X5 kütte- ning hoolduskulu diisel vs. bensiin

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Kaicciak
Huviline
Postitusi: 4
Liitunud: 30.07.2007 13:27 24

X5 kütte- ning hoolduskulu diisel vs. bensiin

Postitus Postitas Kaicciak »

Küsimus selline kui suur on küttekulude erinevus 3 liitrisel diislil ja bensiinimootoriga autol. Käisime vaatamas üht 3l bensiinimootoriga autot ja küttekulu oli 13,6 keskmine kiirus 34km/h ja samas diiselmootoriga oli 12,8 keskmine kiirus 58km/h Ei olegi just nagu küttekulude erinevust nii suurt aga bensiinimootoriga autod ju odavamad. Kuidas need küttekulud tegelikult on?
Kasutaja avatar
Muhv
Klubiliige EKBK
Postitusi: 2206
Liitunud: 18.11.2002 22:35 02
Peamine sõiduk: i12, i01s, G05

Postitus Postitas Muhv »

Minu '05a 3,0d aasta keskmine on 9,7l ja keskmine kiirus midagi 50 km/h juures. Seega päris palju maanteed. Samas on kõvasti paati veetud, mis ka maanteel küttekulu kõrgustesse ajab.

Igal-juhu olen mina väga rahul.
Kasutaja avatar
Valdek
Huviline
Postitusi: 1750
Liitunud: 30.10.2003 09:29 22
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Valdek »

meil 2002 aasta 3,0d - 159kw ja 95% linn, kulu 10,3 hetkel. Maantee peal tarbib olenevalt sõidustiilist 8-9,5 l/100km
sellist jalgrattamootoriga (3,0 bensiin) X5 ei soovita...kui siis 4,4 või midagi veel asisemat. Sõita saab sellega, aga sõidumõnu ei ole...
AlBundi
Huviline
Postitusi: 19
Liitunud: 16.04.2005 08:18 56
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas AlBundi »

mul 3 bensiinikas linnas 10,5 ja maanteel kusagil 9.
Aga oleneb kuidas vajutada:)
Ja valdek sõidumõnu pole vähem kui 4.4 ei tasu halvustama hakata eksju:)
Kasutaja avatar
Mulk
Huviline
Postitusi: 1166
Liitunud: 16.12.2003 19:28 23
Peamine sõiduk: A6 4G QUATTRO
Asukoht: Vantaa-Viljandi

Postitus Postitas Mulk »

4,4 210 kw bensiin, kulu 13,5 keskmine.
Kasutaja avatar
eero
Huviline
Postitusi: 5624
Liitunud: 05.06.2003 13:50 21
Peamine sõiduk: F07 535i GT
Telefon: 5256627
Asukoht: Kadaka tee 187C Tallinn. Tel. 5256627, eero@autoint.ee
Kontakt:

Postitus Postitas eero »

Mulk kirjutas:4,4 210 kw bensiin, kulu 13,5 keskmine.
No minu 4,4 kõigi aegade keskmine on 16,5. Peaasjalikult linn, aga eks on ikka maanteid ka mõõdetud.
Üldiselt paagiga (96l) pikalt üle 500km linnas ei sõida ja maanteel läheb nii 12,5-13

EDIT: tankides läheb mul reeglina ca 89-90 l sisse, nii et selle ülaltoodud 96 liitriga poleks päris õige arvutada.
Viimati muutis eero, 08.11.2007 10:44 55, muudetud 1 kord kokku.
E34 540 - X5 E53 4,4 - E30 316i - R28 R1150R - E32 740 - E34 540 touring - E36 325i - E30 325ixa - Z3 1,9 M44 - F07 535i GT
Kasutaja avatar
Mulk
Huviline
Postitusi: 1166
Liitunud: 16.12.2003 19:28 23
Peamine sõiduk: A6 4G QUATTRO
Asukoht: Vantaa-Viljandi

Postitus Postitas Mulk »

Ma liigun rohkem maapiirkonnas ja väikelinnas.Puhast linnasõitu vähe.Nüüd talvel kindlasti tõuseb keskmine.
Binder
Huviline
Postitusi: 6
Liitunud: 09.11.2007 10:39 47

