725td (E38 1997.aasta) mootor kuumeneb üle.

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Suletud
Kasutaja avatar
bmw725td
Huviline
Postitusi: 23
Liitunud: 06.11.2009 22:40 45

725td (E38 1997.aasta) mootor kuumeneb üle.

Postitus Postitas bmw725td »

Purunes termostaatklapi plastikust pesa/põlv ja viiskas lõdviku otsast. Ostsin ja paigaldasin uue pesa/põlve, valasin paisupaagis taseme normi ja panin käima. Alguses tuli hulk mulle paisupaaki ja tase langes, kallasin uuesti normi. Siis läksin proovisõidule. Sain umbes 3-4 km sõita, kui temp viskas punasesse ja kompuuter hakkas karjuma. Jätsin seisma, vaatasin taset, paisupaak kuhjaga täis, mootor tuline ja radikas ka tuline (vähemalt kätt sellel pikemat aega hoida ei tahtnud). Seejärel siis nikerdasin koju tagasi, vahepeal 3-4 korda jahutades.
Kas võib olla, et kuskil on veel õhukork sees või peab hakkama ummistusi otsima?
Kui õhk, siis kuidas selle süsteemist välja saab? Kui ummistus, siis kuidas aru saada, kust kohast läbi ei käi?
Siinkohal võin lisada veel, et lasin siin aasta alguses masinale teise mootori aju paigaldada ja korra siin suvel torkas pähe mõte proovida, palju siis välja jookseb. 160 peal hakkas puterdama ja viskas samuti punasesse (need asjad ei pruugi muidugi seotud olla...).
Kui keegi teab abi siis olen huvitatud:)!!
Kõike paremat soovides ja lootes, Mihkel.
Bimmer850
Huviline
Postitusi: 609
Liitunud: 22.07.2005 17:21 00
Asukoht: Eesti Harjumaa/Tallinn
Kontakt:

Re: 725td (E38 1997.aasta) mootor kuumeneb üle.

Postitus Postitas Bimmer850 »

Visko ikka töötab?
BMW E34TDS 1993
BMW E34TDS 1996
Volvo V70 D5 151kw 2008
Kasutaja avatar
martin471
Huviline
Postitusi: 583
Liitunud: 25.08.2005 21:41 00

Re: 725td (E38 1997.aasta) mootor kuumeneb üle.

Postitus Postitas martin471 »

Aga miks plastikust termostaadikorpus üldse katki läks? Kas sa seda ei karda, et jahutussüsteemis võib liialt suur rõhk olla? Kui plokikaanes on praod või on läbi plokikaanetihend, siis pääsevad heitgaasid jahutussüsteemi, süsteemis läheb rõhk liiga suureks, võib juhtuda, et nõrgim lüli annab järele ja jahutussüsteemi tekkinud gaasimullid või niiöelda õhupadjad takistavad ka jahutusvedeliku tsirkuleerimist. Kui mootor tühikäigul käib, võta paisupaagi kork maha, kohe sinna ava juurde tuleb peenike voolik, kust peab jahutusvedelik alati pideva joana jooksma. Kui juga ei jää pidevaks, viskab kogu aeg õhumulle vahele, siis võid tõenäoliselt juba suurema remondiga arvestada...
Kasutaja avatar
bmw725td
Huviline
Postitusi: 23
Liitunud: 06.11.2009 22:40 45

Re: 725td (E38 1997.aasta) mootor kuumeneb üle.

Postitus Postitas bmw725td »

Bimmer850 kirjutas:Visko ikka töötab?
Mis asi on visko?
Kasutaja avatar
bmw725td
Huviline
Postitusi: 23
Liitunud: 06.11.2009 22:40 45

Re: 725td (E38 1997.aasta) mootor kuumeneb üle.

Postitus Postitas bmw725td »

martin471 kirjutas:Aga miks plastikust termostaadikorpus üldse katki läks? Kas sa seda ei karda, et jahutussüsteemis võib liialt suur rõhk olla? Kui plokikaanes on praod või on läbi plokikaanetihend, siis pääsevad heitgaasid jahutussüsteemi, süsteemis läheb rõhk liiga suureks, võib juhtuda, et nõrgim lüli annab järele ja jahutussüsteemi tekkinud gaasimullid või niiöelda õhupadjad takistavad ka jahutusvedeliku tsirkuleerimist. Kui mootor tühikäigul käib, võta paisupaagi kork maha, kohe sinna ava juurde tuleb peenike voolik, kust peab jahutusvedelik alati pideva joana jooksma. Kui juga ei jää pidevaks, viskab kogu aeg õhumulle vahele, siis võid tõenäoliselt juba suurema remondiga arvestada...
Ahah, väga meeldiv...:)! Eks ma proovin järgi! Muidu õli on õiget värvi ikka, aga rõhk tundub suur küll!
Aga tänud siiani!! On tal muidu miskid õhu väljalaskmise kohad ka või peaks need mullid ise välja pugema?
Kasutaja avatar
bmw725td
Huviline
Postitusi: 23
Liitunud: 06.11.2009 22:40 45

Re: 725td (E38 1997.aasta) mootor kuumeneb üle.

Postitus Postitas bmw725td »

martin471 kirjutas:Aga miks plastikust termostaadikorpus üldse katki läks? Kas sa seda ei karda, et jahutussüsteemis võib liialt suur rõhk olla? Kui plokikaanes on praod või on läbi plokikaanetihend, siis pääsevad heitgaasid jahutussüsteemi, süsteemis läheb rõhk liiga suureks, võib juhtuda, et nõrgim lüli annab järele ja jahutussüsteemi tekkinud gaasimullid või niiöelda õhupadjad takistavad ka jahutusvedeliku tsirkuleerimist. Kui mootor tühikäigul käib, võta paisupaagi kork maha, kohe sinna ava juurde tuleb peenike voolik, kust peab jahutusvedelik alati pideva joana jooksma. Kui juga ei jää pidevaks, viskab kogu aeg õhumulle vahele, siis võid tõenäoliselt juba suurema remondiga arvestada...
Panin käima, võtsin paisupaagi korgi maha ja sellest peenest voolikust ei tulnud üldse midagi. Tuli ainult siis mõned mullid, kui ma seda voolikut pigistasin. Lasin mootori töösoojaks käia, kuid ikka ei midagi. Ajasin auto nina mäkke, et äkki siis tulevad mullid välja (üks vanem meesterahvas soovitas), aga ei aidanud seegi. Seejärel andsin kergelt pöördeid, umbes nii 1500 peale, korraks, siis hakkas paisupaak täiega üle ajama. Lasin pöörded tühikäigu peale tagasi ja tasapisi langes ka vedeliku tase normi kohale tagasi.
Ilmselt on midagi umbes ikka...
Kasutaja avatar
MargusA
Klubiliige - moderaator
Postitusi: 3393
Liitunud: 27.01.2009 11:16 45
Peamine sõiduk: e61
Asukoht: Harjumaa

Re: 725td (E38 1997.aasta) mootor kuumeneb üle.

Postitus Postitas MargusA »

Sul ikka õhk vahel.Otsi teemasi õhutamise kohta.
Kasutaja avatar
martin471
Huviline
Postitusi: 583
Liitunud: 25.08.2005 21:41 00

Re: 725td (E38 1997.aasta) mootor kuumeneb üle.

Postitus Postitas martin471 »

Õhumull vast sees jah, aga ma isiklikult natuke kahtlen, et peale nii pikka sõitu ja mängimist ei ole õhk välja tulnud, pigem tuleb kuskilt kogu aeg gaase juurde. Gaaside olemasolu jahutussüsteemis saab kontrollida ka nii, et lased mootori kuumaks ja siis proovid vaikselt paisupaagi korgi maha keerata. Kui kõik on nii nagu peab, kostub lahti keerates kerge susin, rõhk langeb ja korki maha keerates ei juhtu muud midagi. Kui on aga jahutussüsteemis õhupadi, siis korki lahti päästes süsteemis rõhk langeb, seejärel kokkusurutud õhu ruumala suureneb ja korki maha võttes lööb õhk välja pääsedes suure tõenäosusega vähemalt pool paisupaagist tühjaks.

Visco sidur on jahutusventilaatori sees olev alumiiniumist ribidega sidur. Jaheda mootoriga pöörleb ventilaator niisama kaasa, kuid esimese radiaatori kuumenedes paisub sidur temperatuuri mõjul tihedaks ja seega hakkab ventilaator pöörlema sama kiirelt kui veepump (kuna ventikas on veepumba rihmaratta otsas). Visco töötamist on hästi kuulda isegi tühikäigul kergelt gaasi andes, õhuvuhin on selgelt kuulda.
Kaupo_K
Huviline
Postitusi: 1074
Liitunud: 29.12.2009 18:25 45
Peamine sõiduk: 530D
Asukoht: Ravila

Re: 725td (E38 1997.aasta) mootor kuumeneb üle.

Postitus Postitas Kaupo_K »

Paisupaagi kork, täpsemalt selle tuulutus võivad umbes olla. Aitab korgi vahetus. Ei maksa suurt midagi muideks.
Kasutaja avatar
bmw725td
Huviline
Postitusi: 23
Liitunud: 06.11.2009 22:40 45

Re: 725td (E38 1997.aasta) mootor kuumeneb üle.

Postitus Postitas bmw725td »

Sealt peenest voolikust ei tule midagi. Samas kui pöördeid annan, peksab kõik paisupaagist välja (seega pump ikkagi funkab ju). Radikas läheb ka soojaks, seega termostaat ka töötab. Ilmselt siiski plokikaas või selle tihend ikkagi. Vean tääkotta siis.
Aga tänud sellegi poolest kõigile!!
Annan hiljem teada, mis oli siis!!
Kasutaja avatar
PeeterA
Huviline
Postitusi: 4370
Liitunud: 26.07.2007 10:10 36
Telefon: 51949859
Asukoht: BMW diagnostika Haapsalus
Kontakt:

Re: 725td (E38 1997.aasta) mootor kuumeneb üle.

Postitus Postitas PeeterA »

Kui mu TDS-l veepumba tiivik katki oli, siis pressis samuti jahutusvedelikku paisupaagi ülevoolu kaudu välja.
Radika ülevoolust ei tulnud aga tilkagi paisupaaki tagasi.
tel. 51 949 859
Kasutaja avatar
bmw725td
Huviline
Postitusi: 23
Liitunud: 06.11.2009 22:40 45

Re: 725td (E38 1997.aasta) mootor kuumeneb üle.

Postitus Postitas bmw725td »

Tuleb välja, et ei midagi erilist. Plastikosad olid iganenud ja hakanud tükke andma, mis omakorda ummistasid radika ja peenemad voolikud. Panin ise uue paisupaagi, paar voolikut ja termostaadi pesa. Töökojas pesti süsteemi ja pandi uus radikas. Nüüd tuleb tagasivoolust vedelikku ja kõik muu ka justkui toimib. Ahjaa, see vana radikas oli nii seest kui väljast igasugu jamaga umbes:P!!
Nii et tänud ja lukku!
Suletud