1. leht 3-st

E91 320d M-pakett, 2007

Postitatud: 16.09.2013 20:43 28
Postitas timo_s
Tere,

Olen mõnda aega autoostu mõtteid mõlgutanud ning M-paketiga E91 on üks lemmikuid.
Nüüd tuli huvitav pakkumine:

kuulutuse linki ei ole kuna masin just jõudis Eestisse ning ma loodan, et olen hetkel esimene kes sellega on proovisõitu teinud.

Äsja Belgiast
tootmine: 25.06.2007
320d
automaatkast
LS: 160 000 km
korrektne hooldusajalugu
peaaegu täis-tuledega lisavarustus (professional navi, m-pakett sees ja väljas, sportistmed jne jne) - panoraamkatus vist ainult puudu.
Auto on musta värvi, musta värvi keredetailide ning mu lemmik velgedega (M Double-Spoke 194) ehk igatepidi minu isiklik lemmik.

Kui seest ja väljast on auto väga hea, siis tegelikult mootori/turbo kohapealt ma kõhklen. Nimelt on mu tüüpilised sõidud 5 km hommikul tööle ning 5 km õhtul koju läbi ummikute, paar korda kuus pikemad sõidud linnast välja ehk keskmine aastane sõit alla 10 000 km.
Olen lugenud ja uurinud, et diiselmootorile selline töristamine just meelejärgi ei ole. Kas siin foorumis on keegi sarnase profiiliga ja omab kogemusi ning oskab kommenteerida mu murekohta?

Kuidas see mootor/turbo nö mitte-sõitmisele vastu peab ning kas peaksin ka midagi muud tähele panema?
Millised võivad olla suurimad kuluartiklid ja tüüpvead/probleemid? Kas pigem peaksin kannatama ja siiski bensiinimootoriga masina soetama?

Loodan, et minu põhiline küsimus on arusaadav. Samas ootan ka muid huvitavaid kommentaare mis sellisel masinal head ja vead on. Lisaküsimustele vastan samuti meeleldi.

Lisaks kas 2007a iDrive tarkvara uuendatakse ning mida uuendus annab? (uuematel masinatel näeb see pilt ekraanil asjalikum välja)

Re: E91 320d M-pakett, 2007

Postitatud: 16.09.2013 20:55 05
Postitas Donald
Bensiinimootor iga kell.

Re: E91 320d M-pakett, 2007

Postitatud: 16.09.2013 20:56 34
Postitas timo_s
Donald kirjutas:Bensiinimootor iga kell.
Ratsionaalne või emotsionaalne põhjus? Ehk põhjendad?

Re: E91 320d M-pakett, 2007

Postitatud: 16.09.2013 21:05 54
Postitas Rain.
Niimoodi lühikesi otsi sõites saad DPF filtri kiiresti umbe, sest lühikeste otstega põletust ei toimu. Aga kui nii läheb, siis lihtsam see vahelt välja programmeerida, sest uus maksab ligi 1500 eurot ja puhastamine ei tasu ära, kui lühikesiotsi edasi sõidad.

Aga ise sõidan samamoodi hommikul lühikese otsa tööle, kuid päeval ja õhtul see-eest on sõidud pikemad. Samuti on mul kuus nädalavahetustel 2-3 korda pikemad otsad Tallinn-Pärnu suunal, seega minu puhul saab mootor päris palju ikkagi pikka sõitmist ka.

Re: E91 320d M-pakett, 2007

Postitatud: 16.09.2013 21:10 06
Postitas Maario80
Arvan sama et bensiin. Diisel tasub ära alles 30-40 tuhat aastas. Nii vähemalt õeldakse. Asi selles et diisli ülevalpidamis kulud suuremad.Bensiini auto jupid tunduvamalt odavamad. Muidugi kui tegemist nii uue autoga siis vb parandamist nii palju ette ei tule ja piisab hooldusest ja mõnedest puksidest. Üks suurem probleem uutel diislitel dpf filter mis tahmab ära. Tahab just saada pikemaid sõite et puhastada. Seda saab muidugi välja progeda. Remntida päris kallis. Loodan et oli natuke kasu.

Re: E91 320d M-pakett, 2007

Postitatud: 16.09.2013 21:11 47
Postitas Maario80
Juba kirjutati sama teks raini poolt :D

Re: E91 320d M-pakett, 2007

Postitatud: 16.09.2013 21:12 54
Postitas sigaelmar
timo_s kirjutas:
Donald kirjutas:Bensiinimootor iga kell.
Ratsionaalne või emotsionaalne põhjus? Ehk põhjendad?
Mul on küll 2,5 diisel E61 aga olen samuti bensuka poolt. Esiteks jah see DPF mis ei salli lühikesi linnasõite, teiseks ülejäänud potentsiaalsed murekohad mis diislitel on ja kolmandaks vähemalt mina oma rida 6 diisliga loodetud küttesäästu ei saanud. Ta on küll veidi ökonoomsem kui bensukas aga minumeelest need mured ei kaalu seda küttekulu üle + bensukas on parema minekuga ja mõnusamate häältega :) Ma ei tea, bensiin maksab praegu tanklas vist vähem ka?

Re: E91 320d M-pakett, 2007

Postitatud: 16.09.2013 21:16 42
Postitas timo_s
Tänud asjaliku tagasiside eest.

Kas filtri väljaprogrammeerimisega midagi negatiivset ei kaase?
Kas kuus korra 100-200km ots aitaks filtrit puhastada?
Otseselt see diisel ökonoomsuse tõttu ei ole silmapiirile sattunud, pigem hea varustuse, mõistliku hinna ning suurepärase välimusega

Re: E91 320d M-pakett, 2007

Postitatud: 16.09.2013 21:20 04
Postitas sigaelmar
No minu DPFil on kompuutri järgi veel 60 000 eluiga aga puhastab ennast iga nädal kui linnast välja sõidan nädalavahetusel. Ja ega see aeg ka kaugel pole, kui Euro4 normidega masinad ülevaatuselt enam ilma tahmafiltrita läbi ei saa ja siis saad oma tühjakslõõdud filtri asemele uue osta :) Täpselt nagu ühel heal päeval läksid bensukate heitgaasinormid rangemaks ja uuemad autod enam ilma katita läbi ei saanud.

Re: E91 320d M-pakett, 2007

Postitatud: 16.09.2013 21:29 23
Postitas Maario80
Ma ei taha uskuda et asi nii pea nii karmiks läheb. Autotootjad peavad ka aru saama et nende välja mõeldud uus süsteem ei tööta nii hästi kui peab. Sest on probleeme filtriga isegi sõitukil mis läbib aastas korralikke kilomeetreid. Rääkides R6 diislitest näiteks 3.0 bensiin ja diisel siis küttekulu vahe ikka päris suur ja ma ei ütleks et bensiin läheb diislist palju paremini edasi. Ainuke mis segab vb hääl ja see ka maitse asi. Muidugi antud isend 2.0 diisel ja peaks ikka väga hea kuttekuluga olema. See muidugi minu arvamus. Vähese sõiduga valiks ise ka bensiini. Eriti juba talvel kui auto tunduvamalt kiiremini soojaks läheb :D

Re: E91 320d M-pakett, 2007

Postitatud: 16.09.2013 21:41 10
Postitas MartenL
Ma võtaks iga kell diisli :) Küll sellele DPFile mõtleb siis kui asi käes.

Omasin 130kw nelikvedulist 320d ning soojaks läks talvel väga kiiresti, kiiremini kui mu teine bensukas.

Mootoritest on 320d 120kw ja 130kw. Viimane on tunduvalt jõudsam ning kütusekulu vahe sarnastes oludes vähemalt 1l/100km. Valikusse tuli see mootor alates 2008.

