E53 rool raske

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
Kasutaja avatar
kevin68
Huviline
Postitusi: 277
Liitunud: 06.07.2012 22:33 34
Peamine sõiduk: BMW 520i

E53 rool raske

Postitus Postitas kevin68 »

Tere, autoks E53 2005a ja 3.0d 160kw. Rool on imelikult raske, sillad on lõtkuvabad, stendis käidud. Roolivõimu pumba panin täiesti uue, kuid mingeid muutusi polnud. Oli varuosadeks üks teine 04a x5 ja sellel oli rool oluliselt kergem. Kas on kellelgi mingeid ideid mida veel kontrollida?
Kasutaja avatar
Mart_L
Huviline
Postitusi: 1602
Liitunud: 06.06.2006 19:39 39
Asukoht: Keila/Riisipere

Re: E53 rool raske

Postitus Postitas Mart_L »

Äkki üks oli Servotronicuga ja teine ilma? Roolisambas keerleb roolivõll vabalt kui ristist lahti on (ära muidugi nagu laeval hooga ringi tõmba kui ei taha roolilinti vahetada ;) ) Sealt edasi ristidega vaheliigend liigub ilusti?
Made for fun E34 540 93a. (Avusblau)
Kasutaja avatar
Oliver.L
Klubiliige
Postitusi: 2197
Liitunud: 31.10.2014 19:44 58
Peamine sõiduk: BMW F31 320d '14
Asukoht: Tallinn/Tartu

Re: E53 rool raske

Postitus Postitas Oliver.L »

Keremoodul.
Kasutaja avatar
TiitR
Huviline
Postitusi: 6012
Liitunud: 24.05.2006 19:16 00
Peamine sõiduk: E70 3.0d
Asukoht: Tartumaa + Ida-Viru

Re: E53 rool raske

Postitus Postitas TiitR »

Oliver.L kirjutas: 14.09.2021 17:16 32 Keremoodul.
Mul e60-l sama tähelepanek. Kuna mul kõik eelmised (e60 ja 2x e70) on olnud aktiivrooliga, siis sellel see puudub ja ikka harjumatult raske. Mida või mis koodiga asja ma otsima peaksin?
Enne: E30-1,8i/2,5i/2,4d, E34-2,4tda/2,5tds, E36-2,5td, E39-3,0d/3,0da, E60-3,0da, E70 3.0sd
Nüüd: ´12a. VW Passat 2.0 tdi DSG; ´04a. 530dA, ´09 E70 3,0d M-pakett
LEDBeam
Huviline
Postitusi: 111
Liitunud: 13.11.2018 19:59 54
Peamine sõiduk: F10 530 XDrive
Asukoht: Tallinn

Re: E53 rool raske

Postitus Postitas LEDBeam »

serovtronicu lisa on konkreetsel masinal S216A.
Enne igasuguste keremoodulite juttu tuleks mingi adekvaatne info anda.
https://www.realoem.com/bmw/enUS/showpa ... Id=32_1182
Diagnostika, kodeerimine ja tarkvara uuendus (E, F ja G seeria).
Kasutaja avatar
TiitR
Huviline
Postitusi: 6012
Liitunud: 24.05.2006 19:16 00
Peamine sõiduk: E70 3.0d
Asukoht: Tartumaa + Ida-Viru

Re: E53 rool raske

Postitus Postitas TiitR »

LEDBeam kirjutas: 14.09.2021 18:20 26 serovtronicu lisa on konkreetsel masinal S216A.
Enne igasuguste keremoodulite juttu tuleks mingi adekvaatne info anda.
https://www.realoem.com/bmw/enUS/showpa ... Id=32_1182
Mina enda omal seda lisa ei leidnud (mdecoder.com andmetel), järelikult tavaline latt. Aga mis seal siis asja kangeks ajab? Õlivahetuse koos läbipesuga plaanin ära teha, vast aitab natuke.
Enne: E30-1,8i/2,5i/2,4d, E34-2,4tda/2,5tds, E36-2,5td, E39-3,0d/3,0da, E60-3,0da, E70 3.0sd
Nüüd: ´12a. VW Passat 2.0 tdi DSG; ´04a. 530dA, ´09 E70 3,0d M-pakett
BumBum
Huviline
Postitusi: 1612
Liitunud: 20.08.2014 20:05 22
Peamine sõiduk: BMW X5 3.0d
Asukoht: Norra

