X6 vähendatud võimsus ja selle suurendamine

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
superman
Huviline
Postitusi: 136
Liitunud: 02.01.2010 21:46 55

X6 vähendatud võimsus ja selle suurendamine

Postitus Postitas superman »

Tere!

Tõin äsja Belgiast X6, millel 3.0d mootor. Auto aastast 2011, millel VIN koodi järgi 180kw. Aga, kuna tegemist on Belgia turule toodetud sõidukiga, siis on tehasest vähendatud võimsus 155kw peale (automaks mitu x suurem al. 156kw)

Minu küsimus on, kuidas võimsus on vähendatud, tarkvaraga?

Kui on tarkvaraga, siis kes ja mis raha eest teeb auto 180kw masinaks?

Head uut!
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: X6 vähendatud võimsus ja selle suurendamine

Postitus Postitas ttsys »

Millest järeldad, et vähendatud? Mis on täpne mootori kood?
Näiteks N57D30U0 on 150kW ja N57D30O0 on 180kW. Need on erinevad mootorid/süsteemid.
superman
Huviline
Postitusi: 136
Liitunud: 02.01.2010 21:46 55

Re: X6 vähendatud võimsus ja selle suurendamine

Postitus Postitas superman »

Vähendamise all mõtlesin pigem seda, et enamikel samasugustel on 180kw mitte 155kw. Lisaks, VIN koodi järgi on autol 180kw tehasest.

Ma küll proovisin leida täpset mootorikoodi, kuid kõik need VIN decoderid näitavad et N57 ja kõik. Kas tead täpset saiti kust seda näha?
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: X6 vähendatud võimsus ja selle suurendamine

Postitus Postitas ttsys »

Auto tehnilistes dokumentides, mis antakse auto esmaomanikule on reeglina kõik detailsed andmed. Kui ei ole siis BMW-st saad teha järelpäringu, mis mootor on sellel autol. N57 on üldine koodnimetus ja nagu juba mainisin on neid mitmeid erinevaid. On ka võimsamaid 2 turboga N57D30T1, mis 225kW ning 2012 tuli N57s on 3 turboga 280kW. Kõik on erinevad mootorid/süsteemid. Vahele jääb veel N57D30O1, mis on 190kW.
superman
Huviline
Postitusi: 136
Liitunud: 02.01.2010 21:46 55

Re: X6 vähendatud võimsus ja selle suurendamine

Postitus Postitas superman »

See 150kw mootor on mudelinimetusega 25d ning siin nimekiri millel seda mootorit kasutati:


Pilt

Belgias on enamik autod 155kw, ka Panamera ja Cayenne lahjemad mudelid on 155kw passis. Ma kahtlen, et autotootjad ühe riigi jaoks töötab eraldi välja 155kw mootori, pigem vahetatakse mootori tarkvara?
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: X6 vähendatud võimsus ja selle suurendamine

Postitus Postitas ttsys »

Oletad ju. Täpsed andmed puuduvad. Tee ikka enne selgeks, mis koodiga on mootor ja siis on võimalik midagi arvama hakata. Esmaloogika ütleb, et justnimelt raud on erinev alates turborõhust ja pihustitest ning siis alles taga otsas tuleb vastav maping.
PS: aastast 2010 laoti eksportturgudele N57D30A ja need on 155kW. Ilmselt selle mootoriga on tegemist.
superman
Huviline
Postitusi: 136
Liitunud: 02.01.2010 21:46 55

Re: X6 vähendatud võimsus ja selle suurendamine

Postitus Postitas superman »

Tulin siia infot küsima. Püstitasin endapoolse hüpoteesi, mis tundus minujaoks kõige loogilisem ning püüdsin seda tõestada. Minu leib ei ole tehnikaga tegelemine, seega võib minu loogika ka erineda.

Oletad ka Sina, me kumbki ei tea mis mootoriga on tegemist. :D

Lootsin, et keegi on sarnase teemaga varem kokku puutunud.

Saatsin esindusse kirja, kui käes, kopeerin selle siia.
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: X6 vähendatud võimsus ja selle suurendamine

Postitus Postitas ttsys »

Just. Kui teaksin siis ei küsiks aga selles olen kindel, et erinevus ei ole pelgalt map-des.
Kasutaja avatar
Slava_323
Huviline
Postitusi: 2097
Liitunud: 15.09.2008 19:43 37
Asukoht: Espoo
Kontakt:

Re: X6 vähendatud võimsus ja selle suurendamine

Postitus Postitas Slava_323 »

Belgia jaoks on eraldi soft autol, võid jõujaamas keerata normaalne võimsus tagasi ja suuremgi veel. Pole esimene kokkupuude Belgia pillidega. Kui uuena seal istetud, siis lisavarustuses võib märge olla Reduced power.
F31 320d M Performance
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: X6 vähendatud võimsus ja selle suurendamine

Postitus Postitas ttsys »

Siis on varustuse loetelus kood 0843 nagu näiteks sellel hollandlasel;
http://www.autoscout24.com/offers/bmw-x ... -281109751
superman
Huviline
Postitusi: 136
Liitunud: 02.01.2010 21:46 55

Re: X6 vähendatud võimsus ja selle suurendamine

Postitus Postitas superman »

WBAFH61020L484060

843 Engine Design Motorauslegung
ooDDoo
Huviline
Postitusi: 5349
Liitunud: 01.11.2007 12:01 11

Re: X6 vähendatud võimsus ja selle suurendamine

Postitus Postitas ooDDoo »

mina olen just igaltpoolt kuulnud, et vahe ainult mapis.. mootor on kindlalt sama. turbo ja pihustid ka. mida veel?
E53 saadaval ka 155 kw versiooni millel vahe ainult softis.
Oskan suhelda e31-e92 mudelitega
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: X6 vähendatud võimsus ja selle suurendamine

Postitus Postitas ttsys »

DDE ja ATM map-id on erinevad. Selle erinevuse jaoks on aga ka sobitused. Selge on see, et selle 155kW saab tõsta ehk remap-da aga identseks 180kW vin põhisega seda ilma rauda puutumata ei konverdi, mis ei pruugi muidugi olla üldse eesmärk. Reaalselt autot on vaja uurida ja võrrelda. Ühel teisel BMW mudelil olid näiteks ka väiksemad pidurikettad ja muu mudru, mille pealt tuli kokkuhoid. X6 osas ei tea.
ooDDoo
Huviline
Postitusi: 5349
Liitunud: 01.11.2007 12:01 11

Re: X6 vähendatud võimsus ja selle suurendamine

Postitus Postitas ooDDoo »

täiesti tavaline kolmene diisel nagu teisedki ainult kw on vähem. vääne on ka peaaegu sama.
Oskan suhelda e31-e92 mudelitega
superman
Huviline
Postitusi: 136
Liitunud: 02.01.2010 21:46 55

Re: X6 vähendatud võimsus ja selle suurendamine

Postitus Postitas superman »

Ega meie oludes see 180kw pole üldse tähtis, ma saan edukalt ka 155kw hakkama- lihtsalt kui juhtub olema, et kõik riistvara on sama ning vaid tarkvaralist poolt on muudetud, siis oleks üsna lihtne peale panna 180kw tarkvara.

Esindus ei vastanud mu kirjale täna, äkki homme lõunaks on vastus käes, kui ei- sean sammud sinna ja vaatan mis nad oskavad öelda. Vaevalt ma olen esimene ja viimane, kes taolise mure käes vaevab, järgmistel ohvritel on siis vähemalt selgus selles mille nad ostnud on.
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: X6 vähendatud võimsus ja selle suurendamine

Postitus Postitas ttsys »

Ühe turboga on ka N57D30O1, mis on 190kW, 560Nm. Ega ikka ei ole nii, et BMW mingil punapeal tuli tuunimise tuju ja vajutas 180kW map-i kaartidele täppid peale.;)
ooDDoo kirjutas:täiesti tavaline kolmene diisel nagu teisedki ainult kw on vähem. vääne on ka peaaegu sama.
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: X6 vähendatud võimsus ja selle suurendamine

Postitus Postitas ttsys »

2009 läks EDC17 ja seda üle OBD2 ei mängi. Selle jaoks on oma töövahend.
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: X6 vähendatud võimsus ja selle suurendamine

Postitus Postitas ttsys »

Peab siia plaati mängitama, et seda ECU-t ei ole kunagi EU3 olnud ja DPF ei ole võimalik seetõttu otseses tähenduses välja lülitada. Muide ka selle välja kodeerimine ilma re-map tegemata on sisuliselt pahatahtlik väärtegu (loe: lauslollus), mis lõpeb varem-või-hiljem mootorile fiaskoga. Lisaks ei tohi ära unustada, et remap on vaja ka ATM-le. Selles mõttes veel suurem totrus mingit tuningbox-i kasutada või soss-tuuningut lasta tekitada.
ISTA/P saab stressi sellest. ;) Probleem, mis on lipuna üleval seisneb selles, et see piirang on vaja eemaldada ja seda ei lasta erivõteteta teha. Ilma EDC17 mudimata ei tee ISTA/P sellega midagi ja kõik see tegevus peab CAS-le meelepärane olema/jääma.;)
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: X6 vähendatud võimsus ja selle suurendamine

Postitus Postitas ttsys »

VIN põhiselt EU3 välistatud ja ikka jääb. Sul vaatab ilmselt vanema EDC16 aegseid ridu. Võib ju kasvõi arvutihiireks selle kirjutada aga piirangu kodeering elab oma elu.;) ISTA/P saab stressi ja kui uut ecu-t talle ette ei anta siis nohiseb ning paneb pildi kinni.;) Kaabliga ei ole mõistlik seda kindlasti isegi katsetada; kui juba kogemust vaja siis ICOM.
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: X6 vähendatud võimsus ja selle suurendamine

Postitus Postitas ttsys »

Siin teemas ülal juba öeldi, mis suunas joosta.;)
Kui saab teada, mis koodiga tegemist siis võib seda analüüsi siin jätkata aga muul juhul suund kogemustega tuunijate peale, kes vastutuse võtavad (kui võtavad;) ) ja kõik tehakse ära. Vajadusel tehakse ka rauale update.
ATM-i ei ole tark ära unustada ja kindlasti ka see vaadata/remap-da.
Viimati muutis ttsys, 05.01.2016 14:39 16, muudetud 1 kord kokku.
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: X6 vähendatud võimsus ja selle suurendamine

Postitus Postitas ttsys »

"Tuunimisest" ei pääse, sest see auto on "sündinud" vähem reostama. Legitiimsuse teema. Tehas saab seda muuta, kui riik lubab/nõuab.;)
1 asja on vaja muidugi siis veel arvestada. Selline tegevus vähendab auto väärtust.
Vasta