1. leht 1-st

Nivoosüsteemi korrasoleku kontroll

Postitatud: 29.12.2011 19:41 15
Postitas rehamees
Autoks siis E32, 750i, Edc3+
Kuidas teha kindlaks, et nivoosüsteemi hüdropaagid on töökorras?
Tagumine ots autol on hirmus jäik, samuti ka tundub natuke liiga madalal olevat. Peal on ka EDC mis kahjuks hetkel ei tööta ja kirjade järgi läheb siis keskmisesse jäikusreziimi.
Ise kahtlustan, et hüdropaagid otsas, aga kuidas kontrollida. Uute hinnad on ikka väga kallid ja raskesti saadavad, aga sarnaseid paake kasutatakse ka teistel mudelitel. Näiteks e38 mis on aastaarvult ikka uuem, oleks võimalik saada paremas seisukorras kasutatud paake. Kui seal kinnitused ja keermed on erinevad, siis neid annab ju pisut modifitseerida.

Ideid?

Re: Nivoosüsteemi korrasoleku kontroll

Postitatud: 02.01.2012 22:55 09
Postitas exlusive
pane tavalised amordid ja sõidurõõmu kui palju :D

Re: Nivoosüsteemi korrasoleku kontroll

Postitatud: 02.01.2012 23:04 43
Postitas rehamees
No ega ma siis nii lihtsalt ka ei loobu :)

Re: Nivoosüsteemi korrasoleku kontroll

Postitatud: 02.01.2012 23:09 30
Postitas exlusive
rahameestevärk,iseasi kas nii vanal autol see mõttekas on.Oma autol nüüdseks kõik 4 tavaliste vastu vahetatud,igasugune roostes toruvärk alt läinud

Re: Nivoosüsteemi korrasoleku kontroll

Postitatud: 03.01.2012 09:43 04
Postitas rehamees
No asi pole sugugi "rahameeste värgis" :)
Need on toredad lisad ja miks mitte punnitada pisut. Ma pean küll tunnistama, et mul ei ole sealt alt ei roostes need torud ega miskit. Ükski amort ei ole öline ega rapakas. Vahest imestan isegi, et 20 aastat vana auto näeb alt oluliselt parem välja kui möni....

Aga olen pisut edasi jöudnud ja hakkan uurima seda regulaatori värki, siis annab ka vahele panna pisike manomeeter, et kontrollida röhku ja nii katsun asja korda sättida.

Mul käed persest välja ei kasva ja ei pea iga asja pärast teenindusse ka tormama, öigupoolest siin polegi kuhugi minna :D

Re: Nivoosüsteemi korrasoleku kontroll

Postitatud: 06.01.2012 09:02 12
Postitas buumer5
Millest sa järeldad, et hüdropaagid on otsas?
EDC ja tagumine nivookontroll pole omavahel otseselt seotud.
EDC süsteem juhib juhtmete kaudu amortide jäikust, kui EDC aju, mõni kaitse või veel midagi on läbi, siis süsteem on jäigas asendis ja väga ebameeldiv sõita.
Nivoosüsteem reguleerib mehaanilise regulaatori kaudu amortide kõrgust. Selleks, et kui midagi rasket pagassi panna säiliks sama kõrgus. Madalas asendis on nivoosüsteem iseesesest pehme, jäigaks muudab EDC.
Proovi töötava mootoriga kuskil kanali peal regulaatori varda asendit ühele ja teisele poole muuta.
Reageerimine võtab natuke aega, et ei tasu kiirustada. Kui hakkab amorte tõstma, siis süsteem töötab.
Kunagi jamasin ka selle regulaatoriga, mul oli seal sees midagi kinni, oli ka kõige madalamas asendis.
Keerutasin seda võlli ühele ja teisele poole mitmeid kordi, koputasin regulaatorit haamriga mõõdukalt ja hakkas toimetama.

Re: Nivoosüsteemi korrasoleku kontroll

Postitatud: 06.01.2012 09:48 59
Postitas rehamees
Ega ma seda EDC´d niiväga ei seogi nivooga. Mul lihtsalt EDC´l miski kala ja see ei tööta. Kui EDC ei tööta, siis seadistatakse amordid keskmisesse jäikusesse.
Paake kahtlustan seepärast, et auto piix madalal ja köva. Kui üle politseiniku (magava :) ) sõita, siis nina läheb pehmelt üle, aga tagumik nagu puuvanker. Olen uurinud netist et selline sümptom avaldub siis kui paagid läbi või regulaator ei tööta.