Re: E53 rool raske

Postitus Postitas BumBum »

Rooliristi soovitatud siin samas foorumis määrida ja aidanud. Mul ka e53 rool seismisega raskeks muutunud.
Kasutaja avatar
kevin68
Huviline
Postitusi: 277
Liitunud: 06.07.2012 22:33 34
Peamine sõiduk: BMW 520i

Re: E53 rool raske

Postitus Postitas kevin68 »

See auto seisis enne mind tõesti ilma suurema kasutuseta, kuid ei tahaks uskuda et viga nii lihtne?
LEDBeam
Huviline
Postitusi: 111
Liitunud: 13.11.2018 19:59 54
Peamine sõiduk: F10 530 XDrive
Asukoht: Tallinn

Re: E53 rool raske

Postitus Postitas LEDBeam »

Vastus TiitR-ile
Kumb see meil siin on, kas e53 või e60 teema? E60-tel on kõigil kas servotronic tavalisel latil või aktiivlatt koos servotronic'uga, mida lisades eraldi välja ei toodud.
Vastan üldiselt, et õlivahetus, kui pump kavitatsiooni või õlipuuduse tõttu ei inise, rooli lõpuni väljapöörates on kuulda kaitseklapi rakendumise kahinat, midagi juurde ei anna. Sul on vajalik diagnostika veendumaks, et keremoodul ei nurise servotronic'u klapi ahela üle. Sellest tulemusest lähtuvalt edasi mõelda.

E53 teemasse tagasitulles, siis rool võib muutuda raskemaks, kui talverehvid asendatakse suverehvidega, pannakse laiemad rehvid; tunduda raskemana, kui tullakse teise, kergema rooliga masina roolist ja servotronic'ut lisades ei ole. Viimasel juhul võtab harjumine mõni nädal aega. Mul 1 klient mõni nädal tagasi nurises samamoodi e70 rooli raskuse üle. Sellel servotronicut pole üldse (tuli alles LCI mudelil) ja paralleelselt oli tal teine, servotronic'uga masin. Kui on ikkagi pidev kaebus, et rool on ebameeldivalt raske ja muus osas on auto korras, siis lahenduseks on roolivõimendi osandamine ja temas õlijaoturi juures torsioonvarda (mis määrab nö teetunnetuse) peenemaks lihvimine. Kuid see on juba tõsisem ettevõtmine. Olen neid asju e46-tel kunagi teinud. Nendel oli plussiks, et võimendi käis lihtsalt maha, mida x-i kohta öelda ei saa.
Diagnostika, kodeerimine ja tarkvara uuendus (E, F ja G seeria).
Kasutaja avatar
TiitR
Huviline
Postitusi: 6012
Liitunud: 24.05.2006 19:16 00
Peamine sõiduk: E70 3.0d
Asukoht: Tartumaa + Ida-Viru

Re: E53 rool raske

Postitus Postitas TiitR »

LEDBeam kirjutas: 14.09.2021 21:29 24 Mul 1 klient mõni nädal tagasi nurises samamoodi e70 rooli raskuse üle. Sellel servotronicut pole üldse (tuli alles LCI mudelil) ...
Oot, mis jutt see nüüd on? :roll:
Enne: E30-1,8i/2,5i/2,4d, E34-2,4tda/2,5tds, E36-2,5td, E39-3,0d/3,0da, E60-3,0da, E70 3.0sd
Nüüd: ´12a. VW Passat 2.0 tdi DSG; ´04a. 530dA, ´09 E70 3,0d M-pakett
LEDBeam
Huviline
Postitusi: 111
Liitunud: 13.11.2018 19:59 54
Peamine sõiduk: F10 530 XDrive
Asukoht: Tallinn

Re: E53 rool raske

Postitus Postitas LEDBeam »

Proovi siit servotronicu klappi leida https://www.realoem.com/bmw/en/showpart ... Id=32_1676 . Ise ka sügasin hulk aega kukalt. Aktiivrooliga see on, aga tavalisega mitte. Selles mõttes võib eelnevat juttu veidi korrigeerida.
Diagnostika, kodeerimine ja tarkvara uuendus (E, F ja G seeria).
Kasutaja avatar
kevin68
Huviline
Postitusi: 277
Liitunud: 06.07.2012 22:33 34
Peamine sõiduk: BMW 520i

Re: E53 rool raske

Postitus Postitas kevin68 »

Minuni tuli 18 tolliste ratastega, panin 20ne tollised ja erilist muutust ei täheldanud. Nüüd on 18 tollised rattad all jälle. Aga servotronic või mitte, see rool on ikka ebamääraselt raske, mul on bmw'si piisavalt olnud ja tean et nendel võrreldes teist marki sõidukitega ongi rool tiba raskem kuid nii hull ei tohiks seis olla.
LEDBeam
Huviline
Postitusi: 111
Liitunud: 13.11.2018 19:59 54
Peamine sõiduk: F10 530 XDrive
Asukoht: Tallinn

Re: E53 rool raske

Postitus Postitas LEDBeam »

Rehvi laius määrab rohkem kui läbimõõt. Kui ees ikka mingid 270+ või veljed vale ofsetiga, siis läheb jamaks. 18 tollisega peaksid sel olema rehvid 255/55R18 ja veljed 8 1/2JX18 ET:48
https://www.realoem.com/bmw/en/partgrp? ... _30d&mg=36
Diagnostika, kodeerimine ja tarkvara uuendus (E, F ja G seeria).
Kasutaja avatar
TiitR
Huviline
Postitusi: 6012
Liitunud: 24.05.2006 19:16 00
Peamine sõiduk: E70 3.0d
Asukoht: Tartumaa + Ida-Viru

Re: E53 rool raske

Postitus Postitas TiitR »

LEDBeam kirjutas: 14.09.2021 21:29 24 Vastus TiitR-ile
Sul on vajalik diagnostika veendumaks, et keremoodul ei nurise servotronic'u klapi ahela üle. Sellest tulemusest lähtuvalt edasi mõelda.
Ma ikka oma istaga vahepeal kolan seal ringi ja ei kurda keegi seal millegi taolise üle (või vajab veel paremaid seadmeid ja tarkvarasi selle nägemiseks)? Aga vb ongi ilma aktiiv lisata, sellel rool raske? Ma sellep. küsingi, et pole enne rasket bemmi rooli tunda saanud :cool:
Enne: E30-1,8i/2,5i/2,4d, E34-2,4tda/2,5tds, E36-2,5td, E39-3,0d/3,0da, E60-3,0da, E70 3.0sd
Nüüd: ´12a. VW Passat 2.0 tdi DSG; ´04a. 530dA, ´09 E70 3,0d M-pakett
LEDBeam
Huviline
Postitusi: 111
Liitunud: 13.11.2018 19:59 54
Peamine sõiduk: F10 530 XDrive
Asukoht: Tallinn

Re: E53 rool raske

Postitus Postitas LEDBeam »

Nurina objekt on siis e53 või e60? Oluline erinevus, kuna e53 võib olla ilma servotronic'uta (milles siin jutt), kuid e60-l on kindlasti servotronic. Viimasel saab servotronic'ut ahelate ja klapi korrasolekul keremoodulist veidi tuunida. Klapi korrasolekus selguse saamiseks teine pista, pistik lahti ühendada või arvutiga servotronic korraks maha kodeerida.
Viimati muutis LEDBeam, 14.09.2021 23:32 11, muudetud 1 kord kokku.
Diagnostika, kodeerimine ja tarkvara uuendus (E, F ja G seeria).
Kasutaja avatar
TiitR
Huviline
Postitusi: 6012
Liitunud: 24.05.2006 19:16 00
Peamine sõiduk: E70 3.0d
Asukoht: Tartumaa + Ida-Viru

Re: E53 rool raske

Postitus Postitas TiitR »

LEDBeam kirjutas: 14.09.2021 23:15 15 Nurina objekt on siis e53 või e60? Oluline eirnevus. Viimasel saab servotronic'ut ahelate korrasolekul keremoodulist veidi tuunida.
Sry, ma jah trügisin teemaalgataja e53 teemasse oma e60-ne murega, kuna pealkiri kõnetas sarnast olukorda.
Enne: E30-1,8i/2,5i/2,4d, E34-2,4tda/2,5tds, E36-2,5td, E39-3,0d/3,0da, E60-3,0da, E70 3.0sd
Nüüd: ´12a. VW Passat 2.0 tdi DSG; ´04a. 530dA, ´09 E70 3,0d M-pakett
Vasta