Töötava auto kõrval seistes ei tohi tulla mootorist keti klõbinat. Kostub see armatuuri kohalt, kuna mootoril kett salongi pool.

Bensukas ei ole ka ju n.ö. pommikindel ehk sama mis 20a tagasi. Turbod, kõrgsuve pihustid, BMWl valvetronic, ketijamad jne..

Re: E91 320d M-pakett, 2007

Postitatud: 16.09.2013 21:50 17
Postitas sigaelmar
MartenL kirjutas: Mootoritest on 320d 120kw ja 130kw. Viimane on tunduvalt jõudsam ning kütusekulu vahe sarnastes oludes vähemalt 1l/100km. Valikusse tuli see mootor alates 2008.
Ära unusta mainimast, et 130kW võtab vähemalt 1l/100km vähem mitte rohkem :roll:

No sa oled oma diisliga rahul ilmselt siis sellepärast, et sul on igapäevaselt palju maanteesõitu. Või pole sa kunagi ühtegi normaalset bensukat omanud. Teemaalgataja mainis, et tal 5 kilomeetrised otsad ees ootamas.

Re: E91 320d M-pakett, 2007

Postitatud: 16.09.2013 21:53 33
Postitas timo_s
Suur tänu kiire tagasiside eest kõigile. Igaljuhul proovin veel viisakat bensiinimootoriga masinat leida.

hetkel küll veidi OT, aga 325i, 2007a ja umbes 60 000 läbisõiduga masin samuti silmapiiril. Ei ole nii toredaid lisasi, aga bensiinimootor vähemalt. Kui bensiinikatest 318/320 vs 325 jõudlust, kiirendust, häält mitte arvestada, siis kas on veel eeliseid võimsamal mootoril?

Re: E91 320d M-pakett, 2007

Postitatud: 16.09.2013 22:00 38
Postitas MartenL
Kui 325 on 2,5l bensumootoriga siis liigub see kehvemini edasi kui 320d. Uuem 325 3,0l mootoriga on juba parem.

Kordan: ei ole see bensumootor nii lollikindel midagi. Tahtsin ise osta kunagi 85000 sõitnud (UMi ajalugu) kupeed ning oli mootoris mingi tiks sees.... Lisaks ei liigu edasi ja kütust võtab 2x rohkem

Re: E91 320d M-pakett, 2007

Postitatud: 17.09.2013 07:40 49
Postitas sigaelmar
MartenL kirjutas:Kui 325 on 2,5l bensumootoriga siis liigub see kehvemini edasi kui 320d. Uuem 325 3,0l mootoriga on juba parem.

Kordan: ei ole see bensumootor nii lollikindel midagi. Tahtsin ise osta kunagi 85000 sõitnud (UMi ajalugu) kupeed ning oli mootoris mingi tiks sees.... Lisaks ei liigu edasi ja kütust võtab 2x rohkem

E90/91 peal minumeelest 325 ongi 3,0 mootoriga. Ja vaevalt et ta nüüd 2 korda rohkem kütust võtab. Mu vennal on 325 3,0 ja temal võtab maanteel veidi alla 7 ja autoweeki järgi oli ka maanteekulu 6,7.

Re: E91 320d M-pakett, 2007

Postitatud: 17.09.2013 08:38 07
Postitas MartenL
Ei ole, paar esimest aastat 2,5l kw on kõigil 160.

Reaalne linnakulu 12, 130kw 320d 7l. Päris kahekordset vahet pole tõepoolest, aga minu jaoks päris piisav.

Re: E91 320d M-pakett, 2007

Postitatud: 17.09.2013 08:40 25
Postitas timo_s
Tere hommikust,

pakutaval masinal on 2,5 mootor tõepoolest. Kuidas sellel muu vastupidavusega lood on kui suurem kütusekulu ning väiksem kiirendusvõime tahaplaanile jätta?

