525tds 1998.a. käivitumisprobleem

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
lavrenti
Huviline
Postitusi: 210
Liitunud: 27.08.2005 22:43 48
Asukoht: Tartu

525tds 1998.a. käivitumisprobleem

Postitus Postitas lavrenti »

Kõik eelsüüteküünlad äsja vahetatud, aku laetud . Aga käivitumisel 10 esimest sek. isegi ei luba mitte. Teisel katsel siis hakkab 10 sekundi möödudes podisema ja käivitub vaevaliselt. Seda siis alates -13-14 kraadist. Kuni kasvõi -24 kraadini sama teema. Kütet proovinud eri tanklatest ja ka kütuselisandit. Tulutult. Ehk mõni targem lisab kommentaari või abinõu.
Viimati muutis lavrenti, 27.01.2010 10:41 16, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
jõmmu4
Huviline
Postitusi: 614
Liitunud: 25.08.2008 20:51 49

Re: s25tds 1998.a. käivitumisprobleem

Postitus Postitas jõmmu4 »

Kas vool küünaldeni jõuab?
______________________________
Vahest harva halva teega sõidaks maagi BMW-ga
Kasutaja avatar
Sten1990
Huviline
Postitusi: 17
Liitunud: 03.12.2009 00:05 38
Asukoht: Pärnu

Re: s25tds 1998.a. käivitumisprobleem

Postitus Postitas Sten1990 »

Täpselt sama jama mul, endal Bmw 525tds 1997 ja täna tegin siis kapoti lahti ja avastasin et kütust tilgub, et ega sul ei tulgu mootori ruumis midagi?
Bmw 525tds e39 Touring
lavrenti
Huviline
Postitusi: 210
Liitunud: 27.08.2005 22:43 48
Asukoht: Tartu

Re: s25tds 1998.a. käivitumisprobleem

Postitus Postitas lavrenti »

Jah.
Kasutaja avatar
jõmmu4
Huviline
Postitusi: 614
Liitunud: 25.08.2008 20:51 49

Re: s25tds 1998.a. käivitumisprobleem

Postitus Postitas jõmmu4 »

Kui hommikuti auto kuidagi käima saad,kuidas ta siis edasi käitub.
______________________________
Vahest harva halva teega sõidaks maagi BMW-ga
lavrenti
Huviline
Postitusi: 210
Liitunud: 27.08.2005 22:43 48
Asukoht: Tartu

Re: s25tds 1998.a. käivitumisprobleem

Postitus Postitas lavrenti »

Nii kui käima läheb siis on kõik OK. Kuni järgmise külma hommiku käivituseni.
Kasutaja avatar
sander k
Huviline
Postitusi: 1578
Liitunud: 02.07.2007 17:26 44
Asukoht: Tartu

Re: s25tds 1998.a. käivitumisprobleem

Postitus Postitas sander k »

Kiiresti ta hinnanguliselt motot ringi veab. Diisli jaoks on vaja kuskil 400 rpm et hästi käivituks. Muidu hakkab venitama. Põhjuseks kehv aku, kuskil aku pluss juhtme ühendus kehv, või väsinud strater.
e32 750i & IX35 & A6 4F & Jeep GC
külamees
Huviline
Postitusi: 33
Liitunud: 29.11.2009 19:21 46

Re: s25tds 1998.a. käivitumisprobleem

Postitus Postitas külamees »

kas filtri ja pumba vaheline plastik toru on ikka seistes hommikuni kütet täis või äkki valgub paaki ära?
lavrenti
Huviline
Postitusi: 210
Liitunud: 27.08.2005 22:43 48
Asukoht: Tartu

Re: s25tds 1998.a. käivitumisprobleem

Postitus Postitas lavrenti »

Aku on garantiiga ja 100% täis laetud. Mootorit tõmbab kiiresti ringi. Pigem pean homme kontrollima seda kütuse tagasivoolu teemat. Aga sel juhul peaks ka soojaga käivitamisel probleem olema kui küte tagasi paaki jookseks?
tom200
Huviline
Postitusi: 266
Liitunud: 14.12.2009 21:21 25
Asukoht: põlvamaa kanepi

