1. leht 1-st

E32 nivoo amortite tööpõhimõte

Postitatud: 11.10.2007 18:15 08
Postitas inzzz
tekkis siis huvi nende tööpõhimõtte vastu.
kuna enda autol amordid hakkavad õhtale minema siis mõtlesin ka madalduse peale. aga mida teha selle muu kolaga mis sinna amortide juurde kuulub.
tööpõhimõtet teades saaks ise sinna midagi välja nuputada.
:roll:
inz

Postitatud: 11.10.2007 18:24 31
Postitas dts13
Võiks jah siia pikemalt juttu nende kohta panna. Endal ka on natuke amordid õlised (ainult pisut õnneks) ja huvitaks ka mis ja kuidas nende asemele aretada, kui üldse.
Ning huvitaks veel see ka, et kui ainult ette madalduse paneks, siis mis saama hakkab? Amordid hoiavad tagotsa ikka samal kõrgusel, või lasevad ka tagaosa madalamaks.

Postitatud: 11.10.2007 22:23 30
Postitas priitv8
Põhimõtte saad siit teada:
http://www.cadillacfaq.com/faq/answers/pdf/nivomat.pdf
Ja bemmi mõlemad süsteemid (hüdrauliline ja pneumaatiline) on siin lahti seletatud:
http://www.bmwmotorsports.org/BMW_docs/x5selflevel.pdf

Postitatud: 12.10.2007 11:00 03
Postitas inzzz
uurisin ja puurisin neid linke. asjalikud. mõte juba hakkas liikuma vaikselt.
see on siis originaal, kuidas asjad tglt on.
Pilt
ja see mis mina välja mõtlesin.
Pilt
punase kasti sees olevad asjad võib rahumeeli prygimäele viia.

inz

Postitatud: 12.10.2007 12:43 32
Postitas priitv8
maasu2 kirjutas:Pilt
punase kasti sees olevad asjad võib rahumeeli prygimäele viia.
Ma arvan, et siis peaksid siiski ka Strut'id ära vahetama ja tavalised panema.

Postitatud: 16.10.2007 17:04 40
Postitas fromme
dts13 kirjutas:Võiks jah siia pikemalt juttu nende kohta panna. Endal ka on natuke amordid õlised (ainult pisut õnneks) ja huvitaks ka mis ja kuidas nende asemele aretada, kui üldse.
Ning huvitaks veel see ka, et kui ainult ette madalduse paneks, siis mis saama hakkab? Amordid hoiavad tagotsa ikka samal kõrgusel, või lasevad ka tagaosa madalamaks.
see et nivooamort veits õline on on täiesti normaalne nähtus...muidugi mitte nii, et tilguvad....

Postitatud: 17.10.2007 21:07 59
Postitas dts13
fromme kirjutas:
dts13 kirjutas:Võiks jah siia pikemalt juttu nende kohta panna. Endal ka on natuke amordid õlised (ainult pisut õnneks) ja huvitaks ka mis ja kuidas nende asemele aretada, kui üldse.
Ning huvitaks veel see ka, et kui ainult ette madalduse paneks, siis mis saama hakkab? Amordid hoiavad tagotsa ikka samal kõrgusel, või lasevad ka tagaosa madalamaks.
see et nivooamort veits õline on on täiesti normaalne nähtus...muidugi mitte nii, et tilguvad....
Mul jah natukene on nagu näha, et õline on, aga värsket nagu suures koguses juurde ei tule. Samas kui vahetada vaja on, siis mõtlesin, et vahetan ära - ega see nüüd teinekord kümne tuhande kroonini ulatuvate veermiku ja piduriremontide kõrval midagi nii hullu ka pole :roll:

Postitatud: 22.10.2007 17:40 50
Postitas fromme
TIS-is on konkreetne õpetus kuidas nivooamorte tavaliste vastu vahetada, kõik vajaikud jupid jne...jõudu

ja nivooamortide vahetus uute vastu ei ole kümne tuhande kroonini ulatuv lõbu...vaid kui hästi läheb siis ainult 25k...eeldades et muu kõik terve on :?

Postitatud: 22.10.2007 19:42 44
Postitas Silver_S
Kui küsimuseks on ainult tagaosa madaldamine, siis jäta need amordid sinna.
Auto alt leiad ühe hoova millega on võimalik kõrgust reguleerida.
Vaheta alles siis kui amordid täitsa läbi.

Postitatud: 23.10.2007 22:11 02
Postitas Genne
Teemasse sisse küsin, et kas sealt põhja alt hoovast liigutades ja käiva mootoriga on koheselt kõrguse muutus näha? Nimelt enda autol tagumik veits jäik ja liigutasin käiva mootoriga seda reguleerijat, aga miskit ei muutunud. Ja vedrud pole spordikad. Tahan lihtsalt autot pehmemaks...

