1. leht 3-st

bmw e90/91

Postitatud: 07.12.2013 15:30 50
Postitas asdnator
2005+
manuaal
diisel 318 või 320

Kas keegi on Eestis müüdavate kolmestega rohkem kursis ja oskab rohkem kaasa rääkida? Kui nüüd täiesti raiped välja jätta, siis milliste hindade juures nad roogitavaks muutuvad?

Olen lugenud siit samast foorumist mitmeid teemasi ja ausalt öeldes on päris palju hirmujutte ikka.

Võtame näiteks selle: http://www.auto24.ee/used/1554827" onclick="window.open(this.href);return false;
Automüüja kiidab autot, aga samas vin kood puudub ja raudselt sada muud häda kaelas?

Re: bmw e90/91

Postitatud: 07.12.2013 16:12 32
Postitas sigaelmar
Enne kui diisli ostad, mõtle väga hoolikalt läbi kas sul on seda ikka mõtet osta. Selles hinnaklassis on see diisel tõenäoliselt suure läbisõiduga, mille jaoks ta muidugi tehtud ongi. Kui sinu aastane läbisõit on alla 15000km, siis võta parem bensukas. Diislitel on probleeme ja need kulutused ei pruugi küttekulu üle kaaluda kui sõitmist vähe. Maailmas kehtib reegel et tasuta lõunaid pole olemas.

Re: bmw e90/91

Postitatud: 07.12.2013 16:49 45
Postitas asdnator
Kuskil 15000-20000km tuleks aastane ls ja ainult linn. Bmw bensukad kaanivad linnas 12L sajale, aga diisel ikka 8 kanti :D

Siit samast foorumist lugesin:
TarMoH kirjutas:Täna käisin Tartu UM'is ka küsimas e90/91 kohta.

Põhipunktid siis, mis välja toodi:

- tüüpvigu ei pidanud väga esinema.
- aasta ei ole tähtis, et uuem = parem. Kuigi endal võib parem meel olla.
- soovitati diislit (2.0d), sest bensukatega pidi rohkem jamasid olema (ketiprobleem). Diisli mootori poole pealt siis pidi suht hea olema.
- võrreldes e60'ga pidi kordades parem olema (seda võib arvata ka, sest minumeelest on e60 edasiarendus e39'st ehk tüüpvead ja nagu väike tita, mis kogu aeg hoolt vajab - mitmel tuttaval jamasid olnud e60'tega).
- veermik nagu ikka Eesti teedel ei pidanud väga hästi vastu pidama, aga nimeta mõni auto, millel peaks? Eks see sõltub ka kindlasti teedest, kus sõidetakse ja mis juppe autole külge keerad.
- tagaluugi juhtmestik pidi natuke emane olema, et mingi aeg võib ära surra. Kuskilt klaasi ja tiiva vahelt võib lekkida ning jamasid põhjustada (e91).

Üldiselt siiski soovitati. Öeldi, et täitsa asjalik auto. Kindlasti iga isend on omamoodi, võib sattuda paraja peldiku otsa, kuid mõni sõidab juba aastaid ja ei kurda.

Võibolla on sellest kasu :)

EDIT: Põhimõtteliselt sama jutt, mis selles artiklis välja toodud :)

Re: bmw e90/91

Postitatud: 07.12.2013 17:16 24
Postitas ttsys
Kui palju plaanid aastas auto remondile kulutada? Pihustid ja DPF teema oled omandanud?
Igal müüdaval autol võib millioooooon viga olla ja neist olulisemaid ei tuvasta ka auto kõrval tammumisega.
Diisel versus bensiin on kui religioon, kus usk pimestab päeva lõpus koitva reaalsuse ning tahab inimene ilusti kõik enda peal ära katsetada. Kasutatud asja juures on ka ports õnne vaja ja seetõttu igaüks mängib ikka enda võimaluste piires.

Re: bmw e90/91

Postitatud: 07.12.2013 17:24 26
Postitas ttsys
Täiesti udu jutt, mis ei käi kõigi 2.0 bensukate kohta. Selle avalduse tegijal ilmselt mõni OBS juhtum (odna baba skazala), et algusaastate hooratud 95kW-stel on sellist tööd tehtud aga seda ei saa üldistada kõigi 2.0 kohta.
asdnator kirjutas: - soovitati diislit (2.0d), sest bensukatega pidi rohkem jamasid olema (ketiprobleem). Diisli mootori poole pealt siis pidi suht hea olema.