Re: s25tds 1998.a. käivitumisprobleem

Postitus Postitas tom200 »

mul täpselt sama jama aga ei pea nii pikalt käiama ,täna hommikul läks käima isegi esimesel katsel ja 5 sek jooksul aga viga ei oska kahjuks öelda
zorro1
Huviline
Postitusi: 84
Liitunud: 11.07.2007 16:38 28
Asukoht: setomaa

Re: s25tds 1998.a. käivitumisprobleem

Postitus Postitas zorro1 »

tere!mul endal ka suht sama probleem. kui käima saan,st et starterit andma ei pea enam, jääb kuskil 500-600 pöörde juurde käima mingiks 5-10 sekundiks ja alles siis lööb pöörded sinna 1000 kanti.arvan ise, et kõik silindrid ei hakka korraga tööle ja selles arvan süüdi olevat kas pihustid või kõige s...e variant, puudub surve külmalt. aga jah pühapäeval lähen kakun pihustid maha ja lasen ära kontrollida,eks siis annan ka teada.!
bmw on siiski auto!
lavrenti
Huviline
Postitusi: 210
Liitunud: 27.08.2005 22:43 48
Asukoht: Tartu

Re: s25tds 1998.a. käivitumisprobleem

Postitus Postitas lavrenti »

Tavakäivitus igapäevaselt on mul kuskil 3 sek.
külamees
Huviline
Postitusi: 33
Liitunud: 29.11.2009 19:21 46

Re: s25tds 1998.a. käivitumisprobleem

Postitus Postitas külamees »

pumba kuludes läheb külmalt laksust käima aga soojalt tahab ketramist ja kui pumbapea väga kulunud ei lähegi käima.Häda selles, et plunser ei pea vedlat kütet kinni ja ei löö pihustist läbi. Pihustite kontrollimine ei anna 80% ulatuses kasu, sest kui kompresioon on piisavalt hea kas või kusegu käima läheb ikka
Mul endal oli sama probleem väljas -10 ja vaevaliselt käima -14 kohe hakkas käima aga pikalt starteriga kaasa enne kui jõudis pöörded üles võtta. Vaatasin et 450 000 km laual ka, et vahetan rõngad ära on väheke sõitnud ka. Mõedud tehtud -24 istu peale, korraka võtit ja sõida Täna-30 pidi natuke kaasaaitama starteriga
SEEGA
kui võimalik mõõda kõigepealt kompresiooni kui küte alla ei lähe
kloox
Huviline
Postitusi: 1206
Liitunud: 12.03.2006 20:02 09
Peamine sõiduk: g31M-pakett
Asukoht: Valga

Re: s25tds 1998.a. käivitumisprobleem

Postitus Postitas kloox »

Aga proovi ikka esialgu pihustite surved ära mõõta ;)
530d
Kasutaja avatar
sander k
Huviline
Postitusi: 1578
Liitunud: 02.07.2007 17:26 44
Asukoht: Tartu

Re: s25tds 1998.a. käivitumisprobleem

Postitus Postitas sander k »

Endal ka sarnane keiss. Hommiku tahab starteriga kaasa aidata veidi. Panin nüüe uue starteri aga suht sama seis. Mootor heas korras. Surved 25 ümber. Pihustid ka kõik korras. Avanevad täpselt 150 bar ja ilus tolm. Ainuke mis minu arvates jebida võiks on hetkel kõrgsurvepump. Olen proovinud erinevaid süütenurkasid ka. Hilisemaks keerata siis on nii külm kui ka soe käivitus kehvad. Keeran varasemaks, siis on külm kui ka soe käivitu paremad. Kui läheb normaalselt käima, siis on kuulda et mootoris mingi klõk klõk käib kaasa. Pöörete tõustes muutub ka klõgin kiiremaks. Selline tunne, et üks silinder küttevaeguses. Pump nagu ei jõuaks kõigile silindritele võrdselt kütet lüüa. Lisaks veel selline nähtus et mõnikord tühikäigul lööks sumpasse. See ka nii et mõnikord on ja mõnikord pole. Nukkvõll sai sätitud 1 kraad varasemaks, kuna kett on juba veidi sõitnud. Muidu minek on väga hea ja selliste külmadega võtab kuskil 10l sajale. Hommikuti soojendan kuskil 10 min.
Kes hammustab sellise pähkli lahti?
e32 750i & IX35 & A6 4F & Jeep GC
lavrenti
Huviline
Postitusi: 210
Liitunud: 27.08.2005 22:43 48
Asukoht: Tartu

