Mootori tulukese mõju mootori tööle

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
Lemboss
Huviline
Postitusi: 152
Liitunud: 09.10.2015 12:00 07
Peamine sõiduk: BMW X5 4.4 235kw

Mootori tulukese mõju mootori tööle

Postitus Postitas Lemboss »

Tere

Selline küsimus, et kui mingil põhjusel läheb mootorituli põlema, siis kas see automaatselt muudab ka mootori tööd (võimsus väheneb) vms. ?

Konkreetsel juhul süttib mul tuluke puuduliku katalüsaatori tõttu, peale vea kustutamist mõnda aega ei põle ja siis läheb mingi hetk jälle põlema.

Kas ülal mainitud põhjusel mootoritule süttimisel mootori töös midagi muutub reaalselt või mitte ning tuluke lihtsalt annab märku, et midagi on valesti ja talletub ajus katalüsaatori veakoodi ?
Lemboss
Huviline
Postitusi: 152
Liitunud: 09.10.2015 12:00 07
Peamine sõiduk: BMW X5 4.4 235kw

Re: Mootori tulukese mõju mootori tööle

Postitus Postitas Lemboss »

Küsin ka sellist asja, kas keegi on teinud või teab kus saab Tallinnas aju progeda Euro 2 peale, et tagumised lamda andurit välja lülituksid ?
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: Mootori tulukese mõju mootori tööle

Postitus Postitas ttsys »

Selle võib jagada 3 liiki faktoriks. Kuna kollane mootorituli omab otsest või kaudset seost heitgaasidega siis vastavalt sündmusele:
a) mitte midagi mootorijuhtimises ei muudeta vaid lastakse selle tulega näkku info, et süsteem ei suuda reguleerida kütusesegu selliseks, et heitgaasid on OK; st kütusesegu (+kulu) ei ole optimaalne ka mootorivõimsuse lõikes.
b) muudetakse rikkega anduri(te) väärtused ecu-s avariireziimi tarbeks keskmiste väärtustega võrdseks (näiteks kui õhukulumõõtja katki, lahti ühendada vm); tulemus seega mitte täpne kütusesegu, põlemine jm.
c) vähendatakse saastamist sellega, et vähendatakse mootori võimsust; peamiselt diislitel ja üliharva mõnel bensukal.

Kui näiteks kollase põhjustaja katalüsaatori ebaefektiivne töö siis vaata - a) ning kui kaua seda ignoreerida siis olenevalt auto tarkusest - c) (bensukad osaliselt alates euro4 ja alates euro5 kõigil).

Kontrolllambdad ei tähenda euro2 ja nende välja progemine ei muuda mitte midagi põhilambda jaoks, mis reeglina hädise kati viga esile toob. Rikke taga on ikka põhilambda väärtus, mis on tööpiirkonna ära kasutanud ja ei võimalda kütusesegu õigeks keerata, sest kati efektiivsus on vilets. Vaja on välja selgitada, kas viga mootoris (kulunud) või kat ebaefektiivne (surnud). Kui mootor "sülitab" pidevalt õli siis kat seda kaua ei kannata jne... vaja kiiresti reageerida ja mootor remontida, et kat päästa.
Vasta