6. leht 6-st

Re: E60/61 bensukad

Postitatud: 21.03.2016 09:03 54
Postitas Ma®tin
Selle mootori norm temp on 105-112, niiet, 80 on ikka väga vähe.

Re: E60/61 bensukad

Postitatud: 21.03.2016 09:11 39
Postitas Ranno
ändi kirjutas:See pole auto viga, vaid su enda süü, kui huupi asju vahetad. Sellise asja vastu aitab see, kui maksta üks kord õigele inimesele natuke rohkem ja viga teada.
sigaelmar kirjutas:Ja seda ka, et on see siis nii suur probleem, et ta 80 kraadiga töötab? Isegi diislile piisab sellest temperatuurist, et DPFi põletada, bensukal peaks ju täitsa savi olema kas mootor on 80 või 90 kraadi.
Enda viga jah, et tahan korras autoga sõita. Pärnus pole ükski bemmidega tegelev ettevõte veel suutnud viga leida. Kes see õige inimene siis on?
Ma®tin kirjutas:Selle mootori norm temp on 105-112, niiet, 80 on ikka väga vähe.
Jah, selle mootori normaalne temp on järgmine:
• 112°C ECO mode (economy)
• 105°C Normal mode
• 95°C High mode
• 80°C High + mapped thermostat mode

Minu oma on alla 95km/h sõites kinni selles High + mapped thermostat modes. 96km/h kiiremini sõites tuleb välja sellest ja toimib nii nagu peab. Aga see on siin teemas juba väga off topic.

EDIT: tegin oma probleemi kohta eraldi teema, ehk kellelgi on mõtteid > viewtopic.php?f=38&t=248574" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: E60/61 bensukad

Postitatud: 26.12.2016 21:22 25
Postitas AndreIlv
Olen BMW kohapealt täiesti null vend :D .

http://www.auto24.ee/kasutatud/auto.php?id=2314220" onclick="window.open(this.href);return false;

Mis on selle mootori ja käigukasti, head & vead? Jahutussüsteem jne...

Aitäh vastajatele! :)

Re: E60/61 bensukad

Postitatud: 25.01.2017 10:58 39
Postitas rasmus99
Tere

Ei hakanud uut teemat tegema, aga pakub huvi bmw 2.5 r6 160kw n52 motoga isend. Mis tüüpvead tuntumad on ja millele ostes eriti tähelepanu peaks pöörama?

Re: E60/61 bensukad

Postitatud: 25.01.2017 16:30 41
Postitas sigaelmar
Kui see N52 on otsepritsega, siis sisselaske carbon buildup võib probleemiks tulla. Õlikuluga on probleeme olnud, veepumba vahetus on kallis. Valvetronicu/Vanose probleemid käivad iga BMWga kaasas ja neid eraldi välja tuua pole mõtet.

Re: E60/61 bensukad

Postitatud: 25.01.2017 17:30 56
Postitas rasmus99
Äitäh vastuse eest, aga mingeid umbkaudseid hinnavahemikke ei oska välja tuua?
E: tark internet väidab siiski, et tegu pole otsepritsega. Parandage kui eksin

Re: E60/61 bensukad

Postitatud: 25.01.2017 19:01 34
Postitas sigaelmar
Mis hinnavahemikke? Õli liiter maksab 10-15€, veepump oli 400-500€ + vahetus, valvetronicu junnid maksavad B osad alla 100€ tk kui nende vahetusest üksi piisab.

Re: E60/61 bensukad

Postitatud: 25.01.2017 22:56 36
Postitas RaikoK
N52 vs N53 kui kellelegi veel selgusetu.

N52 on valvetronicu ja tavalise pritsega.

N53 on valvetronicuta ja otsepritsega.