Re: s25tds 1998.a. käivitumisprobleem

Postitus Postitas lavrenti »

Keeruline jah... Tänahommikuse -25 kraadiga läks alles neljanda korraga käima ja starterit oli ikka paar minutit vaja käiata. Eks nädala alguse poole peab remondimehi külastama hakkama.
külamees
Huviline
Postitusi: 33
Liitunud: 29.11.2009 19:21 46

Re: s25tds 1998.a. käivitumisprobleem

Postitus Postitas külamees »

et sellise külmaga käivituks peaks kompresioon olema üle 28 käib normaalselt soojaga kui on 22-23 sealjuures mootor praktiliselt õli ei võta.
Kui endal rõngad vahetasin ei olnud hüls absoluutselt kulunud tehase lihvimis jäljed peal, rõnga lukuvahe 1,25 arvasin et sellest ei ole abi, aga oli. Sõitnud olen küll Euroli 5w-40 õliga kuid ma ei tea millega enne mind sõidetud on, aga ma ei uskunud et bemi hüls nõnda kaua kestab
Kasutaja avatar
sander k
Huviline
Postitusi: 1578
Liitunud: 02.07.2007 17:26 44
Asukoht: Tartu

Re: s25tds 1998.a. käivitumisprobleem

Postitus Postitas sander k »

Kui ma enda mootorit lahti võtsin, siis mõõtsin samuti lukupilu. Tahtsin uusi rõngaid panna, kuid lukupilu oli 0,6 mm ja jäid vanad rõngad. Aga jah imelik asi et niimoodi venitab. Pab asjatundjatel pumba üle laskma vaadata. Mul süütenukk paigast raudselt. Ehk piisab jaoturpea vahetusest.
e32 750i & IX35 & A6 4F & Jeep GC
külamees
Huviline
Postitusi: 33
Liitunud: 29.11.2009 19:21 46

Re: s25tds 1998.a. käivitumisprobleem

Postitus Postitas külamees »

tahaks teada kuidas nukvõll 1 kraad varasemaks õnnestus panna ! See,et kett venib, kulub kas on maha võetud ja proovitud küljele painet või kuidas? Minu arvates kett praktiliselt kulumattu ja kui tahta venimis viga parandada ei ole muud kui 1 silindri surnudseisus hooratas ära fikseerida ja nukile kahvel pele proovida kui tõesti on kett venind tuleb korraks nuki hammaka polt lahti ja uuesti kinni
Aga kui nii sama panna ,et äkki aitab on õnnemäng klappide,kolbide, plokikaanega,rahakotiga jne.
Veel pakub huvi kust 10l /100km kas ökonomaiserijärgi või... kui see on näitaja järgi kahtlustan et käivituse süü võib olla kõrgsurve pumba liiga väike kütte etteanne kuid mitte pumbapea kulumine!
Kasutaja avatar
sander k
Huviline
Postitusi: 1578
Liitunud: 02.07.2007 17:26 44
Asukoht: Tartu

Re: s25tds 1998.a. käivitumisprobleem

Postitus Postitas sander k »

Kui kett on üle 20 000 km sõitnud, siis peab nuka panema 2 kraadi varasemaks. Ehk siis hooratas fikseeritud TDC positsioonis ja nuka rakis peal. Rakise ja plokikaane vahele peab panema 4,5 mm. Mõtlesin praegust et panen nuka täpseks, et mis siis käivitusega juhtub. Kütuse kulu on arvutuslik sinna 10 ja isegi peale. Kompuuter näitab 9,4. Tunnikulu kompu järgi on 1,1-1,4l. Kui arvestada et mootor juba sõitnud, siis peaks kompensatsiooni kütte näol juba andma. Sügisel sai lastud pumba kaan paika panna. Nagu nende jutust aru sain, siis pandi tehase numbrite järgi paika. Võib olla peab tsuti kangemaks sättima.
e32 750i & IX35 & A6 4F & Jeep GC
Kasutaja avatar
sander k
Huviline
Postitusi: 1578
Liitunud: 02.07.2007 17:26 44
Asukoht: Tartu

Re: s25tds 1998.a. käivitumisprobleem

Postitus Postitas sander k »

Tänase seisuga sain mina niipalju targemaks et jaoturpea on omadega läbi. 3 mele silindrile tuleb korralik surve, 3-mele suht lahja. Siis kui sumpasse peksab, siis tuleb pumba tagasivoolust kõvasti kütet. Hetkel keerasin süütenukka varasemaks ja jätsin selle koha peale kust tagasivoolu minimaalselt kütet lõi. Nüüd enam sumpasse ei löö aga lõk lõk alles. Peab vaikselt uut pumpa vaatama hakkama.
e32 750i & IX35 & A6 4F & Jeep GC
külamees
Huviline
Postitusi: 33
Liitunud: 29.11.2009 19:21 46

Re: s25tds 1998.a. käivitumisprobleem

Postitus Postitas külamees »

väga huvitav olukord kuidas need kogused mõõdetud, et minuarust saab neid mõõta stendis kui kõik pihustud pihustavad eri mõõdutopsi. Minu arvates võiks proovida kütust juurde reg.
Kui ökonmaiser on maantepeal sõites 90-100-ga seal 9-10l/100 võib arvata et reg võib kasu olla Kuna ökonomaiseri näidik on mõnevõrra ilustratiivne,sest kütet peale reg hakkab hoopis vähem näitama kuid tegelik kogus 100/km võib jääda samaks. Sooja autoga 100 juures rahulikult lastes võiks olla 5-6l/100 sellisel juhul ei ole mõtet torkida.
Kasutaja avatar
sander k
Huviline
Postitusi: 1578
Liitunud: 02.07.2007 17:26 44
Asukoht: Tartu

Re: s25tds 1998.a. käivitumisprobleem

Postitus Postitas sander k »

Kaan on paigas. Maanteel küttekulu ökomeetri järgi 5.
Kütuse koguseid möötnud ei ole.
Käima paned ka siis kõik pütad ei löö kohe korralikult. Surved on silindrites suhteliselt võrdsed. 1atm on kõikumist. Pihustid samuti kontrollitud ja töötavad. Üks vana dislamees katsus näppudega torusid. 3mel torul tunda kuidas kütet lööb 3 aga suht vaevaliselt. Kütte pihustamise hetkel on torus vibra.
Samuti ei saa süütenurka õigeks keerata, kuna siis hakkab mootor väristama ja sumpast tuleb lötutamist. Natuke pöördeid umbes 800 siis käib ühtlaselt. Siis on ka jõudu meeletult ja rebib madala pöörde pealt. Siis aga hakkab veel pumbast tagasivoolu kütet tulema nii kõvasti, et pihustite ülevoolu voolikute vahelt hakkab jooksma. Kui nüüd süütenurk varasemaks keerata, siis kaob sumpast lötutamine ja tagsivoolu enam kütet pumbast ei jookse. Tuttav arvab, et suht kindlalt jaoturpea otsakorral. Kui juba vana mootor kohvi oli, siis ei usu et pump parem on. Varsti peaks saama ühe pumba kust plaanis jaoturpea ümber tõsta. Eks näis kuidas siis käima hakkab.
e32 750i & IX35 & A6 4F & Jeep GC
zorro1
Huviline
Postitusi: 84
Liitunud: 11.07.2007 16:38 28
Asukoht: setomaa

Re: s25tds 1998.a. käivitumisprobleem

Postitus Postitas zorro1 »

niisiis,sai pühapäev pihusteid hakatud kontrollima. salongi poolt esimesed kolm sai ära kontrollitud,nendest kaks juba kusesid,kaasaarvatud juht pihusti, ei näind enam mõtet edasi kontrollida... seega tuleb kõik välja vahetada :( !aga jah neljapäev tuleb see töö ette võtta ja eks näis kas muutub midagi. Kütte kulu on ka päris korralik ala 10 ja veidi enam 100le!töö valmis annan sis ka teada! :D
bmw on siiski auto!
Kasutaja avatar
Heiki_L
Huviline
Postitusi: 897
Liitunud: 04.08.2004 12:20 44
Peamine sõiduk: BMW 530xd
Asukoht: Harjumaa

Re: s25tds 1998.a. käivitumisprobleem

Postitus Postitas Heiki_L »

maante peal mina alla 6/100km ei saa. Täitsa sirge peal näitab ökonomaiser 6L. Hommikuti käima pannes mõni kord kohe kõiki pütte järgi ei võta. Paar sekki käib siis hakkab ühtlaselt käima ja kuuled kuidas ka turbo käima hakkab. suurte külmadega panin krokodega kusagil 10 minti autot käima ja siis n.ö vedas starteriga käima.... :(

Täna hommikul aga läks kohe käima kuid puterdas sama moodi..... kaane tihendid ja simmerid vahetatud 2008a august. läbisõit 260 000 97a 525tds
E39 530D 01
omandatud keremudelid : e28, e30, e34, e36, e39x3
lavrenti
Huviline
Postitusi: 210
Liitunud: 27.08.2005 22:43 48
Asukoht: Tartu

Re: s25tds 1998.a. käivitumisprobleem

Postitus Postitas lavrenti »

Huvitav on see, et hommikul kävitades kui gaasipedaali vajutada korduvalt siis läheb auto esimese korraga käima. Selline tunne ,et muidu ei saa kütet piisavalt kätte. Kas diisli puhul on see loogiline või mulle tundub? Ja kas nii üldse tohib teha? 525tds 1998.a.
Kasutaja avatar
sander k
Huviline
Postitusi: 1578
Liitunud: 02.07.2007 17:26 44
Asukoht: Tartu

Re: 525tds 1998.a. käivitumisprobleem

Postitus Postitas sander k »

Tasuks proovida tagasivooluklappi panna enne küttefiltrit.
e32 750i & IX35 & A6 4F & Jeep GC
Kasutaja avatar
Heiki_L
Huviline
Postitusi: 897
Liitunud: 04.08.2004 12:20 44
Peamine sõiduk: BMW 530xd
Asukoht: Harjumaa

Re: 525tds 1998.a. käivitumisprobleem

Postitus Postitas Heiki_L »

sander k kirjutas:Tasuks proovida tagasivooluklappi panna enne küttefiltrit.
Aga tds-il on ju nii, et kui eelsüüdet annad siis pumpab kütte ülesse.

Minu omal oli täna -25 kraadi juures ketras mootorit väga edukalt ringi kuid tundub, et midagi pole põlema minna.... Sellise külma juures isaga arutasin, et kütus on lihtsalt nii halb ja läheb süldiks. Ega eestis ju õiget talve diislit ei müüda :(
E39 530D 01
omandatud keremudelid : e28, e30, e34, e36, e39x3
Kasutaja avatar
sander k
Huviline
Postitusi: 1578
Liitunud: 02.07.2007 17:26 44
Asukoht: Tartu

Re: 525tds 1998.a. käivitumisprobleem

Postitus Postitas sander k »

Kütuse süüks seda külla panna ei saa, kui sa muidugi viimati suvel tankinud pole. Mul läks täna hommikul enam vähem käima. Aga kah algul kõik pütad ei löö. Varsti peaks tulema lahendud teise pumba näol.
Seda tagasivooluklapi teemat on mitu tuttavat rääkinud ja hommikune käivitus on neil paranenud märgatavalt.
e32 750i & IX35 & A6 4F & Jeep GC
zorro1
Huviline
Postitusi: 84
Liitunud: 11.07.2007 16:38 28
Asukoht: setomaa

Re: 525tds 1998.a. käivitumisprobleem

Postitus Postitas zorro1 »

tervist,pihusti otsad vahetatud,aga käivitamine külma mootoriga ei muutunud midagi. Aga kütte kulu muutus märgatavalt,mootor käib hulga ühtlasemalt ja minek on oopis teine :D ! ilmselt on ikka, kas viga siis survetes või tõesti küttes!aga jah,mis siin ikka tahta vanast diislist :) !
bmw on siiski auto!
Vasta