1. leht 2-st

E32, V12 käsitsi käiguvahetusele

Postitatud: 22.06.2006 13:02 25
Postitas UrMas.L
Nagu me teame, ei ole V12 käsitsi lülitamisega eriti levinud masin. Siinkohal tahan ütelda neile, kes eelistavad ise käikude lülitamist, et nägin oma silmaga, kuidas E32, V12 oli ümber tehtud käsikastile. Põgusalt omanikuga antud teemal vesteldes selgus, et asi on naeruväärselt lihtne ja odav lõbu (odavam, kui osta romulast töökorras automaat).

Postitatud: 22.06.2006 13:54 56
Postitas Ragnar
Kas sa seda ka küsisid mis marki käsikast sinna külge oli pandud?
Ma ei usu, et v12 võimsusele vastav manual kast eriti odav oleks, lisaks veel vaja hooratast, sidurit, pedaale, käiguhoovastiku, kardaani...

Postitatud: 22.06.2006 14:20 27
Postitas M4rt
v12 automaat kast on vist sama kui 3.5 automaat? Järelikult peaks sinna sobima e34 3.5 manuaal kast

Postitatud: 24.06.2006 10:07 53
Postitas Jass
nii palju kui ma uurinud olen siis sobib e32 kõige paremingi 850 manuaal kast 5.0l mootorile...3.5 manuaalid ja muud madalam sodi ei pea väändele vastu..ilmselt tasub uurida pigem kas kudagi on võimalik 5.0 autmaat kast käsi lülitustele ümber ehitada...

Postitatud: 24.06.2006 12:19 03
Postitas Silwer
Mis tähendab et 3,5 kast ei pea väändele vastu? Neid 3,5 turbo mootoreid on tehtud küll ja küll ning paremates mootorites on ikka kõvasti rohkem väänet ja ka hj kui seda on V12 mootoril.

Postitatud: 24.06.2006 12:31 44
Postitas raimo_r
Kasti laialilaskmine eeldab madalalt kõvasti väänet ja korralikku pidamist. Turbod tavaliselt väga madalalt üldse ei spooli ja slikkidega ka vaevalt keegi ringi sõidab. Sama teema on 4.0 V8 panemise 3.0 kasti otsa, kui mõistlikult ringi käia, siis ilmselt kestab. Kui lähebki laiali, siis on lihtsam otsida tugevamaid juppe sinna, kui mingit 850 kasti tikutulega

Re: E32, V12 käsitsi käiguvahetusele

Postitatud: 25.06.2006 18:02 07
Postitas Ken
UrMas.L kirjutas:Nagu me teame, ei ole V12 käsitsi lülitamisega eriti levinud masin. Siinkohal tahan ütelda neile, kes eelistavad ise käikude lülitamist, et nägin oma silmaga, kuidas E32, V12 oli ümber tehtud käsikastile. Põgusalt omanikuga antud teemal vesteldes selgus, et asi on naeruväärselt lihtne ja odav lõbu (odavam, kui osta romulast töökorras automaat).

mida siis selle kastiga tehti,mis tegema peab,

Postitatud: 25.06.2006 19:09 08
Postitas Jass
raimo_r kirjutas:Kasti laialilaskmine eeldab madalalt kõvasti väänet ja korralikku pidamist. Turbod tavaliselt väga madalalt üldse ei spooli ja slikkidega ka vaevalt keegi ringi sõidab. Sama teema on 4.0 V8 panemise 3.0 kasti otsa, kui mõistlikult ringi käia, siis ilmselt kestab. Kui lähebki laiali, siis on lihtsam otsida tugevamaid juppe sinna, kui mingit 850 kasti tikutulega
ma ei usu et inimene kes kavatseb panna 5.0 otsa manuaal kasti sellega mõistlikult ümber hakkab käima...ja siiamaani pole leidnud eriti vastupidavaid ja tugevaid bmw b varuosi.

