1. leht 2-st

E34 525TDS pöörded n...vad

Postitatud: 24.01.2010 16:16 49
Postitas ryblik11
Kurdaks väheke oma muret.
igapäeva autoks on 93 a e34 105kw TDS
mure: mootor ei hoia tõhikäigul pöördeid. st et kui sõita ühtlse gaasiga ja lasta näiteks sidur alla ja gaas vabaks siis sureb automaatselt välja.
kui käivitada starterist siis 1 sek ja uuesti käib. kui aga lasta käiguga uuesti käima siis väike hetk ja kohe käib ja jääb käima ilusti.
samas on ka selline nali et kui pargid kuskile auto ära siis aegajalt pöörded kõiguvad seal nii 600-800 vahel sellise astmahaige hingeldamist jäljendades.... :oops:
samas aegajalt käib ilusti ühtlaselt ca 750 pöörde peal. ning kui lülitada sisse tuled või soojendus siis hakkab jälle jaurama. sama nali juhtub ka kui näiteks koha peal keerad rooli ja siis läheb mootor ühtlaselt käigult üle tõmblemisele.
vahet pole kas külma või sooja mootoriga.
filter vahetatud ca 2 kuud tagasi, voolik filtri ja pumba vahel on uus ja läbipaistev. mulle ei jookse tühikäigul. gaasiga jookseb minimaalselt, kuid see pidi olema normaalne nähe....?
nn õhku ta küttele vahele ei ime.
uued küünlad bosch ka peal.
uued ülevooluvoolikud peal.'

ainus mis on on imaväheke immitsev elektripihusti. ei kujuta ette kas see asi ongi kurja juur.

väga räige külmaga käivitus veel -18c juures. samas nii sooja kui külma mootoriga tahab auto mingi ala 3 mootoripööret saada enne kui käivitub.
soojas garaazis ca 14c juures käivitub koheselt laksust.
paagipump on kontrollitud ja töötab eduliselt. pumba esine metallfilter on terve.


kas ka sellel autol on mingisugune diagnostika pistik millest saab lugeda veakoode või midagi sellist.
pakkuge veel võimalikke veavõimalusi välja.

probleem välja suremisega ajab nii närvi et lõin kirsaga suure vihaga esitiiva lausa lömmi :evil:

Re: E34 525TDS pöörded n...vad

Postitatud: 24.01.2010 18:21 18
Postitas kloox
Hakka uut pumba elektroonikat otsima. ;)

Re: E34 525TDS pöörded n...vad

Postitatud: 24.01.2010 18:42 58
Postitas Tadzikk
ka minu masinal on sama asi !
Patrikut külastades(mitte et ma seda ise ei teadnud) ütles teadja inimene kohe et viga on kõrgsurve pumbas!
See on ilmselt üks tüüpilisemaid vigasid kütuse süsteemsi TDS-l

Re: E34 525TDS pöörded n...vad

Postitatud: 24.01.2010 18:57 21
Postitas janar275
mul jupsib küla mootoriga (pöörded kõiguvad) aga kui juba soe mootor siis ok.
Se on küll et kui keeran rooli lööb korra pöörded alla aga siis kohe jälle ok.
Praeguste külmadega ma teda käima ei saa muidu kui ei tõmba.

aga oleks hea ka teada kui lahenduse leiad.

Re: E34 525TDS pöörded n...vad

Postitatud: 24.01.2010 19:21 48
Postitas Rain
sellele pöörete kõikumisele on üks väga lihtne lahendus olemas, ise seda teha muidugi ei saa, vaja lihtsalt el. pumba kaant liigutada ehk siis pöördeid pisut tõsta. Keeruliseks teeb asja see, et vaja on spetsiaalset sisekolmnurk padrunit. See mingi spets padrun mida niisama autopoodides pole. Samas saan probleemiga aidata, võta ühendust kui huvi. mydimees@hot.ee või siis tel. 53499453

Re: E34 525TDS pöörded n...vad

Postitatud: 24.01.2010 20:15 48
Postitas kloox
To Rain:
Mine aja sellist jama oma vanaemale ;) .Väga eduliselt saab.Ja see sinu nö spetspadruni saab imelihtsalt,kui lüüa nr7 padrun haamriga sinna peale ja valmis :lol: .Naljatilk.
Aga kahjuks ei aita see kaane liigutamine ka alati ja kaua sa neid pöördeid ikka tõstad???Ükskord kõigel piir ees. Aga on veel võimalusi ,mida selle elektroonikaga teha,et pöörded ei kõiguks ;) .

