e34ja käiguhoovastik....

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
pritsung
Huviline
Postitusi: 79
Liitunud: 16.08.2004 20:29 38

e34ja käiguhoovastik....

Postitus Postitas pritsung »

küsimus siss, et kuidas vahetada e34jal käiguhoovastiku puks, et ta ei käiks nn. töllamölla, mida tuleks lahti kiskuda jne. hea oleks teada ka kui palju uus puks maksab.....???? :roll:
ette tänades
Kasutaja avatar
Viljar
Huviline
Postitusi: 5047
Liitunud: 02.01.2004 21:25 37
Asukoht: Tallinn-Harjumaa

Postitus Postitas Viljar »

Karta on, et osad pead UM-ist ostma kui just ei lase treida kuskil.
Muidugi millisest puksist jutt käib ? http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=25&fg=05
Äkki oskad siit öelda osa numbri ?
Mercedes EQS 450+ 2022
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8273
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Igatahes see nr. 7, kapronpuks, maksis UM-is oma 100 krooni.
Vahetamine käib ka lihtsalt: http://www.e34.de/tips_tricks/schaltweg ... g_orig.htm
Teda vaja 90 kraadi keerata, nagu pildil näidatud. Uuele tasub mingit määret ka sisse panna.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
meph
Huviline
Postitusi: 3271
Liitunud: 07.08.2003 03:16 05
Peamine sõiduk: BMW 320Ci E92
Telefon: 5140229
Asukoht: Tallinn, Kesklinn
Kontakt:

Postitus Postitas meph »

Vaevalt ta seda õelda oskab kui ta ei tea, mida äragi tuleb keerata, et hoovastikku kätte saada. Üldiselt ma ei teagi, kui normaalselt hoovastikule ligi pääseb, kui kardaan ja väljalase küljes on. Meie paigaldasime seda siis kui antud jupid ei olnud veel külge pandud. Aga vist peaks ligi pääsema küll. Veidi akrobaatikat vist ainult vaja : )
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8273
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Mina omal vahetasin selle puksi, ja kõikidele vajalikele asjadele pääses ligi nii alt kui pealt. Ka selle rõhthoova (11) oleks kätte saanud.
Selle suure kronsaga (1) on keerulisem. Aga minu arusaam on see, et kuluvad just need silmad: kangi allotsas ja nr. 14. Viimane on eraldi vahetatav nagu näha.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
pritsung
Huviline
Postitusi: 79
Liitunud: 16.08.2004 20:29 38

Postitus Postitas pritsung »

eks siss homme auto kallale, vaatab mis seal rohkem kulunud on ja vahetamist vajavad...annan teada, aga tänud sellegi poolest
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8273
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

See jäi mainimata, et see suur kapronpuks tuleb ülesse välja ainult koos kangiga, s.t. et alumine ots tuleb enne lahti lasta!
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Ranet
Huviline
Postitusi: 204
Liitunud: 26.11.2002 14:30 33
Asukoht: Jurjev

Postitus Postitas Ranet »

Tervist! Priitv8, millise numbriga need silmad seal märgitud on? Kas need nr. 12-ga tähistatud pudinad? Üks küsimus tekkis veel, kas nr. 4 võib kulumisel põhjustada nr. 1 hoova külgsuunalise liikumise (mitte küll palju aga siiski). Nagu ma aru saan, peaks nr. 1 olema suht jäigalt kinnitatud.
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8273
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Ei, nr (12) on õhukesed plastseibid mis takistavad hoova (11) ristinihet.
Silmad on need ümmargused puksid, mis käivad varda 11 otstes. Üks on jäigalt käigukangi (6) allotsas, teine (14) käigukasti võlli otsas.
Raam 1 on kahest otsast laagerdatud (2) ja (4) kusjuures paistab sedamoodi, et tagaotsa puks tuleb koos kinnitusega tükkis vahetada.
Kui ikka on näha, et ka raam (1) külgsuunas loksub, siis vaja ilmselt tema tagumise otsa kinnitus (4) jah uueks panna. Auto alt peaks olema lihtne proovida, kui palju ta seal liigub.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
Raiki
Huviline
Postitusi: 597
Liitunud: 16.10.2002 20:52 36
Peamine sõiduk: BMW X5 xdrive45e M sport
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Raiki »