Postitatud: 27.06.2006 16:27 18
Postitas kaspar
Räägi lähemalt urmas :D

Postitatud: 27.06.2006 16:29 16
Postitas kaspar
raimo_r kirjutas:Kasti laialilaskmine eeldab madalalt kõvasti väänet ja korralikku pidamist. Turbod tavaliselt väga madalalt üldse ei spooli ja slikkidega ka vaevalt keegi ringi sõidab. Sama teema on 4.0 V8 panemise 3.0 kasti otsa, kui mõistlikult ringi käia, siis ilmselt kestab. Kui lähebki laiali, siis on lihtsam otsida tugevamaid juppe sinna, kui mingit 850 kasti tikutulega
5.0 on 1000 rpm'i juures 360nm väänet, 3.5 on max 302nm

Postitatud: 27.06.2006 20:02 16
Postitas kapa
kulge see läheb hulluks kätte ära 750 manuaal :S:D

Postitatud: 28.06.2006 00:25 02
Postitas kaspar
hull on hea, mõte sellest on liiga mõnus juba :D

käsikast

Postitatud: 28.06.2006 17:10 21
Postitas UrMas.L
Lähematel nädalatel uurin lähemalt, kuidas see kokku on pandud. Asjaga liigub ringi vanem meeskodanik ja seda juba m6ned aastad. Omalgi on "sportlik huvi" sellevastu.

Postitatud: 28.06.2006 22:50 56
Postitas kapa
te ei jõua siis enam tagumisi rehve osta ju . :roll: ei muretse vaid lihtsalt mainin.

Postitatud: 28.06.2006 22:54 45
Postitas Leho
kapa kirjutas:te ei jõua siis enam tagumisi rehve osta ju . :roll: ei muretse vaid lihtsalt mainin.
nu kui mõni pingutab väga palju siis võib kardaanist kah jagu saada :D

Postitatud: 28.06.2006 22:57 07
Postitas Leho
wirx kirjutas:Pilt

Loodan, et minuga ei juhtu nii, nagu ühe vennikesega, kes tegi 750i manuaaliks ringi... http://www.robertlevinson.com/seven/

Postitatud: 28.06.2006 23:40 17
Postitas aise
pange mingi teistsugune kardaan, mis oleks seest täis vms. see on kõll ilus kruvi :lol:

Postitatud: 29.06.2006 14:37 55
Postitas Jaanus_P
minu teada on täis materjali isegi kergem kruviks keerata kui toru. ehk aitab see, kui teha titaanist kardaan :D . ei tea küll kuidas titaan sellist pinget talub?

Postitatud: 29.06.2006 15:53 44
Postitas Tom
Jaanus_P kirjutas:minu teada on täis materjali isegi kergem kruviks keerata kui toru. ehk aitab see, kui teha titaanist kardaan :D . ei tea küll kuidas titaan sellist pinget talub?
Sul ei ole mingit titaani tarvis, see mootor ei ole midagi ulmelist, lihtsalt stock gardaan on dimensioneeritud väiksemale koormusele.
Mida kergem gardaan seda erksam auto on ja jõu kaod on ka väiksemad.

Postitatud: 30.06.2006 00:04 05
Postitas Def
krt, kõige uuem 750 E32 on 12 aastat vana, ei usu et kõik nendest annavad 220kW ja 450Nm, et ärge nii muretsege, et kardanni jms ta iganes murdub teil :) ärge unustage, et isegi S600 W140 oli manuaal kastiga olemas, ja sel oli sama palju KW, kui bemmil HJ ;)

Postitatud: 04.07.2006 22:37 08
Postitas auktagavarakummis
veits offtopic aga küsiks ära. kas e32 740i v8 nahksisu 92 aasta oma saab olla manuaalkäimariga? mul sõber. tema isa 55 midagi. tal 92 aasta e32 740i v8 nahksisu kõik kellad ja viled ja kui ta tolle ostis mingi aasta pool aastat tagasi läksime sõbraga karvupidi kokku sest ta väitis mulle, et too masin olla manuaal. pole ekspert aga minu teada tehasest midagi sellist ei tulnud. või kui tuli siis mingi baasmudel aga mitte nahksisuga. lõppeks sain toda imelooma oma silmaga näppida. ja täis**** manuaal mis manuaal. 5käik manuaal. taga on suurelt veel mingi hõbekiri G tähe pealt hakkas. nagu erimudel või nii.

seni pole sellele suurt tähelepanu pööranud aga nüüd selle 750i valguses tekkis sportlik huvi, et äkki too kah ümber ehitatud. sõber ise ei teadnud isa tegemisestest midagi. ta tunnistab kõiki marke ja veelvähem huvitab teda autoehitus. peaks vist külla minema. seda tean küll et ta isa endine kolhoosi brigadir :) mine tea äkki ongi kuldnäpp.