Re: E34 525TDS pöörded n...vad

Postitatud: 24.01.2010 20:46 38
Postitas Tadzikk
kloox kirjutas: Aga on veel võimalusi ,mida selle elektroonikaga teha,et pöörded ei kõiguks ;) .
mis võimalus see siis on ka? uue kaane ostmine ei ole just kõige meeldivam!
Kui herr kloox on väljatöötanud mingi hea nipi kuidas pöörete kõikumist parandada siis võiks ta ka seda teistega jagada!

Re: E34 525TDS pöörded n...vad

Postitatud: 24.01.2010 21:13 53
Postitas kloox
Aga teadmised maksavad :D .

Re: E34 525TDS pöörded n...vad

Postitatud: 24.01.2010 21:44 22
Postitas Leho
kloox kirjutas:Aga teadmised maksavad :D .
muig. Teada tuntud nipp on pumbakaanes olevad elektroonika rajad üle tinutada ja pump on nagu uus vähemalt mõni aasta. ou nõu. nüüd jäid su miljonid tulemata. Abiks on lähim puu ja jupp kõit, ehk saad leevendust.

Re: E34 525TDS pöörded n...vad

Postitatud: 24.01.2010 22:04 01
Postitas zeck
Ja vahest ei piisa ainult rajade tinutamisest, tõenäoliselt on kaan ise ka sitane seest.

Re: E34 525TDS pöörded n...vad

Postitatud: 24.01.2010 22:07 30
Postitas kloox
Tinutada võid poe taga pudel käes :lol: .
Mu meelest sellel teemal piisavalt juttu olnud ja võiks vähe vaeva näha,kui soov teda midagi saada.Ja jupp kõit ja puu võid ise omale otsida,kui puudutatuna tunned ennast.

Re: E34 525TDS pöörded n...vad

Postitatud: 24.01.2010 22:12 29
Postitas ryblik11
:D RAHU esialgu! :D
samas kui minek ja kütusekulu on kõik korras siis ilmselt on eeldada selle pumbakaane viga.

mis maksab see kaanes nende jurade üle tinutamine ja puhastamine?

kui kauaks on eeldada et auto on liikumisvõimetu? auto ise asub hetkel tartus. samas selleks tööks võib ta tallinna ka veereda. Pakkumine pane privasse.

Re: E34 525TDS pöörded n...vad

Postitatud: 24.01.2010 22:23 02
Postitas zeck
Seda ka et kui pump pole väga sittane ja rajad pole väga kulunud, siis ajutiselt saab seda ravida tühikäigu pöörete tõstmisega.

Uus pumbakaan maksab nagu pool uuest pumbast ning uus pump maksab vast sinna 8k kanti.
Kasutatud masakab 500-2500...
Diislispetsid saavad seda tunniga vahetada pluss pumba reguleerimine.

Päris Tallinna ei pea sellepärast sõitma, Oisu diislis Türi külje all remonditakse neid asju.
Postiaadress
Pikk 1, Oisu, Türi vald, 72301 JÄRVAMAA
Telefoninumber
38717070

Re: E34 525TDS pöörded n...vad

Postitatud: 25.01.2010 07:51 23
Postitas Rain
ninatark kloox-le siis niipalju veel, et see 7 padruni pealelöömine eeldab juba kollektori mahakakkumist ja lisaks võid seal veel midagi ära lõhkuda kui liiga kõvasti lööd, õige padruniga saab asjale ligi nii, et kogu töö on 15 min tehtud. Ja nende pöörete tõstmisega ei ole ikka päris nii, et kaua sa ikka neid tõstad, minul piisas mingi alla 50 rpm tõstmisest ja juba oli ok. Ei pea hakkama kohe siin oma siksiremontimis meetodeid vihaga välja laduma. Lähme aga autole kohe haamriga kallale. Äkki varsti hakkab keegi siis kanamunaga radiaatorit ka paikama. :D

Re: E34 525TDS pöörded n...vad

Postitatud: 25.01.2010 08:09 45
Postitas wmb525
ei pea alati kaant liigutama, minu tdsil tõstis elektrik arvutiga pöördeid ja see nn jauramine kadus.