Postitus Postitas Binder »

to Valdek
Ma ei ole nõus, et 170 kw bens mootor on jalgratas.... On olnud võimalus sõita nii 170kw bens kui 160 kw diisel X5ga ja testimise tulemustel põhjal võin öelda, et bens mootor on natuke teravama minekuga.... tehase andmetel on 0-100 täpselt sama, aga kui viitsib vajutada, siis mõlemaga pole eriti vastaseid ei foori taga ega maanteel...
Disclaimer: võidusõiduks on minu arvates oluliselt sobivamaid sõidukeid kui X5
hotwing
Huviline
Postitusi: 256
Liitunud: 20.10.2003 00:43 52

Postitus Postitas hotwing »

AlBundi kirjutas:mul 3 bensiinikas linnas 10,5 ja maanteel kusagil 9.
Aga oleneb kuidas vajutada:)
Ja valdek sõidumõnu pole vähem kui 4.4 ei tasu halvustama hakata eksju:)
Tule mõistusele inimene! Üle 2-tonnine bensuauto ja linnas 10,5. Ja teiseks, nii rasketel ja keskmisest pereautost suurema mootoriga masinatel on maantee- ja linnakulu erinevus 1,5-2 korda, mitte 1,5 l/100.
Kasutaja avatar
renxxx
Huviline
Postitusi: 102
Liitunud: 04.04.2007 23:26 44
Asukoht: Tallinn

Vana diisel

Postitus Postitas renxxx »

No minu diisel näitab ka alla 10 kopikatega.Sai kunagi tsekitud,kuidas sirgel teel kütust võtab.Parimaks osutus ca 83 km/h ja 7,8 l kiirusehoidjaga.Raskemaid asju käruga vedades on asi hoopis teine.Oleneb raskusest,takistusest ja kiirusest.Rohkem võtab kindlalt :D Kui rehv 315 all,siis jälle mõne lonksu rüüpab rohkem.Samas teisalt...Kui sellise auto ostad,siis arvan et...kütusekulu ei ole primaarne.Võtab palju võtab.Sõidumõnu loeb.Kui kilometraazi kõvasti (alates ca 60- tuh. km aastas) siis võta diisel,kui vurad mingi 20 tuh. aastas,siis võid juba vabalt tõsisema bensuka võtta.Vaevalt see 3.0 ja 4.4 metsikult kütuse kohapealt erinevad.Liitreid lahutama ja liitma hakata suht .Kui millegi üle arutama peaks,siis hooldus ja sellised asjad.Need võivad vahel elu mõrudaks teha.Muidu väärt auto.Soovitan :)
AlBundi
Huviline
Postitusi: 19
Liitunud: 16.04.2005 08:18 56
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas AlBundi »

jutt jumala õige küttekulu pole x5 kõige olulisem pigem tuleb mõelda ikka hooldusele ja muudele ülevalpidamis kuludele väike näide mul on nii:
kasko-7000.- aasta(pole eesti kasko)
kindlustus 5500.- aasta
kuumakse 7000.-
hooldusele kulunud 6kuuga 40000.-(ainult esindus)
uued rehvid 20000.-
bensiin 6000-8000.-kuus
keskmiselt kulub auto peale 25-30000.-kuus
Soovitan lugeda selle nädala autolehte,seal kirjutab kasut. x5
Aga kui sellistele asjadele mõtlema ei pea siis suurepärane sõidumõnu eriti pikkadel otsadel----rõõm on minu poolne :cool:
Kasutaja avatar
aise
Huviline
Postitusi: 2296
Liitunud: 28.02.2006 11:15 25
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas aise »

räägi sellest kaskost lähemalt :roll:
AlBundi
Huviline
Postitusi: 19
Liitunud: 16.04.2005 08:18 56
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas AlBundi »

see teistsugune kasko siis veits.....põhjanaabrite oma aga kahjuks ei ole see võimalik eraisikutele, mul see läbi firma ja tänu tutavatele põtradele:)
Aga eks asjal väike konks ka sees :) ,nimelt selline konks et kui risu panen siis omav. on 6000.- + tehtud remondi eest tuleb tasuda minul käibemaks :)
Näiteks:
Sõitsin vastu betoonposti küljemaha, vahetusse läksid e ja t uks peegel ja astmelaud-polnud veel suure autuga harjunud :) tehtud tööde eest kasseeriti hi-tech is 54000.- kindlustus hüvitas 39000.- mina aga ülejäänud 15000.-(km. oli 9000.-)
Ühesõnaga veel olen plussis sest eestis ju kasko 30-40000.-
ühesõnaga tuleb mitte risu panna ja kainet meelt säilitada :)
tiiduonu
Huviline
Postitusi: 4
Liitunud: 05.10.2007 10:22 41
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas tiiduonu »

Teemaks küll küttekulu, kuid veidi paneb imestama 6 kuu hoolduskulu 40K???

