E39 esimese rattalaagri vahetus

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
Kasutaja avatar
Nimi
Huviline
Postitusi: 166
Liitunud: 26.05.2008 00:35 49

E39 esimese rattalaagri vahetus

Postitus Postitas Nimi »

Tere!

Selline küsimus teadmatusest selle auto iseärasustest. Kas E39 esimeste rattalaagrite vahetus on keeruline töö ja kas on mingeid erilisi nüansse, mida meeles pidada või järgida?

Tänan
Kasutaja avatar
mcaimar
Huviline
Postitusi: 4
Liitunud: 25.01.2010 17:12 42

Re: E39 esimese rattalaagri vahetus

Postitus Postitas mcaimar »

e 39 on ees rummuga laagrid.kinnitub 4 poldiga
ratas maha,suport maha,piduriketas maha,õõtsad lahti,am kinnitus lahti,käänt telg alla,
laagri poldid lahti,uus küllge ja kokku.valma
põlveotsas ei soovita teha
vajadusel aitan hädast välja
Kasutaja avatar
Nimi
Huviline
Postitusi: 166
Liitunud: 26.05.2008 00:35 49

Re: E39 esimese rattalaagri vahetus

Postitus Postitas Nimi »

Ok. Ühesõnaga kõik lahti ja pärast kokku tagasi :D Siis pole midagi keerulist. Lahti oskan vabalt kõik asjad võtta. Kokku panemisega on vahest lood kehvemad :D Siiamaani pole veel aga midagi tegemata jäänud.
nottt
Huviline
Postitusi: 32
Liitunud: 25.03.2005 18:21 47

Re: E39 esimese rattalaagri vahetus

Postitus Postitas nottt »

Vahetasin ka just hiljuti, õõtsasid ma lahti ei kiskunud... suppordi lasin amordi kannu küljest lahti, ja stabika kondi. Siis pääsesin juba vahelt nikerada.
Kasutaja avatar
vahur_s
Huviline
Postitusi: 1289
Liitunud: 08.12.2008 10:16 10
Asukoht: Tartu - Jõgevamaa

Re: E39 esimese rattalaagri vahetus

Postitus Postitas vahur_s »

Rattalaagri vahetu E39:
  1. Ratas eemaldada;
  2. Stabika varda üks ots lahti lasta;
  3. Pidurisadul koos kelguga eemaldada;
  4. Piduriketas eemaldada;
  5. Amordi tugilaager lahti lasta;
  6. Amortdi alumine ots käändtelje küljest lahti lasta;
  7. ABS andur eemaldada;
    Seda teha ülima ettevaatlikusega, andurit kinnihoidvate kruvide kinnituskõrvad võivad väga kergesti anduri küljest ära murduda. Sõltub see kui kõvasti on andur käändtelje külge kinni jäänud, Ühesõnaga tegutseda tasa ja targu ;)
  8. Rattalaager eemaldada;
  9. Tagasi kokku vastupidises järjekorras.
Kui vana rattalaager maas, kontrolli üle piduriketta kaitsepleki käändtelje küljes hoidvate poldiaukude olukord, aja jooksul kipuva äraroostetama ja siis võib plekk häält tegema.
Viimati muutis vahur_s, 07.02.2010 18:18 50, muudetud 1 kord kokku.
namistai
Huviline
Postitusi: 230
Liitunud: 12.01.2005 17:34 48
Asukoht: Viimsi

Re: E39 esimese rattalaagri vahetus

Postitus Postitas namistai »

Mitte ei saa aru, mis tehase juhendeid te loete, ülemist amorditugilaagrit ei ole vaja vabastada ja rooliots on vaja lahti lasta:
BMW TIS 31 21 180
E70 N52B30
Kasutaja avatar
TT
Huviline
Postitusi: 102
Liitunud: 15.04.2004 00:54 12
Peamine sõiduk: X5

Re: E39 esimese rattalaagri vahetus

Postitus Postitas TT »

