K: Swirl Flaps

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
Kasutaja avatar
mait00
Huviline
Postitusi: 95
Liitunud: 25.12.2006 20:42 17
Asukoht: Keila

K: Swirl Flaps

Postitus Postitas mait00 »

Tere

E38 730d 142kw tõstetud turborõhku.

Kas kellelgi on kogemusi "Swirl Flaps" klappide eemaldamisega ja nende asemele panna kinnised.
Kas auto jõudlusel või kütusekulul muutub midagi?
Suurema turborõhu korral peaks ju olema õhtul vabam tee mootorisse?


http://www.ebay.co.uk/itm/6-x-22-mm-BMW ... 27cf24ef24" onclick="window.open(this.href);return false;
Kasutaja avatar
Silver88
Huviline
Postitusi: 1694
Liitunud: 05.09.2010 22:56 34
Peamine sõiduk: X5 3.0sd 08’ /E91 320dA 06'
Telefon: 56642342
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: K: Swirl Flaps

Postitus Postitas Silver88 »

Kõige lihtsam ja ohutum on need klapid eemaldada, sest need võivad mootorisse lennata.
Osad räägivad et altpoolt läheb natuke uimasemaks vms. Kuid näiteks M57 manuaalil neid klappe üldse pole ja aru küll ei saa, et uimane oleks vms.
Seal ebay lingil on kõige mõttekm need osta ja need jupid asemele panna.
Kasutaja avatar
LTD
Huviline
Postitusi: 221
Liitunud: 01.08.2009 20:22 46
Asukoht: Tallinn

Re: K: Swirl Flaps

Postitus Postitas LTD »

Saab ka põhimõtteliselt ilma rahata need augud seal kinni katta. Klapid lõhud välja ja kruvi kuumakindla keermeliimiga sisse.
Endal tegin ka nii.
(pildid internetist laenatud)

Pilt

Pilt
F36
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7831
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: K: Swirl Flaps

Postitus Postitas arnis »

Minek jääb samaks (võibolla 1kW saad juurde) ja küttekulu jääb
samuti samaks (võibolla halveneb 0,1l/100km võrra, maksimum).
Soovitan lihtsalt hermeetikuga kruvid ette liimida.
Juhtklapile jäta juhe alles, voolikule pane pime ette.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Kasutaja avatar
teet82
Huviline
Postitusi: 1945
Liitunud: 16.03.2010 19:33 15
Asukoht: võru

Re: K: Swirl Flaps

Postitus Postitas teet82 »

Need klapid on seal väidetavalt selleks, tekitada õhukeeriseid ja paremat segu moodustamist madalamatel pööretel. Sellise lahenduse puhul on mootoril kaks sisselaskeklappi silindri kohta aga ainult ühe klapi kanalis on see "liblikas", mis madalatel pööretel kinni pannakse. Selle tulemusena peab õhk minema silindrisse läbi ühe kanali, see suurendab õhu liikumise kiirust ja aitab keeriseid tekitada. Pole otseselt uurinud, aga M57 mootoril peaks asi samamoodi toimima.
Teoreetiliselt peaks seega klappide eemaldamisel võimsus madalamatel pööretel vähenema, reaalselt ei pruugi seda tunda. Ja uuematel autodel on nendele klappidele lisatud ka asendiandur, mootoriaju hakkab kisendama kui süsteem sellisel viisil likvideerida.
Kui tundun ülbe, siis on mul lihtsalt halb tuju kellegi kolmanda pärast, ära võta isiklikult!
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7831
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: K: Swirl Flaps

Postitus Postitas arnis »

Kõik õige. Kuid minuteada nii kui talda antakse, on klapid lahti, seega minekut
madalatel pööretel see juurde anda ei tohiks. Püsikaga sõites aga "minek" puudub.
See kiirem õhu liikumine peaks jah esiteks paremini kütust segama ja teiseks
rohke õhku sisse rammima, seetõttu see 0,1 võib tõesti olemas olla.

