1. leht 1-st

Jama e34 esitule elektriga

Postitatud: 28.09.2004 14:06 52
Postitas Roger10
:( Jama siis nagu öeldud esitule elektriga. Täpsemalt mingi aeg tagasi juhtus nii et kadus ära vasak e. juhipoolne lähitule elekter. Kontrollitud said kaitsmed ja ka testriga tulejuhtmete pesast elekter, mis puudus täielikult. Sai siis asi ette võetud ja kontrollitud ka kaitsmete pesadest (kuna reeglina vasaku ja parema poole jaoks eraldi kaitsmed minuteada). Paremal pool elekter olemas, vasakul pole seda mida pole. Sai siis pandud paremalt kaitsme pesast elekter jooksma vasakusse ja jällegi sai asja põlema. Järeldus sellest et kaitsmest tuleni jooksev osa on terve.

Aga vot seda osa kust see jama sisse tuleb enam ülesse ei leidnud. Ise elektrik ei ole nii et ei hakanud asja lammutama, üks staažikas elektrik ütles et asi võib ka olla tulede lülitis, et olevat kogenud sellist jama bemudel kuid kindel ei ole. Pole nagu vaimustuses romulasse jooksmiset ja sealt ilmaaegu uue ostmisest. Nii et äkki on keegi siin juba asjaga kursis või läbi selle koguni teinud.

Ja see lüliti jutt just selle pärast et kuulduste põhjal olevat bemu lüliti just selline et vasak parem seal eraldi klemmid või midagi säärast. Ühesõnaga juba lülitisse pidavat pooled eraldi jooksma või siis sealt välja jooksma!!!

Ootan igatahes avasüli abi ja nõu!!! Ette tänades!!!


NB!!! Sellega kaasneb ka tulede sisselülitamisel armatuuris kiri mis peaks siis viitama lähitulele! Ja see hakkab juba ausalt ära tüütama! :evil:

Postitatud: 28.09.2004 14:37 19
Postitas priitv8
Enne ütle, mis auto on, sest alates 525-st on elekter teistsugune ja LKM sees olevad releed on teada koht, mis vaja üle vaadata. 520-l ja diislitel pole aga LKM olemas, kaitsmekast on ainult releesid täis.

Postitatud: 28.09.2004 14:46 43
Postitas Roger10
:oops: Jajah, minu viga. Masin siis 525i 141kw, 24v ja 91a ( tegelikult aavest öeldi et koodi järgi vist 90 viimane kuu).

:oops: Vabandan teadmatuse pärast kuid mis asi on LKM.

Postitatud: 28.09.2004 15:28 32
Postitas priitv8
Roger10 kirjutas:Vabandan teadmatuse pärast kuid mis asi on LKM.
LKM - LampenKontrollModul (ingl.k. Light Check Module) on see suurem must karp kaitsmekastis, mis juhib ja kontrollib kõiki tulesid autos.
http://www.bmwe34.net/E34main/Maintenan ... al/LKM.htm
Mul oli LKM-is viga see, et mitte jooted ei olnud pahad vaid ühe relee kontaktid olid ära põlenud (ilmselt oli köetud 100W pirne :mad: ), nii et vaata need ka kõik üle, Euro LKM-s on neli releed: Lähi-, kaug-, udu- ja tagumine udutuli. Erinevalt viidatud pildil kujutatust on Sinu auto LKM seest vaid ühe plaadiga, aga neli releed on samad. Ignoreeri selle pildi all olevat teksti, see on BS. Ja lähitule relee peaks mälu järgi olema see vasakpoolne (igatahes numbriga 1).

Postitatud: 28.09.2004 15:41 20
Postitas Roger10
Nagu ma aru saan siis selle LKM i sees 1 vist?

Ok aga kas see reguleerb siis ainult vasakut või mõlemaid pooli. Mul ju parem pool ilusti korras?

Kas see võib ka olla põhjuseks miks mul tagurdamise tuled ei põle? Igatahes elektrit sinna käigukasti juurde enam ei tule (kui just see lüliti massiga ei käi). ;)

Ja kui sa juba sellega jamasid siis palju uue soetamise hind oli?

Postitatud: 28.09.2004 15:50 56
Postitas patrik
LKM ja tagurdustuled ei ole omavahel seotud

Postitatud: 28.09.2004 15:55 05
Postitas Roger10
;) Ok siis sellega on kala kusagil mujal. Igatahes kui soetasin pilli siis olid need olemas. Mingi aeg kadusid ära ja mina enam elektrit ülesse enam ei leia, aga ok saaks vähemalt esimesedki funkama.