R6 mootoriga E39-l küll rooliotsa lahti pole vaja lasta.(R6 ja V8-l on väikesed erinevused esisillas).Piisab kui stabikavarda liigendi üks ots lahti lasta ja amordi alumine ots käändtelje küljest lahti lasta.
V8
Kasutaja avatar
vahur_s
Huviline
Postitusi: 1289
Liitunud: 08.12.2008 10:16 10
Asukoht: Tartu - Jõgevamaa

Re: E39 esimese rattalaagri vahetus

Postitus Postitas vahur_s »

namistai kirjutas:Mitte ei saa aru, mis tehase juhendeid te loete, ülemist amorditugilaagrit ei ole vaja vabastada
Sattusin veits hoogu :oops: aitab sellest kui amordi alumise otsa käändtelje küljest lahti lased.
Kasutaja avatar
msnuser
Huviline
Postitusi: 238
Liitunud: 22.02.2008 20:31 40

Re: E39 esimese rattalaagri vahetus

Postitus Postitas msnuser »

Kas E39 525tds touringu ja e39 520 sedaani esirattalaagrid on ühesugused?
Kasutaja avatar
topfuel
Huviline
Postitusi: 3207
Liitunud: 15.09.2006 17:54 34
Asukoht: Tallinn

Re: E39 esimese rattalaagri vahetus

Postitus Postitas topfuel »

tootekood on küll sama
Kasutaja avatar
eero
Huviline
Postitusi: 5624
Liitunud: 05.06.2003 13:50 21
Peamine sõiduk: F07 535i GT
Telefon: 5256627
Asukoht: Kadaka tee 187C Tallinn. Tel. 5256627, eero@autoint.ee
Kontakt:

Re: E39 esimese rattalaagri vahetus

Postitus Postitas eero »

Kõik E39-d on täpset sama laagriga sünnist lõpuni.
E34 540 - X5 E53 4,4 - E30 316i - R28 R1150R - E32 740 - E34 540 touring - E36 325i - E30 325ixa - Z3 1,9 M44 - F07 535i GT
Kasutaja avatar
msnuser
Huviline
Postitusi: 238
Liitunud: 22.02.2008 20:31 40

Re: E39 esimese rattalaagri vahetus

Postitus Postitas msnuser »

kas e39 esiratta laager on eraldi või on koos rummuga
Kasutaja avatar
vahur_s
Huviline
Postitusi: 1289
Liitunud: 08.12.2008 10:16 10
Asukoht: Tartu - Jõgevamaa

Re: E39 esimese rattalaagri vahetus

Postitus Postitas vahur_s »

Koos rummuga
Pilt
Pilt
Kasutaja avatar
msnuser
Huviline
Postitusi: 238
Liitunud: 22.02.2008 20:31 40

Re: E39 esimese rattalaagri vahetus

Postitus Postitas msnuser »

ok mind hirmutas ära oma laagrivahetus lihtsalt.Et sai just endal ära vahetatud ette antud laager,kuid alt ära võtsin sootuks teistsuguse,Panen pildi sellest mis all oli.Ja miks selline oli?
Pilt
Kasutaja avatar
topfuel
Huviline
Postitusi: 3207
Liitunud: 15.09.2006 17:54 34
Asukoht: Tallinn

Re: E39 esimese rattalaagri vahetus

Postitus Postitas topfuel »

Mina peale selle suure mutri küll mingit vahet ei näe
Kasutaja avatar
erki535
Huviline
Postitusi: 406
Liitunud: 16.02.2008 17:44 30

Re: E39 esimese rattalaagri vahetus

Postitus Postitas erki535 »

Ilmselt need erinevatel varuosa tootjatel natuke võivad erineda.
Tauri_K
Huviline
Postitusi: 2652
Liitunud: 20.08.2008 23:00 36
Peamine sõiduk: F02
Asukoht: Tartu/

Re: E39 esimese rattalaagri vahetus

Postitus Postitas Tauri_K »