Re: E91 320d M-pakett, 2007

Postitatud: 17.09.2013 08:55 36
Postitas sigaelmar
Ma arvan, et nendel on samad mured, mis nendel olnud on E34'st saati juba (jahutuseprobleemid ja lekked, Vanos, karterituulutus)
Muuseas autoweek järgi kiirendab see algusaastate (on tõepoolest selline olemas, mai teadnudki) 2,5 bensukas E90 automaatkastiga 0-100 7,7 sek ja automaatkastiga samavana 2,0d 8,6 sek. Aeglasem ta diislist ikkagi ei ole.

Re: E91 320d M-pakett, 2007

Postitatud: 17.09.2013 10:04 46
Postitas sigaelmar
Maario80 kirjutas: Rääkides R6 diislitest näiteks 3.0 bensiin ja diisel siis küttekulu vahe ikka päris suur ja ma ei ütleks et bensiin läheb diislist palju paremini edasi.
No mida keegi päris suureks peab.
530 bensiin automaatkastiga 190kW küttekulu linn/mnt/keskmine 13,6/6,8/9,3 ja 0-100 6,7 sek
530 diisel automaatkastiga 160kW küttekulu linn/mnt/keskmine 10,6/6,3/7,8 ja 0-100 7,3 sek.
Mina ei nimetaks seda päris suureks vaheks kui arvestada probleeme mida diisel endaga kaasa toob.

Kokkuvõttes minu jutu mõte on see, et ma ise ostsin ka omale väikeses linnas sõitmiseks diisli mõttega et ohh kui ökonoomne võrreldes bensuga ja hakkan hullult raha kokku hoidma aga reaalselt see asi ei tasu ennast ära. Pole see küttekulu vahe nii suur ja kuna mul lühikeste sõitude pärast DPF puhastab ennast tihti ja pikalt, siis selle puhastamise ajal võtab ta rohkem kütust kui bensiinimootor.

Re: E91 320d M-pakett, 2007

Postitatud: 17.09.2013 10:48 20
Postitas MartenL
sigaelmar kirjutas:E90 automaatkastiga 0-100 7,7 sek ja automaatkastiga samavana 2,0d 8,6 sek. Aeglasem ta diislist ikkagi ei ole.
Vaata mis on 130kw 320d või isegi 135kw kiirendus. 120kw on kehvem dünaamika ja suurem kulu

Ma ei võtaks never-ever 2,5l 160kw bensukat, kuna minu jaoks ei ole kütusekulu ning dünaamika paigas.

Re: E91 320d M-pakett, 2007

Postitatud: 17.09.2013 11:07 34
Postitas sigaelmar
MartenL kirjutas:
sigaelmar kirjutas:E90 automaatkastiga 0-100 7,7 sek ja automaatkastiga samavana 2,0d 8,6 sek. Aeglasem ta diislist ikkagi ei ole.
Vaata mis on 130kw 320d või isegi 135kw kiirendus. 120kw on kehvem dünaamika ja suurem kulu

Ma ei võtaks never-ever 2,5l 160kw bensukat, kuna minu jaoks ei ole kütusekulu ning dünaamika paigas.
Sel juhul peaks võrdlema ka sama aja bensukat mis on ka läinud ökonoomsemaks ja kiiremaks :)
320d automaat 130kW küttekulu 4,4/5,4/7,1 0-100 8 sek
330i automaat 200kW küttekulu 5,6/7,2/9,9 0-100 6,3 sek

Re: E91 320d M-pakett, 2007

Postitatud: 17.09.2013 12:18 11
Postitas MartenL
Võta ikka 160kw 325 3,0 mootoriga. See on sama ajastu masin.

Usun et suutsin oma arvamuse siin teemas välja öelda ning edu valikul

Re: E91 320d M-pakett, 2007

Postitatud: 17.09.2013 12:46 31
Postitas sigaelmar
Tegelt on hämmastav küll mida kaasaegsed bensukad suudavad. See 200kW 330i bensukas võtab tehaseandmetel vähem kui minu 525d.

