1. leht 1-st

X6 vähendatud võimsus ja selle suurendamine

Postitatud: 03.01.2016 15:55 40
Postitas superman
Tere!

Tõin äsja Belgiast X6, millel 3.0d mootor. Auto aastast 2011, millel VIN koodi järgi 180kw. Aga, kuna tegemist on Belgia turule toodetud sõidukiga, siis on tehasest vähendatud võimsus 155kw peale (automaks mitu x suurem al. 156kw)

Minu küsimus on, kuidas võimsus on vähendatud, tarkvaraga?

Kui on tarkvaraga, siis kes ja mis raha eest teeb auto 180kw masinaks?

Head uut!

Re: X6 vähendatud võimsus ja selle suurendamine

Postitatud: 03.01.2016 17:14 31
Postitas ttsys
Millest järeldad, et vähendatud? Mis on täpne mootori kood?
Näiteks N57D30U0 on 150kW ja N57D30O0 on 180kW. Need on erinevad mootorid/süsteemid.

Re: X6 vähendatud võimsus ja selle suurendamine

Postitatud: 03.01.2016 20:51 55
Postitas superman
Vähendamise all mõtlesin pigem seda, et enamikel samasugustel on 180kw mitte 155kw. Lisaks, VIN koodi järgi on autol 180kw tehasest.

Ma küll proovisin leida täpset mootorikoodi, kuid kõik need VIN decoderid näitavad et N57 ja kõik. Kas tead täpset saiti kust seda näha?

Re: X6 vähendatud võimsus ja selle suurendamine

Postitatud: 03.01.2016 21:01 43
Postitas ttsys
Auto tehnilistes dokumentides, mis antakse auto esmaomanikule on reeglina kõik detailsed andmed. Kui ei ole siis BMW-st saad teha järelpäringu, mis mootor on sellel autol. N57 on üldine koodnimetus ja nagu juba mainisin on neid mitmeid erinevaid. On ka võimsamaid 2 turboga N57D30T1, mis 225kW ning 2012 tuli N57s on 3 turboga 280kW. Kõik on erinevad mootorid/süsteemid. Vahele jääb veel N57D30O1, mis on 190kW.

Re: X6 vähendatud võimsus ja selle suurendamine

Postitatud: 03.01.2016 21:19 29
Postitas superman
See 150kw mootor on mudelinimetusega 25d ning siin nimekiri millel seda mootorit kasutati:


Pilt

Belgias on enamik autod 155kw, ka Panamera ja Cayenne lahjemad mudelid on 155kw passis. Ma kahtlen, et autotootjad ühe riigi jaoks töötab eraldi välja 155kw mootori, pigem vahetatakse mootori tarkvara?

Re: X6 vähendatud võimsus ja selle suurendamine

Postitatud: 03.01.2016 21:26 19
Postitas ttsys
Oletad ju. Täpsed andmed puuduvad. Tee ikka enne selgeks, mis koodiga on mootor ja siis on võimalik midagi arvama hakata. Esmaloogika ütleb, et justnimelt raud on erinev alates turborõhust ja pihustitest ning siis alles taga otsas tuleb vastav maping.
PS: aastast 2010 laoti eksportturgudele N57D30A ja need on 155kW. Ilmselt selle mootoriga on tegemist.

Re: X6 vähendatud võimsus ja selle suurendamine

Postitatud: 03.01.2016 22:10 05
Postitas superman
Tulin siia infot küsima. Püstitasin endapoolse hüpoteesi, mis tundus minujaoks kõige loogilisem ning püüdsin seda tõestada. Minu leib ei ole tehnikaga tegelemine, seega võib minu loogika ka erineda.

Oletad ka Sina, me kumbki ei tea mis mootoriga on tegemist. :D

Lootsin, et keegi on sarnase teemaga varem kokku puutunud.

Saatsin esindusse kirja, kui käes, kopeerin selle siia.

Re: X6 vähendatud võimsus ja selle suurendamine

Postitatud: 03.01.2016 22:40 42
Postitas ttsys
Just. Kui teaksin siis ei küsiks aga selles olen kindel, et erinevus ei ole pelgalt map-des.

Re: X6 vähendatud võimsus ja selle suurendamine

Postitatud: 04.01.2016 00:00 58
Postitas Slava_323
Belgia jaoks on eraldi soft autol, võid jõujaamas keerata normaalne võimsus tagasi ja suuremgi veel. Pole esimene kokkupuude Belgia pillidega. Kui uuena seal istetud, siis lisavarustuses võib märge olla Reduced power.

Re: X6 vähendatud võimsus ja selle suurendamine

Postitatud: 04.01.2016 00:19 04
Postitas ttsys
Siis on varustuse loetelus kood 0843 nagu näiteks sellel hollandlasel;
http://www.autoscout24.com/offers/bmw-x ... -281109751

Re: X6 vähendatud võimsus ja selle suurendamine

Postitatud: 04.01.2016 13:45 31
Postitas superman
WBAFH61020L484060

843 Engine Design Motorauslegung

Re: X6 vähendatud võimsus ja selle suurendamine

Postitatud: 04.01.2016 15:59 49
Postitas ooDDoo
mina olen just igaltpoolt kuulnud, et vahe ainult mapis.. mootor on kindlalt sama. turbo ja pihustid ka. mida veel?
E53 saadaval ka 155 kw versiooni millel vahe ainult softis.

Re: X6 vähendatud võimsus ja selle suurendamine

Postitatud: 04.01.2016 16:09 07
Postitas ttsys
DDE ja ATM map-id on erinevad. Selle erinevuse jaoks on aga ka sobitused. Selge on see, et selle 155kW saab tõsta ehk remap-da aga identseks 180kW vin põhisega seda ilma rauda puutumata ei konverdi, mis ei pruugi muidugi olla üldse eesmärk. Reaalselt autot on vaja uurida ja võrrelda. Ühel teisel BMW mudelil olid näiteks ka väiksemad pidurikettad ja muu mudru, mille pealt tuli kokkuhoid. X6 osas ei tea.

Re: X6 vähendatud võimsus ja selle suurendamine

Postitatud: 04.01.2016 17:07 07
Postitas ooDDoo
täiesti tavaline kolmene diisel nagu teisedki ainult kw on vähem. vääne on ka peaaegu sama.

Re: X6 vähendatud võimsus ja selle suurendamine

Postitatud: 04.01.2016 19:46 53
Postitas superman
Ega meie oludes see 180kw pole üldse tähtis, ma saan edukalt ka 155kw hakkama- lihtsalt kui juhtub olema, et kõik riistvara on sama ning vaid tarkvaralist poolt on muudetud, siis oleks üsna lihtne peale panna 180kw tarkvara.

Esindus ei vastanud mu kirjale täna, äkki homme lõunaks on vastus käes, kui ei- sean sammud sinna ja vaatan mis nad oskavad öelda. Vaevalt ma olen esimene ja viimane, kes taolise mure käes vaevab, järgmistel ohvritel on siis vähemalt selgus selles mille nad ostnud on.

Re: X6 vähendatud võimsus ja selle suurendamine

Postitatud: 04.01.2016 21:49 04
Postitas ttsys
Ühe turboga on ka N57D30O1, mis on 190kW, 560Nm. Ega ikka ei ole nii, et BMW mingil punapeal tuli tuunimise tuju ja vajutas 180kW map-i kaartidele täppid peale.;)
ooDDoo kirjutas:täiesti tavaline kolmene diisel nagu teisedki ainult kw on vähem. vääne on ka peaaegu sama.

Re: X6 vähendatud võimsus ja selle suurendamine

Postitatud: 05.01.2016 01:25 07
Postitas ttsys
2009 läks EDC17 ja seda üle OBD2 ei mängi. Selle jaoks on oma töövahend.

Re: X6 vähendatud võimsus ja selle suurendamine

Postitatud: 05.01.2016 13:06 32
Postitas ttsys
Peab siia plaati mängitama, et seda ECU-t ei ole kunagi EU3 olnud ja DPF ei ole võimalik seetõttu otseses tähenduses välja lülitada. Muide ka selle välja kodeerimine ilma re-map tegemata on sisuliselt pahatahtlik väärtegu (loe: lauslollus), mis lõpeb varem-või-hiljem mootorile fiaskoga. Lisaks ei tohi ära unustada, et remap on vaja ka ATM-le. Selles mõttes veel suurem totrus mingit tuningbox-i kasutada või soss-tuuningut lasta tekitada.
ISTA/P saab stressi sellest. ;) Probleem, mis on lipuna üleval seisneb selles, et see piirang on vaja eemaldada ja seda ei lasta erivõteteta teha. Ilma EDC17 mudimata ei tee ISTA/P sellega midagi ja kõik see tegevus peab CAS-le meelepärane olema/jääma.;)

Re: X6 vähendatud võimsus ja selle suurendamine

Postitatud: 05.01.2016 14:19 14
Postitas ttsys
VIN põhiselt EU3 välistatud ja ikka jääb. Sul vaatab ilmselt vanema EDC16 aegseid ridu. Võib ju kasvõi arvutihiireks selle kirjutada aga piirangu kodeering elab oma elu.;) ISTA/P saab stressi ja kui uut ecu-t talle ette ei anta siis nohiseb ning paneb pildi kinni.;) Kaabliga ei ole mõistlik seda kindlasti isegi katsetada; kui juba kogemust vaja siis ICOM.

Re: X6 vähendatud võimsus ja selle suurendamine

Postitatud: 05.01.2016 14:38 08
Postitas ttsys
Siin teemas ülal juba öeldi, mis suunas joosta.;)
Kui saab teada, mis koodiga tegemist siis võib seda analüüsi siin jätkata aga muul juhul suund kogemustega tuunijate peale, kes vastutuse võtavad (kui võtavad;) ) ja kõik tehakse ära. Vajadusel tehakse ka rauale update.
ATM-i ei ole tark ära unustada ja kindlasti ka see vaadata/remap-da.

Re: X6 vähendatud võimsus ja selle suurendamine

Postitatud: 05.01.2016 14:45 44
Postitas ttsys
"Tuunimisest" ei pääse, sest see auto on "sündinud" vähem reostama. Legitiimsuse teema. Tehas saab seda muuta, kui riik lubab/nõuab.;)
1 asja on vaja muidugi siis veel arvestada. Selline tegevus vähendab auto väärtust.