Re: E60/61 bensukad

Postitatud: 26.01.2017 09:55 06
Postitas Jaakk
Omast kogemusest oskan sulle seda öelda, et N52 mootoritega autode osakaal Eestis võrreldes M57-ga on ilmselt alla 5% . Kui juba ainuüksi seda suhtarvu võtta siis mingit põhjapanevat lastehaiguste nimekirja on väga raske välja tuua kuna neid autosid lihtsalt pole nii palju, et kindel muster välja kujuneks (nagu M57 puhul).
Minu ostusoovitus on alati olnud see, et kui ise tehnikat jagad siis sa ilmselt siia teemat ei oleks teinud, järelikult peaksid esmalt käima vaatama ise auto üle, kas üldse tekib mingi sisetunne, et selle autoga on eelneva 10+ aasta jooksul heaperemehelikult ringi käidud.
Kui mootori paned käima siis kuula kas mootor käib ühtlaselt, ilma kõrvaliste helideta, ka siis kui konditsioneeripump töötab, roolivõim ei inise jne. Kas paistab mootoriruumis lekkeid.
Kui nüüd käigu ka veel sisse paned ja sõitma asud, siis sõida püsikaga näiteks 90-ga, et kas tahhomeeter kõigub üles-alla või seisab kindla koha peal.
Sellised elementaarsed asjad vaata üle ja alles siis lepi müüjaga kokku, et kas on võimalik mõnda pädevasse töökotta ostueelsesse minna.
Minu loogika ütleb seda, et kui see masin oleks lastehaiguste küüsis siis seda eelnevat 10 aastat ta niiehknaa poleks jõudnud ära käia - juba peab olema remonditud, vastasel korral seisaks aia ääres, need vead mida kardad tulevad ostueelses kontrollis reeglina välja.
Peale ostu sooritamist pead sa niiehknaa KÕIK õlid ära vahetama, küünlad, rihma, rullikud, filtrid.
Youtubes on palju videoid N52 imelikest helidest aga tiksub see mootor kindlasti, ning ka liiter õli peab pagasiruumis kindlasti olema.
rasmus99 kirjutas:Tere

Ei hakanud uut teemat tegema, aga pakub huvi bmw 2.5 r6 160kw n52 motoga isend. Mis tüüpvead tuntumad on ja millele ostes eriti tähelepanu peaks pöörama?

Re: E60/61 bensukad

Postitatud: 26.01.2017 10:41 24
Postitas rasmus99
Jaakk kirjutas:Omast kogemusest oskan sulle seda öelda, et N52 mootoritega autode osakaal Eestis võrreldes M57-ga on ilmselt alla 5% . Kui juba ainuüksi seda suhtarvu võtta siis mingit põhjapanevat lastehaiguste nimekirja on väga raske välja tuua kuna neid autosid lihtsalt pole nii palju, et kindel muster välja kujuneks (nagu M57 puhul).
Minu ostusoovitus on alati olnud see, et kui ise tehnikat jagad siis sa ilmselt siia teemat ei oleks teinud, järelikult peaksid esmalt käima vaatama ise auto üle, kas üldse tekib mingi sisetunne, et selle autoga on eelneva 10+ aasta jooksul heaperemehelikult ringi käidud.
Kui mootori paned käima siis kuula kas mootor käib ühtlaselt, ilma kõrvaliste helideta, ka siis kui konditsioneeripump töötab, roolivõim ei inise jne. Kas paistab mootoriruumis lekkeid.
Kui nüüd käigu ka veel sisse paned ja sõitma asud, siis sõida püsikaga näiteks 90-ga, et kas tahhomeeter kõigub üles-alla või seisab kindla koha peal.
Sellised elementaarsed asjad vaata üle ja alles siis lepi müüjaga kokku, et kas on võimalik mõnda pädevasse töökotta ostueelsesse minna.
Minu loogika ütleb seda, et kui see masin oleks lastehaiguste küüsis siis seda eelnevat 10 aastat ta niiehknaa poleks jõudnud ära käia - juba peab olema remonditud, vastasel korral seisaks aia ääres, need vead mida kardad tulevad ostueelses kontrollis reeglina välja.
Peale ostu sooritamist pead sa niiehknaa KÕIK õlid ära vahetama, küünlad, rihma, rullikud, filtrid.
Youtubes on palju videoid N52 imelikest helidest aga tiksub see mootor kindlasti, ning ka liiter õli peab pagasiruumis kindlasti olema.
rasmus99 kirjutas:Tere

Ei hakanud uut teemat tegema, aga pakub huvi bmw 2.5 r6 160kw n52 motoga isend. Mis tüüpvead tuntumad on ja millele ostes eriti tähelepanu peaks pöörama?
Päris võhik tehnika alal ei ole, kuid minu peamised kokkupuuted on enamjaolt olnud vanemate masinatega ja uuemate bmw-de hingeeluga olen vaid foorumi teel tutvunud. Saan aru, et mingi õlikulu on normaalne ja pisut häälekam klapitöö kui tavaliselt on ka normaalne?
Äkki oskab keegi nimetada ka mõnda asjalikumat töökoda Tartu kandis? Ise elan Tallinnas ja sealsetest töökodadest peale um-i ei tea midagi.

Postitatud: 26.01.2017 13:03 12
Postitas Ranno
Mul on E90 N52 mootoriga ja võin kinnitada et võtab õli. Kunagi kui ostsin selle siis otsisin ja leidsin isegi mingi artikli kus UM'i töötaja väitis et kuni 1l 1400km kohta on bmw arvates veel normaalne selle mootori puhul. Minule tundub see küll müstiliselt suur kadu ja minu oma nii palju ei tarbi.