Kõige huvitavam minu jaoks on ikka see küsimus, miks E39 puhul automaadil on ja
manuaalil ei ole :?
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Kasutaja avatar
teet82
Huviline
Postitusi: 1945
Liitunud: 16.03.2010 19:33 15
Asukoht: võru

Re: K: Swirl Flaps

Postitus Postitas teet82 »

Kuskil keegi väitis, et need peaks käiguvahetust sujuvamaks tegema automaadil või midagi sellist. Iseenesest ju kastiaju saadab mingi info mootoriajule käiguvahetuse hetkel, et võimsust vähendada tõenäoliselt, äkki siis need klapid ka osalevad seal protsessis, kindlalt ei tea.
Kui tundun ülbe, siis on mul lihtsalt halb tuju kellegi kolmanda pärast, ära võta isiklikult!
Kasutaja avatar
mj6u
Huviline
Postitusi: 1090
Liitunud: 06.04.2010 22:49 00
Peamine sõiduk: Lexus GS300

Re: K: Swirl Flaps

Postitus Postitas mj6u »

Just hiljuti võtsin enda x5-el välja. Mitte midagi ei muutunud. Ärge kujutage ette endale.
Kasutaja avatar
teet82
Huviline
Postitusi: 1945
Liitunud: 16.03.2010 19:33 15
Asukoht: võru

Re: K: Swirl Flaps

Postitus Postitas teet82 »

Mingi mõte nendel klappidel seal kindlasti on, lihtsalt nalja pärast BMW insenerid neid sinna ei pannud. Pigem on küsimus selles, kas süsteem oli enne eemaldamist töökorras või logisesid need klapid suvaliselt seal kollektoris, sellisel juhul ei pruugi vahe tunda olla.
Kui tundun ülbe, siis on mul lihtsalt halb tuju kellegi kolmanda pärast, ära võta isiklikult!
Kasutaja avatar
Sten.H
Klubiliige
Postitusi: 1228
Liitunud: 21.09.2010 17:33 56
Peamine sõiduk: BMW X5 3.0d E53 FL ´04
Asukoht: Sindi

Re: K: Swirl Flaps

Postitus Postitas Sten.H »

Enda masinal sai samuti need ära võetud e39 530dA ja tunda oli kohe, et pole enam nii äkiline stardis, aga see vahe nüüd midagi müstilist ka pole ja võibolla mõne masinaga ei saa arugi, et miskit teistmoodi oleks. Käigukasti töös ei muutunud minu autol küll midagi. :)
Viimati muutis Sten.H, 16.09.2014 16:30 38, muudetud 1 kord kokku.
BMW 325ti E46 M 2002 (141kw/245Nm), BMW X5 3.0d E53 FL Maritime 2004 (160kw/500Nm)
sigaelmar
Huviline
Postitusi: 3716
Liitunud: 02.07.2006 16:24 43

Re: K: Swirl Flaps

Postitus Postitas sigaelmar »

http://en.wikipedia.org/wiki/Swirl_flap" onclick="window.open(this.href);return false;

Nagu kõik tänapäeva diiselmootori hädad, on ka need wikipedia andmetel heitgaaside pärast seal. Muidugi samuti ka pakuvad madalatel põõretel veidi paremat jõudlust. Oma E61'l võtsin need üsna kohe pärast ostu ära ja ei osanud väga võrrelda, kas ja kuipalju kohaltminek hullemaks läks aga eriti erk ta igatahes ei olnud :mrgreen:
316ti E46; 325i E36; 325iA E36; 328iA E36; 520iA E34; 520iA E34; 525tdsA E39; 525dA E61; 528i E39; 530dA E60; 730d E65; 730iLA E38; 740iA e38; 750iLA E38; 750iLA E38; 750i E65; X5 4.4i E53
sigaelmar
Huviline
Postitusi: 3716
Liitunud: 02.07.2006 16:24 43

Re: K: Swirl Flaps

Postitus Postitas sigaelmar »

teet82 kirjutas:Need klapid on seal väidetavalt selleks, tekitada õhukeeriseid ja paremat segu moodustamist madalamatel pööretel. Sellise lahenduse puhul on mootoril kaks sisselaskeklappi silindri kohta aga ainult ühe klapi kanalis on see "liblikas", mis madalatel pööretel kinni pannakse. Selle tulemusena peab õhk minema silindrisse läbi ühe kanali, see suurendab õhu liikumise kiirust ja aitab keeriseid tekitada. Pole otseselt uurinud, aga M57 mootoril peaks asi samamoodi toimima.
Teoreetiliselt peaks seega klappide eemaldamisel võimsus madalamatel pööretel vähenema, reaalselt ei pruugi seda tunda. Ja uuematel autodel on nendele klappidele lisatud ka asendiandur, mootoriaju hakkab kisendama kui süsteem sellisel viisil likvideerida.
M57 mootoril peaks samamoodi toimima kui misasjal?
Aga need siibrid on sisselaskekollektori sees ja seal rohkem küll kanaleid ei ole, mis jääksid mõndade klappide jaoks vabaks, kui laba sulgub.
Uuematel pole vist vaja ka enam neid labasid eemaldada.
316ti E46; 325i E36; 325iA E36; 328iA E36; 520iA E34; 520iA E34; 525tdsA E39; 525dA E61; 528i E39; 530dA E60; 730d E65; 730iLA E38; 740iA e38; 750iLA E38; 750iLA E38; 750i E65; X5 4.4i E53
Kasutaja avatar
Silver88
Huviline
Postitusi: 1694
Liitunud: 05.09.2010 22:56 34
Peamine sõiduk: X5 3.0sd 08’ /E91 320dA 06'
Telefon: 56642342
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: K: Swirl Flaps

