Küsimus 725tds-i õhulugeja kohta

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
Kasutaja avatar
martin471
Huviline
Postitusi: 583
Liitunud: 25.08.2005 21:41 00

Küsimus 725tds-i õhulugeja kohta

Postitus Postitas martin471 »

Nimelt ostsin hiljuti sellise mootoriga E38. Masin liigub normaalselt, kuid eile avastasin õhulugeja juurest lahtise pistiku. Sain kohe aru, et tegu on õhulugeja pistikuga. Kui külge ühendasin, kadus masinal jõud ära.

Kas see tähendab seda, et õhulugeja on läbi või aitaks veel ka puhastamine? (tundus hirmus õline olevat).
Kui sõita ilma õhulugejata, siis mis on sellise teguviisi tunnusmärkideks? Kas võtab rohkem kütust ja suitseb rohkem või on õhulugeja vajalik ainult puhtamate heitgaaside jaoks?

Kui õhulugeja iseenesest ei tööta (on siis lahti ühendatud), peaks aju ju mingi kindla etteantud väärtusega tööle hakkama. Vanal tds-il polnud üldse õhulugejat, kas on väga hull kui sõita ka uuema variandiga ilma?
Peeter_S
Huviline
Postitusi: 1129
Liitunud: 29.04.2010 00:01 43

Re: Küsimus 725tds-i õhulugeja kohta

Postitus Postitas Peeter_S »

Diiselmootoril arvutatakse ette antav kütusekogus just õhu koguse järgi, mis MAF-i läbib. Kui pistik külge panna ja autol kaob jõud, tähendab, et ECU saab valed andmed (mitte ei saa üldse informatsiooni).
Seega võib väita, et MAF ei pruugi katki olla - (puhastamise koha pealt ei oska üldse sõna võtta - kas on võimalik vms)

Ilma MAF-ita sõitmine - kütusekogus, mis silindrisse jõuab, on etteantud väärtused. Reaalselt tähendab see seda, et on pärsitud jõud (võrreldes korras MAF-iga). Muud viga see ei tee.
Heitgaasid ei puutu üldse asjasse.
Kasutaja avatar
martin471
Huviline
Postitusi: 583
Liitunud: 25.08.2005 21:41 00

Re: Küsimus 725tds-i õhulugeja kohta

Postitus Postitas martin471 »

Rääkides sama generatsiooni audi mootorist (minu eelmine masin), siis sellel oli just nii, et kui õhulugeja pistik lahti võtta, hakkas mootor natuke rohkem tahmama. Mõni mees rääkis, et pidavat sutsu isegi ergemini edasi minema kui õhulugejaga. Sellest võis järeldada seda, et ajusse sisse kirjutatud õhukoguse väärtus, mis võetakse arvesse õhulugeja rikke korral, on isegi suurem kui reaalne väärtus.

Kas Bemmil ei või siis nii olla? Vanemal tds-il polnud üldse õhulugejat, see teeb ju sama välja, mis uuemal mootoril lahtise õhulugeja pistikuga. Ise arvan, et õhulugeja aitab saavutada lihtsalt optimaalseima kütuse ja õhu segu.
Kasutaja avatar
allar1
Huviline
Postitusi: 248
Liitunud: 17.01.2009 18:57 01
Asukoht: jõgevamaa

Re: Küsimus 725tds-i õhulugeja kohta

Postitus Postitas allar1 »

Tean seda, et õhulugejaga autod E38 ja E39 lähevad ikka nõks paremini edasi kui ilma lugejatta E34, seda võib timmida nii, et halb hakkab, jube must lendab ja ikka ta ei lähe nii nagu õhu lugejaga auto.
kui pistik lahti teha, on 75% võimsusest.
Kusjuures lugejaga autodel on 20 njuutonit rohkem väänet.

Järelikult tuleb uus lugeja muretseda.
Bmw 725 tds; pajero 2,8; Audi 2,5 TdI quattro; yamaha FZR 1000
Kasutaja avatar
AZL
Huviline
Postitusi: 4483
Liitunud: 01.10.2009 01:07 47
Peamine sõiduk: BMW

Re: Küsimus 725tds-i õhulugeja kohta

Postitus Postitas AZL »

mis teeb 530d kui õhulugeja läbi? , endal tundub et lõpu pöördega lööb suitsu rohkem kui enne ja nagu detoneerib mootor või siuke klõbin sees kui tühjaks lasta ca 4tuhat pööret ja peale , kunagi tegi 525tds sama moodi kui lugeja läbi oli aga suitsu tegi rohkem ja oli nagu uimasem
Vasta