Re: bmw e90/91

Postitatud: 07.12.2013 19:22 21
Postitas asdnator
Aga kui võrrelda Audi b7-ga või tuleks hinna poolest b8-ga võrrelda?
Audi b7 1.9 tdi peaks üpris lollikindel olema selle bmw kõrval ?

Re: bmw e90/91

Postitatud: 07.12.2013 19:56 49
Postitas Jokker
Ega need TDI-d ka päris murevabad pole. Algusest saati neil turbodega probleeme. Üldse kõigil autodel omad head ja vead. Uuematel diislitel see DPF üsna õrn teema, olenemata automargist. Ise vaataksin samuti bensumootoritega isendeid, eriti kui LS nii väike ja sõit peamiselt linnas. Ega diislil ja bensukal linnas väga suurt vahet kütusekulus ei olegi. Diisli eelis tuleb välja just maantee sõiduga.

Re: bmw e90/91

Postitatud: 07.12.2013 20:31 39
Postitas Raemees
Osta diisel, ei ole midagi hullu, ca 15000km kui aastas läbida täiesti OK valik. Kui rappe saad on loomulikult probleem, siis ilmselt juba vahet ei ole kas bensukas või diisel.

Re: bmw e90/91

Postitatud: 07.12.2013 21:20 26
Postitas asdnator
Aga tuleks küsimuse juurde tagasi, et mis hinnaga tuleks arvestada, kui ei soovi kohe parandama hakata ?

Re: bmw e90/91

Postitatud: 07.12.2013 21:34 18
Postitas Raemees
Niipalju kui raatsid välja käija niipalju arvesta! :mrgreen:

Re: bmw e90/91

Postitatud: 07.12.2013 21:41 54
Postitas ttsys
Hmm; väga-väga suhteline väita, et kohe midagi tõsiselt remontima pead hakkama aga-aga. Sõltuvalt auto kulumi tasemest võib auto hakata järjest olulist investeeringut nõudma. Diisli puhul näiteks pihustid, dpf, ilmselt ka turbo.
Kõik sõltub ju konkreetsest mudelist, vanusest ja läbisõidust. Orki võid kukkuda sellega, kui vaatad sarnaste autode hulgast kõige madalama hinnaga sõidukeid. Võid hullemal juhul sattuda sellise auto otsa, mille kuludetailid on kõik piiri peal ehk saad ühe suure ja pika remondiprojekti. Sellise haige diisli otsa sattumine on riski faktorina 80/20 bensuka kasuks.
Subjektiivne arvamus on see, et BMW diisel on üle-üldse alates 3.0 ja seda mitte pelgalt seetõttu, et autotööstuse nr1 tunnustusega ja pärjatud inseneritulemus. Sellise 90% linnas kasutamiseks aga vaja sisuliselt EURO3-le ümber seadistada, sest muidu maksad kütuse kulult saadava eelise kõik hooldusfirmale, kes näiteks iga mingi perioodi tagant DPF regenereeringut tasa teeb.
Puusalt lastuna aga selle esitletud 2.0d-le hoia 1-2K € igatahes varuks.
asdnator kirjutas:Aga tuleks küsimuse juurde tagasi, et mis hinnaga tuleks arvestada, kui ei soovi kohe parandama hakata ?

Re: bmw e90/91

Postitatud: 07.12.2013 22:18 25
Postitas asdnator
Ütleme nii, et ala 30min tööle ja tagasi oleksid minu sõidud. Kõik siis linnas. Üle 30min sõite ei tule, pigem alla selle.
Aga osadel vanematel ei ole üldse dpfi ju ?
Muidugi bena/manuaale on natuke vähem müügis kui diisleid.

Re: bmw e90/91

Postitatud: 07.12.2013 22:24 35
Postitas ttsys
Jah; DPF-i viskad hullemal juhul välja aga webasto teeb kütuse kulu tasa. Talvel lisaks värised 15min selles 2.0d autos, mis soojust kogub. Istmesoojendusi ka pole. Suund on sul õige aga vaata natuke ringi.
Heas varustuses bensukas on reeglina oluliselt kallim ja neid on jah palju vähem. Autoscout ja Mobile ka muidugi abiks.
asdnator kirjutas:Ütleme nii, et ala 30min tööle ja tagasi oleksid minu sõidud. Kõik siis linnas. Üle 30min sõite ei tule, pigem alla selle.
Aga osadel vanematel ei ole üldse dpfi ju ?
Muidugi bena/manuaale on natuke vähem müügis kui diisleid.

