1. leht 1-st

F13

Postitatud: 01.02.2019 09:47 44
Postitas MH112
Hei foorumlased! Sai üle 10´ne aasta endale taaskord sõiduk soetatud ja selleks siis 640i coupe. Lasen tal kohe kõik vedelikud ära vahetada, kuna masin tuli soojalt maalt ja juba oligi probleem salongi soojendamisega. Kuid tekkis vastakaid arvamusi õli vahetuse kohta käigukastis, tehas ei näe ette et seda peaks vahetama hoolduste käigus, ehk siis nö eluaegne õli sees, sõidukil 238 000 km kellal ja vaevalt seda siis vahetatud on (vähemalt ma hetkel ei ole liiga pingsalt hooldusraamatut vaadanud, et milline see kastike seal peaks olema, mis sellist vahetust näitaks ja linnuke sees oleks). Ühed arvavad, et tuleks ikka ära vahetada ja teised, et kui tõrkeid ei esine, siis ära parem puuduta. Probleem on ka ukseklaasiga, nimelt kui lased täitsa alla ja tahad ühe korraga ta uuesti kinni saada, siis tekib poole peal tõrge ja klaas läheb uuesti alla. Tõksutades saab akna kenasti kinni, kas võib olla miski lihtne viga lülitis?

Suured tänud info eest ja kommentaare paluks kogemuste põhjal.

MH

Re: F13

Postitatud: 03.02.2019 16:21 26
Postitas Volum
Kastiõli tasub ikka vahetada.
Klaasi puhul on variante kaks - siini määrded on ära kuivanud või klaasi on valesti reguleeritud.

Re: F13

Postitatud: 17.02.2019 12:56 21
Postitas A.Karro
Uus õli a filter ikka kastile. Dünaamiliselt pole vaja loputada ning tavaline õlivahetus hea küll. See eluaeg ongi 300tuh km ja siis aeg kasti remondi jaoks. ZF näeb ette iga 80-120tuh km õlivahetuse. Meie kliimas pigem siiski iga 80 oleks ok.

Re: F13

Postitatud: 07.03.2019 19:17 09
Postitas MH112
ei usu neid eluaegseid õlisid, lasin pesu ära teha ja uus põhi filtriga külge.

Re: F13

Postitatud: 13.03.2020 19:04 50
Postitas harmani
Kas tegid dünaamilise?

Re: F13

Postitatud: 15.03.2020 22:52 47
Postitas tafkin
Tere

Endal sama küsimus, kas teha dünaamiline või tavaline (autoks 650i xDrive Coupe 2012a.)?

Re: F13

Postitatud: 16.03.2020 11:38 02
Postitas harmani
Tere

BMW, ütleb et käigukastil pole vaja õli vahetada. Samas räägitakse, et käigukasti tootja ise soovitab mingi 50k? pealt juba õli vahetada. Kui on kaasaegne käigukast ja ilmselgeid probleeme ei esine käikude vahetamisel, siis ilmselt pole vaja dünaamilist teha, võib lihtsalt vahetada õli ära ja sellest juba piisab.
Ma ei saagi aru miks dünaamilist ei soovitata teha, pidavat kastis kõik selle sita käima tõmbama ja siis edaspidi kahjulikum?

Samas kui mitte dünaamilise puhul jääb sinna kasti veel päris palju sisse, siis mis mõte sellel üldse on? :D Nii palju küsimuse,pole spets..

Re: F13

Postitatud: 17.03.2020 16:59 10
Postitas soz
Vaheta õli nagu õli ikka vahetatakse. Ei ole vaja mingit dünaamilist. Kastitootjad ise ei propageeri sellist lahendust ja seega on üpris arusaamatu selle viimase aja populaarsus.

Ja ei ole asi selles, et see kuidagi halvem oleks vaid lihtsalt ebavajalik.

Re: F13

Postitatud: 17.03.2020 22:08 15
Postitas Volum
ZF esindused saksamaal pakuvad ka dünaamilist.

Re: F13

Postitatud: 18.03.2020 11:46 31
Postitas PeeterA
Dünaamilise eelis ju selles, et kogu õlimaht süsteemis vahetatakse välja värske vastu. Täitsa puhtaks ei saa väidetavalt ka dünaamilisega. Osa kulumisjääke ei tule mehhatroonika kanalitest välja nii kiiresti.
Kui on väga must tökat sees, siis soovitaks enne õlivahetust kasti adaptsioone kontrollida. Kui mõni neist juba väga paigast ära, tasuks mõelda õlivahetuse asemel mehhatroonika(või lausa kasti) remondi peale. Uue õliga pikendatakse piinasid, kuna kulunud klappide pesasid mehhatroonikas(madalam juhtsurve) ja seetõttu kulunud friktsioone kasti siduripakkidel see ju ei taasta.

Re: F13

Postitatud: 28.04.2020 12:51 55
Postitas MH112
Hei, arvelt vaatasin ja sellised read leian käimakasti kohta: Käigukasti hooldus komplekt ZF OE (põhi läks vahetusse) ja Käigukasti õli VAICO ATF 8HP 5L (õli läks 3x5L selle protseduuri käigus)