e61 530d '06 kübemefilter

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
Kasutaja avatar
teet82
Huviline
Postitusi: 1945
Liitunud: 16.03.2010 19:33 15
Asukoht: võru

Re: e61 530d '06 kübemefilter

Postitus Postitas teet82 »

Vahepeal pole rohkem tegelenud selle autoga, sest omanikul pole aega. Aga leidsin sellise video, kus on näha see protsess uuema ISTA-D programmiga, enamus jutust tundub olevat sama DIS-i omaga. Ja seal ütleb samuti, et veakoodid on sees, aga protsess läheb edasi ja on lõpus on regeneratsioon aktiivne. Saa siis aru midagi sellest veakoodide jamast..
" onclick="window.open(this.href);return false;
Kui tundun ülbe, siis on mul lihtsalt halb tuju kellegi kolmanda pärast, ära võta isiklikult!
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: e61 530d '06 kübemefilter

Postitus Postitas ttsys »

Selle video kuskil 9'20"
Pilt
Kasutaja avatar
teet82
Huviline
Postitusi: 1945
Liitunud: 16.03.2010 19:33 15
Asukoht: võru

Re: e61 530d '06 kübemefilter

Postitus Postitas teet82 »

Sai siis see probleem lõpuks lahendatud ja auto korda.
Alguses sai antud uuesti käsklus regeneratsiooniks seisva mootoriga, veakoodid sai ka kustutatud eelnevalt. Ja kogu protsessi käigus jäi regeneratsiooni "test module" avatuks, ainult veakoode sai käidud kustutamas "control module functions" valiku all. Kõik see ei pruukinud muidugi rolli mängida asjas.

Veakoodid tulid loomulikult peale kustutamist kohe tagasi, aga oli näha, et vahetult peale nende kustutamist oli regeneratsioon "test module" aknas umbes 3 sekundit aktiivne ja siis muutus mitteaktiivseks jälle. Siis saigi ainult kustutatud ja kustutatud, lõpuks jäi protsess aktiivseks ja asi korras.
Minu silmis on see DIS-i loogika siiski jabur selles suhtes, et need veakoodid takistavad protsessi. Loogiline ju on, et veakoodid tulevad kiiresti tagasi kui vasturõhud on üle piirväärtuste.
Kui tundun ülbe, siis on mul lihtsalt halb tuju kellegi kolmanda pärast, ära võta isiklikult!
Kasutaja avatar
Fred
Huviline
Postitusi: 4690
Liitunud: 10.04.2006 20:40 57
Peamine sõiduk: F34
Asukoht: Norge

Re: e61 530d '06 kübemefilter

Postitus Postitas Fred »

Sõitva autoga tulebki regeni järjest uuesti käivitada / veakoode kustutada. Jupp haaval põletab ja lõpuks saab korralikult regeni tööle.
Silwer kunagi rääkis ka sellest:
viewtopic.php?p=14811483#p14811483
Enne: 7xE36, 2xE46, E39, E61, E32. Nüüd: F34 320dxDrive GT, E36 M3 cabrio
priitp
Huviline
Postitusi: 55
Liitunud: 28.09.2011 10:32 13

Re: e61 530d '06 kübemefilter

Postitus Postitas priitp »

Õhtust ja kaunist aasta lõppu.
Kuna siin eelnevalt juttu kübemefiltrist siis ei hakanud uut teemat tegema. Probleem järgmine, maanteel sõites süttis increased emissioni error ja autol kadus jõud ära. Alguses jäid lihtsalt pöörded peale, kuskil 1300 p/min. Gaasipedaalile vajutades auto ei reageerinud, kui pidurit puudutasin siis langesid pöörded normi, kui tagasi lahti lasin siis uuesti ülesse. Seejärel sai püsikiirusehoidjaga madalamatel käikudel pöörded pikapeale suuremaks, kuid kiirendus endiselt puudub ja pöörded u 3100 p/min. Increased emissioni tuld enam põlema ei läinud. Vaatasin ka mootori temperatuure, maanteel sõites jäi kuskile 70 kanti, kohapeal käies 85. Kas võib viga olla ka termostaadis või siiski kübemefilter tarvis ära puhastada, eemaldada või proovida kõrgemate pööretega madalamatel käikudel, äkki hakkab tööle iseeneslik puhastusprotsess? Ehk targemad oskavad soovitada mida teha?

Elamusterohket aastavahetust,
Priit
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: e61 530d '06 kübemefilter

Postitus Postitas ttsys »

Kui maanteel viskas selle vea ette siis midagi ei lähe ise üle ega korda. Ilmselt mootori ecu-s vead sees, mis ei lase regeneratsiooni protsessi alustada ja sellest ka see näkku lastud veateade. Mida kiiremini autot arvutile näidata seda valutumalt ilmselt ka lahendus.
priitp
Huviline
Postitusi: 55
Liitunud: 28.09.2011 10:32 13

Re: e61 530d '06 kübemefilter

Postitus Postitas priitp »

Aga äkki ikka tuleks termostaadid üle vaadata, kas maanteel ei peaks temp jääma 88-92 kanti? Ehk sellepärast ei hakkagi sundpuhastus tööle?
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: e61 530d '06 kübemefilter

Postitus Postitas ttsys »

Võimalik. Asi aga lisaks selles, et viga juba ecu-s ning see võib piisavalt pikaks ajaks sinna põletusprotsessi piduriks jääda. Selleks ajaks, kui süsteem selle vea aktiivse vea olekust maha võtab, võib tahma kogus olla juba kasvanud sellele tasemele, mis paneb ecu-le uued vead sisse. Sellisel juhul on auto iseseisev regeneratsioon võimatu.
Kasutaja avatar
Raemees
Huviline
Postitusi: 747
Liitunud: 07.09.2009 12:30 36
Peamine sõiduk: Subaru Forester´15
Asukoht: Rae v, Harjumaa

Re: e61 530d '06 kübemefilter

Postitus Postitas Raemees »

ttsys kirjutas:Võimalik. Asi aga lisaks selles, et viga juba ecu-s ning see võib piisavalt pikaks ajaks sinna põletusprotsessi piduriks jääda. Selleks ajaks, kui süsteem selle vea aktiivse vea olekust maha võtab, võib tahma kogus olla juba kasvanud sellele tasemele, mis paneb ecu-le uued vead sisse. Sellisel juhul on auto iseseisev regeneratsioon võimatu.
Mitte võimalik vaid päris kindel
Kasutaja avatar
Raemees
Huviline
Postitusi: 747
Liitunud: 07.09.2009 12:30 36
Peamine sõiduk: Subaru Forester´15
Asukoht: Rae v, Harjumaa

Re: e61 530d '06 kübemefilter

Postitus Postitas Raemees »

priitp kirjutas:Aga äkki ikka tuleks termostaadid üle vaadata, kas maanteel ei peaks temp jääma 88-92 kanti? Ehk sellepärast ei hakkagi sundpuhastus tööle?
Alusta termostaadist, sellest saavad jaheda mootori pärast vead kindlasti alguse... 70 on ikka sigavähe...
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: e61 530d '06 kübemefilter

Postitus Postitas ttsys »

Vot ei ole veel diagnostika valdkonna hiromanti kohanud :D.
Vahetab mõlemad termostaadid ja paneb sellega ümmarguse nutsu magama ja siis edasi? Mida edasi?
Siis laseb muidugi veel eemaldada DPF-i ning, kui juba läks laristaseks siis muidugi chip ka selge. Tuttav skeem paljudele, kas pole?
Mis toimub aga päeva lõpu poole, kes seda autot tarbima jääb? Hiromant ei ole ja kõiki versioone ei tea aga väga paljudel on lisandunud sellele ümmargusele nutsurullile näiteks siis veel pihustite ring.
Kasutaja avatar
Raemees
Huviline
Postitusi: 747
Liitunud: 07.09.2009 12:30 36
Peamine sõiduk: Subaru Forester´15
Asukoht: Rae v, Harjumaa

