1. leht 1-st

E32 soojendus/jahutus

Postitatud: 03.06.2004 16:51 19
Postitas Alar_P
Et sai selline auto siis ostetud ja küsimus siis soojenduse või jahutuse kohta. Seal on kaks valitsat , mõlemal temperatuurid pealekirjutatud 18,20,22,jne. Selline küsimus siis, et kui väljas on 30 kraadi siis kuidas ta selle 18 kraadi saavutab? Töötab ta freooni või mõne muu külmutusagendiga? Või tegemist nii sama soojendusega. Ja mida teeb see keskmine valits? Reguleerib ventika tugevust?
Välja näeb ta siis selline:
Pilt

Postitatud: 03.06.2004 17:49 20
Postitas Ragnar
18 peal lihtsalt soojendus radikasse tosooli ei lasta. puhub niisama külma õhku. (õigemini seda mis väljast saada on)

Postitatud: 03.06.2004 19:14 51
Postitas Alar_P
Selge

Postitatud: 14.07.2004 22:40 32
Postitas Silver_S
Nagu ka ysna loogiline on, siis
vasakpoolne valits on juhile ja parempoolne kõrvalistujale.
keskmine aga tõepoolest puhuri kiiruse regulliks. (enamasti peerus)
E32 soojendus on yldse väga ebatöökindel.

Veel selline lugu, et soojendusmootoreid on E32 tyypi masinatel mingi
6-7 eri tyypi. :|

OT: Ma vihkan neid koledaid kellasi mida kompu asemele on topitud.
imelik et seitsmestel ka selline asi yldse saab olla :shock:

Postitatud: 14.07.2004 23:29 20
Postitas inc13
sau kirjutas:
E32 soojendus on yldse väga ebatöökindel.
:
Ei saa kuidagi nõustuda väitega .....

Postitatud: 14.07.2004 23:48 27
Postitas Kristjan_K
mul siis selline küsimus, vanamees kuritis, et masin ei lähe talvel soojaks(ei hakka sisse sooja puhuma), kas on midagi kottis või peakski olema?

täh

Postitatud: 15.07.2004 20:28 46
Postitas Charly
Enamikel sellistest juhtudest tuleks need magnetklapid lihtsalt ära puhastada.....aastate jooksul on piix peale kogunenud, ning magnetväli läbi pasa ei tungi

Postitatud: 25.07.2004 23:25 10
Postitas BMW 735i
Risustan küll teise mehe teemat, aga milles võib E 32-l viga olla kui ta ei taha enam külma puhuda.Tempi reguleerimisele ei allu enam üldse.

Postitatud: 26.07.2004 01:10 11
Postitas Silver_S
Ise pakuks välja, et viga on siis kas juhtplokis (see kus rekullimis nupud on)
Või siis teine variant, et klapid mis reguleerivad, kui palju soendus radikasse tuleb tosooli,
on pesades kinni (juhtub ysna sageli).
Asuvad need klapid kapoti all kaitsme ploki kõrval.
Aruta lahti vaata kas saad liikuma ;)

Postitatud: 26.07.2004 14:20 09
Postitas priitv8
Lisaks veel võimalus, et lihtsalt ühendus nende magnetklappide ja juhtloogika vahel puudub (kontrolli kaableid/pistikuid).
Saksa insenerid näe arvasid, et soe auto on parem kui külm. Seega, kui klappidele pinget peale ei tule on nad lahti. Jahedamaks saamiseks piiratakse sooja vee voolu nendele klappidele sulgemisimpulsse andes. Selle pärast nad ka kuuldavalt tiksuvad, kui asi töökorras on.

Postitatud: 26.07.2004 17:14 39
Postitas BMW 735i
Ma ise kardan ka,et ikka need klapid teevad nalja, sest pole seda jahedamat õhku ju eelmisest suvest saadik vaja läinud ja seega arvatavasti kinni jäänud.Eks siis peale amordivahetust tuleb see ära teha.

Postitatud: 27.07.2004 12:23 38
Postitas Ailer
nende klappide ja rullikute vahel on veel nn aju, mis võib ka tõbine olla

Postitatud: 31.07.2004 17:11 22
Postitas marcc
Kas E34 on ka need klapid samas kohas?Mul täpselt sama jama, tuleb ainult kuuma õhku.Ja kui need kolm klappi, mis seal regullimis nuppude juures on , kinni keeran, siis tundub nagu kuumataks makki tagant poolt.Kas on loogiline et nii võib teha?

Postitatud: 05.11.2007 17:31 53
Postitas beumer
.