Re: bmw e90/91

Postitatud: 07.12.2013 22:30 56
Postitas asdnator
Aga kui minna Saksa selle samuse kolmese bena järgi?
Seal mobiles ikka suur valik Saksa bmwesi :D

Re: bmw e90/91

Postitatud: 07.12.2013 22:37 56
Postitas ttsys
Seda tehakse pidevalt. Valik on nagu on aga ära unusta, et Saksa siseturg on samuti olemas, näljane ning väga maksujõuline. Eelis muidugi see, et tood soolavabast keskonnast sõiduki, mille elulugu reeglina hästi teada. Turistina maksad aga kindlasti rohkem kui mõni autonoppija. Sundseis muidugi tihti see, et noppijad ei riski bensukaid ära tuua, sest nad ei teeni nendega pea midagi.
asdnator kirjutas:Aga kui minna Saksa selle samuse kolmese bena järgi?
Seal mobiles ikka suur valik Saksa bmwesi :D

Re: bmw e90/91

Postitatud: 07.12.2013 22:43 45
Postitas asdnator
Lisaks tuleb kõrgema liikluskindlustuse ja kaskoga ka bmwe juures leppida :D
Mul hakkas see kolmene ropult meeldima... Mida rohkem auto24 passid, seda kallemaid vaatama hakkad. Kui paneks 500 otsa, siis saaks juba parema jne jne... :lol:

Re: bmw e90/91

Postitatud: 07.12.2013 22:49 45
Postitas ttsys
Me teame, mida sa tunned ;)

Re: bmw e90/91

Postitatud: 07.12.2013 23:17 17
Postitas ImreR
asdnator kirjutas:Kuskil 15000-20000km tuleks aastane ls ja ainult linn. Bmw bensukad kaanivad linnas 12L sajale, aga diisel ikka 8 kanti :D
No minu kogemus kahe talvega 120 kw 2,0d-ga: keskmine kulu mitte korras termostaadi ja umbes karterituulutusega jah 8l, aga korras asjadega mitte üle 7. Enamasti jäi 6,5 ja 7 vahele. Muidugi oli ka paar korda 7,4-7,7(värske lumi ja natuke hullamist, ekstreemsed külmad, üle -20). Minu sõit tööle samuti umbes 30 min. ja Tallinn+Viljandi maanteed mõned km 70 ala.

Re: bmw e90/91

Postitatud: 08.12.2013 00:00 58
Postitas prelude20
Mis see kasko suurusjärk on umbes?

Re: bmw e90/91

Postitatud: 08.12.2013 00:31 16
Postitas asdnator
prelude20 kirjutas:Mis see kasko suurusjärk on umbes?
Vaatasin enda puhul poliis.ee andis 82 euri kuus.
Liikluskindlustus oli vist 45 euri.
Aga ei pea ometi enda nimele võtma.

Mida bensiinimootorite puhul tuleks jälgida, kui ilmselgelt 2005+ auto on seal 250000 km + maha sõitnud?
Diislite puhul turbo ja dpf, aga bensiin ?

Re: bmw e90/91

Postitatud: 08.12.2013 01:32 25
Postitas ttsys
Kõike. Alustades ajaloost, avariid kuni tehniline läbilõige. Oleneb mootorist aga peamine, et mahlad pole segunenud. Seda viimast aga turistina kohale minnes praktiliselt võimatu kindlalt kontrollida. Muide 250k bensukas on Saksamaal mõneti erijuhtum, sest pikemate sõitude jaoks eelistab sakslane eelkõige dislat. 250k ls taustaga autot on vaja tervenisti põhjalikumalt uurida.
asdnator kirjutas: Mida bensiinimootorite puhul tuleks jälgida, kui ilmselgelt 2005+ auto on seal 250000 km + maha sõitnud?
Diislite puhul turbo ja dpf, aga bensiin ?

Re: bmw e90/91

Postitatud: 08.12.2013 09:40 17
Postitas MartenL
See väide et 15min lõdised diislis talvehommikul on täiesti vale. Sel juhul on midagi katki.

Mul läks diisel 2x kiiremini soojaks kui bens avensis ning kolmeastmeline istmesoojendus teeb oma tööd väga hästi.

Re: bmw e90/91

Postitatud: 08.12.2013 11:10 08
Postitas sigaelmar
Eks see diisel vs bensiin tekitab alati vaidlusi :) Mul on olnud mõned diislid ja palju bensukaid ja mina küll ei näe, et minu läbisõidu juures (ca 20000 aastas) diisel meeletut kokkuhoidu annaks. Linnas võtab mu 525d praeguste lumiste ilmadega üle 10 sajale, lisaks puhastab DPF ennast linnasõitude pärast pea iga nädal ja sel ajal võid küttekulule veel 2 liitrit otsa arvutada. Siis jääb diislil alati õhku need küsimused, millal pihustid või turbo saba annavad, kas külma hommikuga ikka käima läheb auto ja mis häält mootor külmaga teeb. Bensukaga selliseid muresid pole ja kui sa nüüd võrdled, et pärast neid jamasid ei tundugi bensuka küttekulu nii palju suurem, siis mina isiklikult eelistaks küll edaspidi bensukat. Ja see ei ole mingi paadunud diislivihkaja jutt, ma ise oman praegu diislit.

Re: bmw e90/91

Postitatud: 08.12.2013 11:14 52
Postitas sigaelmar
Et mu jutu mõte on see, et mõtle enne kui diisli ostad, see ei pruugi olla nii lilleline kui esmapilgul paistab.

Re: bmw e90/91

Postitatud: 08.12.2013 12:24 26
Postitas ttsys
Koomik avensisega? :D
Osta see lingil olev 2.0d ilma istmesoojendusteta ja siis muljeta meile, kuidas talvehommikutel mõnuga särad :D.
MartenL kirjutas:See väide et 15min lõdised diislis talvehommikul on täiesti vale. Sel juhul on midagi katki.

Mul läks diisel 2x kiiremini soojaks kui bens avensis ning kolmeastmeline istmesoojendus teeb oma tööd väga hästi.

Re: bmw e90/91

Postitatud: 08.12.2013 13:34 46
Postitas ttsys
Kui keegi tõsisemaid ostumõtteid vaagib siis küsige selle VIN. Ma ei taha mingeid paranoia mõtteid siis genereerima hakata aga selle varustusega auto on pigem omane export mudelina ehk ei ole Saksa koduturule toodetud.
asdnator kirjutas: Võtame näiteks selle: http://www.auto24.ee/used/1554827" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: bmw e90/91

Postitatud: 08.12.2013 14:14 34
Postitas sigaelmar
ttsys kirjutas:Koomik avensisega? :D
Osta see lingil olev 2.0d ilma istmesoojendusteta ja siis muljeta meile, kuidas talvehommikutel mõnuga särad :D.
MartenL kirjutas:See väide et 15min lõdised diislis talvehommikul on täiesti vale. Sel juhul on midagi katki.

Mul läks diisel 2x kiiremini soojaks kui bens avensis ning kolmeastmeline istmesoojendus teeb oma tööd väga hästi.

Istmesoojendus on maitse asi. Minule ei meeldi üldse see tunne kui istmiku alt soojaks läheb ja küttekehaks pole minu keha. Ma ei taha isegi tavalise mööbel-tooli peale istuda kui keegi on selle peal just istunud. :lol:

Re: bmw e90/91

Postitatud: 08.12.2013 14:36 03
Postitas asdnator
Kui vajalik ekraani olemasolu oleks? Display pidi kilomeetri täpsusega järgmised hooldused ära näitama...

Re: bmw e90/91

Postitatud: 08.12.2013 14:39 51
Postitas ttsys
Räägi seda potensiaalsele kõrvalistujale, kes peab seda kannatama -20 talves, kusjuures sul on veel rool käes ning spordisaali kang käes, millega soojendusharjutusi teha aga kõrvalistuja saab ainult jalgadega põrandamatti hõõruda. Loomulikult maitse asi :).
sigaelmar kirjutas: Istmesoojendus on maitse asi. Minule ei meeldi üldse see tunne kui istmiku alt soojaks läheb ja küttekehaks pole minu keha. Ma ei taha isegi tavalise mööbel-tooli peale istuda kui keegi on selle peal just istunud. :lol:

Re: bmw e90/91

Postitatud: 08.12.2013 14:48 51
Postitas ttsys
Sellist infot saab mõlemal juhul. Erinevus paljuski just navis, parkimisandurite kuvamine ja igasugune info ning multimeedia. Need jagunevad jällegi Business/Professional. Lisaks ka disain. Paljude meelest teeb ekraani puudumine armatuuri kuidagi lagedaks. Kindlasti maitse asi aga ka koht, kust hinnas säästa + mida vähem varustust seda vähem muret, mis kasutatud auto korral ei tööta või saab katki minna.
asdnator kirjutas:Kui vajalik ekraani olemasolu oleks? Display pidi kilomeetri täpsusega järgmised hooldused ära näitama...