Küsimus 730i mootori töö kohta?

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
Marko_J
Huviline
Postitusi: 510
Liitunud: 30.09.2002 22:04 59
Asukoht: Tln

Küsimus 730i mootori töö kohta?

Postitus Postitas Marko_J »

Asi nimelt selles et sooviks teada saada kas töötava mootori korral õli korgi maha võtmisel peab mootor jätkama tööd ühtlaselt või nagu hing oleks kinni???
Autox siis 730 ´88 (138 kw).
Tegelikult huvitaks sama asi ka 525 kohta (88-90a.)
Eerik_K
Huviline
Postitusi: 415
Liitunud: 22.10.2002 12:00 02
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Eerik_K »

Ytlen nii ma kruvinud korki maha 2'l 730i autol korki maha
üks minu teine aga tuttava masin
üks oli 92a teine 90a
Kumbki pöördeid ei muutnud
Ma ka imestasin ja küll midagi erilist ei täheldanud et oleks hullem vms Samas paljud räägivad et ebanormaalne

Olen ka m50 neid omajagu maha võtnud ja kõik olid pöördeid muutnud, seda tegevust tegin kui otsisin autot endale ja vaatasin tyypiliselt lihtsalt autot

PS! MARKO su E34'l ka M30 3,0L räägi kuidas sul on mul ka huvitav, ehk nii peabki olema M30'l?
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

[quote][i]Algselt postitas Marko_J[/i]
Asi nimelt selles et sooviks teada saada kas töötava mootori korral õli korgi maha võtmisel peab mootor jätkama tööd ühtlaselt või nagu hing oleks kinni???
Autox siis 730 ´88 (138 kw).
Tegelikult huvitaks sama asi ka 525 kohta (88-90a.) [/quote]

KW järgi on M30 mootoriga 730? Peab küll pöördeid
muutma, nii õlikorgi, õlivarda või muu augu
lahtivõtmisel mis laseb välisõhu karterisüsteemi.
Pöörded langevad ja mootor hakkab lonkama.
Kasutaja avatar
Martti
Huviline
Postitusi: 327
Liitunud: 07.01.2003 18:24 25
Asukoht: Tallinna oblast
Kontakt:

Postitus Postitas Martti »

Pöörded peavad natuke kõikuma küll jah, minu 730 ´88 hakkasid küll.
Eerik_K
Huviline
Postitusi: 415
Liitunud: 22.10.2002 12:00 02
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Eerik_K »

Aga kohe kysimus?
Aga kui ei kõigu milles siis probleem?
Õli auto ei söö: 7000Km-300ml
Musta tagant ei viska ega midagi...
Pöörded on muidu tõstetud 1000p/min vist kulunud nukkvõlli pärast aga mootor töötab küll 1000p/min juures väga yhtlaselt
Kasutaja avatar
Martti
Huviline
Postitusi: 327
Liitunud: 07.01.2003 18:24 25
Asukoht: Tallinna oblast
Kontakt:

Postitus Postitas Martti »

Mul töötas 700rpm ja läbisõit oli vähemalt 310000km. Võib olla kõrgemate pööretega ei kõigugi?
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

[quote][i]Algselt postitas Eerik_K[/i]
Aga kohe kysimus?
Aga kui ei kõigu milles siis probleem?
Õli auto ei söö: 7000Km-300ml
Musta tagant ei viska ega midagi...
Pöörded on muidu tõstetud 1000p/min vist kulunud nukkvõlli pärast aga mootor töötab küll 1000p/min juures väga yhtlaselt [/quote]

Tõstetud pööretega ei hakka nähtavasti. Kui
seal on mehhaaniliselt tõstetud nt seguklapi
asendi muutmisega, siis ei teki ajus tühikäigu
lülitust (TPS-s on selleks eraldi microswitch).

Sellepärast ei lonka. Tühikäik kasutab suures
osas "karterituult", sellest ka see lonkamine
kui korgid maha võtad või kuskil õhuleke on
Marko_J
Huviline
Postitusi: 510
Liitunud: 30.09.2002 22:04 59
Asukoht: Tln

Postitus Postitas Marko_J »

Aga kuidas 525-ga lood on?

Need kaks (730 või 525) on kõige enam tõenäolisemad autod mis endale järgmiseks soetan ja seega teeks veidike uuringut, mida silmas pidada ostmisel???

Seega ka igasugu muu inff peale mootori teretulnud...
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

[quote][i]Algselt postitas Marko_J[/i]
Aga kuidas 525-ga lood on?
Need kaks (730 või 525) on kõige enam tõenäolisemad autod mis endale järgmiseks soetan ja seega teeks veidike uuringut, mida silmas pidada ostmisel???
Seega ka igasugu muu inff peale mootori teretulnud... [/quote]

Oleneb mis 525 on, kas 12 või 24V.....
Kui rahaline piirang peal, siis võtta kõige
suurema mahuga algmaterjal võimalikult väikses
keres, seega tavaautodest siis e34 535. Ei
näe pointi 525 mootori tuunimiseks 535 tasemele
selleks 30 000 kulutades. Lihtsam ja odavam
on võtta suurem mootor.

Vt marguse auto threadi, seal sai seda mootorit
pikal mämmutatud
Kasutaja avatar
Martin_R
Huviline
Postitusi: 451
Liitunud: 13.01.2003 16:57 38
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Martin_R »

Tartu automüüjad ütlevad lihtsalt nii, et kui pöörded ujuma ei hakka, sii on katreri tuulutus kinni/umbes. Kui hakkavad ujuma, siis ei näita see ka muud, kui et tuulutus on korras.

