E38 - 3.0d 135kw - Kardaani vibratsioon (pikem jama)

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
Dream__Walker
Huviline
Postitusi: 144
Liitunud: 16.04.2012 01:01 55

E38 - 3.0d 135kw - Kardaani vibratsioon (pikem jama)

Postitus Postitas Dream__Walker »

Saaga sai alguse:

Auto ostetud - kardaani kesk-tugilaager oli "kinni mätsitud" klaasi liimiga(!!1111oneone) :evil: :evil: ja kiirendamisel ~1200-2200 pööret keres ühtlane vibratsioon sees.

1. Kesk tugilaager sai ära vahetatud SWAG vastu - kolladi - kolladi ~1800 pöörde juures kiirendades kardaan vastu keret ja puksi kummiosa räbalaks. (vahetamisel tundus "pealtnäha" käikari väändmik "korras")

2. Sai Käigukasti leevendi ("Guibo"/CV) alt ära võetud - muidugi jumala pilbasteks - poldi kinnitused lahtised kummi sees.
Uus Lemförder käigukasti leevendi külge + uus SWAG kesk tugilaager külge.
Uued käigukasti kerepuksid külge.

Praegune seis: IKKA kolksub/vibrab!!!

Vibratsioon tekib AINULT koormusega kiirendades (kohapealt ära minnes või mäest üles) ja pöörete vahemikus 1500-2000, eriti 1800 juures (max vääne/jõud?) Gaas lahti lasta korraks - kaob ära ja saab edasi "kiirendada rahulikult"
Koormus väike/ tavaliselt kulgemine = ei ole vibratsiooni ega hääli ei vaikse hooga ega 100 km/h (pole balansi probleem?)

Kardaani kokku pannes "võisin" äärmisel juhul eksida 1 sälguga aga pigem sai täpselt samamoodi kokku.
Kui sai valesti, siis peaks vibra koguaeg olema ja just suurtel kiirustel?

Kokku pannes sai niipalju valesti (???) et kõigepealt differ ja siis käigukastipoolne ots kinni (kardaan oli toestatud keskelt) Siis alles kesktugilaager (ilma eel koormuseta!!!)
Lugesin just bimmerforumsist et peab panema kesktugilaagri eelkoormuse/pinge alla ~1.5cm nihutatuna kardaani käigukastipoole et kesktugilaager oleks "preloaded"? :?: :?: :?: :?:

Mootoripuksid "paistavad okeid" kuid pigem vajavad vahetust lähitulevikus/ASAP kuigi vibrat pööretest ja kohapeal keres pole.

Siit ka dilemma - MIS EDASI *help* :roll:

Mis saab olla ?

Mootori puksid tegelikult liiga läbi?
Kardaani esimene ots/"rist" äkki läbi omadega - jumal teab kui kaua eelmine omanik sõitis "pilbasteks" olnud
käigukastileevendiga ja vibratsiooniga peksis polti kinnitusaugud ära? (bimmerfoorumis pakutud teema)
Sellisel juhul uut kardaani vaja - jee. :evil:
Puhtalt ilma koormuseta paigaldatud(valesti?) kesktugilaager ei jaksagi kinni hoida max väänet ja oleks pidanud pinge alla panema paigaldusel?
Difri puksid läbi?

Edasine "lahinguplaan"?:

1. Proovida kohapeal koormusega kas difri padjad äkki läbi....(ls 330k+ km ei imestaks)

2. Auto tõstukile, lasta käigukasti poolsed poldid lahti ja proovida kas on "loks" kardaani ristil sees (kas poldi augud on pekkis)

3. Lasta kesktugilaager lahti ja suunata ~1.5cm tahapoole pinge alla - kas parandab midagi (kuigi arvatavasti on juba nutune teine ja vajab väljavahetust)

.... edasi?... mootoripadja vahetus?..... kardaan pärnusse balansseerimisele? :?:

Oodatud on konstruktiivsed ideed ja diskussioon :roll: :roll: :roll:
Kasutaja avatar
TarmoV12
Klubiliige - admin
Postitusi: 2401
Liitunud: 27.12.2006 22:15 52
Peamine sõiduk: BMW X5 4.8i
Asukoht: Tallinn

Re: E38 - 3.0d 135kw - Kardaani vibratsioon (pikem jama)

Postitus Postitas TarmoV12 »

Mul oli E38 750iL-ga sama probleem, kui all oli 2cm liiga pikk kardaan, ehk teisisõnu kardaan oli vahel pinges. Ühtlaselt sõites oli ok, kiirendades vibreeris. Kastipoolne muhv ja tugilaager olid korras/vahetatud. Soovitaks ka teist kardaani alla proovida.
V8
Dream__Walker
Huviline
Postitusi: 144
Liitunud: 16.04.2012 01:01 55

Re: E38 - 3.0d 135kw - Kardaani vibratsioon (pikem jama)

Postitus Postitas Dream__Walker »

Kas paigaldamisel muidu peab kesktugilaagri pinge alla panema või miskit muud "trikki/omapära" teadma ?
Lukksepad kelle juures käisin "ei teadnud küll". :roll:

Ajan lähiajal tõstuki peale ja kontrollib kas käik sees/koormusega tagadiffer liigub/loksub paigast,
et näha kas on äkki puksid on läbi. Arvestades et siiamaani on kõik puksid olnud ära mädanenud/ussitanud/pilbasteks(originaalid? :evil: ) siis "loodame" et viga selles.
Kasutaja avatar
teritaja
Huviline
Postitusi: 26
Liitunud: 19.12.2003 11:00 21
Peamine sõiduk: f11 xdrive
Asukoht: võru-tartu

Re: E38 - 3.0d 135kw - Kardaani vibratsioon (pikem jama)

Postitus Postitas teritaja »

kas kardaani "püsikiirus liigend" või kuidas iganes seda nimetatakse (kardaani ja diffri vaheline lüli, velocity joint) on korras?

kunagi maadlesin sama probleemiga, vaevu tuntav lõtk oli sees, peale vahetust probleem kadus.
Dream__Walker
Huviline
Postitusi: 144
Liitunud: 16.04.2012 01:01 55

Re: E38 - 3.0d 135kw - Kardaani vibratsioon (pikem jama)

Postitus Postitas Dream__Walker »

Hmm... olles lugenud natuke selle "CV" jointi kohta paistab see olevat pigem mu "kurjajuur" - kuigi lõtku käega ei tundnud küll aga vaatan üle kui tõstuki peale saan.

Tänud tähelepanu juhtimise eest :)


EDIT: Pole tõstuki peale veel saanud aga nüüd n.ö "külmaga" -5vms kadus pmst ära, väga harva kui esineb ja pigem on selline vaikne "põrr" ja siis kaob.

Pakuks et ikkagi difripuksid siis, et kumm on külmaga jäigem vms? (CV liigendit ei tohiks külm mõjutada :?: )
ÜS puhas spekulatsioon kuni saab tõstuki peale ja "mikroskoobiga" üle kaetud kõik :D :D
Viimati muutis Dream__Walker, 07.12.2014 16:15 25, muudetud 3 korda kokku.
Kasutaja avatar
TarmoV12
Klubiliige - admin
Postitusi: 2401
Liitunud: 27.12.2006 22:15 52
Peamine sõiduk: BMW X5 4.8i
Asukoht: Tallinn

Re: E38 - 3.0d 135kw - Kardaani vibratsioon (pikem jama)

Postitus Postitas TarmoV12 »

Dream__Walker kirjutas:Kas paigaldamisel muidu peab kesktugilaagri pinge alla panema või miskit muud "trikki/omapära" teadma ?
Lukksepad kelle juures käisin "ei teadnud küll". :roll:
TIS -is oli kirjas küll pingestamine, kui õigesti mäletan, tuli 2mm tahapoole nihutada.
Samas kui seda ei tee, siis ei tohiks see mingit olulist vibratsiooni põhjustada.
V8
Vasta