1. leht 1-st

E38 730D probleem käivitusega

Postitatud: 15.08.2017 12:11 19
Postitas marko.koiduste
Tere,

Auto: 2000a E38, 730D 142kw

üleeile keerasin autol võtit ning mitte midagi ei juhtunud, eeldasin esialgu, et viga akus. Laadisin aku üle (täiesti täis) ning nüüd proovisin uuesti, sama seis. Võtit keerates on kuulda kuidas valmistub süüteks, kuid starter ei tee midagi. Kõik muu lülitub ilusti sisse(konditsioneer, jne). Proovisin käivitada ka nii, et võimalikult väike koormus oleks akul, lülitasin konditsioneeri, puhurid, sisevalgustid välja. Aga ikkagi, võtit keerates ei tee midagi.

Kord enne seda on teinud ka nii, et 2-3 korda ei teinud midagi võtit keerates ning neljandal korral läks nagu tavaliselt, hetkega käima.

Mida testida, kontrollida enne, kui uusi osi ostma minna?

Testin õhtul veel akut ka. Mis on madalaim pinge, millega starter käima hakkab?

E: Aku klemmidelt 12.60V, otsustasin edasi proovida. Süüdet sisse pannes on kuulda, kuidas etteandepump teeb tööd, võtit keerates tegi kuskil põhja all(võib-olla kapoti all, see oli kinni) tugevama klõksu. Proovisin mingi oma 5-6 korda ning viimasel korral käivitus hetkest, ilma probleemideta. Milles võib see viga olla?

Marko

Re: E38 730D probleem käivitusega

Postitatud: 15.08.2017 18:42 57
Postitas Volum
Ma ei saanud täpsemalt aru, kas starter käitab mootorit ringi? Või üldse ei tee midagi?

Re: E38 730D probleem käivitusega

Postitatud: 15.08.2017 21:45 06
Postitas darkie
Endal endine e38 tegi ka samamoodi aeg-ajalt. Aitas käigukangi liigutamine, ja siis uuesti P peale tagasi ja käivitus.

Re: E38 730D probleem käivitusega

Postitatud: 16.08.2017 08:23 36
Postitas marko.koiduste
Starter ringi ei käi, selle asemel käib üks tugevam klõps ning seejärel on vaikus. Rääkisin siis inimesega, kes veel sama mootorit on omanud, tegu on siis kas starteri või tõmberelee veaga, emb-kumb jätab oma töö tegemata.

Kas E38 starteri saab ilma muid asju lahti võtmata pealt kätte? E39' kohta selline õpetus: http://www.pelicanparts.com/BMW/techart ... cement.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Ostan täna E-Torxi võtme ka ära ning siis proovin järgi, kes on seda tööd teinud, äkki jagab kogemusi, millega arvestama peaksin.

Re: E38 730D probleem käivitusega

Postitatud: 16.08.2017 08:44 52
Postitas paradiisivares
530d ja 730d samad mootorid. Akujuhtmed kõigepealt maha, satrteril juhtmed küljest ära, poldid lahti ja peaks välja tulema.

Re: E38 730D probleem käivitusega

Postitatud: 16.08.2017 12:38 15
Postitas marko.koiduste
Testisin veel otse starterilt, hakkas kohe ringi käima. Võtmega endiselt plõks. Praeguse seisuga lähen uut tõmbereleed ostma. Midagi muud see tõenäoliselt olla ei tohiks?

Re: E38 730D probleem käivitusega

Postitatud: 16.08.2017 17:07 20
Postitas Volum
Kui plõksumine käib, siis on tõmberelee.

Re: E38 730D probleem käivitusega

Postitatud: 17.08.2017 09:32 50
Postitas Taavi730
Mina omale võtsin sisselaske kolektori maha muidugi ainult eelsüüteküünalde jaoks siis oli rohkem ruumi starter ka juba maha võtta. Aga järgmine päev tuli ainult mootori kate maha, et starter kätte saada.

Re: E38 730D probleem käivitusega

Postitatud: 18.08.2017 21:22 02
Postitas kris282
No kui otse voolu pealeandes toimis, siis tõmberelee OK. Pigem asi tõmberelee ja süüteluku vahelises juhtmes. Ega mingit järelturu alarmi peal pole ?
K.

Re: E38 730D probleem käivitusega

Postitatud: 19.08.2017 00:44 29
Postitas karl1
E38 puhul saab kenasti ligi ilma midagi eemaldamata starterile.

Re: E38 730D probleem käivitusega

Postitatud: 21.08.2017 19:36 10
Postitas Buumer 316i
Endal oli siuke probleem,et starteril olid peenikesed juhtmed lahti ,poldid olid lahti vibranud.

Re: E38 730D probleem käivitusega

Postitatud: 24.08.2017 12:52 39
Postitas marko.koiduste
Tere,

probleem oli tõmbereleega, üks klemmidest(positiivne polt) oli lahti murdunud. Auto sain käima, kui panin süüte sisse ning mutrivõtmega ühendasin starteri + infojuhtme. Parandus oli lihtne - uus tõmberelee. Tõmberelee saab kätte ilma starterit eemaldamata. Kuna tõmberelee südamikku(pidin seda vahetama, sest uuel tõmbereleel oli südamik 1mm väiksem) ma ilma starterit eemaldamata kätte ei saanud(kuigi see oleks teoorias ka võimalik), pidin starteri maha võtma, ka seda sain teha ilusti pealt.

Kes eelpool mainis midagi käigukangi liigutamisega, siis ma usun, et probleem võis olla käigukangi anduris.

Tõmberelee läks maksma 32 .- (Maginox)
Kokku kulus aega umbes 2 tundi, kuid teist korda tehes pakun, et töö võtab umbes 30-60 minutit.

Kellelgi täpsemat huvi tegevuste kohta, siis PM. Teema võib minu poolest lukku panna.