Re: E34 525TDS pöörded n...vad

Postitatud: 25.01.2010 08:37 11
Postitas Rain
jah kui kannatab arvutiga seda teha siis küll aga mõnel juhul sellest ei piisa.

Re: E34 525TDS pöörded n...vad

Postitatud: 25.01.2010 16:44 27
Postitas Tadzikk
Kui te nüüd teineteise solvamise või mahategemise kõrvale jätate siis muu jutt on täitsa asjalik!
Aga kas keegi tark julgeb seda tööd ka vastu võtta ja need rajad parandada?
ja mis selle töö maksumus siis ka olla võib?

Re: E34 525TDS pöörded n...vad

Postitatud: 25.01.2010 18:29 30
Postitas kuri sipsik
zeck oled sa ise seal käind või mõni sinu tuttav, olid tööga rahul :?:

Pikk 1, Oisu, Türi vald, 72301 JÄRVAMAA
Telefoninumber
38717070

Re: E34 525TDS pöörded n...vad

Postitatud: 25.01.2010 20:03 18
Postitas kloox
Türil teeb tüüp 1000-eeku eest korda(aastakene tagasi oli vajadus,aga leidsin tutika pumba 4 kiloga ja jäi minemata),kui teha saab(kui rajad liiga kulunud,siis ei pidavat saama parandada)ja on selle oisu diisli vana poeg.Oisu kohta niipalju räägitakse,et vana armastab uusi juppe külge laduda,mitte probleemi lahendada(Ei lahmi umbes ,aga ei viitsi romaani kirja panema hakata).Ja nr on5231272,helistage ja uurige.
Ning võtmest niipalju,et mul vedeles see polt niisama ja pumba kallale haamriga pold vajadust minna ;) .

Re: E34 525TDS pöörded n...vad

Postitatud: 07.03.2010 21:09 45
Postitas kuri sipsik
kloox kirjutas:Türil teeb tüüp 1000-eeku eest korda(aastakene tagasi oli vajadus,aga leidsin tutika pumba 4 kiloga ja jäi minemata),kui teha saab(kui rajad liiga kulunud,siis ei pidavat saama parandada)ja on selle oisu diisli vana poeg.Oisu kohta niipalju räägitakse,et vana armastab uusi juppe külge laduda,mitte probleemi lahendada(Ei lahmi umbes ,aga ei viitsi romaani kirja panema hakata).Ja nr on5231272,helistage ja uurige.
Ning võtmest niipalju,et mul vedeles see polt niisama ja pumba kallale haamriga pold vajadust minna ;) .
Soovitan soojalt selles teemas välja toodud Türi tegelast (nr.)
See mees oskab mure ära kuulata ja annab asjalikku nõu :!: :!: :!:
Ning hinnad ka päris normid ;)

Re: E34 525TDS pöörded n...vad

Postitatud: 09.03.2010 15:15 05
Postitas HrHuu
Minul oli Oisu diisliga suht paha kogemus.
Viisin sinna ühe kasutatud pumba, millel tahtsin lasta tihendid ära vahetada. Pump võeti lahti ja siis helistati, et vajab mitme tuhande eest remonti. Ei lasknud seda remonti teha. Läksin pumbale järele ja palusin kirjutada paberi selle kohta, mis vead pumbal on. Oisu vana keeldus sellest ja ma ei saagi aru miks. Ei ütelnud ka, mis siis konkreetselt pumbal viga on. Võib-olla tahtis lihtsalt raha, sest ega ma ei ole seda pumpa enam kuhugi viinud ka, vedeleb niisama. Tuli täiesti normaalselt sõitva auto pealt muidu. Raha võeti selle töö eest 1000.-
Lisaks nokkisid tunnikese mu auto kallal, mille eest maksin 1500.- Midagi tarka ei tehtud, paremaks midagi ei läinud, soovitada midagi ei osatud.
Tore kui kellelgi on selle kohaga häid kogemusi. Mul ei ole. Minu külaskäik sinna kujunes mõttetuks raha kulutamiseks.
Ja arveid ka muidugi ei antud. Ei küsinud ka, aga seadus nagu nõuaks arve andmist ja maksude maksmist.