Ise ei targuta sel teemal, kuna ei tea mootori ehitust nii palju.

Enda 730 '88 sureb esimese hooga peaagu välja, kui korgi maha võtad. Siis veab end uuesti käima ja lonkab kuidagi vaevaliselt.
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

[quote][i]Algselt postitas Martin_R[/i]
Tartu automüüjad ütlevad lihtsalt nii, et kui pöörded ujuma ei hakka, sii on katreri tuulutus kinni/umbes. Kui hakkavad ujuma, siis ei näita see ka muud, kui et tuulutus on korras.

Ise ei targuta sel teemal, kuna ei tea mootori ehitust nii palju.

Enda 730 '88 sureb esimese hooga peaagu välja, kui korgi maha võtad. Siis veab end uuesti käima ja lonkab kuidagi vaevaliselt. [/quote]

Tundub kuidagi "müügijutt" olevat.
Kinnise tuulutusega peaks üldse välja surema
Tegelikkuses on ebaühtlase tühikäigu (kulunud
nukkvõll, erinev kompressioon vms) tühikäigu
pööret peale keeratud et tühikäigu lülitus
kaob, mootor hakkab 1000 p/min käima ja kogu
õhk käib läbi praokil segusiibri. Ostjale
räägitakse muidugi udu, et vahetad õli ja
vsjoo:( Tühikäigusüsteem koosneb uuema aja
M30 mootoril kuskil 15 mm sisemõõduga paarist
voolikust, mille umbeajamiseks peab küll
sinna midagi ise toppima.
Kasutaja avatar
Martti
Huviline
Postitusi: 327
Liitunud: 07.01.2003 18:24 25
Asukoht: Tallinna oblast
Kontakt:

Postitus Postitas Martti »

Kle mul oli naise autol 528 E39 karterituulutusklapp täiesti umbes, ainult õli võttis aga sõitis küll. Sai ära vahetatud, õli võtab edasi järelikult tuleb vist klapisäärte kallale asuda, aga mitte sellest ei tahtnud ma täna teile rääkida...
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

[quote][i]Algselt postitas Martti[/i]
Kle mul oli naise autol 528 E39 karterituulutusklapp täiesti umbes, ainult õli võttis aga sõitis küll. Sai ära vahetatud, õli võtab edasi järelikult tuleb vist klapisäärte kallale asuda, aga mitte sellest ei tahtnud ma täna teile rääkida... [/quote]

Äkki vahetaks õlifirmat.....nt VW ja Audi
uuemad viieklapilised mootorid on millegipärast
allergilised mõnede õlide suhtes-ühte võtab
ja teist mitte.

Karterituulutusklapp oli umbes äkki sellest
valgest vahust...? Kunagi sama probleem BP
Visco poolsündiga juhtus. Pool talve ajasin
"tosoolileket" taga. Tegelikkuses oli see
õli mingi erilise niiskusekogumise võimega
ning ködi ummistas kõik augud ära.
hanno
Huviline
Postitusi: 4711
Liitunud: 01.10.2002 11:41 05
Peamine sõiduk: BMW 520d
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas hanno »

Kas sellise mure puhul siis tasub proovida mõnda teist õli?
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

[quote][i]Algselt postitas hanno[/i]
Kas sellise mure puhul siis tasub proovida mõnda teist õli? [/quote]

Õlikulus olen ise tähele pannud, et VW TDI
mootori võttis Shelli sünti 2l õlivahetuse
peale, valvoline kahaneb kõvasti visamalt.
Lihtsalt on nii. Et mittesuitsev 99 mootor
läbisõiduga 120 000 km võtab 15 000 km peale
2 liitrit õli on ju ebanormaalne? Kindlasti
mitte mootorist tingitud.

Vahutamisega oli peres 2 autoga jama, BP
poolsünt, Valvoline poolsündiga ei tead-
nud sellest midagi....lihtsalt sattus mii
Marko_J
Huviline
Postitusi: 510
Liitunud: 30.09.2002 22:04 59
Asukoht: Tln

Postitus Postitas Marko_J »

[quote][i]Algselt postitas Aare[/i]
[quote][i]Algselt postitas Marko_J[/i]
Aga kuidas 525-ga lood on?
Need kaks (730 või 525) on kõige enam tõenäolisemad autod mis endale järgmiseks soetan ja seega teeks veidike uuringut, mida silmas pidada ostmisel???
Seega ka igasugu muu inff peale mootori teretulnud... [/quote]

Oleneb mis 525 on, kas 12 või 24V.....
Kui rahaline piirang peal, siis võtta kõige
suurema mahuga algmaterjal võimalikult väikses
keres, seega tavaautodest siis e34 535. Ei
näe pointi 525 mootori tuunimiseks 535 tasemele
selleks 30 000 kulutades. Lihtsam ja odavam
on võtta suurem mootor.

Vt marguse auto threadi, seal sai seda mootorit
pikal mämmutatud [/quote]

Pidasin silmas 12V mootorit, et kuidas sellel pöörded käituvad õli korgi maha keeramisel...eriti suurema mahuga kui 2,5 ei ole mul mõtet 5-seeriat osta sest 525 on kõige parema kütusekulu/kiirusega suhtega mudel...
PS!!! ei ole plaanis mingit mootori tuuningut, lihtsalt igapäeva sõiduks on autot vaja.
Vasta