kohti. See koht, mis nagiseb, on käega tunda (vibra).

Postitatud: 03.09.2004 14:50 03
Postitas Ragnar
küsiks siia vahele veel ühe krigina kohta.

Nimelt sõidu ajal kui ebatasane tee siis kriuksub midagi eespool vaikselt.
Ise arvasin, et amordid äkki aga kohapeal autot kiigutades ei kriuksu.
Häirib jubedalt aga aru ei saa mis põhjus?

Postitatud: 04.05.2006 13:29 05
Postitas Margusja
Otsisin siin ringi aga silma ei paistnud. Et siis endal ka pendelhoova puks l2bi. Et on keeruline endal vahetada? Ja kui siis ehk keegi paneks m6ned t88v6tted ja spetsiifilisemad t88riistad siia?

Terv, Margusja

Postitatud: 04.05.2006 15:51 55
Postitas mätas
Üks spetsiifilisem tööriist on press võibolla saab ka kolkides, kuid selline lähenemine asjale mulle ei meeldi.

Postitatud: 04.05.2006 17:47 58
Postitas fromme
sai kunagi vahetatud e28-l, sild peaks olema sama mis e34-l! Midagi erilist ei olegi soovitada,võibolla ainult seda et võta koos pendelhoovaga ära ja lase pressida...ise taguda ei soovita-> minu puhul lõppes kiire puksi kulumisega ja pidin uuesti vahetama! Ligipääsemisega on veits tegemist aga midagi hullu ei ole!

Postitatud: 20.07.2007 10:42 42
Postitas alary
Mul kägiseb pendelhoova puksi vastaspoolne ots, see mis meenutab zarniiri.
On kellelgi sama probleem olnud?

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=32&fg=25

pos 14 ja 9 vaheline ühendus

Postitatud: 20.07.2007 23:26 18
Postitas aivo28
rattad-maas teema on jah õõtsade teema.nimelt õõtsade polte tuleb pingutada nii,et auto on normaalasendis.

isiklik kogemus uute Lemförderi stabikontidega,mis paar päeva peale vahetust nagisema hakkasid.lasin vahele mingit Würthi silikoonmääret,ja vähemalt minu käes olid auto sillad täiesti vaiksed.hiljem veel osi vahetades sai kõik liikuvad kohad määrdega kokku mäkerdatud :D

vbl on ka mõne kondi või õõtsa kaitsekumm katki kuskilt,liigend kuiv ja siis kägisebki.sõidad lombist läbi,natuke aega vagane jne :D

Postitatud: 20.07.2007 23:52 48
Postitas Cardo
alary kirjutas:Mul kägiseb pendelhoova puksi vastaspoolne ots, see mis meenutab zarniiri.
On kellelgi sama probleem olnud?

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=32&fg=25

pos 14 ja 9 vaheline ühendus
see samune sarniir paraleelvardal esimesena otsad annabgi ja tänu sellele on ka lõtk roolisüsteemis sees.