Probleemid elektriga -E32 730i

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
rehamees
Huviline
Postitusi: 341
Liitunud: 10.04.2005 14:46 04
Asukoht: Kuressaare

Probleemid elektriga -E32 730i

Postitus Postitas rehamees »

Probleemi olemus seisneb lühidalt selles, et aku jookseb tühjaks. Vahetevahel vötab aega üks- kaks ööpäeva (külm aeg) aga on pidanud ka mitu ööpäeva (4-6) vastu. Kuna mingiaeg kahtlustasin, et aku on läbi siis soetasin uue aku. Bosh Silver 100Ah. Probleem jätkus.
Mida on siis selgeks tehtud.
Laadimisvool paigas - ca 14 V. Kui kaugtuled ja vendid - raadio ja tagaklaasisoojendused taha lülitatud siis ca 12,8- 13,6 V.
Akupealt tuleb plussklemmi alt kaks juhet- peenem ja jämedam. Peenema juhtme vahel koormus peale peale ukse sulgemist (ca 20- 30 sek) 0,12A. Jämedamal ca 0,01A.
Mölema juhtme vahel kokku peale möningat aega (ca 2-3 minutit peale süüte väljakeeramist ) = 0,2A (ca 2,5 -3 W).
Kummalisel kombel jäävad mingitmoodi pölema klaasitöstukite valgustused (maa puudulik??). Kas on vöimalik, et need pisikesed pirnid imevad aku tühjaks?? Ja kas ukseluku soojendus on ka taga kogaeg?
PS. Kuna kasutasin tavalist (aga kvaliteetset) testrit (max 10 A DC), siis ei saanud autot möötmiste ajal käima panna. Ja salongivalgustus oli ka välja lülitatud.
Igatsugu asjalikud ideed oleksid küll teretulnud. Olen sellest jamast juba pisut tüdinud.
E32, 750i 1992
E38, 740i 1997
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8274
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Jäme kaabel peaks olema ainult käivitamiseks, st. viib starterisse. Pardaelekter jookseb sellest peenemast.
Proovi saada nii, et paned ampermeetri vahele ja lased auto n.ö. unerežiimi (aknad-uksed kinni ja lukku, ootad 15 min. nb! kinnist ust on parem simuleerida lüliti alla surumisega). Siis ei tohi tühijooksuvool olla üle 50mA. Endal oli aga mingi 200mA ja aku üle 5 päeva seismist ei kannatanud. Siis hakkad kaitsmeid ükshaaval välja võtma et piiritleda vooluringi, mis tarbib. Pmst võib viga olla kus tahes. Mul näiteks oli Check-Controli moodulis.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Ergo750
Huviline
Postitusi: 1103
Liitunud: 04.09.2005 16:14 50
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Ergo750 »

Mul rehamehega täpselt üks-ühele probleem ja ka auto täpselt sama :( kas asi kipub juba tüüpvigade hulka minema :roll:
rehamees
Huviline
Postitusi: 341
Liitunud: 10.04.2005 14:46 04
Asukoht: Kuressaare

Postitus Postitas rehamees »

Ole sa priit ikka tuharast ;) tänatud. Sry tuhandest.
Hakkan homme ehk selle lahendusega tegelema.
****! Kogu selle suure auto tühijooksuvool ainult 50 mA (ca 650 mW) !!!! Seda on ikka raske seedida. Aga olgu peale.
Kas need klaasitöstuki nuppude tuled peavadki koguaeg pölema?
Kui ma seda klaasitöstuki valgustuse kammi ära ei lahenda, siis ühendan need pirnid üldisesse armatuurivalgustuse süsteemi. Kuigi arvan, et sinna nad peaksidki vist ühendatud olema!?

