e32 750 amordid

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
Kasutaja avatar
eclipse
Huviline
Postitusi: 261
Liitunud: 03.01.2005 23:13 26

Re: e32 750 amordid

Postitus Postitas eclipse »

Kas saab nii, et lihtsalt vahetad ära või on seal mingi surve sees?
530d
Kasutaja avatar
Genne
Huviline
Postitusi: 767
Liitunud: 10.06.2007 02:27 33
Asukoht: Järvamaa

Re: e32 750 amordid

Postitus Postitas Genne »

Kuigi siin foorumis on jahutud sellest küll, siis kordamine on tarkuse ema:
Süsteem on lihtne:

1. roolivõimust saadakse rõhu all õli. (üks toru jookseb tagsilla juures olevasse regulaatorisse, tagasivool samast kohast)
2. õli mahtu süsteemis reguleeritakse tagaasilla küljes oleva regulaatori abil. (täiesti mehaaniline)
3. õli kogus süsteemis on reeglina konstantne (muutub ainult tagasilda mõjutavate suurte koormuste puhul)
4. nivoo amort on nagu igasugune teinegi amort, aga vahe selles, et amordi pikkuse vähenedes (ehk siis "jäik" tunne, reeglina probleem ja rike) liigub õli amordist välja (tavalistel amortidel lihtsalt teiste kambrisse samas korpuses), sellesse samasse hüdroakusse.
5. Aga kuhu see õli siis mahub seal akus, kui roolivõimust tulev õli kogus on reeglina konstantne? Lihtne: rõhuaku koosneb suurest kambrist, mis on poolitatud membraaniga. Ühel pool on inertne gaas, teisel pool on seesama õli, mis liigub amordi ja regulaatori vahel (läbijooks samast kambrist). Kui toimub amordi lühenemine, siis surutakse tänu vaheseinale (membraan) gaas kokku ja ongi OK.

Kui on rõhuaka läbi ( see tähendab, et aku membraan on katki ja kogu korpus on täitunud õliga), siis pole amordist väljuval õlil kuskile minna, sest regulaatoril pole kahjuks mingit rikke puhul tagasivoolu varianti.
Ja ongi amordid "kinni", kuigi iseenesest nad töötavad.

Lahendust kahjuks muud pole, kui:
1. ostad uued rõhuakud (1600 tükk)
2. asendad amordid tavalistega+vedrud ja amordi ülemised padjad.
Räägi tõtt või vähemalt ära valeta.;
E34 94a. 2,5 TDSA Touring
Vasta