E32 735i mootor läheb kuumaks

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
chapik
Huviline
Postitusi: 3
Liitunud: 21.05.2008 19:17 25
Asukoht: tallinn

E32 735i mootor läheb kuumaks

Postitus Postitas chapik »

Tere, ostsin hiljuti ühe E32-e omale.
Algul toimis kõik normaalselt, temp. seier püsis pool mm üle keskmise. Siis vahel ei avanenud millegipärast enam termostaat, seda eriti just tühikäigul ja samuti ei läinud siis soojaks ka salongiradikas. Vahetasin termostaadi välja, algul töökojas nagu töötas kõik hästi, temp. seier püsis keskel, salong oli soe, jahutusradiaator soe ja samuti hakkas õigel ajal tööle ka jahutusventilaator. Aga koju sõites poole tee peal hakkas temp. seier äkki jälle vaikselt punase pool kiskuma ja jõudes punaseni, jätsin auto seisma. Kapotialust kontrollides selgus, et radika alumine voolik jälle külm ja kõik veevoolikud suure surve all. Paisupaagikorki avades tahtis sealt kõik välja keeda. Otsustasin siis prooviks termostaadi üldse vahelt ära võtta ja õhutasin siis auto jälle enam-vähem ära. Proovisõidul oli mingi aeg seier alla keskmise, kuid pärast jälle isegi ilma termostaadita hakkas punase poole kiskuma. Jäin siis seisma ja kontrollisin radika alumist voolikut, mis oli jälle külm ja samuti oli radikas leige (ilma termostaadita !).

Järgmisel päeval siis võtsin uue veepumba kontrolliks maha ja selgus, et see on korras. Keerasin selle külge tagasi ja samuti ka termostaadi. Ajasin õhutamiseks auto nina natuke kõrgemale. Õhutamise lõppedes puhus ilusti salongi sooja ja temp. seier püsis keskel. Samal ajal oli ka paisupaagi kork maas ja vedelik püsis seal stabiilselt. Siis lambist hakkas paisupaagis vedelikutase kiiresti tõusma ja lõpuks mulinal välja keema. Keerasin korgi ruttu peale tagasi. Peale seda enam jälle salongi sooja ei puhunud ja termostaat ei avanenud ning ka temp. seier kukkus vaikselt punase peale. Voolikud läksid ka väga ruttu rõhu alla.

Autol on kõik jahutussüsteemi puudutavad detailid uued: radiaator, termostaat, veepump ja jahutusventika sidur.
Ise kahtlustan nüüd plokikaanetihendit, et sealt kaudu satuvad väljaheitegaasid jahutusvedelikku. Seepärast vist ka lähevad voolikud ruttu rõhu alla ja need gaasid toimivad nagu õhk jahutussüsteemis, mistõttu läheb ka termostaat kinni ja salongi ei puhu enam sooja, kuna veepumbas olev gaasimull takistab vedeliku ringlust.
Mootori õli ja jahutusvedelik on igatahes puhtad, need segunenud ei ole, ning samuti ei ole ka õli korgi all emulsiooni.

Kas hakkan siis plokikaanetihendit vahetama või võib veel milleski muus viga olla ?
MuiduMees
Huviline
Postitusi: 1444
Liitunud: 13.01.2006 19:11 29
Asukoht: tartu-jõgeva

Postitus Postitas MuiduMees »

kui sul need loetud asjad tutikad, mitte "uued" siis siin enam palju valikut tõesti pole kui plokikaane tihend ;)
2000 a. 320d, e46
Kasutaja avatar
aiwa
Huviline
Postitusi: 126
Liitunud: 24.04.2008 15:46 31
Asukoht: harjumaa

Postitus Postitas aiwa »

sitemal juhul plokikaanes praod
kui ei suitse rehv siis suitseb sidur.
MuiduMees
Huviline
Postitusi: 1444
Liitunud: 13.01.2006 19:11 29
Asukoht: tartu-jõgeva

Postitus Postitas MuiduMees »

jah see võib ka olla- kindlasti lase survestada kaas, kui nagu sellega tegelema hakkad.
2000 a. 320d, e46
Kasutaja avatar
Danil523
Huviline
Postitusi: 1721
Liitunud: 30.12.2004 12:52 38
Asukoht: Saue

Postitus Postitas Danil523 »

Mulgi oli sama olukord - ostsin ühe e32- 730i ja jama hakkas pihta > edasi nagu sul... Sai uus tihend kaanele alla (400kr) , uus tosool sisse (150kr) ja üks pikk õhtu tööd--- peale seda temperatuur üle keskmise pole läinud...
Kui sa pole eriti enda e32- hte keetnud: saad probleemist odavamalt lahti- nagu mina sain.
tambets
Huviline
Postitusi: 578
Liitunud: 15.12.2006 01:56 17
Asukoht: Tallinn-Tartu-Võru

Postitus Postitas tambets »

Hoi!
Anna mulle ka koht, kust sa plokikaanetihendi ala 400-450 eek eest saad. Mul on nad siiani maksnud 1000 ja üle selle. Ostaks hulgi kokku!!!!
Kasutaja avatar
Danil523
Huviline
Postitusi: 1721
Liitunud: 30.12.2004 12:52 38
Asukoht: Saue

Postitus Postitas Danil523 »

automaailmast olen ca aasta tagasi ostnud... Kuid 1000 eeku ma kindlasti selle eest pole maksnud. (võibolla oli odav firma- mitte saksa toodang)
chapik
Huviline
Postitusi: 3
Liitunud: 21.05.2008 19:17 25
Asukoht: tallinn

Postitus Postitas chapik »

Niisiis, viga oligi kaane tihendis, mis oli juba päris mäda. Kuna kaaneke ise oli sirge, siis sai kergelt ploki ja plokikaane pind liivapaberiga ära puhastatud ja uue tihendiga uuesti kokku pandud. Siiamaani töötab kõik nii, nagu peab.
Kasutaja avatar
Marko
Huviline
Postitusi: 1431
Liitunud: 18.06.2006 22:43 37
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Marko »

Kas survestasid kaane ka ära vä
Kui sul pole 3.0 liitrist BMW-ed, siis sa pole mitte mingi mees (nali)
E32 740iA
chapik
Huviline
Postitusi: 3
Liitunud: 21.05.2008 19:17 25
Asukoht: tallinn

Postitus Postitas chapik »

kriips2 kirjutas:Kas survestasid kaane ka ära vä
Ei hakanud survestama, sest silmaga oli kohe näha, et ainult tihendi viga oli.
Vasta