E53 4.6is hommikune käivitus

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
raul12345
Huviline
Postitusi: 13
Liitunud: 05.11.2004 00:41 56
Peamine sõiduk: BMW x5 4.6is
Asukoht: Helsinki

E53 4.6is hommikune käivitus

Postitus Postitas raul12345 » 10.09.2019 21:00 39

Tere,
Hommikusel esimesel käivitusel ebameeldiv lodin. Nagu rihm loperdaks moned sekundid siis vaikus. Pea rihm ja pinguti vahetatud (loodan et asjapulgad panid siis oige pinguti). Rihm tundus enne vahetustki vägagi uus (auto siis pole kaua endal olnud). Ja olen hetkeliselt saanud rihma vilisema, kui kiirendan ja võtan jala gaasilt.

Kliima rihma ja pingutit pole veel vahetanud kuna hääl kah siis kui kliima pole järgi lylitatud.

Kas kellelgi midagi sellist enne olnud? Ebameeldiv hääl ei ole siis rutiinselt igal hommikusel käivitusel kuulda.

Kas tõesti on siis asjade vahetuse käigus miski niks ja nõks mida iga vahetaja ei tea? :D

Tundub siis labane lihtne viga kuskil aga ei tea kus.

BMW x5 e53 4.6is 255kw
ooDDoo
Huviline
Postitusi: 4834
Liitunud: 01.11.2007 13:01 11
Peamine sõiduk: BMW;VAG;PSA
Asukoht: Tallinn/lasnamäe

Re: E53 4.6is hommikune käivitus

Postitus Postitas ooDDoo » 11.09.2019 06:27 53

Vanosed?
Oskan suhelda e31-e92 mudelitega
raul12345
Huviline
Postitusi: 13
Liitunud: 05.11.2004 00:41 56
Peamine sõiduk: BMW x5 4.6is
Asukoht: Helsinki

Re: E53 4.6is hommikune käivitus

Postitus Postitas raul12345 » 11.09.2019 06:43 37

Olen seda kah peas korra mõelnud, peaks kuskilt läbi jooksma veakoode vaatama. Ja siis edasi nuputama.
All oleva teksti järgi siis hommikune start on imelik, ülejäänud korras.

Symptoms of a Bad BMW VANOS System

Loss of power and torque, primarily in the lower ranges, typically below 3k RPMS
Engine hesitation and bogging in the lower rpm ranges
Rough idle with frequent hiccups
Increased fuel consumption or poor fuel economy
Cold start issues and stalling in cold weather
Engine fault codes, aka a check engine light
Engine constantly falls into limp mode after acceleration
Kasutaja avatar
eero
Huviline
Postitusi: 5253
Liitunud: 05.06.2003 13:50 21
Peamine sõiduk: E53 X5 4,4
Telefon: 5256627
Asukoht: Kadaka tee 187C Tallinn. Tel. 5256627
Kontakt:

Re: E53 4.6is hommikune käivitus

Postitus Postitas eero » 11.09.2019 13:59 47

Kett, võib arvata. Kuni õlirõhu üles saab.
X5 E53 4,4 - E30 325ixa - Z3 M44
Kasutaja avatar
ttsys
Huviline
Postitusi: 4776
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: E53 4.6is hommikune käivitus

Postitus Postitas ttsys » 11.09.2019 14:08 48

"Lodin"?. Tee häälepilt, salvestus. Kinni kiilunud generaatori sidur külmal mootoril "lödiseb", "krudiseb" ja paneb rihma vilistama, teeb rihma rahutuks.
raul12345
Huviline
Postitusi: 13
Liitunud: 05.11.2004 00:41 56
Peamine sõiduk: BMW x5 4.6is
Asukoht: Helsinki

Re: E53 4.6is hommikune käivitus

Postitus Postitas raul12345 » 11.09.2019 14:25 48

Ma proovin hääle videolle saada.

Ma täpselt ei Tea kuidas see generaator sellel elukal töötab aga siin kasutusel vesijahutusega versioon kui nüüd väga mööda ei pane.

