K:E39 530 d common-rail pump lekib

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
Kasutaja avatar
rax1
Huviline
Postitusi: 174
Liitunud: 28.10.2003 15:00 34
Asukoht: Tartu

K:E39 530 d common-rail pump lekib

Postitus Postitas rax1 »

Tegemist siis 1999 aasta autoga M57 mootor ja pumba kood OE:13517787632 või BOSCH:0445010009
Selline lugu,et u.nädal tagasi avastasin,et autosse tuleb diisli vingu ja uurimisel selgus,et kõrgsurvepump pealt märg.Alguses vaatasin,et pumba tagumise toru(siis tagasivool peaks olema) märg.Võtsin kollektori maha ja vahetasin ära voolikujupi,mis pumpa läheb.Tundus küll terve aga kui juba lahti oli siis vahetasin ära.Kasu aga midagi,järgmisel päeval pump pealt jälle märg.Kuna tagumise (tagasivoolu)toru juurde kollektor küljes õieti ei näe ja sealt ta jälle märg oli arvasin,et kindlasti pumba küljes olev torujupp (ehk siis toru,mis pumbast välja tuleb ja mille külge tagsivoolu voolik läheb)katki või lahti korpuse küljest.Nädalavahetusel uuesti kollektor maha ja võtsin küljest ka veepumbast tuleva plastiktoru,et lihtsam tegutseda oleks.Natuke keemilist metalli toru ja pumba liitkohale ja oleks nagu võinud pidama jääda aga ei.Järgmisel hommikul avastasin,et ikkagi pump pealt märg ja võib eeldada,et diisel lekib pumba ülemisest kaanest või selle vahelt.Siit ka küsimus,kas keegi enne teinud seda tööd ja kui suur võimalus,et sealt vahelt lekib(selle pealmise kaane vahelt siis)?Ostsin täna rem.komplekti ära pumbale ja BOSCHi koostejooniselt ei tundu eriti raske olevat lahti võtmine aga siiski...ehk on mingi nipp või asi mida peaks järgima.Koostejooniselt sain aru,et kaan nelja torx poldiga kinni.Need lahti ja peaks olemas olema.All seal küll plunser aga sellega ei tohiks midagi juhtuda.Et siis poldid lahti ja tihendid ära vahetada ja korras või..??

Tänud ette nõuannete ja näpunäidete eest!
BMW 530 d
Sypsik
Huviline
Postitusi: 152
Liitunud: 23.11.2006 12:22 43
Peamine sõiduk: X5 E70 4.0D
Asukoht: Rakveres või soomes lapimaal

K:E39 530 d common-rail pump lekib

Postitus Postitas Sypsik »

selle tihendi vahetamisel peab kõik olema meditsiiniliselt puhas sest augud kus kütus voolab on mikronites .....
530da
Kasutaja avatar
rax1
Huviline
Postitusi: 174
Liitunud: 28.10.2003 15:00 34
Asukoht: Tartu

K:E39 530 d common-rail pump lekib

Postitus Postitas rax1 »

No see on arusaadav,et liivaste kätega pole mõtet kallale minna :) .Aga kas keegi pole siis ühtegi pumpa laiali tõmmanud?Mõtlen,et ega sealt mõni vedru või vigur välja ei karga kohe :mrgreen:
Aga eks kui lammutama hakkan nädalavahetusel,katsun teha pilte jah.

Terv
BMW 530 d
Kasutaja avatar
rax1
Huviline
Postitusi: 174
Liitunud: 28.10.2003 15:00 34
Asukoht: Tartu

K:E39 530 d common-rail pump lekib

Postitus Postitas rax1 »

Proovisin nädalavahetusel algust teha tihendite vahetusega ja plaan oli pealmine kaan(*mille vahelt siis lekib)maha võtta ilma pumpa autolt eemaldamata.Aga ei saa kahjuks nii lihtsalt,sest kõige mootoripoolsemat torxpolti ei saa ilma keerata,kui pump on maas.Tegin ka väikest uurimistööd,et olemas spets rakis,mis käib pumba asemel pumbarattasse ja ei lase sel alla kukkuda.Nüüd siis kuskilt see vaja otsida ja pump maha ja siis jällegi edasi :) Panen siia teemasse ka juttuolevast pumbast koostejoonise,kui kellelgi kunagi vaja ehk lahti võtta,äkki abiks.

http://www.upload.ee/image/265437/commo ... _10_18.jpg
BMW 530 d
Kasutaja avatar
omega
Huviline
Postitusi: 1830
Liitunud: 25.04.2005 16:29 58
Asukoht: Tallinn

K:E39 530 d common-rail pump lekib

Postitus Postitas omega »

Valest otsast alustad, kollektor võetakse ikka maha, kui pumbakaane tihendeid vahetatakse. Pumpa ära hakka küll maha võtma! Ma ise sain muidugi isegi kollektorit eemaldamata need tihendid vahetatud, sest mul oli spets võti selleks.
E34 177TGI
E32 730i
E53 3.0d
Kasutaja avatar
rax1
Huviline
Postitusi: 174
Liitunud: 28.10.2003 15:00 34
Asukoht: Tartu

K:E39 530 d common-rail pump lekib

Postitus Postitas rax1 »

Ilma kollektorit eemaldamata polegi võimalik selle ülemise kaane juurde saada.Ja olen täiesti kindel,et seda ülemist kaant ilma pumpa maha võtmata,või vähemalt kinnitustest lahti laskmata kätte ei saa.Ja miks nii kindlalt väidan?Olen seda kollektorit viis korda maha võtnud ja tagasi pannud,sest algul arvasin,et kindlasti lekib tagumise toru vahelt.Seega julgen kindlalt väita,et ei alusta valest otsast.Ehk mõtled mõnda teist kaant.Neid seal ju kolm tükki.
BMW 530 d
Kasutaja avatar
werks
Huviline
Postitusi: 419
Liitunud: 30.09.2004 18:07 43
Asukoht: Tallinn

K:E39 530 d common-rail pump lekib

Postitus Postitas werks »

kus see pump asub ? äkki mingit pildimaterjali
Kasutaja avatar
Cert85
Huviline
Postitusi: 2274
Liitunud: 28.03.2007 17:52 36
Asukoht: Tartu
Kontakt:

K:E39 530 d common-rail pump lekib

Postitus Postitas Cert85 »

E36 325i 92; E32 730iA 91(läinud) | E34 525tdsA 95 (läinud)
E46 330Ci 01 (läinud) Ei tasu kõike mu juttu uskuda!
Kasutaja avatar
rax1
Huviline
Postitusi: 174
Liitunud: 28.10.2003 15:00 34
Asukoht: Tartu

K:E39 530 d common-rail pump lekib

Postitus Postitas rax1 »

[quote="Cert85"]Miskit sellist?
Pilt
http://www.shoppingbank.com/sb/pia/d/di ... d/10085311[/quote]
Täpselt!See abinõu läheb pumba asemel ketirattasse ja siis saab pumba maha võtta.Osta seda endale nagu ,kui pidevalt asjaga ei tegele.Uuringi,et ehk mõnelt tuttavalt võimalik laenata rakist.
BMW 530 d
Vasta