Postitatud: 28.09.2004 16:32 14
Postitas priitv8
Ehk aitab see pilt, küll mitte LKM-st, veidi selgitada:
Pilt
Esiplaanil on sarnane relee (trükiplaadil otsi tähist K1 vms) nagu LKM sees leida, külgvaates. St. paremale jäävad kaks mähise ja üks ankrule peale tulev +12V klemm, vasakule liikuvad kontaktid (üks punasesse kasti veetud). Natuke varju jäävas kaugemas nurgas on teine samasugune (pilti tuleks 90 kraadi vastupäeva keerata, et mõlemad näha oleks). Liikuv ankur on üks ja toob plusspinge. Aga need liikumatud kontaktid (relee aluse plasti valatud) viivad üks vasakusse teine aga paremasse tulesse. Mul oligi nii, et üks pool oli sulanud, seega ei põlenud juhipoolne lähituli. Kusjuures sulanud oli see relee alusplast nii, et ankur ei ulatanud enam vastu kontakti! Seal oli vaja natuke sulanud plasti maha kaapida ja viilida, et asi korda saaks!

PS siin http://www.e32fixes.com/results.asp?met ... ix&fixid=1 on veel üks õpetus!

Postitatud: 29.09.2004 12:25 20
Postitas Silver_S
Veel seoses LKM mooduliga

Mul oli selline asi, et peale sõitu kustutasin tuled ära, võti eest ja uksed lukku. lähen eemale ja vaatan yks lähituli põleb.
Mõtlesin siis et olin tuled põlema unustand ja yks lihtsalt läbi. nii see ei olnd see lihtsalt ei kustund enam ära. kapott lahti, väike koputus moodulile ja tuli kustus. Hea et olin kunagi sellest moodulist siin foorumis lugend. muidu oleks võibolla teadmatusest kes teab mida teind. :lol:

Postitatud: 29.09.2004 12:57 13
Postitas Roger10
Õhtul pimedas ei viitsi nokitseda, eks nädalavahetusel võtan ette.

Sellega kaasneb ka siis küsimus, et kas selle lkmi võib rahulikult lahti kiskuda, nagu ei tahaks ära lõhkuda. ;)







;) Bemul on hetkel million muud häda (nagu alati sain ostuga vastu pükse ;) ), need esmatähtsad, tuled kannatavad nädalavahetuseni ära, niikaua on mõlemad pooled ühe kaitsme taga, loodan et hullu pole. Kaitse panin võimsama veidi!

Postitatud: 29.09.2004 13:38 58
Postitas patrik
Bemul on hetkel million muud häda (nagu alati sain ostuga vastu pükse ), need esmatähtsad, tuled kannatavad nädalavahetuseni ära, niikaua on mõlemad pooled ühe kaitsme taga, loodan et hullu pole.Kaitse panin võimsama veidi!
ära palun siis kaebama tule siia et asi päris tuksi läks

Postitatud: 29.09.2004 14:17 03
Postitas Roger10
:? Ok kui asi nii hull siis näpin teda juba täna!

Kuid jah ega ma seda masinat praegu eriti ei kasuta kuna mul mingi jama sees, peab asja truumu juurde toimetama pärast palgapäeva. Sellepärast ka ütlesin et hetkel mõlemad koos ja ega midagi ei tohiks ju juhtuda. ;)

Postitatud: 29.09.2004 14:17 46
Postitas priitv8
Roger10 kirjutas:Õhtul pimedas ei viitsi nokitseda, eks nädalavahetusel võtan ette.

Sellega kaasneb ka siis küsimus, et kas selle lkmi võib rahulikult lahti kiskuda, nagu ei tahaks ära lõhkuda. ;)
Seda ei pea ju pimedas tegema! LKM-i võid rahulikult tuppa kaasa võtta. Ja lahti mitte ei või vaid peab ta tegema. Või kardad, et siis on garantii läinud ;)
Katki seda teha ei saa, elementaarselt käivad korpuse kaks plastpoolt lahti-kokku.

Postitatud: 29.09.2004 14:33 46
Postitas Ragnar
Mul oli sama häda kui eelmise e34 ostsin.
Võtsin samuti kõrvalt kaitsme pesast traadijupiga voolu ning tuli hakkas põlema.
Siis sõidan linnas rahulikult kui poll tõmbab teeäärde. Miks tuled ei põle :shock:
Laskis lülitit klõpsutada paar korda ja veendus, et tuled põlema ei hakka.
Vaatasin siis kaitse katki. Panin kohapeal uue. Laskis hoiatusega minema.
Jõudsin koju, kaitse jälle katki.
Suuremat ei hakanud õnneks toppima sinna vaid viisin elektriku juurde
ja just selles LKM'is olid mingid kontaktid lahti.

Postitatud: 30.09.2004 10:02 33
Postitas Roger10
Eile sai asja veidi uuritud, kuid tegemiseni ei jõudnud (lahti kiskumiseni).

Aga hakkas huvitama mida see LKM-b tähendab, just see b seal. On sellel ka mingi tähendus või ...?

Postitatud: 30.09.2004 20:45 47
Postitas priitv8
Roger10 kirjutas:Aga hakkas huvitama mida see LKM-b tähendab, just see b seal. On sellel ka mingi tähendus või ...?
Ikka on tähendus:
B - Basic (peal kõigil E32-del ja E34-del, v.a. järgmised kaks)
L - Luxus (Peal E32 750i ja E34 M5).

Põhierinevus on see, et L kontrollib külmalt rohkem tulesid (nt. ka udukaid), kui B.
Kui rohkem huvitab, siis ma vist "kasutajate autode" all enda auto juures kirjutasin sellest, sest mul on L peal.

Postitatud: 01.10.2004 09:10 09
Postitas marxxx
Mul samalaadne probleem, et tänu LKMile ei põle juhipoolne tuli. Ühekorra olen proovinud seda juba lahti koukida aga pole viitsinud päris lammutama hakata kuna eriti kergelt see lahti ei tulnud.
siit siis küsimus kes selle juba läbi teinud on:kuidas seda kõiga parem lahti teha oleks. Kas peab lihtasalt lõikama kuidagi või käib see karp mingite krõpsudega kinni?

Postitatud: 01.10.2004 09:53 28
Postitas patrik
pakun, et kui korpust oma jõududega lahti ei saa, pole ka seal sees midagi peale hakata

Postitatud: 01.10.2004 11:47 57
Postitas Aaro
nonii teema üsna sarnane, vabandan muidugi, et vahele trügin oma hädaga aga äkki keegi asjalik oskab midagi õelda. Mul mure suundadega ükspäev avastasin, et parempoolsed suunad peale sõitu põlevad kenasti, ei vilgu vaid põlevad, küll liigutasin suunatule kangi ja proovisin ohutulesid, vilgutasin alarmi ei midagi põlesid kenasti edasi, lahti sain sedasi, et kangutasin tagant suunatule pirni välja ja andsin siis paremale suunda ja voaala kustus ära :lol: ahjaa ja salongis põles ka parempoolne suunatule lambike - ei vilkunud. Nüüd ongi nii et proovin võimalikult vähe parempoolset suunda torkida sest kunagi ei tea kuna ta põlema jälle jääb. Asi ongi koomiline, et mõnikord tõõtab ja teine kord jääb põlema. :( ei oska nagu viga ka kuskilt otsida. Autoks siis endiselt E36 325i 91a.

Postitatud: 01.10.2004 22:55 53
Postitas patrik
nonii teema üsna sarnane, vabandan muidugi, et vahele trügin oma hädaga aga äkki keegi asjalik oskab midagi õelda. Mul mure suundadega ükspäev avastasin, et parempoolsed suunad peale sõitu põlevad kenasti, ei vilgu vaid põlevad, küll liigutasin suunatule kangi ja proovisin ohutulesid, vilgutasin alarmi ei midagi põlesid kenasti edasi, lahti sain sedasi, et kangutasin tagant suunatule pirni välja ja andsin siis paremale suunda ja voaala kustus ära ahjaa ja salongis põles ka parempoolne suunatule lambike - ei vilkunud. Nüüd ongi nii et proovin võimalikult vähe parempoolset suunda torkida sest kunagi ei tea kuna ta põlema jälle jääb. Asi ongi koomiline, et mõnikord tõõtab ja teine kord jääb põlema. ei oska nagu viga ka kuskilt otsida. Autoks siis endiselt E36 325i 91a.
suunatule relee jääb kinni. vaheta või tee korda

Postitatud: 02.10.2004 21:28 25
Postitas alts20
see LKM käib ju klõpsudega lahti olen omal seda mitu korda teinud ja nii mõnegi raja sinna trükiplaadile uuesti jootnud

Postitatud: 04.10.2004 08:59 04
Postitas Roger10
:) Ok natukene hilja kirjutan kuid mitte ei saa teid tänamatta jätta. Reedel siis kiskusin asja lahti ja vahtisin releed üle, viga nagu ei leidnud. Kuid kui vaatasin plaadi teist külge siis seal oli päris kõvasti just see nr1 relee klemmide juurest korrodeerunud. Niisiis lükkasin õrnalt asja puhtaks ja proovisi ja :D minu rõõmuks asi töötas. Ju vist oli asi seal korrosiooniga lühisesse läinud ja ei töötanud. :cool:

TÄNUD VEELKORD!!!!


Aga jah see LKM käib ilusti lahti nende äärenõgadega. Õrnalt need nõgad kruvika otsaga äärealla ja siis pesa põhjast tirida välja. Otseselt jõudu ei soovitaks kasutada muidu võib see plastikosa järgi anda ja võib tükki välja murda. Ning muidugi ei soovita ka nende nõgade sisse surumisel ka seal väga mässata. Arvestada tuleb sellega et kui see kruvikas sinna sisse lendab võib juhtuda et jätate oma LKMiga hüvasti. Nii et soovitus õrnalt kruvikas vahele piilu sisse ja tutvu olukorraga ja siis asu tööle ;) .