E32 nivoo amortite tööpõhimõte

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
Kasutaja avatar
inzzz
Huviline
Postitusi: 93
Liitunud: 03.06.2007 12:29 16
Peamine sõiduk: BMW 535d 2005
Asukoht: Märjamaa

E32 nivoo amortite tööpõhimõte

Postitus Postitas inzzz »

tekkis siis huvi nende tööpõhimõtte vastu.
kuna enda autol amordid hakkavad õhtale minema siis mõtlesin ka madalduse peale. aga mida teha selle muu kolaga mis sinna amortide juurde kuulub.
tööpõhimõtet teades saaks ise sinna midagi välja nuputada.
:roll:
inz
e61 535d 200kw


See, et sõidan teatud kolme tähelise automargi teatud seeriaga, ei tee veel minust rullnokka.
dts13
Huviline
Postitusi: 103
Liitunud: 09.08.2007 16:57 11

Postitus Postitas dts13 »

Võiks jah siia pikemalt juttu nende kohta panna. Endal ka on natuke amordid õlised (ainult pisut õnneks) ja huvitaks ka mis ja kuidas nende asemele aretada, kui üldse.
Ning huvitaks veel see ka, et kui ainult ette madalduse paneks, siis mis saama hakkab? Amordid hoiavad tagotsa ikka samal kõrgusel, või lasevad ka tagaosa madalamaks.
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8277
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Põhimõtte saad siit teada:
http://www.cadillacfaq.com/faq/answers/pdf/nivomat.pdf
Ja bemmi mõlemad süsteemid (hüdrauliline ja pneumaatiline) on siin lahti seletatud:
http://www.bmwmotorsports.org/BMW_docs/x5selflevel.pdf
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
inzzz
Huviline
Postitusi: 93
Liitunud: 03.06.2007 12:29 16
Peamine sõiduk: BMW 535d 2005
Asukoht: Märjamaa

Postitus Postitas inzzz »

uurisin ja puurisin neid linke. asjalikud. mõte juba hakkas liikuma vaikselt.
see on siis originaal, kuidas asjad tglt on.
Pilt
ja see mis mina välja mõtlesin.
Pilt
punase kasti sees olevad asjad võib rahumeeli prygimäele viia.

inz
Viimati muutis inzzz, 06.03.2008 11:04 18, muudetud 1 kord kokku.
e61 535d 200kw


See, et sõidan teatud kolme tähelise automargi teatud seeriaga, ei tee veel minust rullnokka.
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8277
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

maasu2 kirjutas:Pilt
punase kasti sees olevad asjad võib rahumeeli prygimäele viia.
Ma arvan, et siis peaksid siiski ka Strut'id ära vahetama ja tavalised panema.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
fromme
Huviline
Postitusi: 189
Liitunud: 24.09.2004 11:39 14
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas fromme »

dts13 kirjutas:Võiks jah siia pikemalt juttu nende kohta panna. Endal ka on natuke amordid õlised (ainult pisut õnneks) ja huvitaks ka mis ja kuidas nende asemele aretada, kui üldse.
Ning huvitaks veel see ka, et kui ainult ette madalduse paneks, siis mis saama hakkab? Amordid hoiavad tagotsa ikka samal kõrgusel, või lasevad ka tagaosa madalamaks.
see et nivooamort veits õline on on täiesti normaalne nähtus...muidugi mitte nii, et tilguvad....
dts13
Huviline
Postitusi: 103
Liitunud: 09.08.2007 16:57 11

Postitus Postitas dts13 »

fromme kirjutas:
dts13 kirjutas:Võiks jah siia pikemalt juttu nende kohta panna. Endal ka on natuke amordid õlised (ainult pisut õnneks) ja huvitaks ka mis ja kuidas nende asemele aretada, kui üldse.
Ning huvitaks veel see ka, et kui ainult ette madalduse paneks, siis mis saama hakkab? Amordid hoiavad tagotsa ikka samal kõrgusel, või lasevad ka tagaosa madalamaks.
see et nivooamort veits õline on on täiesti normaalne nähtus...muidugi mitte nii, et tilguvad....
Mul jah natukene on nagu näha, et õline on, aga värsket nagu suures koguses juurde ei tule. Samas kui vahetada vaja on, siis mõtlesin, et vahetan ära - ega see nüüd teinekord kümne tuhande kroonini ulatuvate veermiku ja piduriremontide kõrval midagi nii hullu ka pole :roll:
fromme
Huviline
Postitusi: 189
Liitunud: 24.09.2004 11:39 14
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas fromme »

TIS-is on konkreetne õpetus kuidas nivooamorte tavaliste vastu vahetada, kõik vajaikud jupid jne...jõudu

ja nivooamortide vahetus uute vastu ei ole kümne tuhande kroonini ulatuv lõbu...vaid kui hästi läheb siis ainult 25k...eeldades et muu kõik terve on :?
Kasutaja avatar
Silver_S
Huviline
Postitusi: 347
Liitunud: 12.07.2004 20:46 22
Asukoht: hps/tln
Kontakt:

Postitus Postitas Silver_S »

Kui küsimuseks on ainult tagaosa madaldamine, siis jäta need amordid sinna.
Auto alt leiad ühe hoova millega on võimalik kõrgust reguleerida.
Vaheta alles siis kui amordid täitsa läbi.
BMW 530d -01 142kw Pilt
Kasutaja avatar
Genne
Huviline
Postitusi: 767
Liitunud: 10.06.2007 02:27 33
Asukoht: Järvamaa

Postitus Postitas Genne »

Teemasse sisse küsin, et kas sealt põhja alt hoovast liigutades ja käiva mootoriga on koheselt kõrguse muutus näha? Nimelt enda autol tagumik veits jäik ja liigutasin käiva mootoriga seda reguleerijat, aga miskit ei muutunud. Ja vedrud pole spordikad. Tahan lihtsalt autot pehmemaks...
Räägi tõtt või vähemalt ära valeta.;
E34 94a. 2,5 TDSA Touring
fromme
Huviline
Postitusi: 189
Liitunud: 24.09.2004 11:39 14
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas fromme »

Üldiselt on nii, et auto tagaots peaks jah tõusma kui seda keskmist hooba sealt liigutada....kui aga auto liiga jäik siis asi ilmselt avariireziimis ja tagaots kargab nagu puuvanker...esimene asi mida kontrollida on selle hoova juures olevaid pistikute yhendusi..need kipuvad oksüdeeruma
dts13
Huviline
Postitusi: 103
Liitunud: 09.08.2007 16:57 11

Postitus Postitas dts13 »

Aga tekis ka veel üks küsimus.
Kui nüüd ette panna madaldus, siis peaks tagaots ka ilusti madalamale istuma, aga kas selline asi amortidele halvasti ei mõju? Ühe korra võin neid amorte ju vahetada, aga kord aasta kohta kisuks natuke nukraks juba. Samas loogiliselt ei peaks selline tegevus halvasti mõjuma, kuna üleliigne õli läheb siis ju sinna esimesse reservuaari tagasi ja amorti käik peaks madalamal istumist lubama.
Aga mida rohkem mõtlen, seda rohkem kahtlema hakkan ja segasemaks asi peas läheb :oops:
Kasutaja avatar
Genne
Huviline
Postitusi: 767
Liitunud: 10.06.2007 02:27 33
Asukoht: Järvamaa

Postitus Postitas Genne »

fromme kirjutas:Üldiselt on nii, et auto tagaots peaks jah tõusma kui seda keskmist hooba sealt liigutada....kui aga auto liiga jäik siis asi ilmselt avariireziimis ja tagaots kargab nagu puuvanker...esimene asi mida kontrollida on selle hoova juures olevaid pistikute yhendusi..need kipuvad oksüdeeruma
minu mäletamist mööda selle nivoo regulaatori külge ei läinud juhtmeid, ainult hoob tagasilla stabika vardalt :? või mis...
Räägi tõtt või vähemalt ära valeta.;
E34 94a. 2,5 TDSA Touring
fromme
Huviline
Postitusi: 189
Liitunud: 24.09.2004 11:39 14
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas fromme »

Genne kirjutas:
fromme kirjutas:Üldiselt on nii, et auto tagaots peaks jah tõusma kui seda keskmist hooba sealt liigutada....kui aga auto liiga jäik siis asi ilmselt avariireziimis ja tagaots kargab nagu puuvanker...esimene asi mida kontrollida on selle hoova juures olevaid pistikute yhendusi..need kipuvad oksüdeeruma
minu mäletamist mööda selle nivoo regulaatori külge ei läinud juhtmeid, ainult hoob tagasilla stabika vardalt :? või mis...

Kui nüüd mõtlma hakata siis Sul on vist isegi õigus...andur on eraldi....aga no idee ikkagi sama...liiguta hooba....see andur vist ainult selle jaoks, et lihtsalt aru saada, kas asi toimib....ausalt öeldes tõesti ei mäleta mispidi see asi oli...aga kunagi sai seda värki uuritud ja netis infi küllaltki palju selle kohta!Praregu ei suuda linke oma kogust eraldada...aega ka hetkel vähe...yritan hiljem uuesti otsida


Veel oleks hea, kui kirjutaksid mis Su autol täpselt peal on LAD? EDC?...ja aasta oleks ka hea...
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8277
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Ainus andur, mis seal on, on õõtsa liigse kalde andur. S.t. kui nivoo enam kõrgust reguleerida ei suuda (ülekoormus!) siis hakkab Check-Control'is teade põlema.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
Genne
Huviline
Postitusi: 767
Liitunud: 10.06.2007 02:27 33
Asukoht: Järvamaa

Postitus Postitas Genne »

priitv8 kirjutas:Ainus andur, mis seal on, on õõtsa liigse kalde andur. S.t. kui nivoo enam kõrgust reguleerida ei suuda (ülekoormus!) siis hakkab Check-Control'is teade põlema.
Aga kust siis nivoo süsteem võtab signaali, et muuta rõhku amortides???
Räägi tõtt või vähemalt ära valeta.;
E34 94a. 2,5 TDSA Touring
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8277
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Genne kirjutas:
priitv8 kirjutas:Ainus andur, mis seal on, on õõtsa liigse kalde andur. S.t. kui nivoo enam kõrgust reguleerida ei suuda (ülekoormus!) siis hakkab Check-Control'is teade põlema.
Aga kust siis nivoo süsteem võtab signaali, et muuta rõhku amortides???
See on 100% hüdrauliliselt lahendatud.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
Genne
Huviline
Postitusi: 767
Liitunud: 10.06.2007 02:27 33
Asukoht: Järvamaa

Postitus Postitas Genne »

Siis on jama küll, nimelt oleks vaja tagumist otsa pehmemaks saada. Ka ei usu, et korraga on läbi läinud need kaks rõhuakut. Ja kui miskit ei aita, siis hakkan kasvõi tavaamorte alla toppima
:idea:
Äkki loeb seda teemat mõni E32 omanik Järvamaalt, saame kokku ja saaksin võrrelda autode jäikust... :idea: : Ajaks muidu juttu kah :cool:
Räägi tõtt või vähemalt ära valeta.;
E34 94a. 2,5 TDSA Touring
Vasta