Postitatud: 24.10.2007 17:20 43
Postitas fromme
Üldiselt on nii, et auto tagaots peaks jah tõusma kui seda keskmist hooba sealt liigutada....kui aga auto liiga jäik siis asi ilmselt avariireziimis ja tagaots kargab nagu puuvanker...esimene asi mida kontrollida on selle hoova juures olevaid pistikute yhendusi..need kipuvad oksüdeeruma

Postitatud: 24.10.2007 19:24 45
Postitas dts13
Aga tekis ka veel üks küsimus.
Kui nüüd ette panna madaldus, siis peaks tagaots ka ilusti madalamale istuma, aga kas selline asi amortidele halvasti ei mõju? Ühe korra võin neid amorte ju vahetada, aga kord aasta kohta kisuks natuke nukraks juba. Samas loogiliselt ei peaks selline tegevus halvasti mõjuma, kuna üleliigne õli läheb siis ju sinna esimesse reservuaari tagasi ja amorti käik peaks madalamal istumist lubama.
Aga mida rohkem mõtlen, seda rohkem kahtlema hakkan ja segasemaks asi peas läheb :oops:

Postitatud: 24.10.2007 20:10 19
Postitas Genne
fromme kirjutas:Üldiselt on nii, et auto tagaots peaks jah tõusma kui seda keskmist hooba sealt liigutada....kui aga auto liiga jäik siis asi ilmselt avariireziimis ja tagaots kargab nagu puuvanker...esimene asi mida kontrollida on selle hoova juures olevaid pistikute yhendusi..need kipuvad oksüdeeruma
minu mäletamist mööda selle nivoo regulaatori külge ei läinud juhtmeid, ainult hoob tagasilla stabika vardalt :? või mis...

Postitatud: 26.10.2007 14:36 29
Postitas fromme
Genne kirjutas:
fromme kirjutas:Üldiselt on nii, et auto tagaots peaks jah tõusma kui seda keskmist hooba sealt liigutada....kui aga auto liiga jäik siis asi ilmselt avariireziimis ja tagaots kargab nagu puuvanker...esimene asi mida kontrollida on selle hoova juures olevaid pistikute yhendusi..need kipuvad oksüdeeruma
minu mäletamist mööda selle nivoo regulaatori külge ei läinud juhtmeid, ainult hoob tagasilla stabika vardalt :? või mis...

Kui nüüd mõtlma hakata siis Sul on vist isegi õigus...andur on eraldi....aga no idee ikkagi sama...liiguta hooba....see andur vist ainult selle jaoks, et lihtsalt aru saada, kas asi toimib....ausalt öeldes tõesti ei mäleta mispidi see asi oli...aga kunagi sai seda värki uuritud ja netis infi küllaltki palju selle kohta!Praregu ei suuda linke oma kogust eraldada...aega ka hetkel vähe...yritan hiljem uuesti otsida


Veel oleks hea, kui kirjutaksid mis Su autol täpselt peal on LAD? EDC?...ja aasta oleks ka hea...

Postitatud: 26.10.2007 15:13 52
Postitas priitv8
Ainus andur, mis seal on, on õõtsa liigse kalde andur. S.t. kui nivoo enam kõrgust reguleerida ei suuda (ülekoormus!) siis hakkab Check-Control'is teade põlema.

Postitatud: 26.10.2007 23:49 03
Postitas Genne
priitv8 kirjutas:Ainus andur, mis seal on, on õõtsa liigse kalde andur. S.t. kui nivoo enam kõrgust reguleerida ei suuda (ülekoormus!) siis hakkab Check-Control'is teade põlema.
Aga kust siis nivoo süsteem võtab signaali, et muuta rõhku amortides???

Postitatud: 27.10.2007 00:22 56
Postitas priitv8
Genne kirjutas:
priitv8 kirjutas:Ainus andur, mis seal on, on õõtsa liigse kalde andur. S.t. kui nivoo enam kõrgust reguleerida ei suuda (ülekoormus!) siis hakkab Check-Control'is teade põlema.
Aga kust siis nivoo süsteem võtab signaali, et muuta rõhku amortides???
See on 100% hüdrauliliselt lahendatud.

Postitatud: 27.10.2007 10:26 12
Postitas Genne
Siis on jama küll, nimelt oleks vaja tagumist otsa pehmemaks saada. Ka ei usu, et korraga on läbi läinud need kaks rõhuakut. Ja kui miskit ei aita, siis hakkan kasvõi tavaamorte alla toppima
:idea:
Äkki loeb seda teemat mõni E32 omanik Järvamaalt, saame kokku ja saaksin võrrelda autode jäikust... :idea: : Ajaks muidu juttu kah :cool: