Mida panna tähele 530 ostu puhul, või 3-seeria

Nõuanded sõiduki soetamisel
Vasta
tom530
Huviline
Postitusi: 3
Liitunud: 15.09.2012 16:15 10

Mida panna tähele 530 ostu puhul, või 3-seeria

Postitus Postitas tom530 »

Tere! Ma tean asjast (BMW) väga vähe ja vabandan juba ette kui rumalad küsimused juhtuvad olema. Aga kui keegi asjatundja viitsib vastata ja näpunäiteid jagada, siis suured tänud ette.

Tean vaid niipalju, et tahaks sedaani. 7-8a kasutatud. Otseselt mootori võimsust ma taga ei aja. Soov oleks teada, milline on parim võimsus-töökindlus-remontimise odavus-ökonoomsus suhe. Kuidas nende näitajate poolest peaks otsustama 3 või 5 seeria kasuks (saan aru, et peamine erinevus on salongi ja kere suuruses, aga kui see silmnähtav erinevus välja jätta, siis vist muud ei olegi niiväga erinevat?)?

Kui nüüd 5-seeriat valida, siis vist 530 on kõige parem (olen nii kuulnud, aga ei tea miks nii on)? Ja kui siis osta 2004-2005a 530, automaat, läbisõit ca 250 000, siis millised on siin riskid/nõrgad kohad? Loodetavasi on võimalik leida selliste näitajatega korralikku masinat, mis kohe kätte ära ei kooleks või suuri remondisummasid neelama hakkaks. Kuidas ära tunda kohe-kohe lagunevat isendit?
Raulz
Huviline
Postitusi: 30
Liitunud: 23.04.2012 21:33 03
Peamine sõiduk: BMW X5 E70 2013 40d

Re: Mida panna tähele 530 ostu puhul, või 3-seeria

Postitus Postitas Raulz »

Tere.

Räägin ainult 530d-st, sest 3-ndast ei tea midagi. 3L diisel ilmselt kõige levinum mootor. See 160 kw on piisavalt ergas ja samas ka öko, nii et ei näe põhjust 525d taga ajada.

- ostueelne kontroll tuleb igal juhul teha, õnne korral saab palju targemaks ka ajaloo osas, varjus olevatest vigadest rääkimata;
- istmesoojendused. Kui neid pole, siis pole ammugi ka seisukütet, mis diisli puhul meie talves on väga hea asi (huvitav et E39-l oli see standardvarustuses, aga E60-l enam mitte). Mul on jäänud mulje, et ilma istmesoojenduseta masinad on Eestisse enamikul juhul sattunud kas Itaaliast või Prantsusmaalt ja nagu olen kuulnud, siis Itaalia BMW esinduse hooldusinfot meie UM alati ei näe.
- läbisõit. See 7-8 aasta jooksul läbitud 250 000 km võib olla nii reaalne kui ka juba kellegi poolt keritud. Mul endal on näiteks 2008 alguse masin ja tänaseks juba üle 200 000 ees. Ostueelne kontroll (UM-s näiteks) oleks ilmselt abiks siinkohal.
- mootori sisselaske pöördklapid, mis võiks olla Eestis juba sõitnud autol ammu välja visatud;
- automaatkäigukasti õli. Kui kast töötab veel hästi (ilma jõnksudeta), tuleb õli olukorda siiski uurida. Vahetamise teema kohta on üle 200 000 km sõitnud masinate juures vastakaid arvamusi, kuid minu arvates on 250 000 km ülemine piir, mida originaalõli kestab.
- kõikvõimalikud elektroonika vead, andurid ja juhtplokid. Piilu tagavararatta pessa - see peab olema kuiv. Niiskus seal mõjub juhtplokkidele hukatuslikult.
- õlilekked mootori all. Tegemist võib olla nii, mootoriõli, roolivõimu õli vm vedelikuga. Igasugune leke tähendab üldjuhul mingi asja remonti ja näiteks lekkiv roolilatt ei ole just odav parandada.
- varustus. Selle olemasolu/puudumine mõjutab ostes hinda oluliselt, kuid veel rohkem kunagi autot maha müües. Hangi kindlasti auto vin-koodi 7 viimast numbrit, siis saab netist selle abil auto orignaalvarustuse suht täpselt välja võtta.

Ja üldse - kui masinal on ikka mingid veateated I-Drive´s näha ja kui eelmine omanik väidab, et just tekkis / väike asi, siis ilmselt on asi ikka nutusem.

Siiski korvab sõidurõõm 5-sega selle keerukusest tulenevad võimalikud vead ja kui oled selle eest nõus ka vahel remondiraha välja käima, siis ... osta ära.

Tutvu ka sellega: http://www.autoleht.ee/testid/kasutatud?id=2084

Edu !
Jan320
Huviline
Postitusi: 1070
Liitunud: 30.04.2005 20:58 47

Re: Mida panna tähele 530 ostu puhul, või 3-seeria

Postitus Postitas Jan320 »

Kui 2008.a. autol on odol 200 000 km. siis 2004 või 2005 a. diislid on kindlasti 400 000 või 500 000 läbi ajanud ja maha keritud , no milleks osta selline diisel, parem osta bensiin.
tom530
Huviline
Postitusi: 3
Liitunud: 15.09.2012 16:15 10

Re: Mida panna tähele 530 ostu puhul, või 3-seeria

Postitus Postitas tom530 »

Tänud põhjaliku vastuse eest!
Kas see läbisõit üle 400 000 ei ole mitte juba liig mis liig, ja mootor võiks kohe-kohe otsad anda?
MartenL
Huviline
Postitusi: 2548
Liitunud: 05.09.2007 21:54 36
Peamine sõiduk: Alltrack
Asukoht: Tallinn

Re: Mida panna tähele 530 ostu puhul, või 3-seeria

Postitus Postitas MartenL »

Auto kulub tervikuna, s.t. pead hakkama renoveerima kogu tehnikat. Toyotal ja vanemal mersul pole see läbisõit vast probleemiks ;)
Kasutaja avatar
Slava_323
Huviline
Postitusi: 2097
Liitunud: 15.09.2008 19:43 37
Asukoht: Espoo
Kontakt:

Re: Mida panna tähele 530 ostu puhul, või 3-seeria

Postitus Postitas Slava_323 »

BMWl ka ei peaks olema probleem. Olen mitmeid e39 näinud nii bensukaid kui ka diisleid millel odo'l juba üle 450 000. Kas või minu isa 528 millel hetkel 522 xxx, sõbra e39 530dl 388 xxx. Kõik Kestavad ja töötavad laitmatult. Kui on autot hooldatud korrektselt, siis see 500 000 pole probleemiks. Meil pool Eestit sõidab sellise läbisõiduga lihtsalt, et silma ei riivaks keritakse laialt levinud 250 000 peale. Nagu tähele paned, mida vanemaks auto saab seda väiksem LS tal on.
F31 320d M Performance
Jan320
Huviline
Postitusi: 1070
Liitunud: 30.04.2005 20:58 47

Re: Mida panna tähele 530 ostu puhul, või 3-seeria

Postitus Postitas Jan320 »

Slava_323 kirjutas:BMWl ka ei peaks olema probleem. Olen mitmeid e39 näinud nii bensukaid kui ka diisleid millel odo'l juba üle 450 000. Kas või minu isa 528 millel hetkel 522 xxx, sõbra e39 530dl 388 xxx. Kõik Kestavad ja töötavad laitmatult. Kui on autot hooldatud korrektselt, siis see 500 000 pole probleemiks. Meil pool Eestit sõidab sellise läbisõiduga lihtsalt, et silma ei riivaks keritakse laialt levinud 250 000 peale. Nagu tähele paned, mida vanemaks auto saab seda väiksem LS tal on.
Vot see hooldus seal 300 000 ja 400 000tuhande peal lähebki juba kalliks ainult üks remont, nagu surnud hobuse maksmine1
Kasutaja avatar
Oldirty
Huviline
Postitusi: 176
Liitunud: 18.11.2011 19:15 40

Re: Mida panna tähele 530 ostu puhul, või 3-seeria

Postitus Postitas Oldirty »

Mis jama sa ajad et hooldus kulud suured, minul on ka 1999 aasta 530D ja odol üle 330K ja pole hullu midagi, mis liigub see kulub ja seda peab vahest remontima aga pole üldse hullu midagi. Muidugi mine esindusse ja saad garantiiga auto, pole ju enam remondi probleemi tükk aega, aga hind ka vastav eksole :)
Rain.
Klubiliige - admin
Postitusi: 6403
Liitunud: 17.11.2005 16:20 10
Asukoht: Tallinn/Pärnu

Re: Mida panna tähele 530 ostu puhul, või 3-seeria

Postitus Postitas Rain. »

Kõik on kinni auto eelmistes omanikes. Kui korralikult hooldatud, kestab kaua ning 300000-400000 km pole BMW diiselmootori jaoks veel midagi.
Jan320
Huviline
Postitusi: 1070
Liitunud: 30.04.2005 20:58 47

Re: Mida panna tähele 530 ostu puhul, või 3-seeria

Postitus Postitas Jan320 »

Rain530 kirjutas:Kõik on kinni auto eelmistes omanikes. Kui korralikult hooldatud, kestab kaua ning 300000-400000 km pole BMW diiselmootori jaoks veel midagi.
Mootor võibolla kestab,kuigi sellel 3,0 diislil on hädasid küll,küll tossab, küll uimane, turbo ja veel 100 häda, veermik saab ennem otsa,400 000 km on kindlasti juba teine kompl. veermik kui mitte kolmas!
Kasutaja avatar
TiitR
Huviline
Postitusi: 6439
Liitunud: 24.05.2006 19:16 00
Peamine sõiduk: E70 xDrive30d
Asukoht: Tartumaa + Ida-Viru

Re: Mida panna tähele 530 ostu puhul, või 3-seeria

Postitus Postitas TiitR »

Autot pole veel olemaski, aga kasutajanimi juba valitud? :D Aga soovitan uurida (kasvõi siit foorumiski) e60 3,0d erinevaid teemaid. Ja selge on see, et kui auto on ikka juba 7..8a. vana, siis loota, et sõidad 2..3a. kätt külge panemata, on ilmselge naiivsus. Aga korras 3,0d-l on sõidumõnu on elamus omaette :cool:
Enne: E30-1,8i/2,5i/2,4d, E34-2,4tda/2,5tds, E36-2,5td, E39-3,0d/3,0da, 2xE60-3,0da, E70 3.0sd M-pakett
Nüüd: ´12a. VW Passat 2.0 tdi DSG;´09 E70 3.0d M-pakett, ´85a. VAZ 21063, ´05a. Škoda Octavia 2.0 tdi DSG
Vasta