Katsun siin nv kanalil seda regulaatorit käppida, ehk siis näeb.

Re: Nivoosüsteemi korrasoleku kontroll

Postitatud: 27.01.2012 13:18 54
Postitas MargusRaska
rehamees kirjutas:Ega ma seda EDC´d niiväga ei seogi nivooga. Mul lihtsalt EDC´l miski kala ja see ei tööta. Kui EDC ei tööta, siis seadistatakse amordid keskmisesse jäikusesse.
Paake kahtlustan seepärast, et auto **** madalal ja köva. Kui üle politseiniku (magava :) ) sõita, siis nina läheb pehmelt üle, aga tagumik nagu puuvanker. Olen uurinud netist et selline sümptom avaldub siis kui paagid läbi või regulaator ei tööta.

Katsun siin nv kanalil seda regulaatorit käppida, ehk siis näeb.
Kas oled jõudnud saladuse jälile :D

Re: Nivoosüsteemi korrasoleku kontroll

Postitatud: 27.01.2012 13:38 39
Postitas rehamees
Kahjuks ei ole auto alla jöudnud. Küll sain tööle EDC ja asi on oluliselt pehmem. Kuigi need on suht eraldiseisvad süsteemid, täiendavad nad vist üksteist.
Katsun nv auto alla saada ja eks siis saab teavitada :)

PS. Vbl on asi minu subjektiivses silmavaates, aga kui auto nädalajagu seisab, siis pee vajub alla? Sõites nagu töuseb normaalsemaks. Juba nagu teatud prantsuse autol. Pean vist möödulindi välja otsima..

Re: Nivoosüsteemi korrasoleku kontroll

Postitatud: 27.02.2012 22:58 14
Postitas MargusRaska
Ootan huviga saladuse paljastumist :D

Re: Nivoosüsteemi korrasoleku kontroll

Postitatud: 28.02.2012 08:43 58
Postitas rehamees
MargusRaska kirjutas:Ootan huviga saladuse paljastumist :D
Pean piinlikusega tunnistama, et ei ole selle asjaga jõudnud tegeleda. Kusjuures mingit väga suurt jama ei ole. Ei ole küll möödulindiga möötnud, aga tundub tehaseseades olevat.
Kui soojemaks läheb, tegelen edasi. Nagunii plaan süsteem õlist tühjaks lasta. Seal ikkagi selline ebamäärane soga sees.

Re: Nivoosüsteemi korrasoleku kontroll

Postitatud: 28.02.2012 12:57 23
Postitas MargusRaska
rehamees kirjutas:
MargusRaska kirjutas:Ootan huviga saladuse paljastumist :D
Pean piinlikusega tunnistama, et ei ole selle asjaga jõudnud tegeleda. Kusjuures mingit väga suurt jama ei ole. Ei ole küll möödulindiga möötnud, aga tundub tehaseseades olevat.
Kui soojemaks läheb, tegelen edasi. Nagunii plaan süsteem õlist tühjaks lasta. Seal ikkagi selline ebamäärane soga sees.
Mul oli ka maru imelikult see õli.Eest õlipotsikust tõmbasin välja punase.Amordid ja regulaatori võtsin lahti,sealt tuli välja roheline :roll: :roll:

Re: Nivoosüsteemi korrasoleku kontroll

Postitatud: 29.02.2012 05:56 37
Postitas MargusRaska
Uurisin ise ka vähe seda hüdro paakide asja ja tuli välja,et e34 ning e38 omad täpselt samad.Nii kinnituste kui ka stutside ühenduse poolest.Arvan,et ka e32-l ei ole need erinevad.
Omal tõmbas parempoolse amordi sellepärast jäigaks,et õlitoru oli katki kulutanud ja vedas sealt liiva ,sodi sisse ning tekitas lõpuks korraliku ummistuse.Amort ka peetis ja liiva täis tänu sellele :evil: