1. leht 1-st

X5 E53 tavamudel vs iS

Postitatud: 19.03.2011 21:15 39
Postitas AlariK
Kas X5 tavamudelil (4,4 mootoriga) ning iS (4,6 mootoriga) on lisaks mootorile palju erinevusi ?
Kas hoolduskulud/kulujupid on samas hinnaklassis või on seal mingi erinevus ?
Plaanis V8 mootoriga E53 soetada ning saksas ka omajagu iS mudeleid müügis, seega teen taustauuringut, kas neil ka mingeid erilisi (kalleid) omapärasid ka on, välimus on neil üsna ahvatlev ja hinnaklass ka väga palju kallim pole.

Re: X5 E53 tavamudel vs iS

Postitatud: 29.03.2011 09:47 39
Postitas AlariK
iS mudeli kohta siit kahjuks infot ei leidnud, kuid ehk oskab keegi siis tavalise 4,4 mootoriga mudeli kohta kosta, on see samuti roolilatiga nagu diislid või on see roolikarbiga ? Muu tehnika peale mootori jms. on vist üldjoontes sama, või on 4,4 mudelitel õhkvedrustus näiteks küljes ?
Olen sõitnud 135/160kw X5 diislitega, kuid bensukatega kogemus puudub, tegemist on vist samade mootoritega, mis muude keredega BMW-del ning mingeid kummalisi tüüpvigu ilmselt ei ole, mida peaks kontrollima ?

Re: X5 E53 tavamudel vs iS

Postitatud: 29.03.2011 09:55 38
Postitas eero
Latiga ikka muidugi. Tagumine õhkvedrustus peaks olema standartvarustuses 4,4-liitrisel.

Ühtegi silma või käega kontrollitavat tüüpviga küll pähe ei tule. Väiksed asjad on nagu ussitavad tagatulede kontaktid ja külmaga mittetoimivad ukselukustid, aga ega nende pärast autot ostamata ei jäeta.

Suurtest asjadest tuleb kindlasti vahekasti ja/või käigukastiga pistmist varem või hiljem. Ja loomulikult roolilati ja ka generaatoriga. Aga eks nende asjadega pole muud kui hea teada ja osata karta. Kontrollida ei saa kuidagi.

Re: X5 E53 tavamudel vs iS

Postitatud: 29.03.2011 10:01 02
Postitas Rain.
Karterituulutus on üks tüüpviga ja just talvel, mis on sõna otseses mõttes sitasti lahendatud bmw inseneride poolt. Kasutaja raimo_r, kellel 4.6IS on sellega terve see talv maadelnud - praeguseks vist asi peab. Eks ta ise võib täpsemalt rääkida.

Re: X5 E53 tavamudel vs iS

Postitatud: 29.03.2011 10:21 09
Postitas eero
MInul samas pole kunagi sellega jama olnud.
Pigem võiks pidada kulumaterjaliks, sest kõikidel bensubemmidel olenemata mootorist tuleb tuulutuse klappi ja torusid vahetada kui katki ja umbes.

Re: X5 E53 tavamudel vs iS

Postitatud: 29.03.2011 19:49 26
Postitas 2XX5
Roolilatiprobleemile on ravi. Toimib juba teist aastat.

Re: X5 E53 tavamudel vs iS

Postitatud: 30.03.2011 03:52 52
Postitas ErkiS
Kas m62 4.4 X5 karterituulutus erineb millegi poolest e39 540 ja e38 740 karterituulutusest?
Kas see viga n62-ga X5-l ka?

Ise m62-ga 5st ja n62-ga 7st omanud ja pole kummalgi sellega probleeme ette tulnud :?

Re: X5 E53 tavamudel vs iS

Postitatud: 30.03.2011 08:55 17
Postitas AlariK
2XX5 kirjutas:Roolilatiprobleemile on ravi. Toimib juba teist aastat.
Ja selleks on uus roolilatt või midagi muud ?