See suure mutriga peaks imo olema veel tehase orig laager! Pead küll ei anna kuid omal sai laagreid vahetatud siis käisin mitmes kohas laagreid küsimas ja vaatamas. Ja kõik laagrid olid sellised nagu Vahur eelpool mainis.
Kasutaja avatar
maarekl
Huviline
Postitusi: 1299
Liitunud: 18.08.2006 14:15 58
Asukoht: Voru

Re: E39 esimese rattalaagri vahetus

Postitus Postitas maarekl »

abs-i andurit ka pole vaja küljest võtta (need võivad väga kõvasti kinni olla, et kui kangutama hakkad, murdub ära) . Ise lasin stabika kondi ühe otsa lahti ja amrdi alumise otsa ka ja siis veits kagiga suruda, et pääseks laagri poltidele ligi. Muidugi pidi veel ketta ja sadula ka küljest võtma! üldse pole raske töö!
margus_r
Huviline
Postitusi: 18
Liitunud: 25.01.2009 11:15 48
Asukoht: harjumaa-Tallinn

Re: E39 esimese rattalaagri vahetus

Postitus Postitas margus_r »

Ise ka laupäeval esimest rattalaagrit vahetama,laager juba ootab vahetust :D Eelmiseid teemasid lugedes sai päris häid teadmisi,kuna pole veel ise laagrit vahetand,eks näeb kuda kulgeb.
Kasutaja avatar
Nimi
Huviline
Postitusi: 166
Liitunud: 26.05.2008 00:35 49

Re: E39 esimese rattalaagri vahetus

Postitus Postitas Nimi »

maarekl kirjutas:abs-i andurit ka pole vaja küljest võtta (need võivad väga kõvasti kinni olla, et kui kangutama hakkad, murdub ära) . Ise lasin stabika kondi ühe otsa lahti ja amrdi alumise otsa ka ja siis veits kagiga suruda, et pääseks laagri poltidele ligi. Muidugi pidi veel ketta ja sadula ka küljest võtma! üldse pole raske töö!

Pmst tegin ka nii, et lasin stabika lahti, kerepoolsest otsast. Siis sain asja liikuma ka. Tegelt väga lihtne töö, aga jumal tänatud, et suruõhu mutrikeeraja sõbra garaazis olemas oli. Vastasel juhul vist keeraks siiamaani neid nelja polti seal lahti. Uskumatult kõvasti ikka see liim peab. Parandasin selle mingi kaitsme ka ära, mis seal laagri ümber on. Oli lahti teine seal läinud. See siis mul seal vahepeal kolises ka. Lihtne töö, aga lõppkokkuvõttes läks ikka umbes 4 tundi. Teise vahetus siis hulga lihtsam juba.

Tänud siis kõigile info eest.
Kasutaja avatar
maarekl
Huviline
Postitusi: 1299
Liitunud: 18.08.2006 14:15 58
Asukoht: Voru

Re: E39 esimese rattalaagri vahetus

Postitus Postitas maarekl »

Nimi kirjutas:
maarekl kirjutas:abs-i andurit ka pole vaja küljest võtta (need võivad väga kõvasti kinni olla, et kui kangutama hakkad, murdub ära) . Ise lasin stabika kondi ühe otsa lahti ja amrdi alumise otsa ka ja siis veits kagiga suruda, et pääseks laagri poltidele ligi. Muidugi pidi veel ketta ja sadula ka küljest võtma! üldse pole raske töö!

Pmst tegin ka nii, et lasin stabika lahti, kerepoolsest otsast. Siis sain asja liikuma ka. Tegelt väga lihtne töö, aga jumal tänatud, et suruõhu mutrikeeraja sõbra garaazis olemas oli. Vastasel juhul vist keeraks siiamaani neid nelja polti seal lahti. Uskumatult kõvasti ikka see liim peab. Parandasin selle mingi kaitsme ka ära, mis seal laagri ümber on. Oli lahti teine seal läinud. See siis mul seal vahepeal kolises ka. Lihtne töö, aga lõppkokkuvõttes läks ikka umbes 4 tundi. Teise vahetus siis hulga lihtsam juba.