Re: e61 530d '06 kübemefilter

Postitus Postitas Raemees »

ttsys kirjutas:Vot ei ole veel diagnostika valdkonna hiromanti kohanud :D.
Vahetab mõlemad termostaadid ja paneb sellega ümmarguse nutsu magama ja siis edasi? Mida edasi?
Siis laseb muidugi veel eemaldada DPF-i ning, kui juba läks laristaseks siis muidugi chip ka selge. Tuttav skeem paljudele, kas pole?
Mis toimub aga päeva lõpu poole, kes seda autot tarbima jääb? Hiromant ei ole ja kõiki versioone ei tea aga väga paljudel on lisandunud sellele ümmargusele nutsurullile näiteks siis veel pihustite ring.
Ära laula nüüd nii hoogsalt, kas temperatuuriks 70 on sinu arust normaalne või mida vahetada tuleks? mootor?
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: e61 530d '06 kübemefilter

Postitus Postitas ttsys »

Usun, et küsijale jõudis info kohale, et põhjus-tagajärg seos on vaja eelkõige tuvastada. Kõik soovitused on antud.
priitp
Huviline
Postitusi: 55
Liitunud: 28.09.2011 10:32 13

Re: e61 530d '06 kübemefilter

Postitus Postitas priitp »

Tänud sõnavõtjatele, ehk oskate Tartus peale UM-i soovitada veel mõnda kohta?
Kasutaja avatar
S1lv3r
Huviline
Postitusi: 3348
Liitunud: 11.05.2008 11:44 22
Peamine sõiduk: BMW F10 525d 160kw
Asukoht: Laagri

Re: e61 530d '06 kübemefilter

Postitus Postitas S1lv3r »

Kui reaalne või mittereaalne võib see väide olla, et "heavily clogged dpf" võib tõsta ka märgatavalt kütusekulu?
E46 323Ci/E46 330d/E61/E91/E91/E90/E60/E60/E61/E60 530xi/E60 530xi/F10 525d
Päringu jaoks saatke palun PS või e-mail
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: e61 530d '06 kübemefilter

Postitus Postitas ttsys »

Kui mootori võimsus ehk ka efektiivsus DPF täitumise kasvades langeb siis korrelatsiooni tulemusena arvutuslik kütuse kulu muidugi suurem, kui nn puhta toruga maksimeeritud võimsuse juures.
Asja võib aga vaadata ka selle nurga alt, et kui väljund on pime (prunt ees) siis järelikult ei käi ka läbi seda, mida välja ajada ehk sisendisse antav kütuse osa on ebavajalik. Kui mootor seisab siis kütust ei kulu.
jr4x4ee
Huviline
Postitusi: 31
Liitunud: 09.09.2013 14:40 32
Peamine sõiduk: BMW 530d

Re: e61 530d '06 kübemefilter

Postitus Postitas jr4x4ee »

Termostaadid vahetatud ja temperatuur maanteel on 78-79 kraadi. 80 pole kunagi näinud. DPF'i pole ja auto on E60 3.0D. Juhuks kui kegi mõtleb, mis on uute termostaatidega töötemp.
BMW E60 530d 200+kw/690+NM
Nissan Patrol 2006 BMW M57 Bi-Turbo diisel 270kw/750nm
Ma®tin
Huviline
Postitusi: 2520
Liitunud: 05.11.2009 12:50 40

Re: e61 530d '06 kübemefilter

Postitus Postitas Ma®tin »

Järelikult on midagi ikka nihu. Mul ka DPF läinud ja ilusti 88-92 maanteel pärast termostaatide vahetust.
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: e61 530d '06 kübemefilter

Postitus Postitas ttsys »

Kuidas see temperatuur kontrollitud/mõõdetud? Kui pardaandmete najal võetud siis temp. andurit ei saa ka ju 100% usaldada. Lisaks on termostaadid vaid osa selles ahelas. Veepumba labade kohaloleku võib samuti luubi alla võtta.
Kasutaja avatar
S1lv3r
Huviline
Postitusi: 3348
Liitunud: 11.05.2008 11:44 22
Peamine sõiduk: BMW F10 525d 160kw
Asukoht: Laagri