Eero- ma ise alguses arvasin sama keti viga, siis arvasin et õlipumbaga äkki miski jama.
Siis jälle mõtlesin et kett teeks alati häält? Vähemalt igal hommikul aga mul jääb ikka mõni päev vahele.

Auto siis suhteliselt vähesel kasutusel, nädalas korra kaks käin sõitmas.
Kasutaja avatar
eero
Huviline
Postitusi: 5253
Liitunud: 05.06.2003 13:50 21
Peamine sõiduk: E53 X5 4,4
Telefon: 5256627
Asukoht: Kadaka tee 187C Tallinn. Tel. 5256627
Kontakt:

Re: E53 4.6is hommikune käivitus

Postitus Postitas eero » 12.09.2019 10:08 24

No vot mul täpselt nii see kett teeb ja juba aastast 2006, ls 130tkm, mil see auto minu kätte jõudis. Mul tõsi 4,4 M62, aga pm sama.
Alul vahetati ka vanoseid, ketipinguteid, kontrolliti õlipumpa jne jne, seda kõike ametlikus esinduses ja tootjaga konsulteerides. Aga mitte midagi ei muutunud. Tänapäevani so 250tkm hiljem on nii, et vahel on käivitamisel ketilagin 1-2 sek, vahel mitte. Värske õliga läheb päris heaks, õli vananedes hiilib jälle rohkem juurde.
Natuke olen timminud erinevat viskoossust mootoriõli proovides. Pidama jäänud nüüd ammu juba 0W40 juures, millega esineb seda kõige vähem.

Ühesõnaga mulle meenutab su keiss väga sarnast anomaaliat. Ja hunt teab millest see täpselt on :evil:

Generaatoril siduriga rihmaratast sellel autol ei ole.
X5 E53 4,4 - E30 325ixa - Z3 M44
raul12345
Huviline
Postitusi: 13
Liitunud: 05.11.2004 00:41 56
Peamine sõiduk: BMW x5 4.6is
Asukoht: Helsinki

Re: E53 4.6is hommikune käivitus

Postitus Postitas raul12345 » 13.09.2019 06:21 30


Leidsin YouTubesta video kus auto teeb käivitusel samat häält nagu minul tegi.
Video all lugesin kommentaare ja et õlifiltri korpus jookseb mõnel tühjaks ja siis startimise hetkel pole mootorile kohe õli saadaval.
Läksin siis vaatama mis seis mul on, imelikul kombel õlifiltri pidin vägisi välja rebima. Miskil põhjusel oli vägagi kinni korpuse põhjas. Eelmise omaniku ajal Wixi filtrit kasutatud ja õli anuma põhjas oli katkine kummitihend.
Ostsin uue Manni filtri ja hommikul testisin, üleliigne mootori hääl kadunud.
nüüd siis kolm korda külmkäivitusi saanud proovida ja koik tundub et töötab.
Käisin eile õhtul vahetamas uued castroli 5w30 õlid kah mootorisse.
Tundub et vana filter pole klappi kinni lykanud ja Anum jooksnud ööga tühjaks.
raul12345
Huviline
Postitusi: 13
Liitunud: 05.11.2004 00:41 56
Peamine sõiduk: BMW x5 4.6is
Asukoht: Helsinki

Re: E53 4.6is hommikune käivitus

Postitus Postitas raul12345 » 13.09.2019 20:17 15

Olen Juba vägagi kindel et selle probleemi olengi nüüd saanud lahendatud lihtsa õlifiltri vahetusega.
Pole kindel kas viga olnud konkreetselt wix tootja poolne või millestki muust kust **** see kummi tihend sinna õlifiltri korpusesse tulnud on aga selge on see et anum on siis alati tühjenenud õlist ja tänu sellele kuivalt pöörlenud mootor käima.

Aru saanud et kellelgi teisel ei pruugi filtri viga olla. Viga võib olla anuma tagasivoolu klapis või õlifiltri korpuse keskel püsti olev spiraali laadne osa võib olla miskil määral liigse kaane pingutuse korral viga saanud ja õli voolab tagasi (viimane versioon siis loetud kuskilt). Õige kinnitus moment oli vist max 25Nm.
Vasta