E32 soojendus/jahutus

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
Kasutaja avatar
Alar_P
Huviline
Postitusi: 111
Liitunud: 28.05.2004 11:30 42
Asukoht: Tallinn

E32 soojendus/jahutus

Postitus Postitas Alar_P »

Et sai selline auto siis ostetud ja küsimus siis soojenduse või jahutuse kohta. Seal on kaks valitsat , mõlemal temperatuurid pealekirjutatud 18,20,22,jne. Selline küsimus siis, et kui väljas on 30 kraadi siis kuidas ta selle 18 kraadi saavutab? Töötab ta freooni või mõne muu külmutusagendiga? Või tegemist nii sama soojendusega. Ja mida teeb see keskmine valits? Reguleerib ventika tugevust?
Välja näeb ta siis selline:
Pilt
R4, R6, V6
Kasutaja avatar
Ragnar
Huviline
Postitusi: 1531
Liitunud: 26.04.2003 14:25 24
Peamine sõiduk: E83
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Ragnar »

18 peal lihtsalt soojendus radikasse tosooli ei lasta. puhub niisama külma õhku. (õigemini seda mis väljast saada on)
Kasutaja avatar
Alar_P
Huviline
Postitusi: 111
Liitunud: 28.05.2004 11:30 42
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Alar_P »

Selge
R4, R6, V6
Kasutaja avatar
Silver_S
Huviline
Postitusi: 347
Liitunud: 12.07.2004 20:46 22
Asukoht: hps/tln
Kontakt:

Postitus Postitas Silver_S »

Nagu ka ysna loogiline on, siis
vasakpoolne valits on juhile ja parempoolne kõrvalistujale.
keskmine aga tõepoolest puhuri kiiruse regulliks. (enamasti peerus)
E32 soojendus on yldse väga ebatöökindel.

Veel selline lugu, et soojendusmootoreid on E32 tyypi masinatel mingi
6-7 eri tyypi. :|

OT: Ma vihkan neid koledaid kellasi mida kompu asemele on topitud.
imelik et seitsmestel ka selline asi yldse saab olla :shock:
BMW 530d -01 142kw Pilt
inc13

Postitus Postitas inc13 »

sau kirjutas:
E32 soojendus on yldse väga ebatöökindel.
:
Ei saa kuidagi nõustuda väitega .....
Kasutaja avatar
Kristjan_K
Huviline
Postitusi: 1780
Liitunud: 04.06.2004 17:31 37
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Kristjan_K »

mul siis selline küsimus, vanamees kuritis, et masin ei lähe talvel soojaks(ei hakka sisse sooja puhuma), kas on midagi kottis või peakski olema?

täh
Kasutaja avatar
Charly
Huviline
Postitusi: 509
Liitunud: 08.01.2004 10:27 00
Asukoht: Tallinn, Kristiine

Postitus Postitas Charly »

Enamikel sellistest juhtudest tuleks need magnetklapid lihtsalt ära puhastada.....aastate jooksul on piix peale kogunenud, ning magnetväli läbi pasa ei tungi
ex-Audi A2, ex-Fleetwood, ex-GT4, ex-944
525 ´94 & Hybrid ´08
56 201 649
Kasutaja avatar
BMW 735i
Huviline
Postitusi: 6
Liitunud: 11.03.2004 14:36 50
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas BMW 735i »

Risustan küll teise mehe teemat, aga milles võib E 32-l viga olla kui ta ei taha enam külma puhuda.Tempi reguleerimisele ei allu enam üldse.
Kasutaja avatar
Silver_S
Huviline
Postitusi: 347
Liitunud: 12.07.2004 20:46 22
Asukoht: hps/tln
Kontakt:

Postitus Postitas Silver_S »

Ise pakuks välja, et viga on siis kas juhtplokis (see kus rekullimis nupud on)
Või siis teine variant, et klapid mis reguleerivad, kui palju soendus radikasse tuleb tosooli,
on pesades kinni (juhtub ysna sageli).
Asuvad need klapid kapoti all kaitsme ploki kõrval.
Aruta lahti vaata kas saad liikuma ;)
BMW 530d -01 142kw Pilt
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8274
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Lisaks veel võimalus, et lihtsalt ühendus nende magnetklappide ja juhtloogika vahel puudub (kontrolli kaableid/pistikuid).
Saksa insenerid näe arvasid, et soe auto on parem kui külm. Seega, kui klappidele pinget peale ei tule on nad lahti. Jahedamaks saamiseks piiratakse sooja vee voolu nendele klappidele sulgemisimpulsse andes. Selle pärast nad ka kuuldavalt tiksuvad, kui asi töökorras on.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
BMW 735i
Huviline
Postitusi: 6
Liitunud: 11.03.2004 14:36 50
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas BMW 735i »

Ma ise kardan ka,et ikka need klapid teevad nalja, sest pole seda jahedamat õhku ju eelmisest suvest saadik vaja läinud ja seega arvatavasti kinni jäänud.Eks siis peale amordivahetust tuleb see ära teha.
Kasutaja avatar
Ailer
Huviline
Postitusi: 322
Liitunud: 01.10.2003 13:38 37
Asukoht: Lõunamaa

Postitus Postitas Ailer »

nende klappide ja rullikute vahel on veel nn aju, mis võib ka tõbine olla
marcc
Huviline
Postitusi: 52
Liitunud: 16.07.2004 19:13 07
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas marcc »

Kas E34 on ka need klapid samas kohas?Mul täpselt sama jama, tuleb ainult kuuma õhku.Ja kui need kolm klappi, mis seal regullimis nuppude juures on , kinni keeran, siis tundub nagu kuumataks makki tagant poolt.Kas on loogiline et nii võib teha?
beumer
Huviline
Postitusi: 144
Liitunud: 31.07.2007 19:07 01
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas beumer »

.
Viimati muutis beumer, 22.04.2012 00:08 15, muudetud 1 kord kokku.
mccar
Huviline
Postitusi: 20
Liitunud: 08.08.2007 16:52 56
Asukoht: viljandimaa

Postitus Postitas mccar »

Probleem nimelt as kõrvaistuja tempreatuuri nupp ei tööta üldsegi(ei mõjuta õhku, paned juhgile külma õhu tuleb mõlemast külma ja sooja siis mõlemast sooja(jalgadele)
sama mure
Kasutaja avatar
Genne
Huviline
Postitusi: 767
Liitunud: 10.06.2007 02:27 33
Asukoht: Järvamaa

Postitus Postitas Genne »

Silver_S kirjutas:Ise pakuks välja, et viga on siis kas juhtplokis (see kus rekullimis nupud on)
Või siis teine variant, et klapid mis reguleerivad, kui palju soendus radikasse tuleb tosooli,
on pesades kinni (juhtub ysna sageli).
Asuvad need klapid kapoti all kaitsme ploki kõrval.
Aruta lahti vaata kas saad liikuma ;)
Kas samal põhjusel võib olla et ainult kõrvalistuja külmetab (et mõlemale poolele on oma klappide süsteem)?
Räägi tõtt või vähemalt ära valeta.;
E34 94a. 2,5 TDSA Touring
kivimugi
Huviline
Postitusi: 781
Liitunud: 13.03.2006 16:13 14

Postitus Postitas kivimugi »

endal probleem selline et kui vent täisvõimsuse peale keritud siis puhub nagu liiga nadilt vähe, esiakengi ei taha eriti udust esiklaasigi puhtaks teha eriti!
ja sooja tuleb kah näpuotsaga!
inimene kellelt auto ostsin ütles et salongifilter väga ammu vahetatud ja see must. on see siis tõepärane ja kuidas seda vahetada!
autoks e32 93a. 730!
kivimugi
Huviline
Postitusi: 781
Liitunud: 13.03.2006 16:13 14