tambet on mees kes sellest teab kuidas vahetada isegi nii et maha pole vaja võtta
minu autol ka sama tee ees
BMW M535 E28
BMW 520 E34
BMW 740 E38
BMW 635d E63
BMW 730D F01
BMW 740Ld Xdrive G12 LONG Executive Lounge
BMW 850 E31
BMW X5 xdrive45e M sport G05
Kasutaja avatar
Joel_H
Huviline
Postitusi: 517
Liitunud: 05.08.2003 10:42 10
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Joel_H »

Ehk oskab keegi minu autole ka "online diagnoosi" panna, et milline neist jubinatest läbi hakkab minema - nimelt linnavahel pole nagu häda midagi, aga trassil peale pikemat 5 käiguga sõitu muutub samuti käigukang "töllamölla"ks :D "nõks" 5 käigu lülituseks kaob nagu täitsa ära, samas tagurpidi käigu puhul ilusti olemas :roll:
Kasutaja avatar
Raiki
Huviline
Postitusi: 597
Liitunud: 16.10.2002 20:52 36
Peamine sõiduk: BMW X5 xdrive45e M sport
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Raiki »

tambet tuli minu juurde huvitava ideega mida nüüd katsetama hakkame...
nimelt on plaan panna pukside asemele nõellaagrid :)
BMW M535 E28
BMW 520 E34
BMW 740 E38
BMW 635d E63
BMW 730D F01
BMW 740Ld Xdrive G12 LONG Executive Lounge
BMW 850 E31
BMW X5 xdrive45e M sport G05
patrik
Huviline
Postitusi: 4587
Liitunud: 19.01.2003 20:29 39
Asukoht: BMW diagnstika, Kuma tee 8, Peetri
Kontakt:

Postitus Postitas patrik »

Pilt
Ära saada mulle sõnumit, helista! Tel:5028520
Tambet_A
Huviline
Postitusi: 165
Liitunud: 09.12.2002 00:24 10
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Tambet_A »

Raiki kirjutas:tambet tuli minu juurde huvitava ideega mida nüüd katsetama hakkame...
nimelt on plaan panna pukside asemele nõellaagrid :)
See pole algselt minu idee :oops:
Kasutaja avatar
Joel_H
Huviline
Postitusi: 517
Liitunud: 05.08.2003 10:42 10
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Joel_H »

Upitaks siis seda teemat ja ühtlasi uuriks, kas keegi teooriast kaugemale ka on jõudnud :D

Kes, mida ja milliste sümptomite puhul on vahetanud ja millest abi saanud ??
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

Ma just lõpetasin sellise töö.

Üldiselt liiguvad ringi linnalegendid, kuidas need puksid on UM letis olemas ja maksavad kopikaid. EI OLE NII. Reeglina tellitavad.

E28 520i kõik osad UM-st, et saada kang uueväärselt liikuma maksavad kokku ligi 1500 krooni. Näiteks kangi otsas olevat puksi eraldi ei müüda, osta terve kang (nii 700 kr). samuti on käiguvõlli otsas olev nn rist ka kompletsena jne.

Tegin ära, midagi hullu ei ole. Täislaks aga on selline

-käigukang koos puksiga (eraldi ei müüda)
-nn rist
-käigukangi munaka puks
-kulissi otsa kummipuks kasti ja kulissi vahele
-käiguvõlli simmerling (sealt tavalisel jookseb õli välja).

Aga nende paari plastjupiga, mis eraldi müüakse, seda uueväärseks ei tee.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
Vasta