Ja kust 8000.- eest uue pumba saaks, nagu eespool mainiti? Minu meelest maksab uus pump 2 korda rohkem.

Re: E34 525TDS pöörded n...vad

Postitatud: 10.03.2010 07:55 55
Postitas kloox
Olenevalt pumba tüübist,994 pump üle 35 tuhhi,aga 993 ja 995 on 26 kilo ringis uued,pumba(995-993) elektroonika saab 8 kilo eest-ei enamat :cool:.
Jutt siis uutest asjadest,mitte taastatud

Re: E34 525TDS pöörded n...vad

Postitatud: 10.03.2010 08:34 12
Postitas HrHuu
Sealsamas Oisu diislis pakuti uut(tegelikult tootja poolt taastatud, aga suurt vahet pole) pumpa 15-16000 eest.

Re: E34 525TDS pöörded n...vad

Postitatud: 18.03.2010 15:21 55
Postitas proof1
Tere! mul ka 325tds 105 kw ja sama mure. See on tüüpviga neil vist. Aga kas pumba pea ja tihendite vahetusest piisaks et probleemi lahendada?? Küsisin Stikke'st pumba pea hinda mis on seal 5500.-

Re: E34 525TDS pöörded n...vad

Postitatud: 18.03.2010 18:29 07
Postitas zeck
Tihendite vahetus ei aita. Uus pumbakaas maksab jah sinna 5k kanti. mõttekam on siin foorumist osta korraliku kasutatud pumba/kaane. Näiteks mul läks kaane vahetus kokku 1300 eeku maksma.

Re: E34 525TDS pöörded n...vad

Postitatud: 03.03.2011 17:58 41
Postitas summ64
kuidas üldse näeb kas kaan on kulunud või ei?
võtan selle pealmise kaane ära ja näengi?

Re: E34 525TDS pöörded n...vad

Postitatud: 03.03.2011 18:21 19
Postitas PeeterA
Stikkest ostsin aasta alguses uue pumbapea(3500.-kr), väidetavalt Itaalias tehtud. Reaalselt ei muutunud aga peale vahetust mitte midagi paremaks. Soojalt käivitumine on sama vaevaline, kui enne remonti. Plunser lihtsalt ei suuda starteripööretega piisavalt kiiresti pihustite avamiseks vajalikku rõhku tekitada. Isegi 100-bar'ini reguleeritud testpihustit ei suutnud kiirelt avada :mad: Normaalne avamisrõhk on mingi 150-155Bar. Reaalselt aga peab pump olema võimeline ka 400+ bar rõhku tekitama.

Re: E34 525TDS pöörded n...vad

Postitatud: 04.03.2011 09:14 41
Postitas Genne
Kõigi nenede vanade TDS-ide jamade kohta võik ju teha TSI teemad:

-Pumba kaane liigutamine
-Pritsenurga reguleerimine
-Kulunud radade taastamine
-Mootori aju "petmine" (ehk külmkäivitus kogu aeg)

Poleks ka paha kasvõi lihtsalt fotomaterjali nende pumpade sisust, eks iga kodune meistrimees ise vaataks, mida teha annab.

Kindalasti saaks nii mõnigi asi selgemaks.

Re: E34 525TDS pöörded n...vad

Postitatud: 05.05.2015 10:18 10
Postitas Pandicted
Keegi äkki teab rääkida ka kuidas tina nende süsinikust radade peale kinni hakkab?

Re: E34 525TDS pöörded n...vad

Postitatud: 05.05.2015 22:20 49
Postitas prelude20
Selleks kasutatakse ikka grafiiti ehk hariliku pliiatsi sütt ma usun.