Postitatud: 04.07.2006 23:10 17
Postitas raimo_r
neid vist tehti mingi piiratud kogus aga pigem usun, et kas on isearetatud või steptronic hoopis :lol:

Postitatud: 04.07.2006 23:26 44
Postitas Raivo
No olen isegi istunud E32 3.0-is millele oli 4.0 vahele tõstetud, ja täiesti manual :)

Postitatud: 06.07.2006 14:14 00
Postitas auktagavarakummis
terv.

kusjuures võib vabalt olla jah. pealegi pole see 4,0 miskit erilist et las ta jah jääda. v12 5l ja manuaal ikka hoopis käredam variant :)

Postitatud: 12.07.2006 14:48 53
Postitas UrMas.L
Kahjuks teadis selle 750 omanik rääkida vaid, et lammutusest sai ostetud kõik asjad ja vist isegi 500-se kast (5 käiguline) on all.

Postitatud: 13.07.2006 23:19 38
Postitas auktagavarakummis
aga huvitav kas manuaal 5.0 v12 mootorile ennast õigustaks kah. pean silmas juhtu, mil muud modifikatsioonid ei muutu (a'la käredamad nukad ja muid sportmaiustusi) tegemist ju ikkagi tiba teist malli mootoriga. manuaal annab mulle teadaolevalt parimaid tulemusi sellises käredama äkilisema pööretemootori puhul. kuid ma kujutan ette, et v12 pole standardseades teab mis äkiline. mõeldud ikkagi selleks, et boss tagaistmel oma kohvi armani ülikonnale ei puterdaks. seda spidomeetri seierit puhub too v12 illegaalsete kiirusteni lihtsalt oma hullult jõuliste njuutonmeetritega.

mulle endale jääb mulje. et antud teemas läbi käinud vanapapi on lihtsalt tõsine fänn mitte rallimees. ja automaatkast andis tal otsad. siis vaatas, et kuramus automaat maru kirves ja eriti ei leia kah paneme 3,5 manuaali otsa. mõeldud tehtud ja kuna rallimees papi ei ole siis asi vist ka kestab?

aaja siis veel see, et isegi bmw pole vast nii hea masin, et näiteks 90 aasta e32 750-il kõik need hobused mis tehasest tuli alles on.

lihtsalt mõte.

750

Postitatud: 17.07.2006 00:08 43
Postitas UrMas.L
Sportlikust huvist sai uuritud 750 kohta ja selgus, et siiski on tehtud V12 (E32) käsikastiga (ja jalaga siduriga). Nähtavasti on tegu autoga neile, kes automaadile kunagi raha ei leidnud ja kohitsetud variandiga on soostunud. Tänapäeval on E32 muidugi friigi auto ja käsitsi käikude lülitamine omamoodi huvitav harrastus. Isegi lülitan samal masinal (V8,4.0) neid huviga ja keeran aga uusi tükke sellele külge. ...ja kui rahakott hõredaks jääb, liigun japsi "peeretusega" ...ja varsti keeran jälle uusi tükke külge :-)

Re: 750

Postitatud: 17.07.2006 00:35 05
Postitas inc13
UrMas.L kirjutas:Sportlikust huvist sai uuritud 750 kohta ja selgus, et siiski on tehtud V12 (E32) käsikastiga (ja jalaga siduriga). Nähtavasti on tegu autoga neile, kes automaadile kunagi raha ei leidnud ja kohitsetud variandiga on soostunud.
Einoh,irw .. kindel see,et rahalised põhjused selle taga olid :lol:

Postitatud: 17.07.2006 12:00 24
Postitas UrMas.L
inc13, igasuguseid tegelasi on olemas, kes soovitav mingist täiusest vaid osa tarbimiseks saada. Vaata vähe põhjapoole, seal saad näha tõelisi kombinatsioone "täiusest".
Isiklikult mulle on E38 2.5 disla arusaamatu asi, aga see liigub siiski.

Postitatud: 17.07.2006 14:19 31
Postitas Tarmo
UrMas.L kirjutas:Isiklikult mulle on E38 2.5 disla arusaamatu asi, aga see liigub siiski.
Ja päris palju on neid suuri autosid ka manuaal kastiga.