Kahjuks on siin rohkem ebatäpne kui väärtuslik info jagatud.Kollased kohapeal umbes 110 eurot, oleneb kohast (kehtib 5 päeva, ei ole vaja TÜVi). Punased on 150 kanti (aga neid ei pea tegema, kuna EU-s saab kollastega ka sõita, kehtivad 14 päeva, vajalik auto TÜV)
TÜV on täielik vale info ja sõna!
Jutt käib auto tehnilisest kontrollis vastavalt § 29 STVZO - seda teenus pakuvad Saksast erinevad asutused, nende hulka näiteks mainitud TÜV-asutused, DEKRA, vabad voolitatud/sõltumatu ekspertid/hindajad, ...
Kollased numbrid - kõik kena - aga täisvastutus auto teh.seisude kohta langeb siis passist märgitud nimi ja/või autojuhi peale - ja trahvid on karmid - kui keegi jääb vahele...
Kontrollida tuleb sama moodi kas kindlustuspoliis hõlmab välismaad - sealt puudub küll mingi standard, baas on ainult Saksamaa sissemised sõidud!
Punased ekspordinumbrid nõuavad tehniline kontroll enne numbriplaadide väljastamist - mis moodi ei ole kuskil kirjas! Iga asutus on õigus vabalt ise otsustada - versioonid saavad olla:
- alates müüja, või töökoda kinnitavad, et masin on sõidukorras
- asutus ise teeb mingi kiirülevaade - ja suunab huvi/vajaduste korral numbriplaadide tahtja ülevaatusasutuste juurdes edasi
- ametnik vaatab lihtsalt aknast välja
- nõutakse § 29 STVZO ülevaatus
- isegi § 21 STVZO (täielik ülevaade) saab olla kui härra ametnik on päris halb päev