Postitus Postitas kivimugi »

kivimugi kirjutas:endal probleem selline et kui vent täisvõimsuse peale keritud siis puhub nagu liiga nadilt vähe, esiakengi ei taha eriti udust esiklaasigi puhtaks teha eriti!
ja sooja tuleb kah näpuotsaga!
inimene kellelt auto ostsin ütles et salongifilter väga ammu vahetatud ja see must. on see siis tõepärane ja kuidas seda vahetada!
autoks e32 93a. 730!
korda sain. oligi kole must filter :)
HannesT
Huviline
Postitusi: 541
Liitunud: 13.11.2007 11:54 50
Peamine sõiduk: E38
Asukoht: Räpina vald

Postitus Postitas HannesT »

Ot kas siis 7er on soojendus nii, et seguleeritakse kraaniga tosooli voolu radikasse? Nagu sigullil? Tavaliselt autodel ikka käib tosool koguaeg radikast läbi ja külma tehakse nii, et ei lasta õhku läbi radika vaid läheb mingi klapp ette ja õhk tuleb otse väljas. Kas siis näpuga liigutatav rullik ei ole trossiga kusagil küljes vaid vahel on elektroonika ja väiksed mootorid jne?
Kasutaja avatar
Sten
Huviline
Postitusi: 996
Liitunud: 02.07.2007 16:55 24
Peamine sõiduk: Trafic
Asukoht: Linn
Kontakt:

Postitus Postitas Sten »

Oled asjast õieti aru saanud --- just nagu sigullil
:)
Aint natuke teistmoodi, et ei ole mitte üks tilkuv kraan vaid on magnetklapid (kaitsmekarbi kõrval mootoriruumis) ja neid juhivadki rullukud..
HannesT
Huviline
Postitusi: 541
Liitunud: 13.11.2007 11:54 50
Peamine sõiduk: E38
Asukoht: Räpina vald

Postitus Postitas HannesT »

Magnetklapp vist siis lekkimise ja kulumiskindel, erinevalt kraanist. Aga mis juhib seda, KUHU õhku puhutakse(klaas, jalad jne)? Kas reguleerimisrulliku ja klapi vahel on tross või midagi keerulisemat?
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8274
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Auto küttesüsteemi saabki pmst kahel viisil ehitada: kas vee- või õhu poolt reguleerides. BMW-del on minu teada mõlemat kasutatud.
Aga E32-E39 on kindlasti vee poolel reguleeritud. See on ka ses mõttes lihtne ja lollikindel, et kui on mingi elektri viga, siis on vähemalt maks küte ja tuba soe, mitte külm.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
Sten
Huviline
Postitusi: 996
Liitunud: 02.07.2007 16:55 24
Peamine sõiduk: Trafic
Asukoht: Linn
Kontakt:

Postitus Postitas Sten »

HannesT kirjutas:Magnetklapp vist siis lekkimise ja kulumiskindel, erinevalt kraanist. Aga mis juhib seda, KUHU õhku puhutakse(klaas, jalad jne)? Kas reguleerimisrulliku ja klapi vahel on tross või midagi keerulisemat?
Kulumiskindlaid asju ei ole .

Seda kuhu õhk suunatakse juhivad väiksed mootorid avades ja sulgedes erinevaid klappe ja mootoreid juhib elekter , niiet rullikute ja mootorite vahel trosse ei ole , nii toimib vähemalt Siemensi plokk , kuid ei usu et
Behri oma erinevalt toimib.
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8274
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Lihtsamatel plokkidel käivad osa õhuklappe ikka trossiga ka. Eriti, kui üleval/keskel/all jaotus on teostatud liuguritega. Popimatel on õhujaotus (seega ka klapid) tehtud klahvidega.
Rullikud on ainult õhukoguse (salongiventika kiiruse) ja temperatuuri (vee hulk läbi salongiradika) reguleerimiseks kliimaautomaatikal ja see on ka täiselektrooniline.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
Sten
Huviline
Postitusi: 996
Liitunud: 02.07.2007 16:55 24
Peamine sõiduk: Trafic
Asukoht: Linn
Kontakt:

Postitus Postitas Sten »

Huvitav ei teadnudki..

Kas ka E 32 on olemas plokke mis käivad trossidega ? :o
Vasta