Re: X5 E53 tavamudel vs iS

Postitatud: 30.03.2011 10:04 26
Postitas raimo_r
iS-l on vahekast natuke tugevam. päris hea argument selle kasuks otsustada :)
varuosakood on igaljuhul teine ning mingi aeg lugesin seda kuskilt brozüürist ka.

Erinevad pulgad iS-l on esimesed pidurikettad, mis on 356mm, kuid neid saab ATE valikust täiest normaalse hinnaga. Muid erinevaid pulki hetkel ei meenu.

Re: X5 E53 tavamudel vs iS

Postitatud: 30.03.2011 10:48 15
Postitas priitv8
BMW ise ütleb erinevuste kohta täpselt niipalju:
http://bmwmotorsports.org/BMW_docs/X5-46.pdf
NB! BMW-siseselt kannab see auto X5ALPINA tähist! Ehk too 4.6 mootor on Alpina tuuning.

Re: X5 E53 tavamudel vs iS

Postitatud: 30.03.2011 14:25 55
Postitas 2XX5
AlariK kirjutas:
2XX5 kirjutas:Roolilatiprobleemile on ravi. Toimib juba teist aastat.
Ja selleks on uus roolilatt või midagi muud ?
Midagi muud. Puksid sees vahetatakse ära kestvamate vastu. Ei tea rääkida materjalidest, sest ise ei ole kõrval olnud, kui seda tööd tehakse ega näinud et kus ja mis. Tean ainult, et tuunitud roolilatiga probleeme ei ole. Originaallatiga on olnud kogemus, kus vahetada tuli 4 korda aastas(50tkm/aasta,12,5tkm/latt), aga samas on vastu pidanud ka 75tkm/latt.

Re: X5 E53 tavamudel vs iS

Postitatud: 30.03.2011 23:23 06
Postitas raimo_r
Seda PriitV8 mõeldud dokumenti silmas pidasingi.

Features added to the 4.6 versus the 4.4:
Increased Engine Displacement/Horsepower
• Increased Transmission Capacity
• Upgraded Brakes
• Additional Standard Features
• Special/Limited Exterior Colors
• New Interior Textures

Transmission
The X5 4.6iS is available only with a ZF A5S 440Z 5-speed automatic transmission which
features modified internal components. Many internal components, including the torque
convertor have been modified to handle the increased torque and horsepower.
The transmission is specific to the X5 4.6iS and no other transmission should be substituted.

Brakes
Front and rear brakes are upgraded on the X5 4.6iS.
Brake rotor size is increased from the 13.1 in. front normally found on the X5 4.4 to a size
of 14.0 in. on the 4.6iS.
While rear brake rotor diameter remains the same on the 4.6iS at 12.8 in., the thickness of
the rotor is increased and the rear rotor is now ventilated similar to the front rotor.

Re: X5 E53 tavamudel vs iS

Postitatud: 31.03.2011 01:01 48
Postitas Muhv
2XX5 kirjutas: Originaallatiga on olnud kogemus, kus vahetada tuli 4 korda aastas(50tkm/aasta,12,5tkm/latt), aga samas on vastu pidanud ka 75tkm/latt.
Rabav, minu endisel X5-l (2005a) pidas roolilatt 170000km ja kui auto müüsin, siis anomaaliaid veel ei täheldatud.

Re: X5 E53 tavamudel vs iS

Postitatud: 31.03.2011 10:59 56
Postitas AlariK
Tuttav sõidab 3,0D mootoriga X5-ga, mis on uuest peast ostetud 10 või rohkem aastat tagasi, roolilati vahetus on alles nüüd päevakorras, ilmselt oleneb siiski palju ka sõitjast ja teedest, mis hinnaklassi roolilatt UM-s jääb, 1000 EUR või rohkem veel ?

Re: X5 E53 tavamudel vs iS

Postitatud: 31.03.2011 16:36 15
Postitas Anti
Kulumine sõltub ilmselt ka velje läbimõõdust/rehvi laiusest.
iS-id enamasti ikka 20" veljega/275 laia esirehviga, mis peaks roolilatile oluliselt fataalsem olema kui väiksemad/kitsamad mõõdud.