Mis vahetatud on?
Kasutaja avatar
renxxx
Huviline
Postitusi: 102
Liitunud: 04.04.2007 23:26 44
Asukoht: Tallinn

No sõltub

Postitus Postitas renxxx »

Kui kogemata käigukast ja roolilatt samal ajal "ära väsivad",siis peaksid õnnelik olema,kui 60 kg hakkama saad.Pruugitud saab kindlasti soodsamalt,kui mis mõte on pool-pidust asja autole külge panna ning mõne ajapärast jälle vahetama hakata.Võib muidugi hirmsasti kesta,aga seda kunagi ei tea.Endal eelmainitud vidinad vahetatud ja kõik bro.Vahekasti panin aga pruugitud ja üllatus-üllatus..Asi kestab veel.Eks paistab.
Pigem tuleks selgusele jõuda,kas masin on uus või vähe vanem.Kui sul on ikka üks esimestest x5-test ja kui eelmine (eelmised) omanikud vaid tümpsu ning tuuning klepekaid on autole ostnud (hoolduse asemel),siis peab lõpuks ka see masin lagunema hakkama.Siis võid vabalt saada UM-is ka 6 kuu hooldusvälbaks 150 kg :D , kui varem pole masina eest hoolt kantud.Kõik on suhteline.
AlBundi
Huviline
Postitusi: 19
Liitunud: 16.04.2005 08:18 56
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas AlBundi »

Nii see on jah et 40kg raha läinud
Autoks siis 3.0i 2002 ja läbisõit 154tuh
Peale kätte saamist 1 hooldus:
xenon pirn,olid filtrid, es. piduri kettad ja kõik klotsid
arve 14tuh
siis vahepeal mootoris trosserklapp andis otsad arve 6000.-
ja nüüd viimane hooldus oli 2 näd tagasi:
olid filtrid ja veermik,( õõtsad. silik.puksid ja veel nipet näpet) 19000.-
Ja isegi imestasin peale veermiku rem. et polegi ju palju sest seda pole korralikult remonditud vahetatud kunagi mingit tagumised puksid ainult, sest UM kogu auto kohta info olemas mida tehtud on:)..
Aga jah kohe kohe läheb käigukast ja roolivarras vahetusse...mis teha :)
tiiduonu
Huviline
Postitusi: 4
Liitunud: 05.10.2007 10:22 41
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas tiiduonu »

Mul on juba mõnda aega küsimus, kas valida diisel või bens ja kas on mõtet maksta facelifti, 90Nm väände ja 160 kw diisemoootori eest pea 200k rohkem kui vana 135 kw-se eest. Tundub , või on tõesti 2003 lõpus tehtud masinad vastupidavamad kui 2003 alguses näiteks. Pidevalt räägitakse mingisugustest sünnivigadest, aga mis need siis lõppudelõpuks on?

Paistab, et X5 kallimad hoolduskulud on vahekast, käigukast, roolilatt. Puksid jms veermikku puudutav on meie teedel ju normaalne nähtus. Vahekasti ja käimarit on kindlasti võimalik remontida ning kohe peale ostu ka filtri ja õli vahetamisega ehk eluiga pikendada. Imelik tundub aga see, et võrreldes vana x5 ja vahepealse variandi (sorry, ei jaga seda E süsteemi eriti) käigukaste kus automaadile tekkis 6 käik, pole millegipärast küttekulule www.autoweek.nl andmetel mõjunud.

Mul on läbisõit aastas ca 50K ja diisel tasuks end ma arvan ära küll. Hetkel endal E39 530d ja mootorisse pole peale õlide jms midagi pannud.
Raivo
Huviline
Postitusi: 3609
Liitunud: 01.10.2002 10:58 38
Peamine sõiduk: BMW 530D
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Raivo »

Omal küll kogemus puudub, aga elutõed on ju üldiselt sellised, et väga suurel määral sõltub sinu tulevase masina edasine käekäik sellest, kuidas teda eelmine omanik üleval on pidanud. Seega nüüd nii mustades toonides vast seda asja ka ei tasuks võtta, et igal X5 peab kohe käimari, turbo, roolilati jms ära vahetama. Loomulikult kui otsid seda kõige odavamat, siis võib kõik juhtuda.
Valdek võiks oma kogemused oma diisel X5-st siia panna. Pakuks täitsa huvi.