Re: E91 320d M-pakett, 2007

Postitatud: 17.09.2013 20:53 52
Postitas oja86
MartenL kirjutas:Kui 325 on 2,5l bensumootoriga siis liigub see kehvemini edasi kui 320d. Uuem 325 3,0l mootoriga on juba parem.
See jutt juba ulme valdkonnast. Diislitel petab see turbo taha tulek. Oleks nigut ulme tömme.Bensukal kerib see ühtlaselt ja tömme tuleb sealt kus diislil juba hind kinni ehk 4000+.See 0-100 0.3 sek vahe bensuka kasuks on reaalselt päris palju tegelt.( kui ajada maisinad kõrvuti). 400m peale see vahe veel
pikem. Sõbral oli audi a6 165kw autom ja sai kotte mu 528i man käest. Kuigi piix järgi tundus see Audi kiirem.
Kütte kulu on muidugi teine jutt. Kui palju maantee sõite siis see vahe suht olematu. Linnas on teine jutt.
Enda vana 528i võtab mnt 7l 100km kiirusega 110km/h (paak täis meetodiga).
Ja see 7.7 on küll suht lahja aeg. See kindasti varuga pandud. Minu 528 läheb 7.1, ei teagi palju tehas lubab.

Re: E91 320d M-pakett, 2007

Postitatud: 17.09.2013 21:30 36
Postitas Henri.
Oja, sul 528i manuaal, jah? Sel juhul Autoweeki andmeil 7,5s sajani tehaseandmeil.

Re: E91 320d M-pakett, 2007

Postitatud: 17.09.2013 22:34 09
Postitas MartenL
oja86 kirjutas:
MartenL kirjutas:Kui 325 on 2,5l bensumootoriga siis liigub see kehvemini edasi kui 320d. Uuem 325 3,0l mootoriga on juba parem.
See jutt juba ulme valdkonnast
Autoweek
320da 130kw 8sek 350NM@1750rpm
325ia 3,0l 160kw 7,1sek 270NM@2400rpm

Sorry, anna mulle see 0,9 sekki andeks :lol: Võid kõrvale välja otsida 0-50km/h

Re: E91 320d M-pakett, 2007

Postitatud: 18.09.2013 07:19 45
Postitas sigaelmar
Ei ole need bensukad nii pahad midagi. Ma olen omanud erinevad diiselautosid ja bensiiniga sõitvaid masinaid ja mina küll ei saa öelda, et diisel peajagu bensukast üle oleks. Maasturite ja kaubikutega on tõesti teine lugu.

Re: E91 320d M-pakett, 2007

Postitatud: 18.09.2013 08:36 16
Postitas MartenL
Bensukad on ka 330i ja 335i mitte ainult see õnnetu 325 ;) Minu meelest on igapäevasõitudeks kõige parem variant 130kw 320d või siis juba 330d kui maanteid palju.

Re: E91 320d M-pakett, 2007

Postitatud: 18.09.2013 08:38 02
Postitas timo_s
Tore arutelu :)

Pigem minu küsimus selles, kas E91 320d, 160 000 läbisõiduga on OK linnavahel lühikeste sõitude ja aeg-ajalt pikemate maanteesõitude tegemiseks?

Re: E91 320d M-pakett, 2007

Postitatud: 18.09.2013 08:49 25
Postitas sigaelmar
timo_s kirjutas:Tore arutelu :)

Pigem minu küsimus selles, kas E91 320d, 160 000 läbisõiduga on OK linnavahel lühikeste sõitude ja aeg-ajalt pikemate maanteesõitude tegemiseks?
Linna vahel lühikesteks sõitudeks ei ole OK. Välismaalt tulnud auto kohta on läbisõit ka kahtlane aga see on juba teine teema. Diislit on siis mõtet osta, kui on väga palju sõitmist ja selle all ei peeta ainult linnasõite silmas.