1. leht 1-st

M62 vedelikjahutusega generaator

Postitatud: 28.06.2008 13:36 12
Postitas namistai
On keegi pealkirjas mainitut lahti võtnud?
Pakuvad huvi seal asuvad laagrid ja nende mudelid v. mõõdud. Muidu toimetab nii nagu peab aga selgelt kuuldava "kolinaga".
Uue (vahetus)generaatori ostmist ei pea küll õigustatuks, vähemalt hetkel mitte.

Postitatud: 28.06.2008 19:05 13
Postitas priitv8
Vaata minu auto teemas. Panin isegi pildid sinna.
http://foorum.bmw-club.ee/viewtopic.php?p=457544#457544
Laager, mida vajad, on 6203. Ise ostsin Tallinnas OÜ-st Igorin, maksis 30.- koos käibega. Müüjatädi teadis täpselt, et generaatorisse läheb kinnine, plastikust katetega ja väikese lõtkuga laager (sest pöörded on suured : 3x väntvõll).

PS Seda genekat ikka lahti oskad võtta?
NB! Vaata, et Sa ei hakka seal servas olevaid polte kohe näppima!
Eduka lahkamise võti on selles, et see plastkaas tuleb maha saada, seal all juba tuleb kõik loogiliselt lahti. Tähtis on seal all staatori otsad esikaane küljest lahti kruvida.

PPS kui vaja ainult laagrit vahetada, siis võib kogu dioodsild ja see "kamm" külge jääda, esikaas tuleb kogu täiega maha, kui 4 mähisepolti lahti keerad ja ergutuse juhtmed lahti ühendad.

Postitatud: 28.06.2008 22:13 16
Postitas namistai
Tänud, Priit !
Järgmine nädal olen sunnitud ära tegema. See hoiatus arvan, et oli kohane, kuna otsides piltidelt viisi mismoodi lahkamist alustada, tundusid just need 2 polti (+ rihmaratas) olema loogilised alustuskohad.
"Kuulamise" järgi otsustades on minu isendil samuti tagumine laager otsas. Aga kui juba lahti tuleb siis lähevad mõlemad vahetusse.

EDIT: Sai siis ära tehtud. Ja mitte minutitki liiga hilja, nagu lahtivõttes selgus.
Iseenesest midagi keerulist ei ole: genekas maha; rihmaratas otsast (vana rihm on abiks); plastkaan maha; pingeregulaator ja 4 mähise polti lahti; lisaks veel 1 induktori polt keskel ja 2 korpuse polti välisservas ja ongi lahti.
Minu isendil oli veaks (lisaks tagumisele laagrile) rootori võlliotsa kulumine. Ilmselt oli mingi hetk laager (Koyo 6203RDD) kinni jäänud ja kuna laagrid suht lõdvalt võlli peal on (välimise järgi järeldasin) siis tõmbas sisemise saale peal ringi ja nii see kulumine hakkaski, u. 1mm oli võlli otsast juba lahkunud materjali. Egas midagi, tuttava treiali kätte, kel tunnike näputööd ja valmis. Laagrid sai ostetud Priidu poolt soovitatud OÜ Igorin'st, 6203 vene toode, välimine laager (Koyo 83B218, 17*52*17) aga Hiina toode (B17-99D). Edasi kõik osad puhtaks, vana termopasta minema, uus asemele (kasutasin Zalman'i toodet), plastkate mootoritihendus silikoniga hermeetiliseks ja lõpuks tagasi mootori külge.
Siiani kõik toimib ja ühe (lisa)heli võrra mootor vaiksem.