Ja kui omale just 20" velgi alla ei keera, siis tavaliselt ei lagune see veermik ka nii kiiresti, kui legendides räägitakse.
530d
Kasutaja avatar
renxxx
Huviline
Postitusi: 102
Liitunud: 04.04.2007 23:26 44
Asukoht: Tallinn

No jaa

Postitus Postitas renxxx »

Loomulikult ei pea tingimata roolilatt,käimar ja vahekast kohe minema, kuid aeg on näidanud, et neid ikka aegajalt läheb.Igal asjal oma iga vast.Need kolm x-i,mis meie ringkonnas on kõigil roolilatt läinud.Käimar kahel ja vahekast ainult minul.Loomulikult pole meil uhiuued masinad.
20" velgede kohapealt nii palju,et...see jutt peab paika.Kahjuks. :(
Kasutaja avatar
Muhv
Klubiliige EKBK
Postitusi: 2206
Liitunud: 18.11.2002 22:35 02
Peamine sõiduk: i12, i01s, G05

Postitus Postitas Muhv »

2003a ei muutunud mitte ainult mootorid. Põhiline, mille eest lisa maksad, on X-drive. See muudatus on raha väärt.
Kasutaja avatar
Jaak
Huviline
Postitusi: 72
Liitunud: 18.02.2005 08:29 24
Asukoht: Keila-Joa
Kontakt:

Postitus Postitas Jaak »

30 000 kuus autokulud!? :shock: Päris haige.. Mis krdi sõidumõnust sa räägid?
Bmw 525 TDS e39
Bmw R1200C
Kasutaja avatar
renxxx
Huviline
Postitusi: 102
Liitunud: 04.04.2007 23:26 44
Asukoht: Tallinn

No hakkab peale

Postitus Postitas renxxx »

No krt võtaks.Kas keegi on väitnud,et koguaeg kulud nii kõrged on ? Ega vist.Vahel läheb asi käest,siis tuleb ju see uuesti liikuma panna.Kui ei meeldi,siis sõida millegi muuga.Mitte et ma siin ülistaks x5,aga sõita on temaga ikka sigamõnus.Liikudes laguneb ka mõni teist marki linna jeep ning vaevalt nende hooldamised ning parandused teab mis soodsamad on.Kahtlen sügavalt.
Indrek_M
Huviline
Postitusi: 3449
Liitunud: 31.08.2004 12:58 12
Asukoht: Tallinn

Re: No hakkab peale

Postitus Postitas Indrek_M »

renxxx kirjutas:No krt võtaks.Kas keegi on väitnud,et koguaeg kulud nii kõrged on ? Ega vist.Vahel läheb asi käest,siis tuleb ju see uuesti liikuma panna.Kui ei meeldi,siis sõida millegi muuga.Mitte et ma siin ülistaks x5,aga sõita on temaga ikka sigamõnus.Liikudes laguneb ka mõni teist marki linna jeep ning vaevalt nende hooldamised ning parandused teab mis soodsamad on.Kahtlen sügavalt.
Paljudel inimestel on arvamus, et kogu kulud autole on ainult auto ostmine ja kütus :)
Remont, kindlustus, uued rehvid, õlivahetus ... need tulevad üllatusena. Seetõttu meil tänavatel tõelisi rappeid nii palju ongi, et auto osta jõutakse aga hoolduseks ja remondiks enam raha ei jätku.
Miskipärast arvatakse, et miljonikroonise auto hoolduseks piisab kuus paaristsajast kroonist :)
Indrek
all111
Huviline
Postitusi: 44
Liitunud: 31.08.2007 11:45 11

Postitus Postitas all111 »