Postitus Postitas Silver88 »

Minumeelest üldse BMW võttis alates 2007.a need klapid välja?
Chris.S
Huviline
Postitusi: 931
Liitunud: 15.11.2011 20:47 14

Re: K: Swirl Flaps

Postitus Postitas Chris.S »

Kus kohas need klapid täpselt üldse asuvad, kõik räägivad aga maru ümmargune jutt minu meelest.
Kasutaja avatar
teet82
Huviline
Postitusi: 1945
Liitunud: 16.03.2010 19:33 15
Asukoht: võru

Re: K: Swirl Flaps

Postitus Postitas teet82 »

sigaelmar kirjutas:Aga need siibrid on sisselaskekollektori sees ja seal rohkem küll kanaleid ei ole, mis jääksid mõndade klappide jaoks vabaks, kui laba sulgub.
Kas mitte kahest erinevast kohast ei lähe need sisselaskekanalid, ühes kohas on need siibrid ja teises mitte?
Kui tundun ülbe, siis on mul lihtsalt halb tuju kellegi kolmanda pärast, ära võta isiklikult!
Kasutaja avatar
Tauri_J
Huviline
Postitusi: 3533
Liitunud: 30.10.2011 08:45 55
Asukoht: Tartu

Re: K: Swirl Flaps

Postitus Postitas Tauri_J »

etachris kirjutas:Kus kohas need klapid täpselt üldse asuvad, kõik räägivad aga maru ümmargune jutt minu meelest.
sisselaskekollektori küljes
Kasutaja avatar
Raemees
Huviline
Postitusi: 747
Liitunud: 07.09.2009 12:30 36
Peamine sõiduk: Subaru Forester´15
Asukoht: Rae v, Harjumaa

Re: K: Swirl Flaps

Postitus Postitas Raemees »

Silver88 kirjutas:Minumeelest üldse BMW võttis alates 2007.a need klapid välja?
Mingis mõttes peab see väide paika, googel minu auto mootoril enam sellist klappidevärki ei näita...
sigaelmar
Huviline
Postitusi: 3716
Liitunud: 02.07.2006 16:24 43

Re: K: Swirl Flaps

Postitus Postitas sigaelmar »

teet82 kirjutas:
sigaelmar kirjutas:Aga need siibrid on sisselaskekollektori sees ja seal rohkem küll kanaleid ei ole, mis jääksid mõndade klappide jaoks vabaks, kui laba sulgub.
Kas mitte kahest erinevast kohast ei lähe need sisselaskekanalid, ühes kohas on need siibrid ja teises mitte?
Ma ei ole küll sellist asja tähele pannud kui omal neid välja võtsin.
316ti E46; 325i E36; 325iA E36; 328iA E36; 520iA E34; 520iA E34; 525tdsA E39; 525dA E61; 528i E39; 530dA E60; 730d E65; 730iLA E38; 740iA e38; 750iLA E38; 750iLA E38; 750i E65; X5 4.4i E53
Kasutaja avatar
teet82
Huviline
Postitusi: 1945
Liitunud: 16.03.2010 19:33 15
Asukoht: võru

Re: K: Swirl Flaps

Postitus Postitas teet82 »

Kõige lihtsam on vist siia mingi pilt panna:

Pilt
Kui tundun ülbe, siis on mul lihtsalt halb tuju kellegi kolmanda pärast, ära võta isiklikult!
Kasutaja avatar
Raemees
Huviline
Postitusi: 747
Liitunud: 07.09.2009 12:30 36
Peamine sõiduk: Subaru Forester´15
Asukoht: Rae v, Harjumaa

Re: K: Swirl Flaps

Postitus Postitas Raemees »

Just nimelt kõige lihtsam on pilt panna. Küll vana teema kuid lisan ka pildi. Sai siin igaksjuhuks äsja üks VIN järgi 04.2004a 2.0d 85kw E46 ostetud ja sellel siis nii:

Pilt
mel1
Huviline
Postitusi: 371
Liitunud: 14.01.2007 21:24 48
Peamine sõiduk: BMW 7 E65 735,E91 325D
Kontakt:

Re: K: Swirl Flaps

Postitus Postitas mel1 »

3' E91 325d Intake manifold- without flap control
2007 manual.
Vasta