Re: e61 530d '06 kübemefilter

Postitus Postitas S1lv3r »

S1lv3r kirjutas:Kui reaalne või mittereaalne võib see väide olla, et "heavily clogged dpf" võib tõsta ka märgatavalt kütusekulu?
Kui keegi peaks veel sama asja küsima:

viewtopic.php?p=14871499#p14871499" onclick="window.open(this.href);return false;
E46 323Ci/E46 330d/E61/E91/E91/E90/E60/E60/E61/E60 530xi/E60 530xi/F10 525d
Päringu jaoks saatke palun PS või e-mail
Kasutaja avatar
Kert11
Huviline
Postitusi: 966
Liitunud: 13.09.2013 21:31 03
Peamine sõiduk: X5 3.0d 135kw
Asukoht: Kesklinna linnaosa, Raua asum

Re: e61 530d '06 kübemefilter

Postitus Postitas Kert11 »

mõõtsin ka tempi selle varjatud menüüga (525d 130kw ) tulemus 92 kraadi nii linnas kui maantee sõidul, (100km mööda maanteed 91-92 enamus ajast). Kui maanteel möödasõitu sooritasin ja pedaali põhja vajutasin siis langes temp korraks 88 peale aga tuli tagasi 92 sujuva sõiduga

märkasin veel ka sellist asja, kui DPF põletus toimus, siis läks temp 96 kuni 97 selleks momendiks, sai ka üks pilt tehtud:


Pilt
Viimati muutis Kert11, 05.01.2014 18:59 06, muudetud 1 kord kokku.
2xE46, 1xE65 (745i), 4xE60 (525d, 530d, 530xd, 530i), 1xE53 (X5 3.0d)
Catatonic
Huviline
Postitusi: 20
Liitunud: 18.09.2013 22:23 19
Peamine sõiduk: BMW 530d 2004
Asukoht: Tartu

Re: e61 530d '06 kübemefilter

Postitus Postitas Catatonic »

Tervist!

Minulgi on tekkinud probleem DPFiga, avastasin nädal tagasi õli taset kontrollides, et see on kõvasti üle normi. Teadjam tuttav ütles, et see tuleneb sellest, et DPFil mingi jama ja diisel valgub siis karterisse. Sellega tema teadmine ka kahjuks lõppes. Tegin siis samal hetkel koha diagnostika ja ainus veakood mis tuli oli 4030 ehk "Exhaust gas temperature sensor before catalytic converter - Open circuit or short circuit to positive" ja mingi teise saidi info järgi "Exhaust backpressure sensor before particulate filter".Veakoodi ära kustutada ei lase.
Kas siis DPF vist üritab nagu tööle hakata aga ei hakka ja lähebki diisel karterisse? Auto on minu käes olnud pool aastat ja pole kordagi tähele pannud, et DPF üldse end puhastanud oleks. Õli vahetati 6000km tagasi ja samal hetkel ka termostaat (11517805811) ja EGR termostaat (11717787870) ja natuke enne seda ka kõik eelsüüteküünlad - kõik tehtud eelmise omaniku poolt.
Kui sõita, siis temperatuur on ikka 89 kraadi ja nii aga ikka ei hakka DPF midagi tegema, sõidan ikka kord kuus Tartust Pärnusse või Tallinnasse ja tagasi..

Autoks 2004 E61 530, läbisõit 232 000 km ja DPFi eluiga näitab iDrives veel 170 000km, sumpas näpuga tõmmates jääb näpp ikka väga tahmaseks kah.

Oskab äkki keegi soovitada kust probleemi likvideerimist alustada? Või Tartus kedagi targemat kes asja jagaks?

Tänud!
Viimati muutis Catatonic, 23.02.2014 17:31 16, muudetud 1 kord kokku.
Catatonic
Huviline
Postitusi: 20
Liitunud: 18.09.2013 22:23 19
Peamine sõiduk: BMW 530d 2004
Asukoht: Tartu

Re: e61 530d '06 kübemefilter

Postitus Postitas Catatonic »

Ja detsembrist saati on linnas sõites keskmine kütusekulu kasvanud 11 pealt 13.7 peale.
Ma®tin
Huviline
Postitusi: 2520
Liitunud: 05.11.2009 12:50 40

Re: e61 530d '06 kübemefilter

Postitus Postitas Ma®tin »

No, alusta sellest temperatuuriandurist kõigepealt ikka, uuri järgi kas on juhtmed katki või on niisama saba andnud . 100% kindel pole, kuid millegipärast arvan, et see mängib ka puhastusprotsessi aktiveerumisel oma osa.

Kui ta sul ei puhasta, peaks sumpsiotsad puhtad olema iseenesest.

Edasi pöördu kellegi poole, kes BMW-de hingeeluga rohkem kursis. Kontrollida DPF-i vastusurvet ja üritada sõidu ajal puhastusprotsessi aktiveerida.
Catatonic
Huviline
Postitusi: 20
Liitunud: 18.09.2013 22:23 19
Peamine sõiduk: BMW 530d 2004
Asukoht: Tartu

Re: e61 530d '06 kübemefilter

Postitus Postitas Catatonic »

Kas see sensor peaks olema sellel saidil 1. või 5. jupp?
http://2009.bmwfans.info/parts/catalog/ ... unt_parts/" onclick="window.open(this.href);return false;

Kas sumpsiotsad võivad seepärast kas mustad olla, et õli on diislit täis? Pole just selle kõigega eriti sina-peal..

Ja kuidas ise sõidu ajal puhastusprotsessi käivitada?
Ma®tin
Huviline
Postitusi: 2520
Liitunud: 05.11.2009 12:50 40

Re: e61 530d '06 kübemefilter

Postitus Postitas Ma®tin »

Number 1 jah, kirjelduse järgi siis see, mis enne filtrit on.

Puhastusprotsessi peale sundida saab ainult arvutiga.
Catatonic
Huviline
Postitusi: 20
Liitunud: 18.09.2013 22:23 19
Peamine sõiduk: BMW 530d 2004
Asukoht: Tartu

Re: e61 530d '06 kübemefilter

Postitus Postitas Catatonic »

Okei. Käin siis esimesel võimalusel Estprestost läbi kui keegi paremat kohta ei tea soovitada. UM'i väga ei kipu, pole just kõige teravamad pliiatsid seal.
Catatonic
Huviline
Postitusi: 20
Liitunud: 18.09.2013 22:23 19
Peamine sõiduk: BMW 530d 2004
Asukoht: Tartu

Re: e61 530d '06 kübemefilter

Postitus Postitas Catatonic »

Aga ütleme nii, et kui see sensor on läbi, siis miks ta üldse proovib DPFi puhastust käivitada? - Ta ei tohiks ju teada mis temperatuur on?
Catatonic
Huviline
Postitusi: 20
Liitunud: 18.09.2013 22:23 19
Peamine sõiduk: BMW 530d 2004
Asukoht: Tartu

Re: e61 530d '06 kübemefilter

Postitus Postitas Catatonic »

Andur oli lihtsalt hoopis pesast välja tulnud. Tollega ka asi korras, nüüdseks juba ammu kõik korras sellega (Y)
Viimati muutis Catatonic, 22.04.2015 22:09 21, muudetud 1 kord kokku.
prj
Huviline
Postitusi: 114
Liitunud: 12.02.2010 11:21 09
Peamine sõiduk: E60 530xd

Re: e61 530d '06 kübemefilter

Postitus Postitas prj »

EGT andur enne katti ei mõjuta minu teada tahmafiltri sõidu ajal regenereerimist, see on mootoritööks.
DPF-i jaoks on eraldi andur.

Üldiselt, kui õlitase tõuseb, siis regenereerimise protsess käib ning see tähendab, et need nõudmised on täidetud.
Kui aga see väga tihedalt toimub, siis suure tõenäosusega on DPF ise hakanud ära ummistuma. BMW ametlik eluaeg sellele filtrile on 200 000km.
Muidugi võib asi olla ka ainult tagajärg - kuseva pihustiga läheb kiiresti umbe, kui turbo õli väljalaskesse lekib samuti jne.
Vasta