Ah jaa.
Kas signaali juhtimine toimub null ahelaga ? Ei saa pasunat tööle!
Kuigi logiline on et roolipealne lüliti on + signaali ahel :?:
UUUUH! Ei saa pihta :oops:
E32, 750i 1992
E38, 740i 1997
primary
Huviline
Postitusi: 177
Liitunud: 13.08.2004 14:18 16
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas primary »

Täpselt nagu rusikas silmaauku see teema. Mul 740 e32 ka sama probleem- talvel üle kahe päeva autol seista ei kannata, siis ei vea starteritki ringi, kui ühe öö on väljas, siis läheb tööle, aga kui kohe liikuma hakata, ilma et genekas jõuaks akut laadida, viskab automaatkasti tagant ära- arvan, et pinge on liiga madal aju piisavaks toitmiseks. Ma muidugi pole testrit külge ühendanud, aga tulede lüliteid olen küll kinni teipinud (kapoti alune valgustus, pagassi oma), et proovida kas aitab. Mitte halligi. Ja pasuna kaitse põleb kogu aeg läbi, ei tea, kas see on muidugi asjaga üldse seotud.
Ühesõnaga, äkki ongi mingi nö tüüpviga, tore oleks kui korda saaks.
rehamees
Huviline
Postitusi: 341
Liitunud: 10.04.2005 14:46 04
Asukoht: Kuressaare

Postitus Postitas rehamees »

Nii. Üks kuradima külm õhtu on siin Rootsimaal jälle õhtusse saadetud.
Ehk siis sai priidu õpetust jälgitud ja hakkasin siis kaitsmeid välja kakkuma üksaaval. Ukse lülititele puupunnid tugedeks ja ükshaaval proovima. Uksed lukku ja klaasid-luugid kinni. Tegelikult olid need (klaasid-luugid) nii kinni külmunud, et ei hakanud neid üldse liigutama :lol:
Tester vahele ja jäin ootele. Kui olin pea pooltundi varbaid vastu maad tagunud (kylm) ja tarbimine oli ikkagi ca 130 mA, siis hakkasin oma külmade näppudega kaitsmeid välja kakkuma. Peagi ühe kaitsme väljatõmbamisega käis pisike releklöps ja tarbimine kukkus pea 10 mA peale!! Kõvasti igasugu paberitest uurides jäi mulje, et tegu kaitsega nr.30 mis suundub otsapidi "relay modulisse" Conn nr.X258´sse ja pinni nr 15 :lol:
Need andmed on välja vaadatud aadressilt: http://www.7-forum.com/modelle/e32/scha ... 2-735i.pdf
Tegu ka pisut teise modifikatsiooniga. Minul 91 730i, seal 92 ja 735i.
Kahjuks ei ole mul selle teadmisega hetkel mdagi peale hakata kuna ei ole "relay module" skeemi ja ei tea millist ahelat see pinn 15 juhib. Tundub küll et mingeid ukse lülititega seotud staffi.
Ah jaa. Mul on lahti ühendatud kundeukse lukust lahtikeeramist juhtiv pistik. Aga ma kahtlen kas sealt sellist anomaaliat oodata on.

Igatahes oleks asjalikku nöu jälle vaja. Tundub et on ka kaaskannatajaid!
Süda läheb soojaks. ;)
E32, 750i 1992
E38, 740i 1997
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8274
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Fuse 30 (7.5A) toidab järgmisi ahelaid:
- Memory Mirrors
- Door lock heating (ZKE)
- Central locking system (ZKE)
- Power windows (ZKE)
- Memory seat
- Sunroof (ZKE)
- Central body electronics ZKE
- Interior lights (ZKE)

Seega põhiliselt kõik ZKE-ga seotud asjad.

Aga kui kahtlustad neid aknatõstuki lülitite valgusi, siis proovi lülitid (tagumised uksed ka) lahti ühendada ja vaata, mis toimuma hakkab.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
Tarmo
Huviline
Postitusi: 8450
Liitunud: 02.10.2002 16:52 21
Peamine sõiduk: BMW G11 740XD
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Tarmo »

Aga kas aknalülititel tuled peale 15 minutit ära ei kustu?
Omatud BMW tüüpi sõidukid : E30 318, E30 325i, E30 325i, E34 530i, E34 524td, E39 530dT, E46 328Ci, E30 324td, e34 525tds, e36 316i, E39 530dT, E38 730d, E65 730d, G11 740XD, E36 328i cabrio, E46 316ti, E82 120d coupe, E88 120d cabrio
fromme
Huviline
Postitusi: 189
Liitunud: 24.09.2004 11:39 14
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas fromme »

Pakuksin ka varianti:

Kui arvata et 130 mA on palju sellise auto "tühijooksuvooluks" ja et peale F30 eemaldamist kadus sellest 120 mA siis

Uurides e32 electrical manuali ütleksin järgmist:


F30 siseneb tõesti Relay Modulisse conn 258-15 siis toimub jagunemine edasi üks osa jääb relay modulisse ja teine väljub conn 258-5 ja läheb General Modulisse conn 332-1. Relay moduli kohta võin öelda kindlalt, et seal toidetakse sellega ainult releede(peaaegu kõik mis seal sees on) "coile" ...seega mingist otsesest koormusest(lukusulatamine,el. akende tõstuki mootorite toide aso) ei saa juttugi olla, liiatigi F30 on 7,5 A kaitse ...... mehed - vaadake mis vooludega on tegemist kui toita kõiki neid ahelaid .... tsiteerin:
Fuse 30 (7.5A) toidab järgmisi ahelaid:
- Memory Mirrors
- Door lock heating (ZKE)
- Central locking system (ZKE)
- Power windows (ZKE)
- Memory seat
- Sunroof (ZKE)
- Central body electronics ZKE
- Interior lights (ZKE)

= ca 100A jagu kaitsmeid

F30 toidab ainult releede juhtahelaid relay modulis A5 ja lisaks sellele
(nüüd tuleb oletus) TTL tasemel juhtahelaid General modulis A1... viimane on oletus seetõttu et ei oma jooniseid TTL tasemel General modulist! Kuid fragmentide järgi mis on näha electrical manualis võib seda julgelt oletada!

Edasi kui arvestada nominaalseid käivitusvoolusid tavaliste autoreleede coilides (ca 30mA tk) tähendaks et auto väljalülitatud seisus töötasid täpselt 4 releed: 4X30=120 mA. Siit siis nüüd küsimus:kas 4 töötavat releed on palju või vähe seisvas autos???(ise sellele kindlat hinnangut ei annaks)

Kui nüüd ikkagi jääda selle juurde et seda on palju siis lihtne arvutus näitab, et 0,12Ax48h=alla 6A(suhtelist voolu) siis kui vaadtata et aku 100Ah peaks olema päris hea varuga ja uus. Ei usuks ma ikkagi et see"tühijooksuvool" põhjustaks auto mittekäivitumist peale kahte päeva seismist!Sellisel juhul tegemist mingi pseudoveaga.... mis esineb mingi aja tagant tarbides hirmussuurt voolu!

Minu teooria kontrollimiseks pakuks välja lahenduse:
Peaksid kordama katset (ampermeeter vahele,auto seisma,uksed kinni, 15 min, külmad varbad. aso.) ja proovima välja tõmmata ühekaupa kõik ülejäänud kaitsmed(peale F30), võimalikke tulemusi on kaks:
1. Ülejäänud kaitsmete väljatõmbamine ei põhjusta voolu vähenemist
2. Mingi kaitse või ka mitu erinevat teevad seda

Järeldus:
Esimesest variandist: Minu teooria vastab tõele , voolu tarvitavad releed ja transistorid moodulites A1 ja A5 - (kordan üle et ei oska täpselt öelda kas see on suur vool antud seisva auto korral) kui vool 120mA ei vasta nominaalile, siis võiks proovida vahetada A-1 ja A-5 te!
Teisest variandist: Minu teooria peab osaliselt paika ja viga tuleks otsida nendest seadmetest mille kaitsmed olukorda mõjutasid.

Selgituseks teise variandi kohta niipalju, et eelmisel katsel F30 eemaldamine vabastas need releed mis toitsid samu ahelaid millest võimalik leke toimus ja vool katkes ka läbi põhitoiteahelate!

Nüüd tuli küll päris pikk jutt aga loodetavasti tuli mõni idee lagedale!

Edu katsetamisel
fromme
Huviline
Postitusi: 189
Liitunud: 24.09.2004 11:39 14
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas fromme »

Murelisi tundus alguses päris palju olevat.... kas keegi on midagi avastanud ka?

Ilmselt probleemid lahendatud?
Vasta