Postitatud: 11.11.2007 21:15 22
Postitas mccar
Probleem nimelt as kõrvaistuja tempreatuuri nupp ei tööta üldsegi(ei mõjuta õhku, paned juhgile külma õhu tuleb mõlemast külma ja sooja siis mõlemast sooja(jalgadele)
sama mure

Postitatud: 12.11.2007 21:18 23
Postitas Genne
Silver_S kirjutas:Ise pakuks välja, et viga on siis kas juhtplokis (see kus rekullimis nupud on)
Või siis teine variant, et klapid mis reguleerivad, kui palju soendus radikasse tuleb tosooli,
on pesades kinni (juhtub ysna sageli).
Asuvad need klapid kapoti all kaitsme ploki kõrval.
Aruta lahti vaata kas saad liikuma ;)
Kas samal põhjusel võib olla et ainult kõrvalistuja külmetab (et mõlemale poolele on oma klappide süsteem)?

Postitatud: 27.11.2007 08:41 40
Postitas kivimugi
endal probleem selline et kui vent täisvõimsuse peale keritud siis puhub nagu liiga nadilt vähe, esiakengi ei taha eriti udust esiklaasigi puhtaks teha eriti!
ja sooja tuleb kah näpuotsaga!
inimene kellelt auto ostsin ütles et salongifilter väga ammu vahetatud ja see must. on see siis tõepärane ja kuidas seda vahetada!
autoks e32 93a. 730!

Postitatud: 28.11.2007 13:54 37
Postitas kivimugi
kivimugi kirjutas:endal probleem selline et kui vent täisvõimsuse peale keritud siis puhub nagu liiga nadilt vähe, esiakengi ei taha eriti udust esiklaasigi puhtaks teha eriti!
ja sooja tuleb kah näpuotsaga!
inimene kellelt auto ostsin ütles et salongifilter väga ammu vahetatud ja see must. on see siis tõepärane ja kuidas seda vahetada!
autoks e32 93a. 730!
korda sain. oligi kole must filter :)

Postitatud: 28.11.2007 17:32 31
Postitas HannesT
Ot kas siis 7er on soojendus nii, et seguleeritakse kraaniga tosooli voolu radikasse? Nagu sigullil? Tavaliselt autodel ikka käib tosool koguaeg radikast läbi ja külma tehakse nii, et ei lasta õhku läbi radika vaid läheb mingi klapp ette ja õhk tuleb otse väljas. Kas siis näpuga liigutatav rullik ei ole trossiga kusagil küljes vaid vahel on elektroonika ja väiksed mootorid jne?

Postitatud: 29.11.2007 20:20 12
Postitas Sten
Oled asjast õieti aru saanud --- just nagu sigullil
:)
Aint natuke teistmoodi, et ei ole mitte üks tilkuv kraan vaid on magnetklapid (kaitsmekarbi kõrval mootoriruumis) ja neid juhivadki rullukud..

Postitatud: 29.11.2007 23:04 47
Postitas HannesT
Magnetklapp vist siis lekkimise ja kulumiskindel, erinevalt kraanist. Aga mis juhib seda, KUHU õhku puhutakse(klaas, jalad jne)? Kas reguleerimisrulliku ja klapi vahel on tross või midagi keerulisemat?

Postitatud: 29.11.2007 23:06 22
Postitas priitv8
Auto küttesüsteemi saabki pmst kahel viisil ehitada: kas vee- või õhu poolt reguleerides. BMW-del on minu teada mõlemat kasutatud.
Aga E32-E39 on kindlasti vee poolel reguleeritud. See on ka ses mõttes lihtne ja lollikindel, et kui on mingi elektri viga, siis on vähemalt maks küte ja tuba soe, mitte külm.

Postitatud: 03.12.2007 20:50 07
Postitas Sten
HannesT kirjutas:Magnetklapp vist siis lekkimise ja kulumiskindel, erinevalt kraanist. Aga mis juhib seda, KUHU õhku puhutakse(klaas, jalad jne)? Kas reguleerimisrulliku ja klapi vahel on tross või midagi keerulisemat?
Kulumiskindlaid asju ei ole .

Seda kuhu õhk suunatakse juhivad väiksed mootorid avades ja sulgedes erinevaid klappe ja mootoreid juhib elekter , niiet rullikute ja mootorite vahel trosse ei ole , nii toimib vähemalt Siemensi plokk , kuid ei usu et
Behri oma erinevalt toimib.

Postitatud: 03.12.2007 22:45 53
Postitas priitv8
Lihtsamatel plokkidel käivad osa õhuklappe ikka trossiga ka. Eriti, kui üleval/keskel/all jaotus on teostatud liuguritega. Popimatel on õhujaotus (seega ka klapid) tehtud klahvidega.
Rullikud on ainult õhukoguse (salongiventika kiiruse) ja temperatuuri (vee hulk läbi salongiradika) reguleerimiseks kliimaautomaatikal ja see on ka täiselektrooniline.

Postitatud: 07.12.2007 18:25 38
Postitas Sten
Huvitav ei teadnudki..

Kas ka E 32 on olemas plokke mis käivad trossidega ? :o