Mina olen enda x5(160kw) sõitnud ca 3kuud ja jooksvad remondikulud on puhaos 0 :) 3,0d keskmine kulu on 9,5(linn ja maa).Iga läbitud kilomeeter on olnud puhas rõõm. Siin on muidugi üks aga, auto läbisõit on ainult 40tuhat km. kuigi aasta on 2004. Selles suhtes olen nõus et 100tuhat ja peale hakkab teatud sõlmesi võibolla koormama. Üldkokkuvõttes julgen ikkagi öelda et auto on kuramuse hea.
Kasutaja avatar
renxxx
Huviline
Postitusi: 102
Liitunud: 04.04.2007 23:26 44
Asukoht: Tallinn

Re: No hakkab peale

Postitus Postitas renxxx »

No tundub nii.Aga noh...oleks ju tore tegelt :D 200 kr / kuu
Kasutaja avatar
Jaak
Huviline
Postitusi: 72
Liitunud: 18.02.2005 08:29 24
Asukoht: Keila-Joa
Kontakt:

Postitus Postitas Jaak »

AlBundi kirjutas: keskmiselt kulub auto peale 25-30000.-kuus


Kui suudad 25 000 iga kuu kuu välja panna, äkki oleks siis mõttekas uus liisida?
Bmw 525 TDS e39
Bmw R1200C
AlBundi
Huviline
Postitusi: 19
Liitunud: 16.04.2005 08:18 56
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas AlBundi »

uut, aga kas te arvate et see uus on selline mis ei lagune või :)
kas uuel on odavamad kummid, varuosad vaevalt kahtlen selles väga.
See summa kulub ümarguselt autole iga kuu.
Iga kuu ju ei käi hoolduses , aga kui liita kõik kulud kokku mis läinud on ja jagada see ajaga mis mina sellega sõitnud olen siis tuleb jah umbes nii.
Eks võib ju ainult bensu ka osta ja ringi sõita ja sentigi auto hooldusesse panna....aga minu arust kui auto koliseb ja laguneb siis on endal selline tunne et silm on sinine ja tatt verine :)

PS. Kes ütles et auto ülalpidamine odav on???
Kasutaja avatar
arnie
Huviline
Postitusi: 437
Liitunud: 20.01.2005 20:35 07
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas arnie »

AlBundi kirjutas:uut, aga kas te arvate et see uus on selline mis ei lagune või :)
kas uuel on odavamad kummid, varuosad vaevalt kahtlen selles väga.
See summa kulub ümarguselt autole iga kuu.
Iga kuu ju ei käi hoolduses , aga kui liita kõik kulud kokku mis läinud on ja jagada see ajaga mis mina sellega sõitnud olen siis tuleb jah umbes nii.
Eks võib ju ainult bensu ka osta ja ringi sõita ja sentigi auto hooldusesse panna....aga minu arust kui auto koliseb ja laguneb siis on endal selline tunne et silm on sinine ja tatt verine :)

PS. Kes ütles et auto ülalpidamine odav on???
Muidugi osad on sama kallid ja kallimadki veel aga uuel on GARANTII, nii et käid ainult korralises hoolduses, maksad kindlustust ja liisingut ja ostab kütet. Kui midagi vahepeal ära laguneb (rooölikarp, käigukast vms) siis pole sinu probleem, viid aga tagasi ja sõidad vahepeal vahetusautoga. Lihtne!
Viimati muutis arnie, 18.11.2007 18:46 42, muudetud 1 kord kokku.
E32 750i 220kW :)
e36forever
Huviline
Postitusi: 582
Liitunud: 09.04.2005 16:54 19
Asukoht: Berlin/Tartu

Postitus Postitas e36forever »

Ise ostsin Eestis sõitmiseks X5 kasutusrendiga(3.0d). Koos lisadega tuli hind kokku 1 060 000.-. Ning 3 aasta peale. Kuumakse tuli ligi 20 000 + kasko 4000 kuus. Lisaks sellele tulevad ainult rehvid + küte. Rehvidele läheb umbes 50k selle aja jooksul ehk 1400 kuus. Kokku tuleb 30k kuu ära + küte(ülejäänud 5k kuus arvestasin hooldustele). Ei näe küll mõtet vana X5-t samade kuludega pidada :D
AlBundi
Huviline
Postitusi: 19
Liitunud: 16.04.2005 08:18 56
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas AlBundi »

mõte on alati :D
vana x5 (4.8 is tuninguga)....minu jaoks ilusamat asja pole olemas hetkel :D
nii et asi on maitses :cool:
Vasta