Minu oma tiksub ainult külmalt käima pannes ja seda ka ainult siis kui enne seisma jäämist pikalt kohapeal käis. Paar km sõitmist ja tiks kaob ära. Selle kohta on välismaa foorumites palju teemasid.
Seega väga võimalik et kuskil müügiplatsil seisnud N52 tiksub, aga see Tiks peab ära kaduma kui natuke sõita. Kui ei kao, siis on ilmselt miskit nihu.

Re: E60/61 bensukad

Postitatud: 26.01.2017 15:02 17
Postitas Jaakk
Ise käin enda mõlema autoga http://www.mt-autohooldus.ee" onclick="window.open(this.href);return false; -s. Siiani on nad kõigega hakkama saanud ja julgen kiita.
rasmus99 kirjutas:
Jaakk kirjutas:Omast kogemusest oskan sulle seda öelda, et N52 mootoritega autode osakaal Eestis võrreldes M57-ga on ilmselt alla 5% . Kui juba ainuüksi seda suhtarvu võtta siis mingit põhjapanevat lastehaiguste nimekirja on väga raske välja tuua kuna neid autosid lihtsalt pole nii palju, et kindel muster välja kujuneks (nagu M57 puhul).
Minu ostusoovitus on alati olnud see, et kui ise tehnikat jagad siis sa ilmselt siia teemat ei oleks teinud, järelikult peaksid esmalt käima vaatama ise auto üle, kas üldse tekib mingi sisetunne, et selle autoga on eelneva 10+ aasta jooksul heaperemehelikult ringi käidud.
Kui mootori paned käima siis kuula kas mootor käib ühtlaselt, ilma kõrvaliste helideta, ka siis kui konditsioneeripump töötab, roolivõim ei inise jne. Kas paistab mootoriruumis lekkeid.
Kui nüüd käigu ka veel sisse paned ja sõitma asud, siis sõida püsikaga näiteks 90-ga, et kas tahhomeeter kõigub üles-alla või seisab kindla koha peal.
Sellised elementaarsed asjad vaata üle ja alles siis lepi müüjaga kokku, et kas on võimalik mõnda pädevasse töökotta ostueelsesse minna.
Minu loogika ütleb seda, et kui see masin oleks lastehaiguste küüsis siis seda eelnevat 10 aastat ta niiehknaa poleks jõudnud ära käia - juba peab olema remonditud, vastasel korral seisaks aia ääres, need vead mida kardad tulevad ostueelses kontrollis reeglina välja.
Peale ostu sooritamist pead sa niiehknaa KÕIK õlid ära vahetama, küünlad, rihma, rullikud, filtrid.
Youtubes on palju videoid N52 imelikest helidest aga tiksub see mootor kindlasti, ning ka liiter õli peab pagasiruumis kindlasti olema.
rasmus99 kirjutas:Tere

Ei hakanud uut teemat tegema, aga pakub huvi bmw 2.5 r6 160kw n52 motoga isend. Mis tüüpvead tuntumad on ja millele ostes eriti tähelepanu peaks pöörama?
Päris võhik tehnika alal ei ole, kuid minu peamised kokkupuuted on enamjaolt olnud vanemate masinatega ja uuemate bmw-de hingeeluga olen vaid foorumi teel tutvunud. Saan aru, et mingi õlikulu on normaalne ja pisut häälekam klapitöö kui tavaliselt on ka normaalne?
Äkki oskab keegi nimetada ka mõnda asjalikumat töökoda Tartu kandis? Ise elan Tallinnas ja sealsetest töökodadest peale um-i ei tea midagi.

Re: E60/61 bensukad

Postitatud: 28.01.2017 09:33 30
Postitas kiire-lauri
Endal ka e92 n52. Hea mootor, edasi veab mõnusalt ja kütust tarbib vähe võrreldes vanemate m54 mootoritega. Mul musta kaanega mootor ja õli panen 10000 jooksul max liiter peale. Külmalt käima pannes kui eelnevalt rahulikult sõitnud lööb ka korraks tiksu sisse. Töökaaslaste n53 mootoriga f10 sama lugu. Kui kunagi peab selle veepumba vahetama ca 400 siis ikka vähem raha läinud kui diisli meestel mootorisse :D (lõdvikud,pöördklapid,dpf,turbo,pihustid,egr jne ) Diisil tore ainult see 500nm väänet.

Re: E60/61 bensukad

Postitatud: 28.01.2017 12:19 49
Postitas sigaelmar
Aga miskipärast eelistavad enamus inimesi jätta oma raha remondikohta mitte tanklasse :)

Re: E60/61 bensukad

Postitatud: 28.01.2017 13:32 18
Postitas PeeterA
N52-l on levinud hüdrotõukurite "tiks".

http://www.engineprofessional.com/TB/TB110915-1.pdf

Re: E60/61 bensukad

Postitatud: 28.01.2017 16:02 14
Postitas rasmus99
PeeterA kirjutas:N52-l on levinud hüdrotõukurite "tiks".

http://www.engineprofessional.com/TB/TB110915-1.pdf
Mulle huvi pakkuv masin aastast 2006, seega tollel neid uuemaid hüdrotõukureid vast pole, kui just um neid garantii korras lappind pole. Pean täpsemalt järgi uurima.
N52 mootoriga masinate omanikud, kes siin eelnevalt sõna võtnud, oskavad äkki kütusekulu pisut täpsustada?

Re: E60/61 bensukad

Postitatud: 28.01.2017 16:47 00
Postitas sigaelmar
Mu vennal on 325 ja tal võtab maanteel 6-7. Linna kulu ma ei tea.

E60/61 bensukad

Postitatud: 29.01.2017 10:29 00
Postitas Ranno
Minu 325i reaalne kulu maanteel on tiba alla 8l, linnas 12-13l. Ise ta arvab et võtab natuke vähem.
Suur linna kulu tuleb mul ilmselt sellest et Pärnu on väike, lühikesed otsad.

Välismaa foorumitest olen lugenud et hüdrotõukurite vahetus on mõttetu, mingi aja pärast tuleb tiks ikka tagasi. Ja nagu ma juba mainisin, siis normaalsetes tingimustes minu oma ei tiksu. Pikalt kohapeal käimine ei ole nagunii kasulik ja kui seda vältida, siis ei tohiks ka tiksuda.

Re: E60/61 bensukad

Postitatud: 29.01.2017 17:56 11
Postitas sigaelmar
Ranno kirjutas:Minu 325i reaalne kulu maanteel on tiba alla 8l, linnas 12-13l. Ise ta arvab et võtab natuke vähem.
Suur linna kulu tuleb mul ilmselt sellest et Pärnu on väike, lühikesed otsad.

Välismaa foorumitest olen lugenud et hüdrotõukurite vahetus on mõttetu, mingi aja pärast tuleb tiks ikka tagasi. Ja nagu ma juba mainisin, siis normaalsetes tingimustes minu oma ei tiksu. Pikalt kohapeal käimine ei ole nagunii kasulik ja kui seda vältida, siis ei tohiks ka tiksuda.

Venna auto maantee kulu oli isegi suurem enne lambda anduri vahetust. Tehase andmete järgi peaks olema 6,7. Linna kulu pole sul just suur sest 12,9 peaks andmete põhjal olema.

E60/61 bensukad

Postitatud: 29.01.2017 18:37 37
Postitas Ranno
Eks see maantee kulu oleks ka ilmselt natuke väiksem veel kui seda ainult maanteel kuidagi reaalselt mõõta saaks. Ma olen seda tavaliselt vaadanud Pärnu Hiiumaa Pärnu sõites, seega seal sees ka natuke Hiiumaa külasid...
Mul peaks auto tehniliselt korras olema, vähemalt üritan kõik kohe ära vahetada kui miskit kuskilt otsast järgi hakkab andma. Alguses sai ikka parasjagu investeeritud, aga viimasel ajal on ainult mõni üksik pisiasi ära väsinud.

Re: E60/61 bensukad

Postitatud: 30.01.2017 21:36 23
Postitas Margusja
Teen ka piiksu bensumeeste leerist. Olnud ka ainult bensiinimootorite peal, seega on minu kogemused suhteliselt ühekülgsed. Kogemusi võib siiski jagada. Viimane masin oli E60 523, vist N52 mootoriga. Mootoriga seoses meenub kolme aasta jooksul sai vahetatud segusiiber, karterituulutus, klapikambrikaanetihend. Eelnevatel BMW bensumootoritel on olnud suht samasse kohta. Ikka küünlaid, veepump, karterituulutusi. E39 mootorid mul (528, 523) õli vahetusvälba peale õli ei tahtnud, e60 tahtis.
Diiselmootoriga masinatega olen sõitnud ja jutt, et tõmme on parem vastab ehk võrreldes vabalthingava bensiinimootoriga isendiga ilmselt tõele. Samas linnaliikluses tekib küsimust kuhu niiväga "tõmmata" on?
Nii, et elagu bensumehed :)

Re: E60/61 bensukad

Postitatud: 31.01.2017 07:31 32
Postitas sigaelmar
Diisli tõmme on teistsugune. Esiteks turbo lag - kellel rohkem kellel vähem. Teiseks on bensukal pöördevahemik suurem lisaks sellele et see ühtlasem on. Mingi väikese bensukaga ei ole küll kindlasti parem sõita kui väikese diisliga aga suure ja võimsa bensuka vastu ei saa minu arvates ükski diisel.

Re: E60/61 bensukad

Postitatud: 31.01.2017 09:02 43
Postitas Margusja
Suur ja väike mootor - see piir on minu jaoks hägune. Ükspäev tuli sõita mingi pisikese fordiga, mis oli samuti bensiinimootoriga. Ilmselt oli seal 1.2l või midagi sellist. Pean ütlema, et linnas oli sellega üpris põnev positiivses mõttes. Kuna mootor on väike, hooratas kerge, siis reageerib pöörete reguleerimisele ülikiirelt ja roolis olles tekib tahtmine pigem rohkem rida vahetada ja sahmida kui oma praeguse liikuri roolis.

Re: E60/61 bensukad

Postitatud: 31.01.2017 09:17 44
Postitas sigaelmar
Ma pidasin suure mootori all silmas 8 ja enam silindriga mootoreid :) Need mikromootorid ongi linnakiirustel ergud aga maanteel ainult karjuvad käes.

Re: E60/61 bensukad

Postitatud: 31.01.2017 10:01 14
Postitas Margusja
sigaelmar kirjutas:Ma pidasin suure mootori all silmas 8 ja enam silindriga mootoreid :) Need mikromootorid ongi linnakiirustel ergud aga maanteel ainult karjuvad käes.
Ehk siis tavalise kuuesilindrilise BMW mootoriga ei ole mõtet linnast üldse nina välja pista ;)?

Re: E60/61 bensukad

Postitatud: 31.01.2017 11:58 07
Postitas sigaelmar
Sellest polnud juttu. Sa imestasid et 1,2 Ford linnas erk on ja selle peale ma ütlesin, et need väikesed mootorid ongi linnakiirustel ergud aga maanteel lahjad. Kuuesilindrine BMW mootor jääb keskmise suurusega mootorite hulka, nendest me pole midagi rääkinud :)

Re: E60/61 bensukad

Postitatud: 16.02.2017 21:27 59
Postitas FaceOff
Minu M54 E60 520i 2.2 125KW (2003.a) - lootsin et on vähe ökonoomsem aga need vanad bensukad on enam jaolt kõik üsna joogised. Mitte tallates.
Linnas: 13-14l
Keskmine: 10l
Maantee: 8.5l - 100km/h-ga.

Re: E60/61 bensukad

Postitatud: 22.02.2017 03:45 11
Postitas rain-o
Mul e60 525 141kw m54 manuaal.

Sõidureziimil iga päev läbi linna 7km tööle ja 7km tagasi ja päeval mõni km lõunal ka, ning reedel ja pühap 200km maanteeots lisaks, on mul keskmine 7,8
Linnakulu eraldi pole vaadanud, kuid maanteel 90-ga üksi püsikaga näitab vahel isegi 5,7. Alla selle pole maanteekiirusel saanud. Tavaliselt ikkagi 100ga sõites mingi 6,1-6,3.
Diislit väga ei kipu ostma.
Ainukesed hädad mis aastaga on olnud on et mootor kuskilt lekib õli. Arvatavasti klapikambrikaanetihend.
Tagumine parkimisandur kukkus stange sisse
Kõrvalistuja mingi turvavöö püroandur annab veateadet.

Ehk olen rahul.

Re: E60/61 bensukad

Postitatud: 24.03.2017 19:29 30
Postitas FaceOff
Kontrollisin ka endal täna selle mootori temperatuuri ära - BMW 520i 2.2 125kw e60. Maanteel Tallinnast-Rakveresse näitas ühtlaselt 93 kraadi (100km/h ja pöörded veits üle 2000rpmi), tundub ,et on pandud 90ne termostaat. Kas paremad näidud oleksid 105-112? Muid anomaaliaid ei ole ole täheldanud vaid seda, et talvel läheb kaua salong soojaks bensuka kohta.
Õnneks kütusekulu on soojade ilmadega palju mõistlikumaks läinud - Linnas 11-10l, mntl - 6.5l

Re: E60/61 bensukad

Postitatud: 25.03.2017 08:52 06
Postitas ooDDoo
R6 peabki 92 kraadi hoidma v8 on kõrgema temperatuuriga.