k: e60 545i

Nõuanded sõiduki soetamisel
Vasta
Allan123
Huviline
Postitusi: 234
Liitunud: 10.03.2011 10:51 39

k: e60 545i

Postitus Postitas Allan123 »

Tervist

ehk teab keegi midagi rääkida või on kokkupuuteid olnud.
Kas mootori poolel on ka tüüpvigu?

http://www.auto24.ee/used/1922089" onclick="window.open(this.href);return false;
sigaelmar
Huviline
Postitusi: 3716
Liitunud: 02.07.2006 16:24 43

Re: k: e60 545i

Postitus Postitas sigaelmar »

Mootor ongi nendel üks suur tüüpviga. Õlikulu, jahutusvedeliku lekked, valvetronic. Autolehe artikli põhjal peab paljude mootoriga seonduvate vigade puhul mootori maha võtma. Artikkel on küll E65 kohta aga mootor on sama, kopeerin teksti siia:


Diislid isegi töökindlamad (kui palju on autosid, mille kohta saab seda öelda !?! :D )

Algselt pakuti 7. seeria BMWd kahe kaheksasilindrilise mootoriga (seeria N62): 3,6liitrine (mudel 735i, 272 hj) ja 4,4liitrine (745i, 333 hj). Mootorid olid uued, kasutusele võeti ka süsteemid Valvetronic ja Bi-Vanos, millega muudeti klapifaase ja klapitõusu ning nelja nukkvõlli faase. Hiljem lisandus kuuesilindriline kolmeliitrine jõuallikas (231 hj), kuid see jäi suure kere jaoks pisut lahjaks. Tippmudel 760/760 Li (445 hj) kasutas otsepritsega 12silindrilist kuueliitrist mootorit. 2002. aasta sügisel jõudsid müügile ka diiselmootoritega varustatud autod: kuuesilindriline 730d (M57, 218 hj) ja kaheksasilindriline 740d (M67, 258 hj). Pärast mudeliuuendust olid saadaval versioonid 730i (258 hj), 740i (306 hj), 750i (367 hj), 760i (445 hj), lisaks kolmeliitrised (231 hj) ja 4,5liitrised (300 hj) diislid.


Mootoritega on E65-l probleeme olnud juba sünnist saati. Bensiinimootorid töötasid algselt ebaühtlaselt või võisid välja surra, põhjuseks nii kütusepumpa juhtiv vigane tarkvara kui ka süütepoolid, tarkvara uuendati ning süütepoole vahetati garantiikorras. Nii kaheksasilindrilistel bensiinimootoritel kui ka diislitel tuleb ette läbipõlenud plokikaanetihendeid, mille põhjuseks on lekkiv veepump. Diislitel on tulnud vahetada kõrgsurvepumpa, pihusteid (u 400 €/tk), turbosid (taastatud 500–800 €), õhukulu mõõtureid (140 €) ja EGR-klappe, viimase põhjuseks võib olla ka kehv kütus. Vanematel 730d mudelitel on sisselaskekollektoris ka „legendaarsed” pöördsiibrid, mille labad võivad murduda ja mootorisse lennata. Mainida tasuks siinkohal ka, et mudelil 740d on võimalikke probleemseid sõlmi (õhulugeja, EGR-klapp, turbo) topelt.


Kui diislitel on vahetust vajavad detailid kallimad ning vahetused pole nii töömahukad, siis bensiinimootoritega on asi vastupidi. Igasuguse õli ja/või jahutusvedeliku lekke puhul on suur tõenäosus, et ehkki katkine tihend või voolik ei pruugi suurt midagi maksta, tuleb lekkekoha tuvastamiseks ja detaili vahetuseks pool mootorit laiali lammutada. Nii on üheks näiteks V-8-mootori keskosas väsiv jahutusvedelikutoru ja selle otsatihendid. Samas võib heal juhul lekkida vaid paisupaak või selle kork. Õlilekkeid võivad põhjustada ka probleemid karterituulutuse ja tuulutusklappidega. Kui mootor töötab eriti külmalt ebaühtlaselt, on Valvetronic-süsteem kulunud; kui auto suitseb, on tõenäoliselt klapisääretihendid või karteri tuulutusklapid väsinud.

http://www.autoleht.ee/testid/kasutatud?id=2277" onclick="window.open(this.href);return false;
316ti E46; 325i E36; 325iA E36; 328iA E36; 520iA E34; 520iA E34; 525tdsA E39; 525dA E61; 528i E39; 530dA E60; 730d E65; 730iLA E38; 740iA e38; 750iLA E38; 750iLA E38; 750i E65; X5 4.4i E53
Allan123
Huviline
Postitusi: 234
Liitunud: 10.03.2011 10:51 39

Re: k: e60 545i

Postitus Postitas Allan123 »

Parem on vist eelistada 3.0 diislit. Tuttaval ka 745 ja tal ka kõik vead nt õli kaob, jahutusvedelik kaob, kast vigane jne.
sigaelmar
Huviline
Postitusi: 3716
Liitunud: 02.07.2006 16:24 43

Re: k: e60 545i

Postitus Postitas sigaelmar »

Jah. Mitte et sellel probleeme poleks aga neid on kindlasti odavam likvideerida.
316ti E46; 325i E36; 325iA E36; 328iA E36; 520iA E34; 520iA E34; 525tdsA E39; 525dA E61; 528i E39; 530dA E60; 730d E65; 730iLA E38; 740iA e38; 750iLA E38; 750iLA E38; 750i E65; X5 4.4i E53
Allan123
Huviline
Postitusi: 234
Liitunud: 10.03.2011 10:51 39

Re: k: e60 545i

Postitus Postitas Allan123 »

Oman hetkel ka e39 m57 mootoriga ja probleeme nagu peale diisli tüüpiliste pole.

Aga tänud
Vasta