Tänud siis kõigile info eest.
Usun, et poldid olid kõvasti...ise ka esimene kord vaatasin, et käristi keerasin peeti (tundus nagu annaks üle) aga tegelt pääseski nõks haaval lahti. Ja pidin samamoodi seda plekki parandama. uued tõmbekad ja mõned suuremad seibid ja asi kinni!
Kasutaja avatar
vahur_s
Huviline
Postitusi: 1289
Liitunud: 08.12.2008 10:16 10
Asukoht: Tartu - Jõgevamaa

Re: E39 esimese rattalaagri vahetus

Postitus Postitas vahur_s »

Mina keerutasin käsitsi lahti :mrgreen:
Tagasi pannes peab ka keermeliimi vahele panema, seda punast värvi, vähemalt tehas on nii ette näinud.
Kasutaja avatar
maarekl
Huviline
Postitusi: 1299
Liitunud: 18.08.2006 14:15 58
Asukoht: Voru

Re: E39 esimese rattalaagri vahetus

Postitus Postitas maarekl »

vahur_s kirjutas:Mina keerutasin käsitsi lahti :mrgreen:
Tagasi pannes peab ka keermeliimi vahele panema, seda punast värvi, vähemalt tehas on nii ette näinud.
mina panin küll sinist värvi...eks näis kas keerab lahti..kuigi ei usu!
Kasutaja avatar
extsy
Huviline
Postitusi: 517
Liitunud: 31.05.2006 12:03 15
Asukoht: Rkv.

Re: E39 esimese rattalaagri vahetus

Postitus Postitas extsy »

Mis marki laagrit üldse eelistada,millel nagu oleks hind ja kvaliteet paigas?
Enda autol ka laagrivahetus kohe uksees? :?
Ma ennem lükkan enda BMW d,kui sõidan Fordiga!
Kasutaja avatar
maarekl
Huviline
Postitusi: 1299
Liitunud: 18.08.2006 14:15 58
Asukoht: Voru

Re: E39 esimese rattalaagri vahetus

Postitus Postitas maarekl »

extsy kirjutas:Mis marki laagrit üldse eelistada,millel nagu oleks hind ja kvaliteet paigas?
Enda autol ka laagrivahetus kohe uksees? :?
Kõige odavamat ei tasu ilmselt...endal sai Fagi (1500.-) laager pandud ei oska praegu midagi öelda. Kõige mõttekam ikka orginaal osa panna. Kusagil oli laagri teema üleval ka!
Kasutaja avatar
Nimi
Huviline
Postitusi: 166
Liitunud: 26.05.2008 00:35 49

Re: E39 esimese rattalaagri vahetus

Postitus Postitas Nimi »

Mina ostsin Valdeku käest selle laagri. Maksis umbes 1600 äkki. Välimuselt oli sama mis originaal. Sama tootja kiri oli ka peal.

Kuna toohetk keermeliimi mujalt võtta ei olnud kui Hydroscand, siis ostsin sealt rohelist värvi liimi. Neil on erinevad ülesanded küll, aga peaasi, et ei ole veetorude liim. Olen ise kasutanud igasuguseid erinevaid liime ja siiamaani ptui ptui ptui pole veel ükski polt lahti tulnud.
rents
Huviline
Postitusi: 140
Liitunud: 03.09.2008 13:50 59

Re: E39 esimese rattalaagri vahetus

Postitus Postitas rents »

sai ka see töö ette võetud ja ära tehtud. Ei ole midagi keerulist ning igal juhul, kui viitsimist on, siis tasub ise teha. Mina näiteks rentisin iseteenindustöökojas tõstukikoha (120kr/h) ja aega võttis see natuke alla 2h. Kokku läks arve 180kr. olen kindel et iga suvaline töökoda alla 1h seda arvet ei oleks kirjutanud ek siis minimaalselt 300kr.
ühele poldile ma keermeliimi ei pannud - ei tea kas võib juhtuda et kerib lahti selle poldi.
Vasta